Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Livepuolen Kysymys --> Vastaus -ketju.
1 2 3 4 517 18 19 20 21
Skebaristi
24.04.2017 10:14:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krisse82: Ja nää häiriöt esiintyy nimenomaan noissa Ilonoissa? Kuopiossa nyt ainakin on ittellä ollut aina jotain häiriöitä ja oli joku toinenkin kylä, olisko Joensuu, en oo varma. Ei oo ikinä selvinnyt mikä sen aiheuttaa. Kirottuja paikkoja...
 
Lauantaina käytiin Joensuun Ilonassa keikalla ja eipä nuo kitarat juuri hurisseet jos vertaa parin viikon takaiseen Oulun keikkaan, jossa pörinä oli ihan häiritsevää.
 
Basso kyllä surisi hieman, mutta johtunee sinkkumikeistä, huonoista pedaalilaudan sähköistä/välipiuhoista ja noise gaten puutteesta oletettavasti.
 
skebaipe
07.06.2017 19:34:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heitetään tänne tälläinen kysymys miksereistä. Soitan pieniä akkariduo keikkoja silloin tällöin ja mikserinä on palvellut behkun pikkumikseri efekteillä oli n. 80€ hujakoilla. Nyt olen miettiny ostaa Allen&Heatin pikkumikserin myöskin efekteillä.
 
Aloin vain miettimään että onko tuossa hankinnassa saundien kannalta mitään merkitystä? Osaako kukaan sanoa että onko livetilaanteessa tuollaisella halvalla mikserillä mitään eroa himpun laadukkaampaan verrattuna.. hankalaa tämä kama hifistely:)
 
Jasks
07.06.2017 20:29:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

skebaipe:
Aloin vain miettimään että onko tuossa hankinnassa saundien kannalta mitään merkitystä? Osaako kukaan sanoa että onko livetilaanteessa tuollaisella halvalla mikserillä mitään eroa himpun laadukkaampaan verrattuna.. hankalaa tämä kama hifistely:)

 
Paha suoraan sanoa, kun et kertonut vielä tarkempaa mallia kyseisiltä merkeiltä.
 
Yleisellä tasolla ainakin itse koen esimerkiksi Allen & Heathin olevan parempi kuin behkun vastaavat, mutta en osaa sanoa johtuuko vain omasta päästä, kun en ole niitä vierekkäin koskaan vertaillut. Aina kannattaa muistaa, et saundiin vaikuttaa mikserin lisäksi myös muut laitteet. Paskoihin kaiuttimiin ajettu tavara kuulostaa paskalta vaikka se tulisi kuinka laadukkaasta laitteesta. Myös tavara ennen mikseriä vaikuttaa. Millaisesta duosta on kyse, millä soitetaan ja miten näitä otetaan mikseriin? Jos nykyisellä setupilla pärjää niin kannattaa jatkaa sillä ja myöhemmin panostaa reippaasti parempaan ja monipuolisempaan. (Tämä oletuksella, että ajattelit ostaa behkun kanssa samanhintaisen uuden mikserin)
 
http://www.youtube.com/user/Ayriainen
miksaajasetä
07.06.2017 20:51:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jasks: Jos nykyisellä setupilla pärjää niin kannattaa jatkaa sillä ja myöhemmin panostaa reippaasti parempaan ja monipuolisempaan.
 
Ja tässäkin kohtaa kannattaa miettiä aika tarkkaan sitä, mitä oikeasti tarvitaan tukemaan sitä omaa esitystä ja toisaalta sitä, että ei joudu keskittymään laitteiden operointiin vaan oleelliseen, eli taas siihen omaan esitykseen. Eli karkeasti ottaen: mitä vähemmän kannettavaa, kytkettävää ja säädettävää, sen parempi. Tämä siis tietysti olettaen, että laitteita hoidetaan itse.
 
skebaipe
07.06.2017 22:14:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastauksista, kamoista vielä sen verran että tosiaan on akustinen duo jossa mulla on eloktroakkari josta lähtee ABY pedaalin kautta toinen linja akustiseen vahvariin, toinen ABYn linjoista menee oktaavipedaalin läpi suoraan mikseriin.
 
Akustiseen vahvariin tulee myös laulu (toisinaan TC heliconin voiceliven kautta) ja siitä direct outista mikseriin, eli laulu ja kitara tulee samaa linjaa mikseriin. Siitä mikserin kautta PA:han joka on torni mallinen LD systmen Maui11.
 
Mikserinä tosiaan on tälläinen behku:
https://www.thomann.de/fi/behringer_xenyx_1202_fx.htm
 
Ja tälläistä Allen&heathiä funtsin:
https://www.thomann.de/fi/allenheath_zed_6_fx.htm
 
Voi kertoa mielipiteitä että onko järkeä ostaa Allen&Heathiä ja ylipäänsä setistä:)
 
anapena
08.06.2017 00:54:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse miettisin myös sellaista mikseriä, jossa kaiun ohella olisi simppeli yhden napin kompura, sillä vois varovasti paketoida hommaa kasaan. Mutta ei sitä aina tarvitse, jos dynamiikka on muuten hallussa.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
skebaipe
08.06.2017 08:59:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Itse miettisin myös sellaista mikseriä, jossa kaiun ohella olisi simppeli yhden napin kompura, sillä vois varovasti paketoida hommaa kasaan. Mutta ei sitä aina tarvitse, jos dynamiikka on muuten hallussa.
 
Hyvä huomio, itselläni löytyy kyllä kompurapedaali mutten käytä sitä juuri koskaan, mielestäni syö liikaa akkarin dynaamiikkaa ja jos sitä laittaa vähän niin sitten sitä on niin vähän että sama vaikkei ole ollenkaan.
 
Tuossa vois kyllä olla järkeä että varovasti kompuroittis koko paketin.
 
Sax-pappa
08.06.2017 09:24:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

skebaipe: Hyvä huomio, itselläni löytyy kyllä kompurapedaali mutten käytä sitä juuri koskaan, mielestäni syö liikaa akkarin dynaamiikkaa ja jos sitä laittaa vähän niin sitten sitä on niin vähän että sama vaikkei ole ollenkaan.
 
Tuossa vois kyllä olla järkeä että varovasti kompuroittis koko paketin.

 
Miksi ihmeessä käyttäisi kompuraa jos ei halua dynamiikkaa rajoittaa? Muuta tarkoitustahan kompuralla ei ole. Tietysti sen voi säätää rajoittamaan vain isoimpia piikkejä eli käyttää limitterinä.
 
oksatboys
08.06.2017 09:53:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

skebaipe: Aloin vain miettimään että onko tuossa hankinnassa saundien kannalta mitään merkitystä? Osaako kukaan sanoa että onko livetilaanteessa tuollaisella halvalla mikserillä mitään eroa himpun laadukkaampaan verrattuna.. hankalaa tämä kama hifistely:)
 
Samaa tavaraa noi kaikki halpikset on sisältä :D Joku vuosi sitten Tekniikan Maailma testasi noita pikkumiksereitä ja mittasivatkin speksejä. Muistaakseni Behku pärjäsi jopa paremmin kuin "merkkituotteet".
 
Muutenkaan sillä mikserillä ei ole niin merkitystä, koska erot niiissä ovat hyvin pieniä. Ketjun muut lenkit vaikuttavat myös ja usein mikseriä enemmän. Laita rahat vaikka mikkeihin tai ämyreihin. Tai säästöpossuun :)
 
rintapek
08.06.2017 19:41:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Samaa tavaraa noi kaikki halpikset on sisältä :D Joku vuosi sitten Tekniikan Maailma testasi noita pikkumiksereitä ja mittasivatkin speksejä. Muistaakseni Behku pärjäsi jopa paremmin kuin "merkkituotteet".
 
Muutenkaan sillä mikserillä ei ole niin merkitystä, koska erot niiissä ovat hyvin pieniä. Ketjun muut lenkit vaikuttavat myös ja usein mikseriä enemmän. Laita rahat vaikka mikkeihin tai ämyreihin. Tai säästöpossuun :)

 
Stressiklubille kävi aikanaan sillai kun käytössä oli behkun digi ja siinä oli miljoona ruuvausmahdollisuutta, niin sai olla koko alan ruuvaamassa.
Se sit vaihdettiin allun mixwizardiin ihan siitä syystä, että jos bändistä vaan mä osasin käyttää digi- ihmettä niin se ei o bändin kannalta hyvä juttu.
 
Mutta kun käytetty miksaustaikuri tuli treenikämpälle ja akkarin di- boksi kytkettiin siihen kiinni - niin kommentti oli "Toltahan akkarin pitää kuulostaa". Haluttuun saundiin ei tarttenu ruuvata mikseristä mitään.
 
Meil tosin oli käytössä mikserin jokainen ränni ja siinä ne erot tulee selkeämmin kun kanavia on kanavia on käytössä enemmän. Jokin ei kuulu = nosta liukua, jokin muu lakkaa kuulumasta = nosta liukua ja sit kun kaikki kuuluu niin meteli on helvetillinen ja saundaa paskalta. Paremmalla mikserillä ongelmat ratkeaa huomattavasti helpommin.
Siis niinku verrattuna niihin joissa käänät potikkaa - mitään ei tapahdu- käännät lisää - mitään ei tapahdu - käännät mikrometrin lisää niin sit tapahtuu liikaakin.
 
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
Einherjar
09.06.2017 02:11:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pitää olla pikkumikseri analogisena, niin tsekkaa DDA:n pöydät. Niissä ei ole sisäänrakennettuja efektejä ja muuta turhaa, mutta soundi pesee melko pitkälti kaikki halvemmat mikserit. Efektejä ja muuta sitten voi hommata tarpeen mukaan, jos siltä tuntuu.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
sepisti
09.06.2017 10:46:00 (muokattu 09.06.2017 10:51:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Stressiklubille kävi aikanaan sillai kun käytössä oli behkun digi ja siinä oli miljoona ruuvausmahdollisuutta, niin sai olla koko alan ruuvaamassa.
Se sit vaihdettiin allun mixwizardiin ihan siitä syystä, että jos bändistä vaan mä osasin käyttää digi- ihmettä niin se ei o bändin kannalta hyvä juttu.

 
Mikäs Behkun digitiski teillä oli ennen A&H:n 16:2:sta? Meinaan vaan, että äkkinäinen ymmärtää sun puhuvan Behkun nykyisistä X-sarjan laitteista, joita ei ollut siihen aikaan edes olemassa :)
 
Mekin hankimme aikanaan 16:2:n pitkälti sun ja muutaman muun palstalaisen suositusten perusteella. Se on kyllä hyvä peli edelleen. Nyt on tosin kaksi ja puoli vuotta pelattu X32- tai XR18-miksereillä
 
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
oksatboys
09.06.2017 13:51:37 (muokattu 09.06.2017 13:51:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Mikäs Behkun digitiski teillä oli ennen A&H:n 16:2:sta? Meinaan vaan, että äkkinäinen ymmärtää sun puhuvan Behkun nykyisistä X-sarjan laitteista, joita ei ollut siihen aikaan edes olemassa :)

Oisko tää http://www.musiciansfriend.com/pro- … dio/behringer-ddx3216-digital-mixer
 

 
Rintapek: Ihan oikeassa olet sinänsä tuossa mikseriasiassa, mutta kun puhutaan parin huntin pikkutiskeistä niin väitän edelleen että niillä ei ole ole käytännössä mitään eroa tai vaikutusta lopputulokseen.
 
Noi DDAt ja muut menee ehkä vähän överiksi trubahommissa ja rahat ehkä kannattaa käyttää kuitenni toistoketjun alku ja loppupäähän.
 
Rumpalisti
10.06.2017 23:36:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Mikäs Behkun digitiski teillä oli ennen A&H:n 16:2:sta? Meinaan vaan, että äkkinäinen ymmärtää sun puhuvan Behkun nykyisistä X-sarjan laitteista, joita ei ollut siihen aikaan edes olemassa :)
 
Jotenkin muistelen että jäsen Rintapek:llä oli käytössä Behkun ensimmäinen digitiski, DDX3216. Vallan mainio kapistus oli kyllä tuo laite. :)
 
Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista... :)
Einherjar
11.06.2017 14:27:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Noi DDAt ja muut menee ehkä vähän överiksi trubahommissa ja rahat ehkä kannattaa käyttää kuitenni toistoketjun alku ja loppupäähän.
 
Ei se DDA nyt niin kallis ole. Olikohan se 8+2 -kanavainen 300e. Se ei edes kovin paljoa Behkun vastaavaa pöytää mahda olla kalliimpi, tosin ominaisuuksiltaan se on simppelimpi.
Sinänsä itse kyllä koen, että mukavasoundiset etuset tekee paljon helpommaksi sen mikseriä ennen olevan ketjun kanssa värkkäämisen. Kuitenkin tuon DDA:n etuset äkkiseltään vertautui soundiltaan Midaksen Venicen etusiin minun mielessä.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
rintapek
12.06.2017 06:15:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Mikäs Behkun digitiski teillä oli ennen A&H:n 16:2:sta? Meinaan vaan, että äkkinäinen ymmärtää sun puhuvan Behkun nykyisistä X-sarjan laitteista, joita ei ollut siihen aikaan edes olemassa :)
 
Mekin hankimme aikanaan 16:2:n pitkälti sun ja muutaman muun palstalaisen suositusten perusteella. Se on kyllä hyvä peli edelleen. Nyt on tosin kaksi ja puoli vuotta pelattu X32- tai XR18-miksereillä

 
No toi 3216.
Eii siinä ollut mitään vikaa.
Mitä ny kerran petti keikalla sillai, et oltais oltu täysin kusessa jos mukana ei olis ollu vanhaa analogia. Mut siitäkin selvittiin virtakytkimellä.
 
Mut omatoimibändille täysin väärä laite.
 
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
Hulkster
26.06.2017 13:55:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
Tanssibändille joka soittaa perusrockit jne elvikset, ollaan hankkimassa rcf art 315 aktiivikaappeja ja mikseriä. Oon kahden vaiheilla https://m.thomann.de/fi/yamaha_mg16_xu.htm?o=39&search=1498471096
 
https://m.thomann.de/fi/mackie_profx16v2.htm?o=25&search=1498471096
 
Saman hintaista ovat, kumpaa suosittelisitte?
 
rintapek
26.06.2017 16:46:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hulkster: Moi,
Tanssibändille joka soittaa perusrockit jne elvikset, ollaan hankkimassa rcf art 315 aktiivikaappeja ja mikseriä. Oon kahden vaiheilla https://m.thomann.de/fi/yamaha_mg16_xu.htm?o=39&search=1498471096
 
https://m.thomann.de/fi/mackie_profx16v2.htm?o=25&search=1498471096
 
Saman hintaista ovat, kumpaa suosittelisitte?

 
Mä sanoisin, et älkää kuuntelematta ja vertaamatta päättäkö yhtään mitään.
Vaikkapa toi 315 ei tee oikeestaan mitään mitä 310 ei tekis, on vaan isompi ja painavampi roudata.
Jos tuntuu, et tarttee lisää botnea niin subbaria kaveriksi.
 
Mikseri taas valitaan ihan haluttujen ominaisuuksien ja omien käyttötaitojen mukaan. Mut nyrkkisääntönä vois sanoa, että jos et tiedä mikä musavehje miljoonista pitäis ostaa niin osta Yamaha. Se ei o koskaan sysipaska. Ei o koskaan halvin ja on harvoin paras mut aina sillä jotain tekee. Pätee nokkahuilusta flyygeliin.
 
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
Hulkster
26.06.2017 17:55:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Mä sanoisin, et älkää kuuntelematta ja vertaamatta päättäkö yhtään mitään.
Vaikkapa toi 315 ei tee oikeestaan mitään mitä 310 ei tekis, on vaan isompi ja painavampi roudata.
Jos tuntuu, et tarttee lisää botnea niin subbaria kaveriksi.
 
Mikseri taas valitaan ihan haluttujen ominaisuuksien ja omien käyttötaitojen mukaan. Mut nyrkkisääntönä vois sanoa, että jos et tiedä mikä musavehje miljoonista pitäis ostaa niin osta Yamaha. Se ei o koskaan sysipaska. Ei o koskaan halvin ja on harvoin paras mut aina sillä jotain tekee. Pätee nokkahuilusta flyygeliin.

 
Meillä on tällä hetkellä dB lyrics 12 tuumaiset aktiivikaapit. On kevyet ja omaan korvaan ihan hyvä saundiset, mutta ne menee liimiitille ja alkaa paukkumaan ja rutisemaan jos ulkona tms. isommalla lavalla tarvii ääntä enemmän. Ajattelin että 15 tuumaisella saisi enemmän kantavuutta ja botnea. Lisäksi meillä on yksi dB Aktiivi suppari 12 tai 15 tuumaisella En nyt muista. Tarkoitus ei ole ollut toista suubbasta hankkia.
 
Mutta kiitos vastauksesta.
 
rintapek
26.06.2017 18:11:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hulkster:. Ajattelin että 15 tuumaisella saisi enemmän kantavuutta ja botnea.
Mutta kiitos vastauksesta.

 
Tossa on semmoinen juttu, että vain pässi luottaa suuriin sarviin.
Ei se tuumakoko kerro ämyristä mitään.
En mä sitä sano, et 315 olis mitenkään huono, mut vertaa toki ensin vaik siihen 310, 710 tai vaik turbon milan 12. Kaikki pörrää jokseenkin samassa hintaluokassa ja tekee jokseenkin samat asiat.
 
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 517 18 19 20 21

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «