Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Turbosound Trubahommiin ?!
1 2 3
ovation1993
21.06.2016 23:31:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiintoista kalustoa trubaduuri/duo-osastoon!! Onko kokemuksia laitteesta; tosin ei omassa Fishmanissa mitään vikaa ole, mutta aina uudet laitteet kiinnostavat ; ))
 
http://www.music-group.com/Categori … ms/Portable-Speakers/iP1000/p/P0BKW
 
Sax-pappa
22.06.2016 09:26:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ovation1993: Mielenkiintoista kalustoa trubaduuri/duo-osastoon!! Onko kokemuksia laitteesta; tosin ei omassa Fishmanissa mitään vikaa ole, mutta aina uudet laitteet kiinnostavat ; ))
 
http://www.music-group.com/Categori … ms/Portable-Speakers/iP1000/p/P0BKW

 
Kokemusta ei ole, mutta viimeisimmässä Riffi-lehdessä (3/2016) on tästä juttu.
 
Lennu
22.06.2016 14:09:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eipä ole kallis, vois ostaa yhden testiin. http://www.thomann.de/fi/turbosound_ip1000.htm
 
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
isojussi
23.06.2016 10:47:02 (muokattu 23.06.2016 10:47:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sax-pappa: Kokemusta ei ole, mutta viimeisimmässä Riffi-lehdessä (3/2016) on tästä juttu.
 
Jep - ton jutun perusteella herän munkin kiinnostukseni. Ja niinkun Lennu sano, hinta on kohdillaan. Viä kun saisivat sen androidiohjauksen markkinoille...
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
musamies
23.06.2016 11:54:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ovation1993: Mielenkiintoista kalustoa trubaduuri/duo-osastoon!! Onko kokemuksia laitteesta; tosin ei omassa Fishmanissa mitään vikaa ole, mutta aina uudet laitteet kiinnostavat ; ))
 
http://www.music-group.com/Categori … ms/Portable-Speakers/iP1000/p/P0BKW

 
Itse rakensin viimeksi kevyen äänentoiston pikku Geneleceillä ja yhdellä "hifistetyllä" 15" subbarilla. Pieni digimikseri on helpottanut kaiuttimien tehtävää kun on kompressoria, limitteriä ja master EQ:ta.
 
Jos jollakulla on havaintoa, että joku näistä valmiista kompaktiratkaisuista soi tervehenkisesti, voisi myös itse mennä testaamaan. Nettä lukiessa jäi epäselväksi, mitä tuo spatiaali meininki tämän härvelin yhteydessä on?
 
rintapek
23.06.2016 13:00:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"From the instant your signal enters the iP1000, the built-in DSP takes over ensuring the highest possible signal integrity. Much more than just selective EQ enhancement, the 24-bit processor analyses the incoming signal and intelligently applies specific filters to actually improve the sound quality. Its like having an audio engineer monitoring the input and output signals, dialing in the perfect EQ and constantly making subtle adjustments to the crossover, compressor/limiter, three discrete amplifier channels and more all of which adds up to significantly better sound."
 
Laite olis kiinnostavampi jos siitä jätettäis toi pois.
 
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
musamies
23.06.2016 13:42:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: "From the instant your signal enters the iP1000, the built-in DSP takes over ensuring the highest possible signal integrity. Much more than just selective EQ enhancement, the 24-bit processor analyses the incoming signal and intelligently applies specific filters to actually improve the sound quality. Its like having an audio engineer monitoring the input and output signals, dialing in the perfect EQ and constantly making subtle adjustments to the crossover, compressor/limiter, three discrete amplifier channels and more all of which adds up to significantly better sound."
 
Laite olis kiinnostavampi jos siitä jätettäis toi pois.

 
Helpointa olis vetää vehkeillä, jotka ei tee mitään yllättävää. Tietysti suojaominaisuuksia on hyvä olla. Jos tarpeettomat ominaisuudet saa pois päältä, ei ongelmaa.
 
olavi_t
23.06.2016 19:22:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä muu tässä nyt on mielenkiintoista kuin tuo lapsityövoimahinta? Vastaavia settejä on markkinoilla vaikka kuinka paljon. En ymmärrä.
 
rintapek
23.06.2016 19:44:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olavi_t: Mikä muu tässä nyt on mielenkiintoista kuin tuo lapsityövoimahinta? Vastaavia settejä on markkinoilla vaikka kuinka paljon. En ymmärrä.
 
Houkuttavaa on paljonkin.
 
Ihan alkaen siitä, että selkäreppuun mahtuva äänipalikka kiinnostaa ketä tahansa trubaduuria.
Toinen on se, et jos siinä on takana nimet "turbosound" ja "klark" niin yleensä lähdetään siitä, että vehje ei ole lelu.
 
Noiden pilarisysteemeiden roudausystävällisyyttä mulle vaan ei kukaan vielä ole kertonut.
 
Jos mä trubakeikkaa heittäisin (olen muutaman tehnyt) niin samalla vaivalla mä kannan ämyrin, pienen mikserin ja haittarin kuin tommoisen tolpan?
 
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
musamies
23.06.2016 19:59:34 (muokattu 23.06.2016 20:07:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olavi_t: Mikä muu tässä nyt on mielenkiintoista kuin tuo lapsityövoimahinta? Vastaavia settejä on markkinoilla vaikka kuinka paljon. En ymmärrä.
 
Sitähän emme tiedä kuulematta...
 
niin samalla vaivalla mä kannan ämyrin, pienen mikserin ja haittarin kuin tommoisen tolpan?
 
Perinteinen ämyri olisi varsin kilpailukykyinen silloin jos tarvetta ei ole tuoda myös subbaria tai kahta. Ite yritin minimalistista laitteistoa viime kerralla ja liikaa oli sälää vieläkin. Subbarin jos sais pois, olis jo aika helppo systeemi.
 
Ehkä joku haitari ja laulu menis melko yksinkertasella jopo mono laitteistolla. Stagepiano ei ole mun mielestä hyvä monona.
 
Lennu
23.06.2016 20:22:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olavi_t: Mikä muu tässä nyt on mielenkiintoista kuin tuo lapsityövoimahinta? Vastaavia settejä on markkinoilla vaikka kuinka paljon. En ymmärrä.
 
Ei mikään muu. Mutta vois ostaa testiin ja katella, mitä ne pikku kätöset on saaneet aikaan tuohon hintaan.
 
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
Pauli Lappalainen
24.06.2016 08:20:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Houkuttavaa on paljonkin.
 
Ihan alkaen siitä, että selkäreppuun mahtuva äänipalikka kiinnostaa ketä tahansa trubaduuria.
Toinen on se, et jos siinä on takana nimet "turbosound" ja "klark" niin yleensä lähdetään siitä, että vehje ei ole lelu.
 
Noiden pilarisysteemeiden roudausystävällisyyttä mulle vaan ei kukaan vielä ole kertonut.
 
Jos mä trubakeikkaa heittäisin (olen muutaman tehnyt) niin samalla vaivalla mä kannan ämyrin, pienen mikserin ja haittarin kuin tommoisen tolpan?

 
Behrinkeli, vaikka voissa paistaisi.
Toisaalta haitanneeko tuo.
 
iekku84
24.06.2016 09:11:00 (muokattu 24.06.2016 09:12:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Behrinkeli, vaikka voissa paistaisi.
Toisaalta haitanneeko tuo.

 
Itselläni on pieni pa. Juuri behringerin omistamalta turbosoundilta jossa on tämä klarkin systeemi. Eli milan sarjan 2x m12 yläpää ja 1x m18b. Mitään moitteen sanaa ei ole. Yläpää pesee aikaisemman yamaha dxr10 yläpään 6-0.
Tottukaa ajtukseen. On ne jo nyt hyviä!
Yamahan dxr alakertaa en edes harkinnut.
 
Pessimisti ei pety.
musamies
24.06.2016 13:34:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Turbosoundia on myös tollanen:
 
http://www.thomann.de/fi/turbosound_nuq82_an.htm
 
En tiä tulisko tollasesta jo laulut tarpeeks messevästi vai pitäskö kuitenki olla jotain subbaria kaverina?
 
rintapek
24.06.2016 14:04:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Turbosoundia on myös tollanen:
 
http://www.thomann.de/fi/turbosound_nuq82_an.htm
 
En tiä tulisko tollasesta jo laulut tarpeeks messevästi vai pitäskö kuitenki olla jotain subbaria kaverina?

 
Noin niinku yleensä laulut on syytä pitää subbareista niin kaukana kuin pystyy.
 
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
musamies
24.06.2016 15:05:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Noin niinku yleensä laulut on syytä pitää subbareista niin kaukana kuin pystyy.
 
Tossa on paljon laulajakohtaita vaihtelua. Itelle joku sentapanen toisto on hyvä, mikä toimii akustista pianoa tai flyygeliäkin matkiessa. Low cutti oli mikkikanavassa säädetty aika alas koska se toimi viime kerralla laulajien kanssa hyvin. Erikseen oli puhemikki, jossa low cutti ylhäällä ja reilu kompressointi puhujille.
 
Mulla subutinosasto ei ole säädetty siihen nykyaikaiseen äänen pitää tuntua malliin vaan tavoitteena on saundi, joka olis vaikka akustisella flyygelillä ja kontrabassolla. Laulut on monesti tuhtia tavaraa ja normaalit pikku ämyrit on tähän saundimaailmaan turhan aneemisia.
 
isojussi
24.06.2016 16:15:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek:
 
Noiden pilarisysteemeiden roudausystävällisyyttä mulle vaan ei kukaan vielä ole kertonut...

 
- Vähemmän piuhoja
- Ei tarvi telineitä
- Ei tarvi mikseriä
- Samaan dispersioon tarviit kaks aktiivikaappia.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
rintapek
24.06.2016 17:12:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: - Vähemmän piuhoja
- Ei tarvi telineitä
- Ei tarvi mikseriä
- Samaan dispersioon tarviit kaks aktiivikaappia.

 
Tommoiset on kelpo perusteita, mut...
 
truba- ja duokeikoilla mulle on ollu oleellista se, että kamat mahtuu pikkufiiatin takakonttiin.
 
Jos mahtuu niin hyvä. Jos ei mahdu niin ongelma.
Mut en muista koskaan käyneeni keikalla mis kamat olis pitäny kuskata selkärepussa.
 
Ja jos ystävämme musamiehen tapaan tahtoo stereota, niin sit tommoisia pilareitakin pitää olla kaksi.
 
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
musamies
24.06.2016 17:25:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek:
Ja jos ystävämme musamiehen tapaan tahtoo stereota, niin sit tommoisia pilareitakin pitää olla kaksi.

 
Kiippari on epäilmava ja kuollu ilman mikseristä miedosti levitettyä stereota. Suurin osa trubaduureista on muita kuin kiipparimiehiä.
 
Piuhojen vähentämisen puolesta olen kyllä koska nykyisin yksinkertaiseenkin hommaan menee naurettavan paljon piuhoja. Mikserin vähentäminen vois onnistua trubahommassa joskin monipuolisessa digimikserissä on keskitetysti niin paljon ominaisuuksia, että se auttaa muun romun vähentämisessä.
 
Itselle yleisempi on sellainen esiitymistilanne, jossa äänen sivusuuntaista jakautumista olisi kiva pystyä hallitsemaan, mutta pituussuunnassa harvoin tarvii tosi pitkälle ampuvia kaiuttimia. Stereosysteemikin on tuntunut vähän vähäiseltä koska ääntä on voinut tarvia yhtä lailla myös sivulle kuin eteen.
 
Sami_T
27.06.2016 00:15:04 (muokattu 27.06.2016 02:21:50)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osallistunpas taas pitkästä aikaa tähän tolppakaiutinkeskusteluun.
 
Mun byroolla on juossu/mulle on soitellu tässä tasaisen tappavaan tahtiin muusikoita/trubaduureja/muuta väkeä jotka on menny ostamaan jonkun tollasen tolppakaiutinsysteemin ja keikkaa on tehty. Sitten on ruvettu ihmettelemään kun homma ei nyt kuitenkaan jotenkin toimi. Tyypillisesti soundcheckissa/testausvaiheessa kaikki on hyvin ja etenkin kaupassa kuulosti vielä tosi hyvältä. Mutta sitten kun yleisö pölähtää paikalle niin homma muuttuu. Viimeistään muutaman kymmenen keikan jälkeen suostutaan jo itsekin myöntämään että koko ajan tulee palautetta siitä kun puheista tai laulusta ei saa yhtään kauempana selvää ja etenkin diskantit on jotenkin "kanissa".
 
Syy on hyvin yksinkertainen: yhtään korkeammat taajuudet ei mene materiaalien eikä näin ollen myöskään ihmisten läpi.
 
Kannattaa miettiä miksi pikkukeikoilla perinteiset yläpääkaiuttimet laitetaan ständiin ja sen jälkeen kiskotaan mahdollisimman ylös? Siksi että ne kuuluisi johonkin ja asioista saisi jotain selvää. Suurin osa on sisäistäny sen että jos sä laitat yläpään lattialle tai vyötärön korkeudelle niin homma ei toimi ja tämän myötä laittaa sen kaiuttimen kiltisti ständiin.
 
Nää tolppakaiuttimet ei ole mitään taikavehkeitä ja samat säännöt ja logiikka pätee niihinkin. Niistä vaan tulee niitä korkeampia taajuuksia koko tolpan mitalta ja siitä huolimatta jengi on sitä mieltä että on täysin ok että ne pötköttää suoraan lattialla tai lavapinnalla kun sillai ne oli kaupassakin. Ja sitten ihmetellään kun ei oikein "lähde". No jos lava on 1,5 m korkea niin sitten ei mitään.
 
Bose kömpii kaikista syvimmissä vesissä, niillä on kokoäänielementtejä koko tolpan mitalta. Moni muu valmistaja on lähestyny hommaa niin että niiden tolppavehkeissä on elementtiä melkein koko tolpan mitalta mutta sitten yksi tai useampi diskantti tolpan yläpäässä. Kokemuspohjaista tietoa ei ole mutta väittäisin että käytännön kannalta tolla ei ole etenkään budjettivehkeissä kovin isoa merkitystä.
 
No enihau. Jos sulla on 1,5 m korkea minkä hyvänsä valmistajan tolppakaiutin ja lava on 60 cm korkea ja siinä suoraan edessä on seisomassa porukkaa niin käytännössä yhtään taaempana oleva yleisö kuulee siitä tolpasta kunnolla vain sen osuuden mikä on jengin päiden yläpuolella ts. yli 190 cm korkeudella. Tahtoo sanoa että siitä tolppakaiuttimesta on hyötykäytössä 20 cm pätkä. Lisäksi ne taaempana olevat kuulee jotain epämääräistä mulinaa siitä osuudesta sitä tolppaa mikä jää 190 cm alapuolelle. Ihan etummaisille kuulijoille raikaa vähän liiankin hyvin.
 
Jos yrittää nostaa tollasta tolppavehjettä korkeammalle (mikä olisi järkevää) niin siitä tulee hassunnäköinen ja melkoisen kiikkerä pyydys ja monessa mestassa tulee lisäksi katto vastaan.
 
Parhaiten tollaset tolppakaiuttimet toimii tosi pienillä/puolityhjillä keikoilla tai silloin kun ne kaiuttimet on korkealla/korkeahkolla lavalla ja yleisö istuu. Sitten kun olosuhteet rupeaa tosta muuttumaan niin ruvetaan pikkuhiljalleen luisumaan syvälle yöhön.
 
Sitten on vielä lisäksi seuraavia juttuja:
- moni jostain syystä luulee että tollanen tolppakaiutinhässäkkä on jotenkin maagisesti poikkeuksellisen tehokas. Ei ole, melkeinpä päinvastoin.
- jos koko systeemi mikseriä myöten on integroitu samaan pakettiin ja esim. systeemin virtalähde kiurahtaa niin keikkakalustosta poistui juuri koko PA sekä lisäksi vielä mikseri
- jos tolpan liitännät on tehty ilman johtoja niin siinä kohtaa kun joku niistä liitännöistä hajoaa niin taas on aika iso ongelma
- joihinkin paikkoihin on ihan turha tai ainakin erittäin haastava mennä minkään kanssa mikä toimii 2.4 GHz taajuusalueella (oli se sitten Wi-Fi, Bluetooth, ns. digilangaton tai mikä hyvänsä)
- nyt kun tulee ovista ja ikkunoista näitä iOS/Android-ohjattavia vehkeitä niin ne appsit melkein järjestäen lakkaa toimimasta aina luurin/tabletin käyttispäivityksen myötä. Kuinka kauan valmistajalta tulee softapäivityksiä?
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «