Muusikoiden.net
15.08.2018
Musamaailma.fi - Soittimia rock-asenteella 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä halpa mikki spiikkaukseen ja muuhun arveluttavaan käyttöön?
1 2 3
musamies
27.02.2014 19:50:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

T-Bone MB-85 tullut ja se muistuttaa kuulokkeilla kokeiltuna ääneltään aika lailla Shure SM58:sia. Kaiuttimien kanssa en ole vielä kokeillut. Hienomman näköinen tuli kun jätti sen vihreän kumirenkulan pois.

Samalla tuli myös Sennheiser e965 ja siitä voi olla laulukäytössä enempi sanottavaa kun tulee kokemusta lisää. Tuntuu, että sen hyvät puolet pääsee oikeuksiinsa erityisesti jos solisti pitää mikkiä kädessä. Joutuu vissiin opettelee vähän laulamista myös ;-)

Rallattelija
27.02.2014 22:47:01

Mun ei ehkä pitäs tähän sanoo varsinkaan tätä mutta miksi ihmeessä osta halpa mikki ja toivoa sen menevän rikki jotta voi ostaa uuden ja sitä ei voi sitten hyödyntää yhtään missään muussa jutussa. Puheeni perustuu tasan siihen faktaan ettei köyhällä ole varaa halpaan. Kun olet ostanut kolme kolmenkympin rimpulaa parin vuoden sisään ja jokainen on menny rikki niin seuraava mikki ylittääkin jo sen shuren hinnan. joitakin mikkejä saa paiskoa seinään ja tiputtaa pilven piirtäjästä mut silti ne vaan toimii, niin ja niitä voi käyttää tarpeen tullen muuallakin.

Mutta niinkuin jo ilmaisin niin asiahan ei minulle varsinaisesti kuulu ja kukin taplaa tyylillään.

-My opinion can be change but not that fact I'm right-
Rouda-setä
28.02.2014 02:58:46

Nii-i. Vaihdoin työpaikan huuto-comiin kytkimellisen 58:n ja Shuren 606:n tilalle tilalle Senkun 835:t, kun sai Thomannin B-stockkina.
Kommunikointi lavan ja etupään välillä parani metelissä noin 100%.
Noi halpis-paskat voi etenkin talkback-käytössä mun näkökulmasta työntää johonkin mihin ne kuuluu.
Esimerkiksi perseeseen.

musamies
28.02.2014 10:44:20

Nyt kun pari mikkiä tuli lisää ja samalla tuli mahdollisia äänekkäitä soittotilanteita varten mulle yhdet kiipparointi kuulokkeet lisää eli Beyerdynamic DT 770 M:ät, jotka vaikuttaa ensituntuman perusteella lähinnä kuulosuojaimilta, jotka on lisäksi kuulokkeet, mutta ei niinkään hifikuulokkeet tai studiokuulokkeet vaan sellaiset, joista on alakerta otettu vähäiseksi ja muu ääni on kirkkaanpuoleista, jotta se soveltuisi vaimentavan omainaisuuden kanssa yksiin äänekkäällä livelavalla...

Nyt heikkona lenkkinä on, että kuulokkeet ei kotona ole oikealla tasolla mikkejen saundin analyyttiseen arviointiin ja säätämiseen.

Halpa mikki t bone 85 ei tällä kertaa vaikuttanut kauhean huonolta ostokselta koska se on piakkoin valjastettavissa johonkin sopivaan käyttöön.

Sennheiser e965 mikin kanssa mulla riittää varmaan opettelemista, jotta saan siitä irti sen mitä laulajasta ja mikin yhdistelmästä saa. Voi hyvinkin puoli vuotta vierähtää, että tulee tarpeeksi näkemystä miten tekniikka voi kehittää seuraavaksi.

Voi olla niin, että kehittämistoimia jatkossa miettiessä on eka hankittava saundin analysoinnin kannalta paremmat kuulokkeet.

Sami_T
28.02.2014 12:11:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rouda-setä: Noi halpis-paskat voi etenkin talkback-käytössä mun näkökulmasta työntää johonkin mihin ne kuuluu.
Esimerkiksi perseeseen.

Missä se "tykkää tästä"-nappula on.

"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
Danko
28.02.2014 12:23:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Missä se "tykkää tästä"-nappula on.

toinen oikeelta. http://i.imgur.com/yzgjdfb.png

"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
Hanatarashi
28.03.2014 00:36:47

Nuo sm58:it kyllä kestää ihan naurettavan hyvin. Mä oon tässä vuosien varrella heitellyt noita tiiliseinään lukemattomia kertoja, japanoise päissäni, eikä yksikään ole koskaan vielä hajonnut.

Mä en kyllä ymmärrä miksei voi suoraan vaan ostaa 58:a mutta jos haluu halpaa puhemikkiä, shuren pg48 on tehty juuri sitä varten. Multa löytyy noita kolme joista kaksi toimii. Nuo hajoo tosi helposti mut toimii hyvin siihen mihin ne on suunniteltukin, eli puhumiseen ja ilmeisesti myös karaokeen. Yksi bändi lainas nuo mun pg:t keikalle joku aika sitten ja eivät ainakaan valitelleet. Yleensä en lähtisi edes ajattelemaankaan ihan halppis mikkejä mut nuo nyt vaan sattui ajautumaan yhden diilin kylkiäisiksi.

Nuo kolme käytettynä maksoi yhteensä muistaakseni 30-40 euroa ja mukaan tuli pussit ja piuhat.

musamies
28.03.2014 09:18:40

Tämä mikki on ollut ihan kiva tuttavuus:
http://www.thomann.de/fi/t-bone_mb85.htm

Samallahan tuli myös toinen mikki, johon energiani on tietenkin enempi suuntautunut ja halvempi mikki kivasti vähentää näitten kalliimpien rasitusta:
http://fi-fi.sennheiser.com/vocal-c … rophone-studio-live-recording-e-965

washburn
29.03.2014 14:36:38

NeliX4: Asiaa liipaten. Välillä naurattaa kun joku sankari tuo oman TBone 58:nsa keikalle ja sanoo, että "tää on hyvä; käytetään tätä". Vieressä olis Shuren vastaava.

Mikä siinä naurattaa? Jos on testattu ja todettu paremmaksi kuin sm58 niin miksi ei?

http://www.thomann.de/fi/the_tbone_ … id=47098b4321491bdc5784f054c6d7604d

Toi on äänensä puolesta selkeästi parempi kuin sm58. Ainoana miinuksena on kovemmat käsittelyäänet. Ja kyllä, on AB testattu moneen kertaan, eri laulajilla.

Live long and Prosper
Einherjar
29.03.2014 15:07:23

washburn: ...Ainoana miinuksena on kovemmat käsittelyäänet.

Niin. Laatuahan se sekin.
Tämä voi olla myös ongelma. Monitori tärisyttää mikkiständiä ja ständi siirtää ne äänet mikkiin rungon kautta, jne.

"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
washburn
29.03.2014 15:27:22 (muokattu 29.03.2014 15:28:14)

Einherjar: Niin. Laatuahan se sekin.
Tämä voi olla myös ongelma. Monitori tärisyttää mikkiständiä ja ständi siirtää ne äänet mikkiin rungon kautta, jne.

Aika äärimmäinen tapaus kyllä. Ständissä ollessaan ei oo mulla ainakaan ollut mitään ongelmaa. Mutta tottahan se, että tuhon hintaan on jostain ominaisuudesta varmasti tingitty. Ääni kuitenkin hyvä.

Live long and Prosper
musamies
29.03.2014 18:22:31

Kokeilin juuri äsken huvikseni laittaa telineeseen tämän T-Bonen ja Shuren SM 58:sin.

Mielestäni ne oli tavanomaisilla kotikuulokkeilla kuunneltuna melko samantapaiset mikit laulaa. Ainoa missä kohti laatu vähän epäilyttää niin tietenkin kytkimen, että miten kestää ajan hammasta. Ruma vihreä rinkula pois grillin ympäriltä paransi ulkonäköä.

Sensijaan Sennheiser e965 superkardioidina joka oli se toinen suuntakuviovaihtoehto kytkimestä, tuntuu on selvästi erityyppinen mikki kuin nämä kaksi. Sen käyttökin tulee olemaan eri käyttötarkoitukseen.

Tällä vähäisellä T-Bone mikkikokemuksella mitä mulla on ei ole ilmennyt toistaiseksi syytä välttää T-mikkejä - pikemminkin ajatus jo raksuttaa, että pari halpis laajakalvokonkkaa tai nauhamikkiä voisi olla lavalla coolit ambienssimikit...

Rallattelija
30.03.2014 01:29:11

musamies: Kokeilin juuri äsken huvikseni laittaa telineeseen tämän T-Bonen ja Shuren SM 58:sin.

Mielestäni ne oli tavanomaisilla kotikuulokkeilla kuunneltuna melko samantapaiset mikit laulaa.

En tiedä onko noi kehittynyt mihinkään suuntaan mutta aikoinani hommasin pari tuollaista 58 kopioita ihan vain huvin ja urheilun kannalta. Loppujen lopuksi olin tosi tyytyväinen hankintaani. Mun mielestä toi kopio oli jopa parempi kuin se josta oltiin kopioitu. Eihän tolla mitään laulu tai muissa musahommissa tehny ku oli aika puukkoinen soundi ja särökin irtos aika matalilla volilla ihan kiitettävän hyvin (testasin muuten vaan), mutta kun vedettiin roudarilla kiinni XLR liitin sopivan pituisella johdon pätkällä varustettuna, niin kesäkisojen vapaan tyylin moukarinheitosta tuli suurmenestys!

-My opinion can be change but not that fact I'm right-
musamies
30.03.2014 10:01:33

Rallattelija: En tiedä onko noi kehittynyt mihinkään suuntaan mutta aikoinani hommasin pari tuollaista 58 kopioita ihan vain huvin ja urheilun kannalta.

Katsoin Shuren ja T-Bonen grillin alle ja siellä rupee eroa näkymaan joskin mieleen tulee myös, että nämä mikit on ihan eri ikäisiäkin.

Halvassa T-mikissä työn jälki ja jotkut ratkaisut vaikuttaa sellaiselta, että niissä kenties on enempi laatuvaihtelua. Heh - mutta tämän voi ajetella myös positiivisena kun voi saada ihan uniikin mikin :D

rintapek
31.03.2014 19:39:44

Rallattelija: Mun ei ehkä pitäs tähän sanoo varsinkaan tätä mutta miksi ihmeessä osta halpa mikki ja toivoa sen menevän rikki jotta voi ostaa uuden ja sitä ei voi sitten hyödyntää yhtään missään muussa jutussa. Puheeni perustuu tasan siihen faktaan ettei köyhällä ole varaa halpaan. ...

Toi on totta toikin.

Mut toisaalta mä näen ton "arveluttavan käytön" vähän toisin.

Itte ko on tullu tehtyä oikeestaan vaan privaattikeikkoja, ni ei ny tartte olla isotkaan häät tai synttärit, kun niit spiikki yms- mikkejä tarvitaan enemmän kuin yksi. Tai halutaan.

Ja oikeesti surkein ja katastrofaalisin vaihtoehto on päästää juhlayleisö bändin lauteille käyttämään bändin mikkejä. Ja jos muita mikkejä ei ole tarjolla, niin selkäsi kun käännät, niin joku siellä on "sanomassa pari sanaa".

Muistan yhden basistin myymän keikan, mis aika meni tiukalle, mut aloin pystyttämään spiikkimikkejä, niin basisti sanoi, et anna olla - ei o tilattu tai pyydetty ja pyynnöstäni kävi vielä kysymässä järkkäriltä, et niit ei todellakaan tarvita. Kävin vaan röökillä ja kun palasin, niin bändikamojen seassa oli äijä ruuvaamassa bändin mikseriä ja ihmettelemässä, et miksi tää mikki ei toimi?

Jos on mahdollista, et basistit oppii jotain, niin bassotaiteilija oppi jotain. Ton jälkeen en muista, et kukaan olis ihmetelly miks mä pystytän jotain spiikkimikkejä, vaik niit ei o osattu edes pyytää.

Siit päästään noihin halpismikkeihin. Jos löytää semmottiset jotka toimii, niin niit voi käyttää. Tilanteessa mis pärjää kympin mikillä on turha laittaa satasen mikkiä? Puol tusinaa satasen mikkejä on investointi. Puol tusinaa kympin mikkejä ei sitä ole ja jos ne vaan homman hoitaa, niin hyvä juttu.

Vahinkotapauksissa on korvausvelvollisenkin kannalta kivampaa, et kyseessä ei ollu kalliimpi artikkeli. Langattomathan tos olis haluttua hottia, mut noi piuhan päässä olevat pysyy paremmin tallessa. Ei tartte keikan jälkeen ihmetellä, et kenenhän taskuun se on jäänyt.

Ja mä olen keikalla hirveesti mielummin runpalin kuin poliisin roolissa.

lasal
31.03.2014 20:50:46 (muokattu 02.04.2014 10:05:57)

T-bone kasivitonen hurjasti vahvisti lavalla kävelyn ääniä, lähti paluupostiin

Behkun 8500 maksaa pariakymppiä ja on tukevan tuntuinen. Kaikki neljä minulla kestäneet vuosia. Taloudellinen menetys pienehkö vaikka ei loputtomiin kestäisikään. (Joo, ja on/off-kytkintä missään mikissä ei koskaan saa olla. Teettää turhaa juoksentelua käydä tarkistamassa, mihin asentoon räpläysvimmaiset milloinkin jättävät)

E: Testatessa oli vaahtomuovialustalla tuo t-bone ja AKG ja SM-58. Ohuella kuparilangalla "kutittelin" mikkirunkoja. T-bonessa ilmeisesti ei ole minkäänlaista kapselinripustusta käsittelyääniä vastaan

dewil
01.04.2014 17:05:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lasal: T-bone kasivitonen hurjasti vahvisti lavalla kävelyn ääniä, lähti paluupostiin

Tätä varten on mikkiständit, että mikit olis lähempänä suuta tms. äänilähdettä.

(Sori, en voinu vastustaa...)

Dont Clone The Beat. Own The Beat.
musamies
01.04.2014 17:08:39

dewil: Tätä varten on mikkiständit, että mikit olis lähempänä suuta tms. äänilähdettä.
(Sori, en voinu vastustaa...)

Mun käsittääkseni se ei ole pahin mahdollinen ei toivottujen äänien vahvistaja koska siinä on se kytkin ja näin on mahdollista, että mikki on vaikka jonkun kädessä kun sitä tarvitaan ja sitten se on kytkimestä sammutettuna huilaamassa jossain.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti