Muusikoiden.net
06.12.2016

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Edullisen ja kalliin (merkki)mikserin ero?
1
Eki C
18.04.2014 15:55:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaas viisaammat, mistä maksan, jos ostan arvokkaamman ns. brändiltään arvostetun mikserin (AllenHeath, Soundcraft, Mackie etc.).
Olen nimittäin tehnyt satoja duo- ja pikkubändikeikkoja viime vuosina Alton pienellä purnukalla täysin tyytyväisenä ja ilman ongelmia. Helppo roudata jne.
Nyt alkavat kuitenkin ainakin monitorointiin tarvittavat auxit loppua ja vähintäään 3 prefader auxia pitäisi olla. Koska helppo roudattavuus on myös yksi kriteeri, en haluaisi raahata mukana räkkikokoista ja -painoista laitetta.
Samsonilla olisi speksien mukaan aika sopiva malli L1200, mutta kun se on täälläkin dissattu halpismerkki, niin arveluttaa moisen hankinta.
Noiden yllämainittujen valmistajien esim. kolmella auxilla varustetut mikserit ovat sitten sekä kooltaan että hinnaltaan jo eri luokkaa. Mistä niissä maksan?

"Work. Wasted time between gigs."
Sami_T
18.04.2014 18:57:21 (muokattu 18.04.2014 18:59:34)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tua noin nii. Mä en nyt sotkis välttämättä tota laitemerkkiasiaa tähän asiaan ollenkaan. Fakta on vaan se että 400 eurolla pystytään tekemään tietyntasoinen laite ja 800 eurolla sitten samanlainen mutta kaikilta osin huomattavasti parempi. Tietyt merkit ei tee ihan tota halvinta (=huonointa) kamaa ollenkaan millä sitten jossain määrin selittyy se että ajan saatossa ko. merkkejä on sitten ruvettu pitämään "laadukkaampina". Sitä mä en usko että nykyisessä pikkukamojen kilpailutilanteessa yhdelläkään valmistajalla on mahdollisuutta pistää hintoihin senttiäkään "merkkilisää".

Suurimmat erot mitä noissa pikkumiksereissä tulee ekana vastaan on mekaaninen rakenne/laatu, häiriösuojaus, eq:n toiminta ja taustasihinä/-kohina/-ruplatus.

Soundimielessä se eq:n toiminta on luonnollisesti aika kriittinen. Ihan halvimmissa miksereissä se niiden eq on vähän sellanen valintakytkin että minkälaista huonoa soundia haluat. Kääntää vähän eq:n nappulasta niin asiaa hävis kahden kilon kaistalta johonkin ja jotenkin kuulostaa omituiselta. Laittaa vähän rahaa pöytään niin saa sellasen vehkeen minkä eq rupeaa jo joltain osin tekemään sitä mitä sen pitäisikin tehdä.

--

Jos sä oot saanu pikku-Altolla hommat hoidettua ja oot ollu siihen täysin tyytyväinen niin en mä kyllä näe mitään syytä ruveta laittamaan rahaa mihinkään olennaisesti kalliimpaan vehkeeseen. Mutta itse en kyllä rahojani laittais tollaseen Samsoniinkaan. En oo ikinä moista käyttäny tai edes nähny mutta silti.

Yamaha julkais nyt Frankun messuilla uudet mallit MG-sarjaan. Siellä on tollanen versio aiheesta kuin MG16XU. Koko-, paino- ja luulisin että myös hintaluokka on kokolailla samoissa ton Samsonin kanssa. Noiden uusien mallien pitäisi olla myynnissä ihan näillä näppäimillä. Niin ehkä mieluummin jollain tollasella lähtisin tilannetta lähestymään.

http://www.yamahaproaudio.com/globa … en/products/mixers/mg_xu/lineup.jsp

"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
Eki C
19.04.2014 17:42:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttaa juuri sopivalta tuo Yamahan uusi mikseri. Josko siinä olisi enemmän "stageuskottavuutta" kuin Samsonissa.
Kiitos vinkistä!

"Work. Wasted time between gigs."
pitk
19.04.2014 18:35:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eki C: Kertokaas viisaammat, mistä maksan, jos ostan arvokkaamman ns. brändiltään arvostetun mikserin (AllenHeath, Soundcraft, Mackie etc.).
Olen nimittäin tehnyt satoja duo- ja pikkubändikeikkoja viime vuosina Alton pienellä purnukalla täysin tyytyväisenä ja ilman ongelmia. Helppo roudata jne.
Nyt alkavat kuitenkin ainakin monitorointiin tarvittavat auxit loppua ja vähintäään 3 prefader auxia pitäisi olla. Koska helppo roudattavuus on myös yksi kriteeri, en haluaisi raahata mukana räkkikokoista ja -painoista laitetta.
Samsonilla olisi speksien mukaan aika sopiva malli L1200, mutta kun se on täälläkin dissattu halpismerkki, niin arveluttaa moisen hankinta.
Noiden yllämainittujen valmistajien esim. kolmella auxilla varustetut mikserit ovat sitten sekä kooltaan että hinnaltaan jo eri luokkaa. Mistä niissä maksan?

Paremmista komponenteista, paremmasta suunnittelusta, paremmasta testaamisesta -> paremmasta soundista, paremmasta luotettavuudesta, paremmasta meiningistä.

Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
htm
01.05.2014 23:00:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ns. rupukamoilla aloitaneena ja niiden hajotessa siirtyneenä ns. yleisesti hyväksyttyihin, voin sanoa, että kyllä sen eron huomaa sitten kun niillä paremmilla vetää.

www.signumfreud.com www.facebook.com/maenhaluakuunnellarekords
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti