Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä halpa mikki spiikkaukseen ja muuhun arveluttavaan käyttöön?
1 2 3
ÄM
18.02.2014 11:32:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oo ahdistanu, laittaa yhtä taustalaulu 58:a siihen tyrkylle, linjat auki; kuuluu minkä kuuluu.
 
Ainut ongelma, mikä välillä syö on, kun ohjeista huolimatta, löytyy näitä sankareita, jotka pysyttelee sen 50cm päässä mikistä. Siinä on vähän haastavaa leikkiä, kuuluvuuden ja kierron välillä. Ja kun nimenomaan, ei olis tarkoitus olla itse edes säätämässä siinä.
 
Itse kokisinkin, tämän seikan valossa, tarpeelliseks hommata jonkun erillisen puhemikin.
 
Mikä tohon puris? Herkkyys, tiukka suuntakuvio?
Eli pitäis napata pidemmältäkin, mutta ei kiertoherkkyyden kustannuksella. Mahdottomuusko?
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
nannne
18.02.2014 11:41:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄM: Ei oo ahdistanu, laittaa yhtä taustalaulu 58:a siihen tyrkylle, linjat auki; kuuluu minkä kuuluu.
 
Ainut ongelma, mikä välillä syö on, kun ohjeista huolimatta, löytyy näitä sankareita, jotka pysyttelee sen 50cm päässä mikistä. Siinä on vähän haastavaa leikkiä, kuuluvuuden ja kierron välillä. Ja kun nimenomaan, ei olis tarkoitus olla itse edes säätämässä siinä.
 
Itse kokisinkin, tämän seikan valossa, tarpeelliseks hommata jonkun erillisen puhemikin.
 
Mikä tohon puris? Herkkyys, tiukka suuntakuvio?
Eli pitäis napata pidemmältäkin, mutta ei kiertoherkkyyden kustannuksella. Mahdottomuusko?

 
Shuren beetta 87:aa satunnaisuus puhuja tilaisuuksiin oon käyttäny.
 
Sami_T
18.02.2014 12:00:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄM: Mikä tohon puris? Herkkyys, tiukka suuntakuvio?
 
http://fi.wikipedia.org/wiki/Astalo
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
dewil
18.02.2014 12:01:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Itse tilasin kaks dynaamista ja kaks 600800 mikkiä ja frendi tilas samalla samanlaisen paketin.
Mun osuudeksi jäi postien ja tullien jälkeen 223€, mistä voit laskeskella kuluja.
Veikkaisin että maahantuojalle jäis aika pienet katteet, tai sitten pitäis nostaa hintaa melkolailla, että olis järkevää alkaa tuomaan maahan.
 
Niin ja ne 600800:t ON hinta laatusuhteeltaan melkolailla mielettömät.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Örkinrumilus
18.02.2014 12:19:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: http://fi.wikipedia.org/wiki/Astalo
 
Taas yksi hyvä syy laittaa 58 puhemikiks.
 
Ot: jos ja mikäli tuo monoprice-kimppa tms. yhteistilaus muodostuu niin 600800-pari vois kiinnostaa, näyttäs lapulla tosiaan aika kivalta ja jos mr. Dewilkin kehuu niin eihän se huono voi olla :o
 
"Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.."
Sami_T
18.02.2014 12:24:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Örkinrumilus: Taas yksi hyvä syy laittaa 58 puhemikiks.
 
Olette asian ytimessä.
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
Kefiiri
18.02.2014 12:51:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämähän lie semmoinen psykologinen juttu. Varsinaisille ammattilaisille 58 on työkalu, jota on turha korvata epävarmemmalla mikillä, kun 58 kuitenkin kestää kovemmankin käsittelyn.
 
Meille vähemmän professionaalisille viiskasi taas on arvoesine, jota ei mielellään anneta uunojen murjottavaksi.
 
Pro-osasto lienee näkemyksessään aivan oikeassa, mutta ymmärrän sinänsä aloittajaakin.
 
En ole musiikin asiantuntija.
eetuss
18.02.2014 13:01:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Lähtisköhän joku Monopricen maahantuojaks, kiinnostelis nimittäin noi 600800-LDC:t jossain määrin. Taikka sit kimppatilausta.
 
Mä voisin lähteä kimppatilaukseen mukaan.
 
- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
NeliX4
18.02.2014 13:41:19 (muokattu 18.02.2014 13:43:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiaa liipaten. Välillä naurattaa kun joku sankari tuo oman TBone 58:nsa keikalle ja sanoo, että "tää on hyvä; käytetään tätä". Vieressä olis Shuren vastaava.
 
Sen oon huomannut, että mikeissä ei kannata säästellä turhaan. Ainoina äänentoistotarvikkeina ne pitää hintansa ja tuovat huomattavasti lisäarvoa tosipaikassa. Halpa mikkikin voi olla hyvä, mutta silti.... 58-switch kyllä selvittää aika monta känniääliötä pelkällä grillin suoristelulla/pesulla.
 
-
 
Toinen mikä välillä naurattaa on kitaristien vehkeet. Muuten niin professionaalia, mutta oma valkoinen jatkojohto on pakko ottaa lavalle ja ne kovasti vaalitut efektit kulkee jossain vaarin vanhassa matkalaukussa. Sitten niitä asetellaan siihen lavalle ja rutistaan, kun joku käy niitä potkimassa. Omaa siideripurkkia pidetään kuitenkin veressä olevan 10keur ledi-laser-scanner-movari-gobo lampun päällä. Muutenkin pakko ostaa Snake-johtoja ja aina on yks johto liian vähän mikä pitää lainata.
 
... ymmärtäähän sen kun katsoo soittajien liksoja, että pitää säästää ... juuenymmärä!
 
musamies
18.02.2014 18:50:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hyvänkuuloisia ideoitahan tässä oli!
 
Itse siis haluan pikkuhiljaa vähän kerrallaan omaksi pienen mutta hyvän ja monikäyttöisen mikkivalikoiman ja tätä valikoimaa suojaamaan tarvitaan myös pahimmatkin kännikekkerit vähin taloudellisin tappioin kestävä örvellysmikki.
 
Erikseen on sitten tarkoitus olla henkilökohtainen laulumikki (jota voi käyttää lisäkseni sellaiset vierailevat laulajat, jotka osaa hommansa). Tällä hetkellä suunnitelma on:
http://en-us.sennheiser.com/vocal-c … rophone-studio-live-recording-e-965
 
Minun mielestä laulajien mikit saisi olla omia ja tarpeeksi laadukkaita. Tämä mikki mistä keskustellaan, ei siis tule niihin käyttöihin, joissa laatua tarvii.
 
Oma lukunsa on myös jos jostain syystä korvausta vastaan pyydettäisiin rakentamaan laadukasta puheäänentoistoa. Siihen tulisi panostettua tietenkin enemmän!
 
-------------
 
Sen oon huomannut, että mikeissä ei kannata säästellä turhaan. Ainoina äänentoistotarvikkeina ne pitää hintansa ja tuovat huomattavasti lisäarvoa tosipaikassa. Halpa mikkikin voi olla hyvä, mutta silti.... 58-switch kyllä selvittää aika monta känniääliötä pelkällä grillin suoristelulla/pesulla.
 
Mun kanta on jos resurssit rajalliset, silloin eniten rahaa kannattaa käyttää tärkeimpiin mikkeihin ja yläpää ämyreihin.
 
Kefiiri
18.02.2014 19:25:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Asiaa liipaten. Välillä naurattaa...
 
Heh, nauratti minuakin, tuollaistahan tämä homma meidän amatöörikitaristien kanssa tuppaa olemaan. Vaarin vanha matkalaukku... osui ja upposi x)
 
En ole musiikin asiantuntija.
miffe
18.02.2014 23:40:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H4bu: Tässä olis vielä halvemmat kytkimellä. 6 kappaletta 49 eurolla eli vähän päälle 8 euroo olis yhen mikin hinta. Noita vois jaella kenelle tahansa kun on halpaa kuin saippua http://www.thomann.de/fi/superlux_eco_88_6er_pack.htm
 
Eivätkä ole edes paskoja - toimiessaan. Talkback-mikeiksi ostin noita 2 kpl hirveessä hädässä neljä vuotta sitten. Toinen vielä ehjä, toisesta kytkin sökö, eli ajoittain sen mikin jopa saa pois päältä. Maksoivat (Turussa) vitosen kappale ja mukaan tuli suojapussitkin.
 
entinen turkulainen
redhat
20.02.2014 19:42:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olkoon vaikka kuinka känniörveltäjiä tai muita, kytkimellisen-58:n ostaisin.
Se on ihan naurettavaa kuinka kovaa käsittelyä 58 kestää - vuodesta toiseen.
 
Yleensä tuon kytkin-58:n löytää laatikon pohjalta sukojen ja kaiutinkaapeleiden alta. Yhden löysin Heritagen virtalähderäkistä. Mikserien "dog houset" on myös suosittuja paikkoja.
 
htm
21.02.2014 16:17:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sax-pappa: Minunkin mielestäni ei satunnaisille käyttäjille pitäisi koskaan antaa kytkimellistä mikkiä. Niin useasti olen nähnyt tästä aiheutuvaa sähläystä. Eipä se tietysti häätilaisuuden loppuvaiheessa niin vakavaa ole, mutta tätä on nähty tärkeämmissäkin tilanteissa.
 
Kytkimelliset mikit on saatanasta. Mulla oli yhdellä keikalla taustalaulumikkinä semmonen. Bestmän lainasi sitä spiikkiin bändin tauolla ja oli perkule laittanut sen mun tietämättä pois päältä. Lauloin toisen setin stemmat sitten ihan tajuttoman hyvin suljettuun mikkiin (ei ollu monitorointia...). Sen jälkeen oon ohittanu kaikki kytkimet mun mikeistä.
 
Itse aiheeseen mulla ei oo mitään sanottavaa...
 
www.signumfreud.com www.facebook.com/maenhaluakuunnellarekords
musamies
21.02.2014 18:32:54 (muokattu 21.02.2014 18:52:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kytkimelliset mikit on saatanasta. Mulla oli yhdellä keikalla taustalaulumikkinä semmonen. Bestmän lainasi sitä spiikkiin bändin tauolla ja oli perkule laittanut sen mun tietämättä pois päältä. Lauloin toisen setin stemmat sitten ihan tajuttoman hyvin suljettuun mikkiin (ei ollu monitorointia...). Sen jälkeen oon ohittanu kaikki kytkimet mun mikeistä.
 
Toi on just se, ettei tunnu fiksulta lainata mitään laulumikkiä, vaan lainaamiseen pitää olla omansa.
 
Nyt odotellaan T-marketista harrastebändille yhteiseksi T-Bone MB 85:sta ja itselle Sennheiser e965:sta!
 
http://www.thomann.de/fi/t-bone_mb85.htm
 
PS: Hoh siitäs saitte, ny mun oma spiikkimikki maksaa enempi kuin ne mainitut Shuren kytkimellinen malli ja AKG D5 yhteensä! ;-)
 
cozmo
22.02.2014 18:02:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies:
PS: Hoh siitäs saitte, ny mun oma spiikkimikki maksaa enempi kuin ne mainitut Shuren kytkimellinen malli ja AKG D5 yhteensä! ;-)

 
Kuka sai ja mitä?
 
jorma666
22.02.2014 20:04:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: mun oma spiikkimikki maksaa enempi kuin ne mainitut Shuren kytkimellinen malli ja AKG D5 yhteensä! ;-)
 
Mun yhet kuulokkeet maksaa (todennäköisesti) enemmän kuin sun kaikki mikit yhteensä
 
we call it music - they call the cops
Tympee Huttunen
22.02.2014 20:44:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kävin ennen keikkaa hakemassa Motonetin Königin mikrofonin (12,90€) 5m kaapelin kera. Se pelasi mainiosti ja pari bändiä käytti sitä keikalla. Vankka rakenne, on-off-kytkin. Sisuskaluista ei tietoakaan, mutta minkäänlaisia kierto-ongelmia ei ollut.
 
http://www.motonet.fi/fi/tuote/474029/Mikrofoni-Pro-5m-kaapeli
 
musamies
22.02.2014 22:09:02 (muokattu 22.02.2014 22:10:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vhaivala: Mun yhet kuulokkeet maksaa (todennäköisesti) enemmän kuin sun kaikki mikit yhteensä
 
Näin se menee - kysynnän ja tarjonnan lainalaisuuksia! Vaan 2014 olympialaiset maksaa vielä enemmän...
 
Itse kävin ennen keikkaa hakemassa Motonetin Königin mikrofonin (12,90€) 5m kaapelin kera. Se pelasi mainiosti ja pari bändiä käytti sitä keikalla. Vankka rakenne, on-off-kytkin. Sisuskaluista ei tietoakaan, mutta minkäänlaisia kierto-ongelmia ei ollut.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/474029/Mikrofoni-Pro-5m-kaapeli

 
Perhana - seuraavan kerran meen hakee moponetin kanta-asiakaskortin kera mikkiä! :D
 
rintapek
26.02.2014 15:19:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tais olla jäsen Pitkä joka aikanaan mainitti ClasOhlssonin Okei- mikit. Kympin kappale.
 
Just mainittuun tarkoitukseen kävin hakemassa noit puoli tusinaa. Pakkauksen mukana tulevalla piuhalla ei tee mitn, mut itte mikki hoitaa ton spiikkihomman.
 
Sit mä "järkeistin" touhun siten, et hankin omaan pikkuräkkiin erillisen pikkumikserin ja moniälykaraåkesoittimen .Lavan ulkopuolelle. Itte itteään lauteilta miksaava bändi, niin oli jotenkin kätsyä, et spiikkejä ja taukomusaa pystyy säätelemään kiipeämättä lauteille. Parhaas tapaukses riittää lyömällä kaukosäädin bestmänin rintataskuun.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «