Muusikoiden.net
10.12.2016

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Toiminimellä työskentely ja tekijänoikeudet?
1
Riigga
27.01.2016 15:09:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos oletetaan, että tapauksessa x perustaisin toiminimen, (teen paljon kitara ja mies -tyylistä yksinkertaista settiä yrityksille tilauksesta) tarvitseeko minun tällöin maksella jo jotakin tekijänoikeusmaksuja, jos vedän pääosin covereita? Ja kyllä, olen googlannut ja katsellut keskusteluja, muttei tullut vielä vastaan suoraa vastausta.

Tämä tmi:llä toimiminen ei olisi päätoimi, vaan pelkkää sivutoimea. Pimeenä työskentely on laitonta, joten..

Jos tulee muuta aiheeseen liittyvää mieleen, niin jakakaa toki!

Kiitos vastauksista :)

Noisy
27.01.2016 15:22:19 (muokattu 27.01.2016 15:28:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Livetoiminta-alueella keskutellaan lähinnä teknisestä puolesta. Oikea alue tekijänoikeusasioille lienee Musiikkibisnes -> https://muusikoiden.net/keskustelu/2

Teoston sivuilta kannattaa lähteä kahlaamaan eteenpäin täältä -> http://www.teosto.fi/tekijat/esittajille

Rallattelija
28.01.2016 03:56:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riigga: Jos oletetaan, että tapauksessa x perustaisin toiminimen, (teen paljon kitara ja mies -tyylistä yksinkertaista settiä yrityksille tilauksesta) tarvitseeko minun tällöin maksella jo jotakin tekijänoikeusmaksuja, jos vedän pääosin covereita? Ja kyllä, olen googlannut ja katsellut keskusteluja, muttei tullut vielä vastaan suoraa vastausta.

Tämä tmi:llä toimiminen ei olisi päätoimi, vaan pelkkää sivutoimea. Pimeenä työskentely on laitonta, joten..

Jos tulee muuta aiheeseen liittyvää mieleen, niin jakakaa toki!

Kiitos vastauksista :)

Helppo ja nopea vastaus. Periaatteessa aina pitää maksaa teostoja. Silloin kun soitetaan musiikkia joka on Teoston alaista niin Teostot täytyy maksaa oli kappaleet sitten covereita tai omia. Jos omat kappaleet tai sitten vaikka se coveri ei ole Teoston alainen niin silloin maksuja ei tarvitse tai edes voi maksaa kun ei ole osoittaa mitä maksetaan. Tilane olisi sama kuin menisit Siwan kassalle maksamaan keikkabussiin uutta öljyn suodatinta. Kun tuote ei löydy hyllystä niin maksua ei voi kohdistaa mihinkään tuotteeseen. Jos taas keikaan sisältyy Teostoon kuuluvia kappaleita sekä Teosto vapaita kappaleita maksut suoritetaan vain niistä kappaleista jotka ovat Teoston alaisia.

Se oli periaatetta se. käytäntö onkin sitten hitusen toisen lainen koska käytännössä SINÄ et niitä teostoja maksa. Maksumieheksi (tai tasa-arvon nimissä -naiseksi) pääsee yleensä tilaaja. Teostoon lähetetään ilmoitus kappaleista joita keikalla on soitettu ja sen mukaan sitten tilaaja makselee kertynyttä summaa. Asioihin EI vaikuta millään tavalla se oletko itse yrittäjä tai palkollinen. Ilmoitus tulee tehdä siinäkin tapauksessa vaikka sinä esiintyisit ilmaiseksi. Oliko muuten yksityistilaisuus tähän se poikkeus joka vahvistaa säännön?

-My opinion can be change but not that fact I'm right-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti