Muusikoiden.net
06.12.2016

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Senkun lahgattomat mikit
1
Rallattelija
23.12.2013 01:07:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kattelin tossa noita senkun Langattomia mikkejä pienissä ostoaikeissa. Mietin vaan kun tuossa uudessa mallissa kapulaan on lisätty tuo antenniuloke. Näyttää just siltä, että yks kolaus tahi tippuminen hoitaa ton peräosan tuhanneksi p****un päreeksi. millaisia kokemuksia noista uusista runkomalleista jengillä on ja onko tuosta rungon ulkopuolelle tuodusta lähetinanteninsta niin suuri hyöty että on kannattanut "pilata" tuote tuolla tavalla? kantamahan on ollut siinä astetta vanhemmassakin mikissä tosi hyvä moneen muuhun verrattuna.

Ja mitä tulee noihin mikkien käyttämiin taajuuksiin niin näyttää edelleen olevan kaupan mikkejä joita ei voi viikon päästä enään käyttää. Kovasti markkinoilla tuntuu olevan myös noita kolmenvuoden päästä käyttökieltoon meneviä laitteita (C-band ja E-band). Aiheeseen suuremmin tutustumatta oon ollut uskossa, jotta taajuuksia yritetään yhdentää ainakin euroopan sisällä. Siksipä ihmetyttää miksi noita kyseisiä kapuloita täällä vielä niin kovasti kaupataan.

Toi yhtenäistäminen on vaan jotenkin jostain pinttynyt mun päähän mutta faktoja en ole vielä tarkistanut. Viestintä viraston sivuiltahan tuo varmaan selviäisi kun vaan kävis kattoo mutta se ei nyt ollu kuitenkaan se viestin pointti. A, B ja G kaistathan jää vielä käyttöön.

-My opinion can be change but not that fact I'm right-
zouwi
23.12.2013 02:02:16

Noissa uusissa senkuissa se pohjan mötikkä on sen verta tukevaa tekoa ettei se ihan vähällä hajoa. Oma mielikuva on että ainakin konkkakapseli saa liikaa tälliä ennen kun toi murtuu vaikka perä edellä tipahtaisi. Kantaman suhteen en osaa sanoa, omat kokemukset on sen suhteen aika rajallisia. Käytettävyytensä puolesta noi ainakin omasta mielestä pyyhkivät shurella pöytää, vastaanottimiin rakennettu rf-skanneri on aika kultanen väline jos taajuuksilla meinaa olla ruuhkaa.

Katti
23.12.2013 10:32:10

zouwi: Noissa uusissa senkuissa se pohjan mötikkä on sen verta tukevaa tekoa ettei se ihan vähällä hajoa. Oma mielikuva on että ainakin konkkakapseli saa liikaa tälliä ennen kun toi murtuu vaikka perä edellä tipahtaisi. Kantaman suhteen en osaa sanoa, omat kokemukset on sen suhteen aika rajallisia. Käytettävyytensä puolesta noi ainakin omasta mielestä pyyhkivät shurella pöytää, vastaanottimiin rakennettu rf-skanneri on aika kultanen väline jos taajuuksilla meinaa olla ruuhkaa.

Kyllä ne murtua tahtoo, mutta toimivat siltikin. Lisäksi useamman olen huollossa käyttänyt kun on alkanut oikeasti ahdistaa se irvistävä antenni, eikä se mitenkään mahdottomasti ole maksanut niiden huoltaminenkaan... ...nyt en sit tiedä kuinka hinnoittelu on muuttunut kun huolto meni Senkulle itselleen.

Mitä tulee noihin radioiden laatuun niin itse olen ollut Senkku-ystävä aina, ja digannut niistä, mutta kyllä noi uudet Shuretkin on aivan mainioita pelejä.

Ja toi skannaus on kaikissa laadukkaissa vastaanottimissa nykyään. Itse käytän aina läppäriä kaverina niin pystyy sitten oikeasti tekemäänkin asialle jotain (esim Shuren Workbench-softalla pystyy konffamaan langattomat siten, että huomioidaan myös muut taajuudet, muiden valmistajienkin tuotteiden sellaiset).
Senkun WSM ei ole yhtä monipuolinen mutta ehkä hieman helpompi käyttää.

Sit kandee muistaa että Senkun 100-sarjan dataportti ei ole suoraan yhteensopiva RJ45-liittimen kanssa, vaan vaatii sovittimen... Isommissa sarjoissa tätä probleemia ei ole...

Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti