Muusikoiden.net
03.12.2016
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Samson S-Phone monitorimikserinä??
1 2 3
aillikai
10.09.2013 12:20:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisiko tätä käyttää aktiivimonitoreiden miksaamiseen sekä korvamonitoreille??
 
Meillä on käytössä Behkun Eurodesk MX2442A ja siinä on 6 aux sendiä mutta jos haluaa 4 monitoria mitä meillä on käytössä miten kaiku pitäisi kytkeä koska se on meillä yhdessä AUX sendissä?
 
anapena
10.09.2013 13:13:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensähän monitorit kytketään niihin auxeihin, jotka saa pre-fader-moodiin. Efektit taas niihin post-fader-mallisiin. Jos sulla on 6 auxia, niin neljän erilllisen monitoriryhmän ja yhden efektin jälkeen jää vielä yksi yli.
 
Istu ja pala!
Einherjar
10.09.2013 15:03:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aillikai: Voisiko tätä käyttää aktiivimonitoreiden miksaamiseen sekä korvamonitoreille??
 
Se S-phone ei ole monitorimikseri, eikä edes varsinaisesti mikseri. Se on kuulokevahvistin, jossa on jokunen ylimääräinen sisääntulo tukevoittamaan kanavakohtaisia asioita.
 
Meillä on käytössä Behkun Eurodesk MX2442A ja siinä on 6 aux sendiä...
 
Sen verran disclaimeria, että en nyt muista oliko sinisen ja hopeisen pöydän välillä jotakin eroja auxin suhteen. Siinä sinisessä ei kuitenkaan ole kun 4 auxia käytettävissä kerrallaan per kanava. 3+4 ja 5+6 on vaihdettavia (post-) auxeja, eli vain toiset on kerrallaan käytettävissä, mutta ei kummatkin.
 
...mutta jos haluaa 4 monitoria mitä meillä on käytössä miten kaiku pitäisi kytkeä koska se on meillä yhdessä AUX sendissä?
 
Pitäkää se kaiku vaikka viimeisessä aux-lähdössä kiinni. Käyttäkää ne kaksi ensimmäistä auxia nappimonitorointiin. Tehkää niistä main-inputtien kautta stereomiksaus nappeihin ja sitten syöttäkää Behringerin ryhmien kautta (main-napit pois päältä ryhmistä) soittajien omia kanavia lisää, jos tilanne moista tarvii.
Tuo Samsonin aux-input vaatii stereotilassa insert-kaapelia inputtiin tai vaihtoehtoisesti pitää kolvailla monoplugi-stereoplugi piuha, jossa yhdistää tipin ja ringin. Tuossa jää sitten vielä se yksi post-aux käyttämättä, mutta sitä voi esim käyttää myös tuohon Samsonin auxiin syöttämiseen.
Jos sitten haluaa, niin tuosta Samsonin main outeista pystyy vielä jatkamaan miksausta toisille laitteille, mutta ainakaan monitorikäyttöön epäilen sen olevan vähän turhan tukkoisaa tavaraa kaikkine kanavineen.
 
Tuota S-phonea voi kytkeä tosi monella tavalla ristiin, mutta tuo nyt on yksi vaihtoehto. Riippuu sitten enemmänkin bändistä ja sen tarpeista kuinka hankalasti sitä kannattaa alkaa kytkemään.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
aillikai
10.09.2013 15:26:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Yleensähän monitorit kytketään niihin auxeihin, jotka saa pre-fader-moodiin. Efektit taas niihin post-fader-mallisiin. Jos sulla on 6 auxia, niin neljän erilllisen monitoriryhmän ja yhden efektin jälkeen jää vielä yksi yli.
 
Eli juuri näin meillä menee...
Meillä on käytössä Behkun Eurodesk MX2442A ja siinä on 6 aux sendiä...

Sen verran disclaimeria, että en nyt muista oliko sinisen ja hopeisen pöydän välillä jotakin eroja auxin suhteen. Siinä sinisessä ei kuitenkaan ole kun 4 auxia käytettävissä kerrallaan per kanava. 3+4 ja 5+6 on vaihdettavia (post-) auxeja, eli vain toiset on kerrallaan käytettävissä, mutta ei kummatkin.
 
aillikai
10.09.2013 15:29:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

>Käyttäkää ne kaksi ensimmäistä auxia nappimonitorointiin. Tehkää niistä >main-inputtien kautta stereomiksaus nappeihin ja sitten syöttäkää >Behringerin ryhmien kautta (main-napit pois päältä ryhmistä) soittajien omia >kanavia lisää, jos tilanne moista tarvii.
 
Meillä on tällä hetkellä kaiku kytketty AUX6
Mutta miten tuo edellä mainitsemasi tarkallee tapahtuu??
 
aillikai
10.09.2013 15:34:17 (muokattu 10.09.2013 15:35:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäkää se kaiku vaikka viimeisessä aux-lähdössä kiinni. Käyttäkää ne kaksi ensimmäistä auxia nappimonitorointiin. Tehkää niistä main-inputtien kautta stereomiksaus nappeihin ja sitten syöttäkää Behringerin ryhmien kautta (main-napit pois päältä ryhmistä) soittajien omia kanavia lisää, jos tilanne moista tarvii.
Tuo Samsonin aux-input vaatii stereotilassa insert-kaapelia inputtiin tai vaihtoehtoisesti pitää kolvailla monoplugi-stereoplugi piuha, jossa yhdistää tipin ja ringin. Tuossa jää sitten vielä se yksi post-aux käyttämättä, mutta sitä voi esim käyttää myös tuohon Samsonin auxiin syöttämiseen.
Jos sitten haluaa, niin tuosta Samsonin main outeista pystyy vielä jatkamaan miksausta toisille laitteille, mutta ainakaan monitorikäyttöön epäilen sen olevan vähän turhan tukkoisaa tavaraa kaikkine kanavineen.
 
>Tuota S-phonea voi kytkeä tosi monella tavalla ristiin, mutta tuo nyt on >yksi vaihtoehto. Riippuu sitten enemmänkin bändistä ja sen tarpeista >kuinka hankalasti sitä kannattaa alkaa kytkemään.
 
Niin me ei olla ostettu vielä mitään kuulokevahvistinta mutta mietinnän alla miten olis helpoin ratkaista moinen ongelma et olis valmius lavamonitoreille sekä nappimonitorointi...
 
Ja kiitoksia näistä arvokkaista vinkeistä :)
 
aillikai
10.09.2013 15:35:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aillikai: Pitäkää se kaiku vaikka viimeisessä aux-lähdössä kiinni. Käyttäkää ne kaksi ensimmäistä auxia nappimonitorointiin. Tehkää niistä main-inputtien kautta stereomiksaus nappeihin ja sitten syöttäkää Behringerin ryhmien kautta (main-napit pois päältä ryhmistä) soittajien omia kanavia lisää, jos tilanne moista tarvii.
Tuo Samsonin aux-input vaatii stereotilassa insert-kaapelia inputtiin tai vaihtoehtoisesti pitää kolvailla monoplugi-stereoplugi piuha, jossa yhdistää tipin ja ringin. Tuossa jää sitten vielä se yksi post-aux käyttämättä, mutta sitä voi esim käyttää myös tuohon Samsonin auxiin syöttämiseen.
Jos sitten haluaa, niin tuosta Samsonin main outeista pystyy vielä jatkamaan miksausta toisille laitteille, mutta ainakaan monitorikäyttöön epäilen sen olevan vähän turhan tukkoisaa tavaraa kaikkine kanavineen.
 
>Tuota S-phonea voi kytkeä tosi monella tavalla ristiin, mutta tuo nyt on >yksi vaihtoehto. Riippuu sitten enemmänkin bändistä ja sen >tarpeista kuinka hankalasti sitä kannattaa alkaa kytkemään.

 
Niin me ei olla ostettu vielä mitään kuulokevahvistinta mutta mietinnän alla miten olis helpoin ratkaista moinen ongelma et olis valmius lavamonitoreille sekä nappimonitorointi...
 
Ja kiitoksia näistä arvokkaista vinkeistä :)
 
Einherjar
10.09.2013 15:58:49 (muokattu 10.09.2013 16:07:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aillikai: ...Mutta miten tuo edellä mainitsemasi tarkallee tapahtuu??
 
No oletetaan että bändissä on neljä tyyppiä; Rumpali, laulava kiipparisti, laulaja ja kitaristi.
Rumpali pärjää stereomiksauksella, mutta kitaristi, kiipparisti ja laulaja tarvii lisää omaa tavaraa kuunteluun (pääasiassa laulua laulaville).
 
Aux1 ja aux2 (kumpikin pre-asennossa) kytketään S-phonen main inputteihin (laitteen perseessä ovat). Näillä auxeilla tehdään sitten sopiva kompromissistereomiksaus kaikille nappeille. Sitten yhdistellään insert-piuhat laulajan ja kiipparistin kuulokevahvarin aux in-kanaviin. Vaikka niin, että kiipparisti on ryhmien 1&2 ulostuloissa ja laulaja ryhmissä 3&4. Ensin varmistetaan ettei ryhmissä ole main mix-nappulat päällä ja sitten aletaan vaan räpsimään mainmix-nappulan lisäksi ryhmänappeja päälle niistä kanavista mitä miksaukseen tunnutaan tarvittavan (päälaulua ja kaikua siis ryhmiin 1&2 jne.). Laulajalle vaikkapa oma laulukanava ja kaiku, kiipparistille oma laulu ja kiippari. Näitä stereoryhmiä sitten nostellaan sen verran ylös että napeista kuuluu sopivasti.
Ryhmistä ulostuvien tavaroiden balanssit sitten riippuu hyvin pitkälti siitä mitä miksaus ulospäin on. Siihen ei voi vaikuttaa vaikuttamatta samalla pääulostulojen matskuun. Niistä on kuitenkin helpohkoa puskea lauluja ja semmosia isommalla olevia matskuja ulos kuulokemiksauksen tueksi.
Kitaristille sitten kytketään tuo aux5 kuulokevahvarin aux inniin ja avataan kitaraa sinne sopivasti.
 
edit:
...mutta mietinnän alla miten olis helpoin ratkaista moinen ongelma et olis valmius lavamonitoreille sekä nappimonitorointi...
 
Tuossa teidän mikserissä on sinänsä mahdollisuutta tehdä pieniä kikkoja ja saada sieltä enemmänkin tavaroita ulos monitoreille ja kuulokkeille. Se kuitenkin menee hyvin äkkiä todella hankalaksi jos ei ole tyyppiä joka ymmärtää niiden kytkentöjen päälle. Ongelmatilanteissa pitää olla melko hyvin kartalla, jos on jotakin hankalampaa säädössä.
Tämän vuoksi suosittelisin mielummin hankkimaan mikserin, jossa on tarpeeksi auxeja teidän tarpeisiin. Vaikka sitten se neljä pre auxia ja kaksi post:ia efektille, kahdelle kulmalle ja stereonapeille. Sen kontrolloiminen ja mahdollinen vikojen kartoittaminen on moninverroin helpompaa.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
aillikai
11.09.2013 08:22:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar: No oletetaan että bändissä on neljä tyyppiä; Rumpali, laulava kiipparisti, laulaja ja kitaristi.
Rumpali pärjää stereomiksauksella, mutta kitaristi, kiipparisti ja laulaja tarvii lisää omaa tavaraa kuunteluun (pääasiassa laulua laulaville).
 
Aux1 ja aux2 (kumpikin pre-asennossa) kytketään S-phonen main inputteihin (laitteen perseessä ovat). Näillä auxeilla tehdään sitten sopiva kompromissistereomiksaus kaikille nappeille. Sitten yhdistellään insert-piuhat laulajan ja kiipparistin kuulokevahvarin aux in-kanaviin. Vaikka niin, että kiipparisti on ryhmien 1&2 ulostuloissa ja laulaja ryhmissä 3&4. Ensin varmistetaan ettei ryhmissä ole main mix-nappulat päällä ja sitten aletaan vaan räpsimään mainmix-nappulan lisäksi ryhmänappeja päälle niistä kanavista mitä miksaukseen tunnutaan tarvittavan (päälaulua ja kaikua siis ryhmiin 1&2 jne.). Laulajalle vaikkapa oma laulukanava ja kaiku, kiipparistille oma laulu ja kiippari. Näitä stereoryhmiä sitten nostellaan sen verran ylös että napeista kuuluu sopivasti.
Ryhmistä ulostuvien tavaroiden balanssit sitten riippuu hyvin pitkälti siitä mitä miksaus ulospäin on. Siihen ei voi vaikuttaa vaikuttamatta samalla pääulostulojen matskuun. Niistä on kuitenkin helpohkoa puskea lauluja ja semmosia isommalla olevia matskuja ulos kuulokemiksauksen tueksi.
Kitaristille sitten kytketään tuo aux5 kuulokevahvarin aux inniin ja avataan kitaraa sinne sopivasti.
 
edit:
 
Tuossa teidän mikserissä on sinänsä mahdollisuutta tehdä pieniä kikkoja ja saada sieltä enemmänkin tavaroita ulos monitoreille ja kuulokkeille. Se kuitenkin menee hyvin äkkiä todella hankalaksi jos ei ole tyyppiä joka ymmärtää niiden kytkentöjen päälle. Ongelmatilanteissa pitää olla melko hyvin kartalla, jos on jotakin hankalampaa säädössä.
Tämän vuoksi suosittelisin mielummin hankkimaan mikserin, jossa on tarpeeksi auxeja teidän tarpeisiin. Vaikka sitten se neljä pre auxia ja kaksi post:ia efektille, kahdelle kulmalle ja stereonapeille. Sen kontrolloiminen ja mahdollinen vikojen kartoittaminen on moninverroin helpompaa.

 
Kiitoksia :)
Meitä on 4 kaveria ja ongelmana on sähkörummut keikalla miten saataisiin hyvin monitoroitua kaikille.
Pitäisikö laittaa keskelle yksi monitori pelkästään rummuille vaiko napit porukoille korviin??
 
xerxes
11.09.2013 09:29:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aillikai: Kiitoksia :)
Meitä on 4 kaveria ja ongelmana on sähkörummut keikalla miten saataisiin hyvin monitoroitua kaikille.
Pitäisikö laittaa keskelle yksi monitori pelkästään rummuille vaiko napit porukoille korviin??

 
Mulla oli kiipparikombo, josta rummut tuli. Siihen signaali tuli siis suoraan sähkörumpujen aivosta. Siitä olisi saanut signaalin sitten pa:han. Meillä ei ollut sellaista pa:ta. Tuon voisi tehdä vaikka siten että rumpalilla olisi linjamikseri, josta ääni jaetaan tuollaiselle monitorille (vaikka aktiivikaiutin tai useampi) ja pa:han. Siihen linjamikseriin vois myös vaikka tuoda vaikka kaikki monitorimiksaukset ja tehdä niistä ja rumpujen signaaleista oma miksaus itsella luureihin. Mahdollisuuksia on aika paljon.
 
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
aillikai
11.09.2013 10:21:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xerxes: Mulla oli kiipparikombo, josta rummut tuli. Siihen signaali tuli siis suoraan sähkörumpujen aivosta. Siitä olisi saanut signaalin sitten pa:han. Meillä ei ollut sellaista pa:ta. Tuon voisi tehdä vaikka siten että rumpalilla olisi linjamikseri, josta ääni jaetaan tuollaiselle monitorille (vaikka aktiivikaiutin tai useampi) ja pa:han. Siihen linjamikseriin vois myös vaikka tuoda vaikka kaikki monitorimiksaukset ja tehdä niistä ja rumpujen signaaleista oma miksaus itsella luureihin. Mahdollisuuksia on aika paljon.
 
Eli esim millainen linjamikseri?
Kattelin jotain ja näytti et lähtöjä ei olis kuin parikipaletta maksimissaan jos miettii myös monitorointia sen kautta?
 
xerxes
11.09.2013 21:08:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aillikai: Eli esim millainen linjamikseri?
Kattelin jotain ja näytti et lähtöjä ei olis kuin parikipaletta maksimissaan jos miettii myös monitorointia sen kautta?

 
Teillä kuulosti olevan ongelmana rumpujen kuuluminen. Sitä ongelmaa voi lähestyä niin monelta kantilta. Massiivinen monitori systeemi ei välttämättä ole se optimaalinen ratkaisu. Oikeastaan on mahdoton antaa oikein mitään kovin kummoista vastausta/ehdotusta, kun ei tiedä mitä muuta kamaa on tuon behkun ja sähkörumpujen lisäksi. Semmonenki vois esmes olla mahdollista, että pistetään pa-linjaan yhdet ylimääräiset kajarit antamaan sitä samaa ääntä monitorointiin. Riippuu ihan mitä teillä tulee ulos pa:sta.
 
Mulla oli linjamikseri ja mielestäni se on ihan hyvä vaihtoehto. Ei niitä jokaista rumpua ole pakko erikseen sinne mikserille asti viedä. Ne voi vaikka monottaa, ellei sitten ole jotain erikoisefektejä.
 
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
aillikai
12.09.2013 08:16:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xerxes: Teillä kuulosti olevan ongelmana rumpujen kuuluminen. Sitä ongelmaa voi lähestyä niin monelta kantilta. Massiivinen monitori systeemi ei välttämättä ole se optimaalinen ratkaisu. Oikeastaan on mahdoton antaa oikein mitään kovin kummoista vastausta/ehdotusta, kun ei tiedä mitä muuta kamaa on tuon behkun ja sähkörumpujen lisäksi. Semmonenki vois esmes olla mahdollista, että pistetään pa-linjaan yhdet ylimääräiset kajarit antamaan sitä samaa ääntä monitorointiin. Riippuu ihan mitä teillä tulee ulos pa:sta.
 
Mulla oli linjamikseri ja mielestäni se on ihan hyvä vaihtoehto. Ei niitä jokaista rumpua ole pakko erikseen sinne mikserille asti viedä. Ne voi vaikka monottaa, ellei sitten ole jotain erikoisefektejä.

 
Kokoonpano on basso, laulajakitaristi, kitaristi ja rumpali.
Behkun lisäksi löytyy räkistä luonnollisesti vahvari, equ, compura. Muutama aktiivimonitori...
Vielä jokin "edullinen" linjamikseri vaihtoehto??
 
xerxes
12.09.2013 09:14:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aillikai: Kokoonpano on basso, laulajakitaristi, kitaristi ja rumpali.
Behkun lisäksi löytyy räkistä luonnollisesti vahvari, equ, compura. Muutama aktiivimonitori...
Vielä jokin "edullinen" linjamikseri vaihtoehto??

 
Onkos siinä vahvarin perässä joitain kajareita? Jos on, niin minkähänlaisia? Ja mikähän vahvari?
 
http://www.behringer.com/EN/Products/MX882.aspx Tuo vois olla se linjamikseri. Se näkyisi toimivan splitterinä jakaen 2 sisääntuloa kuuteen ulostuloon. Alle satasen näytti olevan saksanmaalla. Mulla oli se rx1602, joka on joitain kymppejä kalliimpi. Ja aina tietenkin kannattaa kattella oisko käytettynä jossain. Tai vaikka paikallisessa liikkeessä hyllyssä pölyttynyt.
 
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
Einherjar
12.09.2013 13:38:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi sinne pitää välimikseri tai splitteri olla väliin?
Eikös ne sähkörummut tule stereona ulos, eli sinne vaan d.i. boksit perään, xlr:t mikserille ja plugilinkeistä parille aktiivikajarille.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
aillikai
12.09.2013 14:08:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen testattiin kaiku kytkemällä aliryhmään. Eli Subgroub1:stä piuha kaiun inputtiin ja kaiun lähdöstä piuha mikserin aux return:siin. Laulajan kanavasta valittiin myös alikanava 1-2 päälle ja tällöin kaiun voimakkuutta pystyi säätämään aliryhmän "volume" liukusäädöllä.
Onko tämä ok kytkentä?
 
Nyt mikserissä on vapaana 4 AUX lähtöä.
 
Tarkoitus on kuitenkin laittaa kuulokevahvistin niin onko enää tarvetta linjamikserille rumpalin kantilta ajatellen?
 
Einherjar
12.09.2013 14:58:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aillikai: ...Onko tämä ok kytkentä?
 
On. Itse tosin palauttaisin kaiun kahteen monokanavaan tai yhteen stereokanavaan aux-returnin sijaan. Siellä on sitten eq ja mahdollisuus ajaa monitoriinkin sitä kaikua.
Sellainen sitten huomatkaa, että nuo ryhmät on stereoryhmiä, eli jos joku laulu on pannattu rightin puolelle, niin sitä ei kuulu ollenkaan sieltä 1 ryhmän puolelta. Ei mikään kuolemanisku tuolle systeemille, mutta huomioitava asia.
 
Nyt mikserissä on vapaana 4 AUX lähtöä.
 
Huomatkaa, että kaksi ensimmäistä on pre auxia ja kaksi viimeistä post-. Post auxit reagoivat liukuihin, eli sieltä tuleva miksaus elää päämiksauksen mukana.
 
Tarkoitus on kuitenkin laittaa kuulokevahvistin niin onko enää tarvetta linjamikserille rumpalin kantilta ajatellen?
 
Itse en näe sille tarvetta.
Jos nyt pari auxia menee monitoreille ja pari napeille, niin eikös se ole sellaisenaan siinä.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
aillikai
12.09.2013 15:09:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar: Miksi sinne pitää välimikseri tai splitteri olla väliin?
Eikös ne sähkörummut tule stereona ulos, eli sinne vaan d.i. boksit perään, xlr:t mikserille ja plugilinkeistä parille aktiivikajarille.

 
Koko ajan lisää kysymyksiä ;)
Miksi tarvii d.d.boksin ja sähkörummuiltako kytketään boksille ja siitä mikserille vai miten???
 
aillikai
12.09.2013 15:11:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitten mikseristä löytyy monitor & ctrl room out L ja R liittimet niin voiko noita käyttää jotenkin monitoroinnissa?
 
Einherjar
12.09.2013 16:22:22 (muokattu 12.09.2013 16:25:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aillikai: Koko ajan lisää kysymyksiä ;)
Miksi tarvii d.d.boksin ja sähkörummuiltako kytketään boksille ja siitä mikserille vai miten???

 
D.I. boksi on vain impedanssimuunnin. Siinä on siis input, link out ja xlr out. Input selittänee itsensä, link out on suora ulostus inputista ja xlr ulostus on se muuntajan kautta ulostettu signaali.
Tuolta jonkinlaista lisäinfoa: http://www.pulustudio.com/muusikon_sahko-oppi.php
 
Tässä sitten voi kytkeä niin, että rummut kahteen d.i.boksiin (tai stereoboksiin) ja sieltä xlr:istä mikseriin. Link outeista sitten voi jatkaa suoraan aktiivimonitoriin. Sieltä sitten tosin ei kuulu muuta kun rummut.
 
Sitten mikseristä löytyy monitor & ctrl room out L ja R liittimet niin voiko noita käyttää jotenkin monitoroinnissa?
 
Eipä juuri ole järkevää käyttöä näillä. Ne on enemmänkin studiohommiin tarkoitettuja juttuja.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti