Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä mikseri??
1 2 3 4
anapena
13.11.2014 15:43:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tuo Behru ole kaksineuvoinen eli firewire ja usb? Luulis, että usb antaa myös moniraitaa koneen suuntaan.
 
Istu ja pala!
samu_sievola
14.11.2014 15:46:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Eikös tuo Behru ole kaksineuvoinen eli firewire ja usb? Luulis, että usb antaa myös moniraitaa koneen suuntaan.
 
Näin ainakin lukemastani ymmärsin!
 
stogis_88
11.12.2014 17:41:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pientä apua taas tarvitsisi viisaammilta.
 
Tuli tuossa torilla vastaan Behringer DDX 3216 digimikseri ja kovasti tässä pohdiskelen että pitäisikö ostaa vai ei. Ominaisuuksiltaanhan tuo on ilmeisesti aika laadukas mikseri ja kun tuota ikivanhaa aihetta ko. mikseristä täällä luin niin hyvä vaikutelma siitä jäi.
 
Ongelma vaan on tietenkin se että tuo on melkoisen vanha laite kun valmistuskin on lopetettu n. 6 vuotta sitten. Myyjä sanoi laitteen olevan hyvässä kunnossa mutta mikähän noissa vehkeissä on käyttöikä ja kannattaako tuota ostaa vai laittaa sama summa (400 e) uuteen analogimikseriin? Uuteen digitiskiin kun ei riitä millään rahat.
 
Kauhukuvana on se että ensimmäisellä keikalla mikseri sanoo poks ja sinne meni 400 euroa ja keikka kaikenlisäksi vituiksi! :D
 
oksatboys
11.12.2014 22:49:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nii no vanhempi behku on kyllä vähän epälyttävä... Tohon rahaan saa torilta kyllä yammun nollaykösiäkin jo ja vaikka mitä analogisia tiskejä. Mun mielestä tässä nyt pitäs miettiä et tartteeko digista jotain ominaisuuksia välttämättä vai riittääkö analogi.
 
Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
Pauli Lappalainen
12.12.2014 09:04:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: . Mun mielestä tässä nyt pitäs miettiä et tartteeko digista jotain ominaisuuksia välttämättä vai riittääkö analogi.
 
Tämä on hauskaa, kun kysyt analogia niin kaikki tuputtavat jotain käytettyä digidigiä ja sitten kun kysyt käytettyä digiä, niin pukkaa analogiehdotuksia.
 
Käytetty on käytetty ja uudella on takuu. Kummallakin on sama käyttöarvo ja kumpikin saattaa toimia maailman tappiin asti tai sitten ei.
 
anapena
12.12.2014 12:23:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos oikein keikkaillaan, niin pitää olla varavehkeitäkin. Mieluiten kaksi samanlaista mikseriä, tai ainakin jotain. Mikä laite tai soitin tahansa voi ruveta varoittamatta lakkoon.
 
Istu ja pala!
oksatboys
12.12.2014 14:49:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Tämä on hauskaa, kun kysyt analogia niin kaikki tuputtavat jotain käytettyä digidigiä ja sitten kun kysyt käytettyä digiä, niin pukkaa analogiehdotuksia.
 
On tosi hauskaa. Mun mielestä esittämäni miete on kuitenkin ihan hyvä miettiä läpi kun tiskiä ostaa. Kyllä sitä on hyvä itselleen selvittää mitä laitteelta haluaa ja mitä ei. Jos ei halua prosessointia eikä iPadiohjausta jne. niin miks ostaa digi?
 
Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
stogis_88
12.12.2014 16:57:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin eli siis ei varsinaisesti ole tarvetta juuri digimikserille mutta tuossa aikasemmin kun kyselin täällä vinkkejä mikserin ostoon kaikki melkeinpä sanoivat että osta mielummin digi kuin analogimikseri. :)
 
Mutta joo, ehkäpä tuo on hieman liian vanha laite että sitä kannattaisi ostaa? Onko antaa vinkkejä tuohon 400-500 euron hintahaarukkaan analogimikseristä? Kanavia pitäisi olla vähintään 12 ja muut perusominaisuudet silleen kunnossa että nelihenkinen bändi pystyy sillä keikkaa vetämään.
 
valonalle
12.12.2014 18:01:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta joo, ehkäpä tuo on hieman liian vanha laite että sitä kannattaisi ostaa? Onko antaa vinkkejä tuohon 400-500 euron hintahaarukkaan analogimikseristä? Kanavia pitäisi olla vähintään 12 ja muut perusominaisuudet silleen kunnossa että nelihenkinen bändi pystyy sillä keikkaa vetämään.
 
Käytettynä täältä voi katella
https://www.facebook.com/media/set/ … 3.1073741830.343226609179875&type=3
 
musamies
13.12.2014 11:47:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: On tosi hauskaa. Mun mielestä esittämäni miete on kuitenkin ihan hyvä miettiä läpi kun tiskiä ostaa. Kyllä sitä on hyvä itselleen selvittää mitä laitteelta haluaa ja mitä ei. Jos ei halua prosessointia eikä iPadiohjausta jne. niin miks ostaa digi?
 
Musta on tullut digivaihtoehdon kannattaja sen takia koska siihen on ujutettu käteviä ominaisuuksia, joiden ostaminen erilisinä laitteina olisi kallista ja epäkätevää. Olettaisin härveleissä olevan esim. gate ominaisuuksia, josta olis apua jos härveliin haluaa kytkeä vähän suuremman mikkimäärän.
 
Toisena syynä on koska sellaisia analogimiksereitä jotka olis omasta mielestä jotenkin erityisen hyviä ei ole käytössä. Itsellä tulee mieleen joku suurikokoinen vanhan liiton vehje, jossa on selkeät viisarit että näkee miten signaalia tulee sisään.
 
Sitten digivehkeessä voi olla parempi kaikulaite kuin mitä halvassa analogimikserissä. Ja hyvässä analogimikserissä ei taida olla minkäänlaista.
 
rintapek
13.12.2014 13:41:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stogis_88: Niin eli siis ei varsinaisesti ole tarvetta juuri digimikserille mutta tuossa aikasemmin kun kyselin täällä vinkkejä mikserin ostoon kaikki melkeinpä sanoivat että osta mielummin digi kuin analogimikseri. :)
 
Mutta joo, ehkäpä tuo on hieman liian vanha laite että sitä kannattaisi ostaa? Onko antaa vinkkejä tuohon 400-500 euron hintahaarukkaan analogimikseristä? Kanavia pitäisi olla vähintään 12 ja muut perusominaisuudet silleen kunnossa että nelihenkinen bändi pystyy sillä keikkaa vetämään.

 
Olen vetäny harrastebändikeikkoja 3216lla. Ei voi moittia, toimi silläkin. Bändikäytön kannalta hankalinta oli kyl se, että vekottimeen ei kukaan muu bändissä uskaltanut koskea kuin mä.
 
Aikansa jälkeen se sit vaihdettiin mixwizardiin, eikä sitä vaihtoa tarttenu kertaakaan katua.
 
Homma yksinkertaistui huomattavasti ja saundin pilalleruuvausmahdollisuudet minimoituivat.
 
Näinkö väärin, vai oliko just torilla mixwiz casessa hintaan 400,- ???
 
Toi 400 on käytettynä vähän toimivasta tiskistä joka uutena maksaa toista tonnia. Toisaalta se on aika paljon vuosia vanhasta digitiskistä, jonka viimeisin uusmyyntihinta oli 585,-
 
Katti
13.12.2014 17:22:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Jos oikein keikkaillaan, niin pitää olla varavehkeitäkin. Mieluiten kaksi samanlaista mikseriä, tai ainakin jotain. Mikä laite tai soitin tahansa voi ruveta varoittamatta lakkoon.
 
Ainakaan miksereitä yms. ei kannata sparena kantaa mukana. Ottaa jo lähtöruudussa semmoisen setin mikä on yleisesti käytössä olevista tuotteista kasattu, niin sitten jos jotain tapahtuu, saa varalaitteen hommattua melko iisisti mistä tahansa.
 
Soitinhommissa juttu on sit vähän eri...
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
rintapek
14.12.2014 15:40:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti: Ainakaan miksereitä yms. ei kannata sparena kantaa mukana..
 
Olen ennenki kertonu, mut edesmenneellä stressiklubilla oli sparemikseri. Ei tosin sparena, vaan se kulki pikkuräkissä ceedeesoittimen kanssa ja siihen kytkettiin spiikkimikit. Idea oli, et siit pystyy hääsynttäripikkujoulukeikoilla säätämään taukomusaa ja spiikkejä kiipeämättä bändikamojen sekaan.
Mikseriks vaan valkkautui semmoinen, et hädän tullessa käteen sen läpi olis sit jollain tapaa bändinkin pystynyt vetämään, mut ei kyl koskaan tarttenu. Liiderin kans sitä kyl käytettiin duokeikoilla, oli pienempi ja kevyempi roudata.
 
Katti
15.12.2014 00:18:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Olen ennenki kertonu, mut edesmenneellä stressiklubilla oli sparemikseri. Ei tosin sparena, vaan se kulki pikkuräkissä ceedeesoittimen kanssa ja siihen kytkettiin spiikkimikit. Idea oli, et siit pystyy hääsynttäripikkujoulukeikoilla säätämään taukomusaa ja spiikkejä kiipeämättä bändikamojen sekaan.
Mikseriks vaan valkkautui semmoinen, et hädän tullessa käteen sen läpi olis sit jollain tapaa bändinkin pystynyt vetämään, mut ei kyl koskaan tarttenu. Liiderin kans sitä kyl käytettiin duokeikoilla, oli pienempi ja kevyempi roudata.

 
Nääkin on taas kokoluokkaeroja... ...olis pitäny olla tarkempi, sori :)
 
Mulla siis on monesti joku SD8 / M7CL-48 tahi vastaava, niin niitä ei ihan oikeesti oteta sinne dösään yhtään ylimääräistä :)
 
Sitten jos kokoluokka on x32 Rack ni sit on eri juttu :)
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
miffe
15.12.2014 01:48:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti: Mulla siis on monesti joku SD8 / M7CL-48 tahi vastaava, niin niitä ei ihan oikeesti oteta sinne dösään yhtään ylimääräistä :)
 
No ei noitakaan nyt ihan joka nurkalta helposti löydy, jos sattuu kapine hajoamaan.
 
entinen turkulainen
Seba
15.12.2014 02:18:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samu_sievola: Mulla on siis Behringerin B1500D, 1400w peak. Vasemman pääkanavan lähdössä ja kaiuttimet linkitetty oikeaan päälähtöön.
 
Miksi ihmeessä näin?
Miksi et vaan lyö molempia yläpäitä subiin ja siitä suoraan pöytään kun kerran liitännät löytyy subista?
Monitori sitten auxiin joka on mikserissä mon -merkattu jakki. monitoriin sitten määrätään mitä sinne ajetaan kunkin käytössä olevan linjan aux nupista.
 
Rummuille peruskeikoilla riittää basari, jos oikeasti jää muka jalkoihin niin overin tai pari lisäksi, eli 2-3 linjalla pääsee melkein kuuhun. Ainakin bonhamille riitti.
 
Minä en näistä nyt kauheasti ymmärrä, mutta noin nuo toimisi loogisemmin.
Jos nyt välttämättä haluaa uuden mikserin niin eiku ostamaan, mitä enempi aux liitäntöjä sitä helpompi tehdä vaikka kaikille oma monitorointi, sekä subin saa monesti toimimaan tykimmin niiden kautta jos jaksaa säätää ylimääräistä.
 
Tai sitten en tajunnut yhtään mikä teidän ongelma on.
 
musamies
15.12.2014 11:55:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seba: Miksi ihmeessä näin?
Miksi et vaan lyö molempia yläpäitä subiin ja siitä suoraan pöytään kun kerran liitännät löytyy subista? Monitori sitten auxiin joka on mikserissä mon -merkattu jakki. monitoriin sitten määrätään mitä sinne ajetaan kunkin käytössä olevan linjan aux nupista.

 
Mä olen päässyt mainitun B-subbarin kanssa parempaan tulokseen kytkemällä sen AUX:iin ja laittamalla yläpäille niiden oman bassoleikkurin päälle.
 
Seba
15.12.2014 12:59:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Mä olen päässyt mainitun B-subbarin kanssa parempaan tulokseen kytkemällä sen AUX:iin ja laittamalla yläpäille niiden oman bassoleikkurin päälle.
 
Olihan sekin mulla tuossa vaihtoehtona jos mikseriä on vaihtamassa, mutta käytössä olevalla tekisin noin jos aikoo monitoria käyttää kun on vain yksi aux.
 
Kummastelin lähinnä tuota kytkentätapaa minkä epäilen johtuvan siitä että ei ole luettu ohjeita vaan on ns sävelletty omasta päästä
 
rintapek
15.12.2014 14:54:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti: Nääkin on taas kokoluokkaeroja... ...olis pitäny olla tarkempi, sori :)
 
Ei tos mun mielestä oo mitään soriteltavaa. Mun mielestä on vaan hyvä, että ketjussa on mielipiteitä ja kokemuksia laidasta laitaan. Semmoista kutsutaan keskusteluksi. Jokainen voi sit poimia omaan tilanteeseensa ne käyttökelpoisimmat vinkit.
 
En sit tiedä olenko mä pervo, mut mä en näe periaatteellista eroa siinä onko kyseessä Bruce stadikalla vai ekaa keikkaansa nuokkarilla vetävä koulubändi. Molemmat on liveä ja ero on just siin mittakaavassa.
 
Mut sinänsä... jos ei o jotain erityisempää syytä digidigiin, niin vaik tossa on mixwiz räkkiin pultattuna 320,- Torilla näytti olevan pari muutakin alle neljänsadan. Jos harrasteleva kvartetti ei tommoisella pärjää, niin sit on jo aikas kovat vaatimukset ja syytä isontaa budjettia.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=938974
 
Katti
17.12.2014 15:05:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miffe: No ei noitakaan nyt ihan joka nurkalta helposti löydy, jos sattuu kapine hajoamaan.
 
Alle 10 tunnin oon onnistunu löytämään niinä kertoina kun on tarvinnut. Eli yhden kerran SD8 ja kaksi kertaa M7...
 
Noita molempia on kuitenkin aika paljon Suomessa, varsinkin noita M7:ja...
 
Mut joo, pointti oli lähinnä se että ton kokoluokan tiskejä ei viitsi "sparena" mukanaan kantaa...
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «