Muusikoiden.net
07.12.2016

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Viritin langattomalle akkarille
1
Sami_T
06.11.2013 22:08:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akkaria soittava lead-laulaja haluu akkarinsa langattomaksi. Ton langattoman vastaanotin pistettäs mieluiten muiden asioiden kanssa räkkiin joka sijaitsee monitorilandiassa. Soittaja kuitenkin haluais luonnollisesti akkariinsa myös virittimen (Boss TU-2, siihen on totuttu, muu ei käy) joka pitää olla siinä missä soittajakin eli keskellä lavaa.

Kysymys kuuluu mikä on paras tapa hoitaa ton virittimen kaapelointi. Jos mä nykäsen plugijohdon langattoman vastaanottimen kakkosulostulosta pihalle tolle virittimelle niin siitä tulee balansoimaton veto mille tulee isoimmilla lavoilla mittaa helposti yli 10 metriä. Niin mikä on todennäköisyys että toi toimii kunnolla vai olisko joku parempi tapa hoitaa tämä asia?

"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
miksaajasetä
06.11.2013 23:41:17 (muokattu 06.11.2013 23:42:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdottamasi suora johto lienee paras vaihtoehto, enkä usko että toimivuuden kanssa tulee ongelmia noin lyhyillä matkoilla. Mahdolliset pienet häiriöt tuskin viritintä haittaavat, varsinkin kun vastaanottimesta saanee ulos linjatasoista signaalia.

Itse käytän nykyisin rungosta mittaavaa viritysmittaria basson kanssa, jolloin mitään johtoja ei tarvita, mutta toimeksiannon perusteella se ei taida tulla ainakaan ihan heti kyseeseen. Voi ehkä kannattaa kuitenkin joskus tarjota kokeiltavaksi, jos vaikka into heräisi.

Guido
06.11.2013 23:53:40

Tässä tapauksessa ei varmaan käyttistä, mutta tulipahan mieleen...
Shurella on pedaalimallinen vastaanotin, missä on viritysmittari.

miksaajasetä
07.11.2013 00:03:11

Jos katsoin oikein, tuo mainittu Shuren systeemi on 2.4 GHz:n alueella, joka saattaa olla aika tukkoinen, kun vähintään puolella yleisöstä on puhelimissa WLAN päällä samalla taajuusalueella.

Guido
07.11.2013 00:34:52

miksaajasetä: Jos katsoin oikein, tuo mainittu Shuren systeemi on 2.4 GHz:n alueella, joka saattaa olla aika tukkoinen, kun vähintään puolella yleisöstä on puhelimissa WLAN päällä samalla taajuusalueella.

No hyi, vaikuttikin liian hyvältä... :) Ainakin kaikkien Line6-langattomien kanssa on ollut meidän mökissä melkosta häiriötä.

Sami_T
07.11.2013 00:35:58

Guido: Tässä tapauksessa ei varmaan käyttistä, mutta tulipahan mieleen...
Shurella on pedaalimallinen vastaanotin, missä on viritysmittari.

Senkun ew500:lla varmaan tullaan vetelemään. Ja mä en haluis siihen lavan etureunaan mitään muuta kuin sen virittimen, siinä lavan etuosassa tuppaa olemaan välillä ulkona suomen kesästä ja sisäkeikoilla yleisöstä johtuen sen verran kosteet kelit että siihen ei haluis sitä vastaanotinta jättää.

"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
zouwi
07.11.2013 00:50:17

Kerros jos ajattelen asioita jotenkin ihan väärin mut etkö sä voi vaan ottaa passiivi-DI:llä siitä vastaanottimen puskemasta linjasignaalista virittimelle signaalia? Läpivienti-outputista kaukkariin/stageboksiin ja erotetusta outputista sille virittimelle, balun sit ennen viritintä jos se hermostuu balansoidusta signaalista.

Noilla passiivi-di:den laadulla edes ei ole juurikaan väliä kun signaalilähde jaksaa kuitenkin riittävästi (vastaanottimen linja-out) ja se yleisölle menevä signaali ei mee minkään huonolaatusen muuntajan läpi missään vaiheessa, mitä nyt käy vähän ensiöllä kierähtämässä.

s151669
07.11.2013 09:51:20

Tuota tuota, ainakin kun mä viritän keikalla kappaleiden välissä ja polkaisen virittimen päälle, oletan että yleisöön ei kuulu pihaustakaan. Eli se signaali pitää _kierrättää_ sen virittimen kautta tästä syystä.

Tehtävänannosta ei toki käynyt ilmi, oliko tuo vaatimus.

Tuskin siitä tosin sen kummempaa ongelmaa tulee, johan se sieltä langattoman takapäästä on huomattavasti tukevampaa kamaa kuin akkarin omasta lähdöstä. Piuhat kiinni vaan.

Antikitarasankari
Sami_T
07.11.2013 13:16:00

s151669: Tuota tuota, ainakin kun mä viritän keikalla kappaleiden välissä ja polkaisen virittimen päälle, oletan että yleisöön ei kuulu pihaustakaan. Eli se signaali pitää _kierrättää_ sen virittimen kautta tästä syystä.

Aivan, mitäköhän mä taas ajattelin... Jotenkin mietti vaan että lähettimestä saa sen akkarin mutelle mutta sitten ei tosiaan toimi enää se viritinkään...

Löysin jo itseasiassa ratkaisun tähän mun ongelmaan.

http://www.radialeng.com/r2011/sgi44.php

Varmaan tollasella lähden tilannetta lähestymään jos tässä ei mitään muita käänteentekeviä ehdotuksia tule.

gunner
07.11.2013 16:36:34

Jos kaveri ei ole loputtoman nirso oman akkarinsa suhteen, niin tossa vaiheessa kannattaisi myös harkita akkaria, jossa on sisäänrakennettu viritin. Aivan loistava kaikissa keikkahommissa, kun ei tarvitse sen enempää virittämistä miettiä. Säästää myös hermoja, kun ei tarvitse joka kerta vetää piuhoja pedaalivirittimelle.
duane
08.11.2013 08:46:13

Sami_T: Aivan, mitäköhän mä taas ajattelin... Jotenkin mietti vaan että lähettimestä saa sen akkarin mutelle mutta sitten ei tosiaan toimi enää se viritinkään...

Löysin jo itseasiassa ratkaisun tähän mun ongelmaan.

http://www.radialeng.com/r2011/sgi44.php

Varmaan tollasella lähden tilannetta lähestymään jos tässä ei mitään muita käänteentekeviä ehdotuksia tule.

Gracella ihastelin juuri kyseisiä boxeja HH:n kalustossa. Toimii teidänkin tarkoitukseen varsin mainiosti, uskoisin..

katellaan...
s151669
08.11.2013 12:57:40

gunner: harkita akkaria, jossa on sisäänrakennettu viritin. Aivan loistava kaikissa keikkahommissa

Komp komp. Mulla on akustinen basso, jossa on Fishmanin tekemä moinen. Kai siihen akkariin voi elektroniikatkin vaihtaa ? Tietty jos sen pitää olla TU2 niin minkäs teet. En kyllä ymmärrä miksi, Korgin PitchBlack on muutenkin parempi :)

Antikitarasankari
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti