Aihe: Behringer X32 kokemuksia kellään? | |
---|
|
Harkinnassa digimikserin ostaminen ja käyttötarkoituksena sekä livekeikat että moniraitanauhoitus. Vaihtoehtoina tällä hetkellä Behringer X32 Compact.. A&H:sta ja Soundcraftista ei juuri ole kokemusta, mutta X32-tuoteperheestä sitäkin enemmän, joten muutaman mielipiteen ainakin tuosta voi antaa. Plussaa: Ominaisuuksinsa nähden halpa Kanavakohtaiset LCD-näytöt Omat osiot tärkeimmille toiminnoille (Gain, gate, comp..) View-nappulat, eli muutamalla klikkauksella pääsee säätämään haluttuja asioita Iso näyttö Toimii yhteen esim. läppärin, tai iOS/Android-tabletin kanssa Oppimiskynnys ainakin meikäläisen mielestä matala Youtubessa todella paljon opetusvideoita aiheeseen kuin aiheeseen Moniraitaäänitys "vakiona" Mahdollisuus laajennuskortteihin Miinuksia: Ei sovi räkkiin Ei kosketusnäyttöä jos sellaista kaipaa Lyhyesti sanoen puolueellinen näkemykseni on, että kannattaa valita tuo X32, ellei sitten omista vahvaa Behringer-allergiaa. Jos sovitaan. | |
CheRoberto: ...ja siinä valossa Behringer X32 Compact (n. 1750€) vaikuttaa ominaisuuksiltaan ja hinta/laatu-suhteeltaan lähes ylivoimaiselta!.. Ne ominaisuudet on oikeasti aika kovat hintaan nähden ja siellä on käyttäjämukavuutta ajateltu myös hieman pidemmälle. ...kertokaa toki mielipiteenne. Soundcraftissa on mukavampi etunen (eikä sillä, että se X32 olisi mitenkään siis huono). Itse en kuitenkaan lämmennyt hirveästi kanavan eq:lle ja kompuralle. Gatea en kerinnyt käyttää juurikaan, että siitä en osaa sanoa. Tietyssä mielessä ne SC:n lexicon-hifi-kaikuloiset on myös mukavia, mutta X32 hoitaa paljon monipuolisemmin ja siitäkin tarvittaessa irtoaa kaunista. Mitä sitten tulee graafiseen ohjaukseen, niin itse koen sen Soundcraftien käyttöliittymän täysin sutena. Se on todella rasittava säädettävä, jos pitää saada jotakin pikapätsiä, tms. aikaan. Useamman kerran on jo tullut kiroiltua sen parissa, kun yksinkertaisiakin asioita pitää etsiä ja asioita on koodikielellä merkattu. X32:nenkaan ei ihan täysin puhtain paperein tuosta pikapätsistä selviä, mutta muuten siinä on helkkarin paljon selkeämpi käyttöliittymä. Itse päätyisin varmaan työkoneiden valinnassa helpommin x32:seen. Tämä ihan puhtaasti ominaisuuksien ja GUI:n takia. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja | Sami_T 22.03.2016 19:02:51 (muokattu 22.03.2016 19:10:33) | |
|
Avatkaas ny mulle joku tätä etari/eq/kompura hyvyys ja huonous-asiaa. En tiedä oonko mä jotenkin tyhmä tai puukorva mutta jos ei mennä laitevalinnoissa ihan äärimmäisyyksiin (joku hohhoijaa-Samson vs H3000) niin tyypillisessä livetilanteessa mä en näe enkä etenkään kuule mitään eroa nykyisillä budjettidigimiksereillä. Pistää siihen X32:aan, Soundcraftiin tai ihan mihin vaan 58:n kiinni ja sanoo sinne "tsöh" niin kaikki ne kuulostaa mulle täysin kelvolliselta. Sitten kun säätää HPF:aa, equttaa tai kompuroi tai gainaa tai ihan mitä vaan niin joissain vehkeissä joutuu kääntämään nappulaa enemmän ja toisissa vähemmän, kuuntelee vaan että mitä tapahtuu ja kääntelee sen mukaan. Jonkun vehkeen kompuran kanssa mennään vähän hätäsemmällä attack-ajalla kun se tuntus kuulostavan sen vehkeen kanssa hyvältä ja seuraavan pulpetin kanssa sorvataan +10 ms lisää kun se taas tuntus toimivan siinä. Ja lasku perään ja tättärää. Niin mistä ja millä perusteella tulee nää lausunnot että jossain vehkeessä on parempi etari tai kompura? Lähteekö nää ihan fiilispohjalta vai kuuleeko muu ihmiskunta jotain sellasia asioita mitä minä en kuule. PreSonukset ja Mackiet ja muut huumorivehkeet on sitten asia erikseen. Selvittäkää ny joku kun minä en ymmärrä. "Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi | |
Sami_T: Avatkaas ny mulle joku tätä etari/eq/kompura hyvyys ja huonous-asiaa. En tiedä oonko mä jotenkin tyhmä tai puukorva mutta jos ei mennä laitevalinnoissa ihan äärimmäisyyksiin (joku hohhoijaa-Samson vs H3000) niin tyypillisessä livetilanteessa mä en näe enkä etenkään kuule mitään eroa nykyisillä budjettidigimiksereillä. Pistää siihen X32:aan, Soundcraftiin tai ihan mihin vaan 58:n kiinni ja sanoo sinne "tsöh" niin kaikki ne kuulostaa mulle täysin kelvolliselta. Sitten kun säätää HPF:aa, equttaa tai kompuroi tai gainaa tai ihan mitä vaan niin joissain vehkeissä joutuu kääntämään nappulaa enemmän ja toisissa vähemmän, kuuntelee vaan että mitä tapahtuu ja kääntelee sen mukaan. Jonkun vehkeen kompuran kanssa mennään vähän hätäsemmällä attack-ajalla kun se tuntus kuulostavan sen vehkeen kanssa hyvältä ja seuraavan pulpetin kanssa sorvataan +10 ms lisää kun se taas tuntus toimivan siinä. Ja lasku perään ja tättärää. Niin mistä ja millä perusteella tulee nää lausunnot että jossain vehkeessä on parempi etari tai kompura? Lähteekö nää ihan fiilispohjalta vai kuuleeko muu ihmiskunta jotain sellasia asioita mitä minä en kuule. PreSonukset ja Mackiet ja muut huumorivehkeet on sitten asia erikseen. Selvittäkää ny joku kun minä en ymmärrä. Nyt täytyy todeta, että et ole ainoa jota tämä asia askarruttaa. | miksaajasetä 22.03.2016 21:02:15 (muokattu 22.03.2016 21:04:40) | |
|
Pauli Lappalainen: Nyt täytyy todeta, että et ole ainoa jota tämä asia askarruttaa. Eikös joku jossain vaiheessa mittaillut eri tiskien eq-osaston toimintaa ja sitä, mitä nupeista oikeasti tapahtuu? Muistaakseni tulokset eivät olleet kaikilta osin kovin mairittelevia, eikä kalliimpi hinta taannut parempaa laatua. Mutta viime kädessä korva tietenkin ratkaisee, ja ammattitaito on siinä, että pääsee hyvään tulokseen riippumatta siitä, mitä nupeissa - tai mikserin kyljessä - lukee. | Einherjar 23.03.2016 16:59:57 (muokattu 23.03.2016 17:02:23) | |
|
Sami_T: ...tyypillisessä livetilanteessa mä en näe enkä etenkään kuule mitään eroa nykyisillä budjettidigimiksereillä. Pistää siihen X32:aan, Soundcraftiin tai ihan mihin vaan 58:n kiinni ja sanoo sinne "tsöh" niin kaikki ne kuulostaa mulle täysin kelvolliselta... No tokihan ne kuulostaa kelvolliselta kumpikin, mutta on niissä ero. Esim. tuon Soundcraftin etunen on siistimpi toistoltaan kuin x32:sen. Behringerissä on selkeämmin joku käninä siellä yläkeskialueella. Behringerin etunen ei ole huono, mutta ero on kuitenkin kuultavissa Soundcraftin eduksi. Varsinkin sitten äänitetyssä matskussa sen hoksaa paremmin. Rinnakkain en ole x32:sta ja Soundcrafteja vertaillut, mutta kummallakin on useampi keikka alla. Sitten kun säätää HPF:aa, equttaa tai kompuroi tai gainaa tai ihan mitä vaan niin joissain vehkeissä joutuu kääntämään nappulaa enemmän ja toisissa vähemmän, kuuntelee vaan että mitä tapahtuu ja kääntelee sen mukaan. Jonkun vehkeen kompuran kanssa mennään vähän hätäsemmällä attack-ajalla kun se tuntus kuulostavan sen vehkeen kanssa hyvältä ja seuraavan pulpetin kanssa sorvataan +10 ms lisää kun se taas tuntus toimivan siinä. Juu. Eq:t ja kompurathan on tehty käytettäväksi kuulon, eikä näön perusteella, mutta on niissäkin eroja. Siksi en itse tykkää esim. tuosta Soundcraftin eq:sta. Se tuntuu olevan jotenkin "liian leveä" teki sille mitä vaan. Samoten sitten kompurat haukkoo melkosen erillä soundilla sitä signaalia tiskistä toiseen. Toiset on näkymättömiä ja smootheja viimeiseen asti ja toiset saa pienelläkin ruttaamisella jo räyhäämään kuultavasti. Joskus räyhä tai smoothi kompura on mukava, mutta jos sitä ominaisuutta ei tarvi, niin onhan se sitten myös rasittava piirre. Jotkut sanovat myös, että tietyissä tiskeissä kompura vaikuttaa signaaliin jo ollessaan pelkästään päällä. Tätä en ole koskaan testannut ja/tai todennut, mutta en nyt ihan mahdottomana pidä. Sehän on vaan tehtaan sedän ohjelmoinnista kiinni. Niin mistä ja millä perusteella tulee nää lausunnot että jossain vehkeessä on parempi etari tai kompura? Lähteekö nää ihan fiilispohjalta vai kuuleeko muu ihmiskunta jotain sellasia asioita mitä minä en kuule. Tottakai ne on fiilisjuttuja tietyssä mielessä. Joistakin asioista on tietty mitattuakin dataa, mutta onhan esim. tuo etusen käyttäytyminen aina vähän sellainen "kuka mistäkin tykkää"-tyylinen tilanne. Ammattimieshän vetää millä vaan, mutta kaikki ei toki ole ammattilaisia. Toisaalta myös ammattilainenkin yleensä speksaa laitteensa ja omaa mielipiteen hyvästä ja huonosta laitteesta. PreSonukset ja Mackiet ja muut huumorivehkeet on sitten asia erikseen. Onhan ne nekin tämän kyseisen hintaluokan vermeitä, että sikäli. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja | |
miksaajasetä: Eikös joku jossain vaiheessa mittaillut eri tiskien eq-osaston toimintaa ja sitä, mitä nupeista oikeasti tapahtuu? Muistaakseni tulokset eivät olleet kaikilta osin kovin mairittelevia, eikä kalliimpi hinta taannut parempaa laatua. Olisiko ollut Niko Laasonen. Siinä oli Digicoa, Midasta ja Yamahaa mitattu. Yamaha oli ainut, joka myös oikeasti teki sen, mitä näytön numerot väittivät tehdyn. entinen turkulainen | |
Sami_T: Avatkaas ny mulle joku tätä etari/eq/kompura hyvyys ja huonous-asiaa. En tiedä oonko mä jotenkin tyhmä tai puukorva mutta jos ei mennä laitevalinnoissa ihan äärimmäisyyksiin (joku hohhoijaa-Samson vs H3000) niin tyypillisessä livetilanteessa mä en näe enkä etenkään kuule mitään eroa nykyisillä budjettidigimiksereillä. Pistää siihen X32:aan, Soundcraftiin tai ihan mihin vaan 58:n kiinni ja sanoo sinne "tsöh" niin kaikki ne kuulostaa mulle täysin kelvolliselta. Sitten kun säätää HPF:aa, equttaa tai kompuroi tai gainaa tai ihan mitä vaan niin joissain vehkeissä joutuu kääntämään nappulaa enemmän ja toisissa vähemmän, kuuntelee vaan että mitä tapahtuu ja kääntelee sen mukaan. Jonkun vehkeen kompuran kanssa mennään vähän hätäsemmällä attack-ajalla kun se tuntus kuulostavan sen vehkeen kanssa hyvältä ja seuraavan pulpetin kanssa sorvataan +10 ms lisää kun se taas tuntus toimivan siinä. Ja lasku perään ja tättärää. Niin mistä ja millä perusteella tulee nää lausunnot että jossain vehkeessä on parempi etari tai kompura? Lähteekö nää ihan fiilispohjalta vai kuuleeko muu ihmiskunta jotain sellasia asioita mitä minä en kuule. PreSonukset ja Mackiet ja muut huumorivehkeet on sitten asia erikseen. Selvittäkää ny joku kun minä en ymmärrä. Behkun etuna on että siihen saa suoraan esim. noita Midaksen DL-sarjan stagebokseja kiinni mitkä on tossa käytetyssä vertailussa siellä H3000-osastossa, ne tosin maksaa aika toiseen malliin kun ne behkun omat. Erona noissa halvemmissa itelle osuu korvaan lähinnä että miltä se rupeaa kuulostamaan kun a) ajetaan suurilla gaineilla b) ajetaan suurilla tasoilla c) ympäristö on hiljainen eli paljonko se kohisee. Perus rokkihommissa mikään noista ei ole niin huono että asialla olisi todellista merkitystä, välillä on kuitenkin tullut vastaan juttuja missä ne vikat desibelit kohinatasossa ovat tulleet tarpeeseen. Kompressoreista itse ainakin tuomitsen ihan fiilispohjalta, mulle ei kuitenkaan tule mieleen että missään nykyään myynnissä olevassa vehkeessä olisi sellanen että harmittaisi, niillä halvemmillakin pärjää perusjutuissa komeasti mutta esim. Midas Pro-sarjassa sitten on tarjolla herkkuja mitkä tuo hymyä naamalle. Kaikilla käyttämisen arvoisilla vehkeillä pääsee maaliin kun muistaa kuunnella ne asetukset korvalla eikä silmillä. EQ:n osalta en osaa juuri ite sanoa, ihan oman kuulon pohjalta osaan sanoa että tiskit näyttää eri numeroita kun ne todellisuudessa tekee ja siitä seuraa se että nappuloita tulee pyöriteltyä toisissa enemmän ja toisissa vähemmän. Varsinaisesti vehkeiden ominaissoundia en osaa juurikaan kommentoida, ainakaan mikään ei ole sellainen että selkeästi jäisi harmittamaan. Digicolla joudun yleensä ruuvailemaan eniten ja Midas/Soundcraft osastolla vähiten mutta mielestäni lopulta pääsen aikalailla samaan tulokseen. Loppupeleissä eniten merkitystä on sillä ukolla sen tiskin äärellä. Mikään etari, kompura, eq tai tiski ei miksaa itekseen vaan niitä täytyy käskyttää ja se käskyttäjä käpistelee niitä välineitä jonkunlaisen käyttöliittymän läpi. Jos käyttäjä taistelee sen käyttöliittymän kanssa niin se kaikki energia ja aika on pois siitä varsinaisesta miksaamisesta. Jos sitten sattuu olemaan tilanne missä ukolla on tiski hallussa, tuttu bändi, takaraivossa visio ja koko loppuketju kondiksessa niin silloin voi ruveta miettimään kaikenmaailman värikyniä, pöristimiä ja siristimiä ja niistä voi saada jotain oikeaa iloa irti mutta perushommissa tehdään juuri sitä perusduunia joka pyritään tekemään tasaisen laadukkaasti. Ainakin omissä räpylöissä perusjutut sujuu kaikilla noista annetuista esimerkeistä, joillain ne on kivampi hoitaa kun toisillta mutta kaikilla pääsee maaliin ja silloin kun on tarvis järeämmälle välineistölle niin ne työkalut ovat sitten erikseen. | |
Nyt tuli X32 Compact taloon ja kovasti on ihmettelemistä. Yksi tärkeimmistä ominaisuuksista olisi SCENEn lataaminen oikean reunan SCENES- näppäimiltä GO- napilla, mutta..? Scenejä olen luonut ja ladannut SCENE- VIEW- ikkunan kautta, mutta ne ei näyttäydy näytön vasemmassa yläkulmassa. Tämän vuoksi SCENEn selaaminen ja lataaminen ei onnistu yksinkertaisesti nappuloiden avulla. Miksiköhän lataamani SCENE ei näy näytön yläkulmassa? Minä kuljen, Herra ohjaa! | Aazi 04.04.2016 10:16:06 (muokattu 04.04.2016 10:24:16) | |
|
AcLAc: Nyt tuli X32 Compact taloon ja kovasti on ihmettelemistä. Yksi tärkeimmistä ominaisuuksista olisi SCENEn lataaminen oikean reunan SCENES- näppäimiltä GO- napilla, mutta..? Scenejä olen luonut ja ladannut SCENE- VIEW- ikkunan kautta, mutta ne ei näyttäydy näytön vasemmassa yläkulmassa. Tämän vuoksi SCENEn selaaminen ja lataaminen ei onnistu yksinkertaisesti nappuloiden avulla. Miksiköhän lataamani SCENE ei näy näytön yläkulmassa? Config välilehdeltä - general prefs -> Scene Go Next valinta päälle. (tällä siis scene vaihtuu GO:lla seuraavaan ilman nuolinäpyttelyä, ei pakko olla päällä) Ja vieressä oleva show control valittuna sceneleille, ei cue tai snippet. | AcLAc 04.04.2016 12:42:27 (muokattu 05.04.2016 17:00:44) | |
|
Aazi: Config välilehdeltä - general prefs -> Scene Go Next valinta päälle. (tällä siis scene vaihtuu GO:lla seuraavaan ilman nuolinäpyttelyä, ei pakko olla päällä) Ja vieressä oleva show control valittuna sceneleille, ei cue tai snippet. Nyt tais tulla asiaa. Pitänee testailla, kun pääsen himaan. Kiitos ja kumarrus! EDIT. Juu, kyllä se noin toimii... laitatteko nuita Scene Safes täppiä tallennukseen? Minä kuljen, Herra ohjaa! | |
X32 Compact tulossa taloon. Odotan mielenkiinnolla... Aguilar | Sandberg | Tech 21 | TKS | |
Menee bändin kanavalista vähän uusiksi. Lähinnä pitäis liikutella kanavia eri järjestykseen, koska uusi monitoritiski. Onks siihen joku näppärä tapa? Dont Clone The Beat. Own The Beat. | |
Menee bändin kanavalista vähän uusiksi. Lähinnä pitäis liikutella kanavia eri järjestykseen, koska uusi monitoritiski. Onks siihen joku näppärä tapa? Käsittääkseni mitään suoraa siirtelymahdollisuutta ei ole, mutta kanavan asetukset voi kopioida kun kanava on valittuna ja sitten HOME -> UTILITY -> COPY. Sitten vaan PASTELLA haluttuun kanavaan asetukset. Varoituksen sananen, että hävittää sitten liimauksen kohteena olevan kanavan asetukset. Tai jos mietin liian monimutkaisesti aihetta, niin HOME -> CONFIG -välilehden alla on Source valikko, josta voi valita mitä sisääntuloa halutaan kyseisen liun alle. Jos sovitaan. | |
dewil: Menee bändin kanavalista vähän uusiksi. Lähinnä pitäis liikutella kanavia eri järjestykseen, koska uusi monitoritiski. Onks siihen joku näppärä tapa? Tuossa ylempänä on jo ne viralliset tiskin tavat, mutta itse jostakin syystä koen helpoimmaksi Android-softalla tuon tekemisen. Varsinaisesti se ei ole toiminnaltaan yllä olevaa kummempaa, mutta ehkä se kosketusnäyttöily, jne. tekee siitä omalle aivolle mielekkäämpää. Btw, jos kaikki 32ch on täynnä tavaraa, ettei pysty kopioimaan sitä yhtä kanavaa "talteen" siirtelyn tieltä, niin sen voi tallentaa presentiksi siksi aikaa. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja | Rallattelija 26.04.2016 16:22:17 (muokattu 26.04.2016 16:32:07) | |
|
Tyhmä kysymys, tai siis kysymys ei ole tyhmä vaan se tulee tyhmältä ja laiskalta ihmiseltä. Näitä kun en oo käytellyt niin saaks näissä vermeissä tehtyä presettiä valmiiksi himassa Ipadillä ja sitten kun menee paikan päälle voisi sen ottaa käyttöön/ladata itse masiinalle? EDIT: Ja kyse on siis X AIR sarjalaisista. Tuli perhana väärälle palstalle tää viesti. Piti niiden omaan keskusteluun laittaa. -My opinion can be change but not that fact I'm right- | |
Rallattelija: Tyhmä kysymys, tai siis kysymys ei ole tyhmä vaan se tulee tyhmältä ja laiskalta ihmiseltä. Näitä kun en oo käytellyt niin saaks näissä vermeissä tehtyä presettiä valmiiksi himassa Ipadillä ja sitten kun menee paikan päälle voisi sen ottaa käyttöön/ladata itse masiinalle? iPadistä en tiedä, mutta ainaki M32 edit ohjelmalla (pc/mac) pystyy tekeen fileen valmiiksi Just a face in the crowd. | |
Jeesatkaas vähän, kun itsellä aivan black out... Pitäis tollaseen koulun tapahtumaan tehdä sellainen järjestely, että Main L/R -lähtöjen lisäksi olisi kolme eri filliä, joihin ajetaan samaa soundia mitä menee L/R. En nyt tajua miten saisin ton fadereiden taakse, jotta jokaiselle fillille olisi oma fader käytössä. Toki ton pystyy tekemään busmixin kautta, mutta silloin pitäis jokainen bus aina käydä säätämässä (sends on fader) sen mukaan mitä on tehnyt muutoksia miksaukseen. Yritin etsiä routingin kautta, että bus 1-3 fadereiden source olisi Main L/R, mutta eipä tuolla ledit välkkyneet, vaikka signaalia meni pöydästä läpi. Tää on varmaan joku aivan idioottihelppo temppu tehdä, mutta mulla ei nyt vaan järki keskustellut X32:n kanssa. Nyt ei ollut vielä mahdollisuutta kytkeä fillejä noihin pöydän lähtöihin, mutta kai sen nyt pitäisi ohjata signaalia. Ei tässä kiirettä, huomenna pitäisi illalla saada toimimaan. Jos ei muu auta, niin pitää tehdä tuo perus monitorointina. www.patevamies.fi
www.keikkamestari.com | |
Kokeileppa avata L/R sendeistä matriiseja 1-3 ja sitten reitität ne matriisit haluttuihin outputteihin. Näin sulla ois fillit matriisiliukujen alla ja niissä balanssit masterin mukaan eikä tarvi säätää bus sendejä tms. haitari: Jeesatkaas vähän, kun itsellä aivan black out... Pitäis tollaseen koulun tapahtumaan tehdä sellainen järjestely, että Main L/R -lähtöjen lisäksi olisi kolme eri filliä, joihin ajetaan samaa soundia mitä menee L/R. En nyt tajua miten saisin ton fadereiden taakse, jotta jokaiselle fillille olisi oma fader käytössä. Toki ton pystyy tekemään busmixin kautta, mutta silloin pitäis jokainen bus aina käydä säätämässä (sends on fader) sen mukaan mitä on tehnyt muutoksia miksaukseen. Yritin etsiä routingin kautta, että bus 1-3 fadereiden source olisi Main L/R, mutta eipä tuolla ledit välkkyneet, vaikka signaalia meni pöydästä läpi. Tää on varmaan joku aivan idioottihelppo temppu tehdä, mutta mulla ei nyt vaan järki keskustellut X32:n kanssa. Nyt ei ollut vielä mahdollisuutta kytkeä fillejä noihin pöydän lähtöihin, mutta kai sen nyt pitäisi ohjata signaalia. Ei tässä kiirettä, huomenna pitäisi illalla saada toimimaan. Jos ei muu auta, niin pitää tehdä tuo perus monitorointina. | |
Pitäis tollaseen koulun tapahtumaan tehdä sellainen järjestely, että Main L/R -lähtöjen lisäksi olisi kolme eri filliä, joihin ajetaan samaa soundia mitä menee L/R. En nyt tajua miten saisin ton fadereiden taakse, jotta jokaiselle fillille olisi oma fader käytössä. Toki ton pystyy tekemään busmixin kautta, mutta silloin pitäis jokainen bus aina käydä säätämässä (sends on fader) sen mukaan mitä on tehnyt muutoksia miksaukseen. Edelliseen viestiin lisäisin vielä sen verran, että jos panoroinnissa on jotain maailmaa mullistavia asioita, niin kannattaa vielä linkata ne matriisit, niin stereokuvakin pysyy kondiksessa. Jos sovitaan. | « edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|
|
|