Muusikoiden.net
10.12.2016

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pieni hyvä monikäyttökaiutin
1 2 3
Sami_T
04.02.2013 23:49:14 (muokattu 04.02.2013 23:58:54)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon päivittämässä kalustoa ja oon etsimässä pientä monikäyttökaiutinta.

Avainsanat:
- hyvä
- pieni (jostain 8-10" vehkeistä puhutaan siis)
- kevyt (alle 20 kg, mielellään alle 15 kg)
- firmakisoihin tms. soveltuva ulkonäkö

Ensisijaiset käyttökohteet on tolpannokkahommat puheen tai PowerPoint-juttujen toistamiseen. Tai sitten ton wehkeen käyttäminen pikku-PA:na jonkun pienen subbarin kanssa. Lisäksi ton pitäis toimia monitorina kevyissä hommissa. Erittäin olennaista on se että ton vehkeen ns. monitorikulma on sellanen että se toimii ilman mitään kakkosnelosvirityksiä vaikka poppari seisoo suunnilleen varpaat kaiuttimen kyljessä kiinni.

Lisäksi tarvisi löytyä U-rauta tai vastaava millä ton saa roikkumaan. Sähköasia mieluiten powerconilla.

Ensisijaisesti haen aktiivivehjettä mutta passiiviratkaisu ei oo täysin poissuljettu. Halppismerkit/eksoottiset merkit ei oo vaihtoehto.

Tällä hetkellä vahvin kandidaatti on 108P mutta se kyllä tuntuu aika tyyriiltä. TT08-A:n pyysin juuri ihmeteltäväksi. Passiivivehkeissä on vahvimpana mielessä PS8. d&b ei oikein oo vaihtoehto kun se niiden vahvistinmeininki ei oikein puhuttele.

Olisko muita mitä kannattaisi katsastaa?

"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
miffe
04.02.2013 23:59:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Olisko muita mitä kannattaisi katsastaa?

Sää jo sanoit ne kaikki parhaat, joista jo tavallaan yhden suljit poiskin. Mutta pannaan listalle vielä Turbosound NuQ-sarja, ja Kling & Freitag Passio. Toi vimonen saattaa ehkä olla vähän heppoinen sun tarpeisiisi, enkä sit tiedä, diggailetko myöskään heidän prossu+pääte systeemeistään.

turkulainen
Sami_T
05.02.2013 00:10:56

miffe: pannaan listalle vielä Turbosound NuQ-sarja

Hyvä vinkki, ei tullut mieleenkään. Tarvii tutkia toi myös.

"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
dewil
05.02.2013 12:03:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekkaappa Dynacordin linjastoa. Vedin pitkästäaikaa pikkusetillä leffasäestyskeikan ja hyvänen aika, miten niin kevyestä tsydeemistä lähti iso ja erinomaisen pätevä soundi!

Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Tumppi38
05.02.2013 13:19:18

Sami_T: Oon päivittämässä kalustoa ja oon etsimässä pientä monikäyttökaiutinta.

Avainsanat:
- hyvä
- pieni (jostain 8-10" vehkeistä puhutaan siis)
- kevyt (alle 20 kg, mielellään alle 15 kg)
- firmakisoihin tms. soveltuva ulkonäkö

Ensisijaiset käyttökohteet on tolpannokkahommat puheen tai PowerPoint-juttujen toistamiseen. Tai sitten ton wehkeen käyttäminen pikku-PA:na jonkun pienen subbarin kanssa. Lisäksi ton pitäis toimia monitorina kevyissä hommissa. Erittäin olennaista on se että ton vehkeen ns. monitorikulma on sellanen että se toimii ilman mitään kakkosnelosvirityksiä vaikka poppari seisoo suunnilleen varpaat kaiuttimen kyljessä kiinni.

Lisäksi tarvisi löytyä U-rauta tai vastaava millä ton saa roikkumaan. Sähköasia mieluiten powerconilla.

Ensisijaisesti haen aktiivivehjettä mutta passiiviratkaisu ei oo täysin poissuljettu. Halppismerkit/eksoottiset merkit ei oo vaihtoehto.

Tällä hetkellä vahvin kandidaatti on 108P mutta se kyllä tuntuu aika tyyriiltä. TT08-A:n pyysin juuri ihmeteltäväksi. Passiivivehkeissä on vahvimpana mielessä PS8. d&b ei oikein oo vaihtoehto kun se niiden vahvistinmeininki ei oikein puhuttele.

Olisko muita mitä kannattaisi katsastaa?

Entäs http://martin-audio.com/products/DD6.asp

- my 25 c -

A happy accident of fingering
eetuss
05.02.2013 14:26:28

Just ajattelin ehdottaa DD6:sta. Differential drive pilli, jonka saa käännettyä ilman työkaluja. Pystyy käyttämään kulmana ja siis kääntämään pillin tarvittaessa. 16ohminen ja pari ihan hyvää innovaatiota mm. speakonit myös pohjassa. Speakonin navat pystyy valitsemaan katkaisijalla.

- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
NeliX4
05.02.2013 15:47:03

Mikä muuten on vikana niissä sinun 712M:ssä? Koko taitaa olla 12" luokkaa mutta paino hyvin maltillinen 15 kg ja suoraan 30 kulmassa.

Sami_T
05.02.2013 16:32:18 (muokattu 05.02.2013 16:38:24)

NeliX4: Mikä muuten on vikana niissä sinun 712M:ssä? Koko taitaa olla 12" luokkaa mutta paino hyvin maltillinen 15 kg ja suoraan 30 kulmassa.

No niissä on sellainen vika että ne ei oo koon puolesta, ulkonäöllisesti eikä soundillisesti nyt ihan sitä mitä haetaan. Ja toisekseen niitä ei saa enää lisää kaupasta.

Lapinharju
05.02.2013 17:14:19

Onhan toi 108P hyvä. Onhan sillä hintaa, mutta eipä sitten käyttäessä harmita. Koaksiaalisuuden ansiosta noita on välillä voinut käännellä russissakin vähän miten päin sattuu. Monitorinakin yllättävän hyvä. Niiden presettien ansiosta myös kovin monipuolinen vähän vaikka minne. SB15:n kanssa oon vetänyt ihan bändijuttujakin ja hyvin toimii ja riittää pöhinä.

mouho
05.02.2013 17:43:23

Martinin F8

Jepukka
Rallattelija
05.02.2013 17:57:11

mouho: Martinin F8

Tälle kai on annettava ääni. Tai sit saman sarjan 10"

-My opinion can be change but not that fact I'm right-
Einherjar
05.02.2013 18:52:48

Sami_T: No niissä on sellainen vika että ne ei oo koon puolesta, ulkonäöllisesti eikä soundillisesti nyt ihan sitä mitä haetaan. Ja toisekseen niitä ei saa enää lisää kaupasta.

Btw, ainakin joku kuukausi pari sitten maahantuoja näitä poisti varastostaan aika edullisesti.

"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
wsqu
05.02.2013 23:45:03

Lapinharju: Onhan toi 108P hyvä. Onhan sillä hintaa, mutta eipä sitten käyttäessä harmita. Koaksiaalisuuden ansiosta noita on välillä voinut käännellä russissakin vähän miten päin sattuu. Monitorinakin yllättävän hyvä. Niiden presettien ansiosta myös kovin monipuolinen vähän vaikka minne. SB15:n kanssa oon vetänyt ihan bändijuttujakin ja hyvin toimii ja riittää pöhinä.

108P toimii

Pauli Lappalainen
06.02.2013 09:18:22

Mitenkäs nuo Tannoyt:

http://www.tannoypro.com/#Page=Series&Id=122

Rouda-setä
07.02.2013 01:05:42

Myös noi Nexo-Yamahat eli Dxr ja Dsr-sarjat omaavat aika erinomaisen hinta/hupi-suhteen ja 7 v. takuun. Itse olen parilla kokeilulla digannut kovasti. Liskillä vissiin löytyy mittaus-dataakin noista.

Sami_T
07.02.2013 03:00:51 (muokattu 07.02.2013 08:36:50)

Rouda-setä: Myös noi Nexo-Yamahat eli Dxr ja Dsr-sarjat omaavat aika erinomaisen hinta/hupi-suhteen ja 7 v. takuun. Itse olen parilla kokeilulla digannut kovasti. Liskillä vissiin löytyy mittaus-dataakin noista.

Joo tuli juurikin teikäläisen puheista jo ennen sun tätä kirjoitusta mieleen että nämäkin vehkeet on olemassa. Jammua ei jotenkin vaan miellä kaiutinvalmistajana niin siksi tämä myöhäisherännäisyys. Tutkailin laput läpi niin noissa on ainakin ne kaikki kaipaamani ominaisuudet kohdallaan paitsi powerconia ei oo ja soundistahan en tiedä vielä mitn. Ystävällinen kaupan setä lupasi pistää 10" top (8" ei taivu monitoriksi) ja 15" sub ihmeteltäväksi ja ne on matkalla kohti meidän byroota jo. Huomattavan edullisiahan nuo on, suorastaan epäilyttävän edullisia. Mutta kohta nähdään. Kirjoitan noista kun saadaan ne hyppysiin.

eetuss
07.02.2013 09:35:36

Heh. Näyttää hurjan paljon QSC:n K-sarjalta.

- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
jambe007
08.02.2013 10:31:52

Meillä oli ennestään TT-08A, kajareita, kun tarve tuli hommata lisää kajareita testattiin ostetaanko lisää TT-08A vai vaihdetaanko 108P tai XT8 malleihin.

TT-08A, aktiivi
miinukset: Monitorikulma on huono, ampuu suoraan nilkoille.
plussat: edullinen hinta.

108P, aktiivi
Miinukset: kaksinkertainen hinta TT:hen verrattuna. Ei saa kiinni L acousticin ohjaus softaan kiinni.
Plussat: hyvä saundi.

XT8, passiivi
Miinukset: vaatii kalliita päätteitä paljon, kun laitetaan monitorit eri ryhmiin LA8 ja LA4 (2xinput ja 4xoutput) LA8 päätteen ovh hinta taitaa olla jotain 7000 euron luokkaa.
Plussat: Itse kajari on edullinen ja hyvä soundi.

Ostettiin silloin TT-08A kajareita ja muutama TTS12A sub kaveriksi.

redhat
08.02.2013 22:50:12 (muokattu 09.02.2013 23:22:17)

Miksi ei D&B vahvistinhomma houkuttele?

E8 on erittäin kätevä, kevyt, hyväsoundinen ja torven kääntämällä toimii monitorina.
Juurikin powerpoint / puhe juttuja varten.
Kaveriks E12 subbaset ni ei lopu botnakaan ja koko hommaa pystyy ajamaan yhdellä päätteellä.

Sami_T
10.02.2013 20:43:13 (muokattu 10.02.2013 20:49:39)

redhat: Miksi ei D&B vahvistinhomma houkuttele?

No sitä varten että se on aina 2U, 8 kg ja vitunmoinen kasaa rahaa per 2 kanavaa. Ei oikeesti oo pikkukeikoilla kauheen näppärää eikä etenkään kustannustehokasta.

Esim. NXAMPissa PS8:n kanssa vastaavat lukemat on 3U, 16 kg, about sama vitunmoinen kasa rahaa mutta sillä saakin jo neljä kanavaa. Eli n. 30% vähemmän rontattavaa ja n. puolet edullisempaa. Korjatkaa toki joku jos menee pieleen.

Mulla hyvin tyypillinen firmakisa-/muu pikkukeikka on humppakeppi-PA (subi+tolppa+yläpää per puoli) ja viis monitoria viiteen linjaan.

d&b:n kanssa mä tarvisin tohon tyypilliseen kattaukseeni vähintään 4 (vai 5?) päätettä. Nexon kanssa tarviin kaksi päätettä jos mulle käy se että subit tulee monona samasta kanavasta. Miksikäs ei, saisin ne vielä omaan syöttöönkin. Lakun/muun aktiivivehkeen kanssa en tarvis päätteitä ollenkaan.

Oma lukunsa on sitten vielä se että kannattaako noita d&b:n/Nexon "pienempiä" päätteitä (NXAMP4x1/D6) ostaa ollenkaan vai pysyä vaan niissä isommissa ja jos niin tekee niin toi d&b muuttuu vielä epäkäytännöllisemmäksi/kalliimmaksi vehkeeksi.

Sitten jos tekee jotain isompaa kisaa niin se on ihan sama paljonko sitä päätettä sinne kannetaan kun sitä kamaa on paljon joka tapauksessa. Mutta tässä haettiin siis nimenomaan kätevää hyvää ratkaisua pikkuhommiin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti