Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvät äänentoistoa ja valaistusta tarjoavat firmat?
1 2 3 4 5
Einherjar
09.10.2012 20:40:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aazi: Käytössä lienee laadukkainta mahdollista akustiikkaa tietysti. Luultavasti vieläpä omaa tuotantoa ja maahantuontia.
Pistää ihan itketyttämään vetää firmakisoja kaikukopeissa, kun ei oo käytössä sellaista akustiikkaa :/

 
Saisikohan näiltä tilattua akustiikkaa spray-pullossa pieniin tiloihin? Niitä pari baarikeikalle mukaan ja settien alussa aina hyvä akustiikka ulos pullosta. Siinä olisi dj ihmeissään, kun intron aikana kirkastuu äänet.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
NeliX4
09.10.2012 20:50:04 (muokattu 09.10.2012 20:50:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon suihkutellut autoon Audisprayta:
http://www.audilo.com/images/T/audispray.jpg
 
... ei oo toiminut :(
 
Rouda-setä
09.10.2012 20:57:37 (muokattu 09.10.2012 20:59:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Mä oon suihkutellut autoon Audisprayta:
http://www.audilo.com/images/T/audispray.jpg
 
... ei oo toiminut :(

 
Eihän se voi toimia kun Audissa.
 
edit. Oliskohan nää nyt ne kaverit jotka sinne Nokian Kerholaankin ovat yleensä sen akustiikan tuoneet mukanaan... jos joku ei oo tota vanhaa stooria vielä kuullut niin nykäiskää keikalla hihasta.
 
Danko
09.10.2012 21:31:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savu- ja usvakoneita olen itsekin käyttänyt, mutta koulun diskossa "Illan yllätyksen toi höyrykoneemme." :D
http://farm4.static.flickr.com/3286/2702816177_1347157481.jpg
 
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
Kallekorvola
09.10.2012 21:48:47 (muokattu 09.10.2012 21:56:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Max-Musiikki:Olemme uusi ja kasvava toimija alalla.
 
Vastaan mielelläni kysymyksiinne toiminnastamme!
 
Yst. terv.
 
Max Matinpalo
www.max-musiikki.com

 
Milloin teillä on toiminta aloitettu?
Ketä ääniseppiä teillä on töissä?
Entä valoseppiä?
Mites esim. äänikalusto? Minkä tuotemerkin PA? Entä mikseriosasto?
Millainen kuljetuskalusto teillä on?
Miksi äänentoistofirma ei listaa ylläolevia detaljeja nettisivuillaan (näkisin niiden olevan aika olennainen osa markkinointia, koska tällä alalla varsinkin tekijä on se mitä haetaan)?
 
Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa.
Henri93
09.10.2012 22:02:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kyseessä ole äänentoistofirma vaan valaistus ja akuustiikkafirma. Musta viittaa enemmän insinööritoimistoon ja sen tyyliseen toimialaan?
 
www.suomenhappeninki.fi
Henri93
09.10.2012 22:11:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Eräs kotimainen yhtye oli juuri lähdössä kiertueelle. Esiintymispaikat olivat yhtyeelle uusia. Tarkistimme minkälainen laitteisto löytyy esiintymispaikoilta ja täydensimme nämä omilla valo- ja ääniratkaisuillamme. Hoidimme myös miksauksen. Tuloksena oli menestyksekäs kiertue."
 
"Kotimaisen melodista doom metallia soittavan Swallow The Sunin vokalisti Mikko Kotamäki on kirjoittanut pitkän päivityksen liittyen yhtyeen hiljattaiseen Yhdysvaltojen kiertueeseen. Lue lisää nähdäksesi kyseinen tilitys kiertueeseen liittyen."
 
http://kaaoszine.fi/swallow-sun-vok … -yhtyeen-yhdysvaltojen-kiertueesta/
 
Olikohan näillä jotakin yhteyttä :)?
 
www.suomenhappeninki.fi
LHU
09.10.2012 23:46:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri93: http://kaaoszine.fi/swallow-sun-vok … -yhtyeen-yhdysvaltojen-kiertueesta/
 
Olikohan näillä jotakin yhteyttä :)?

 
Ei ole. Eli oltaisko sotkematta sivullisia tähän keskusteluun, kiitos.
 
Täältähän poistellaan viestejä ja kokonaisia keskusteluja aivan mielivaltaisesti!!!
LHU
09.10.2012 23:53:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallekorvola:
Miksi äänentoistofirma ei listaa ylläolevia detaljeja nettisivuillaan (näkisin niiden olevan aika olennainen osa markkinointia, koska tällä alalla varsinkin tekijä on se mitä haetaan)?

 
http://www.tapahtumatekniikka.com/#!konertit/crb7
"Konserteissa me käytetään pääsääntöisesti tunnettuja merkkejä kuten Allen&Heath, Soundcraft, RCF ja isommissa tilaisuuksissa esimerkiksi l-acoustics kaiuttimia. Toimimme itse maahantuojana monille tuotteille sekä tuotamme omia tuotteita, joita kehitämme jatkuvasti asiakkaidemme palautteiden avulla. Omia tuotteitamme konserteissa ovat usein kuljetuslaatikot ja lavarakenteet."
 
Jotenkin mä diggailen tuosta kappaleesta, kyllä tuonkaltaisella myyntipuheella pitäisi jo asiakkaiden suorastaan rynniä tilauksineen. Ja onhan siellä näköjään sitä omaakin kalustoa, kuljetuslaatikot ja lavarakenteet, ehkä.
 
Täältähän poistellaan viestejä ja kokonaisia keskusteluja aivan mielivaltaisesti!!!
Rallattelija
10.10.2012 01:27:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.tapahtumatekniikka.com/#!konsertti%203/cbq8
 
Täytyy väittää ettei tolla ISOLLA setillä kovin pitkälle pötkitä ja mun mielesta aika kallista kaman laatuun ja määrään nähden. Näyttäs siltä että nyt on pojalla vähän turhan isot tarralenkkarit jaloissa. Muutenkin sivuilla kerrotaan kaikesta kaikki mutta oikeasti mistään ei kerrota mitään. Mun mielestä yks hauska yksityiskohta tuolla sivuilla oli kanssa tämä
 
"Konserteissa me käytetään pääsääntöisesti tunnettuja merkkejä kuten Allen&Heath, Soundcraft, RCF ja isommissa tilaisuuksissa esimerkiksi l-acoustics kaiuttimia."
 
Isommissa tilauksissa käytetään ESIMERKIKSI Lakua mutta saatetaan käyttää myös Nexoa, D&B:tä, meyer soundia... tai siis tollasen kuvan mä tosta saan veikkaan että talossa tuskin on Lakua ja jos on niin se on joku pikkunen dv-dosc joka heitetään pystyyn groundstackina. Jaksan vaan epäillä.
 
Sitte tää "Eräs kotimainen yhtye.." juttu. Eikö sillä yhtyeellä ole nimeä? jos kaikki on menny putkeen niin hyvin kuin väitetään niin kaipa se yhtye olisi antanut luvan nimetä yhtye tuossa kohtaa. Niin ja toisaalta toihan on Referenssi kuitennii niin olisihan siihen voinu sen bändin kuitenkin upottaa.
 
Allekirjoittanut muusikko ja lauluntekijä. Missään ei oo oikeesti mitään referenssiä vaikka yritetäänkin väittää. Kuvatkin vaikutta varastetuilta yms yms.
 
Niin ja missä se kama lista on?
 
Meikäläinen kiertää kaukaa tuon firman.
 
-My opinion can be change but not that fact I'm right-
NeliX4
10.10.2012 11:48:46 (muokattu 10.10.2012 11:57:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tämä on sosiaalinen harjoitus, niin huomaan kuinka omahyväistä porukkaa täällä on kirjoittelemassa. Luulis tekijämiehiä vain huvittavan tällainen, mutta ....
 
KariS
10.10.2012 12:38:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Jos tämä on sosiaalinen harjoitus, niin huomaan kuinka omahyväistä porukkaa täällä on kirjoittelemassa. Luulis tekijämiehiä vain huvittavan tällainen, mutta ....
 
...no ainakin mulla on sellainen olo, että olen potentiaalisen asiakkaan puolella tässä casessa.
 
Jos mä myyn jotain, mistä asiakas ei ymmärrä enempää kun sika satelliitista, niin mulle siirtyy suuri osa vastuusta siitä mitä myydään ja toimitetaan. Asiakkaan pitää saada se mitä se luulee ostavansa eikä huomata jälkeenpäin, että hupsis - maksoinko mä tällaisesta?
 
Jos webbisiten kuvat on isoista karkeloista ja sitten tilaajalle toimitetaan lasten subbarit ja tolpannokka-aktiivit, niin silloin on riskinä, että asiakas ei saa sitä, mitä haluaa tai tarvii. Ja jos toimittaja ei ymmärrä, mitä 9500 (?) hengen tilaisuus vaatii, niin katastrofin ainekset on kasassa. Näin mä luen noita webbisivuja.
 
Jos taas alan kollega vuokraa tai ostaa palveluja, niin se tietää, mitä pyytää ja vaatii. Silloin vastuu jakautuu eri tavalla. Jos speksataan 1000 hengelle kattaus, niin molemmat puhuu about samasta asiasta. Mä kerron mitä mä aion toimittaa ja kollega sanoo että OK, liikaa tai liian vähän. Tällaisesta mulla on kokemusta.
 
Eli se, mitä mä tässä peräänkuulutan on vastuu.
 
Ja siks toiseksi, jos joku pieni toimija kusee omiin muroihinsa, se vaikuttaa muihinkin pieniin toimijoihin alalla. Ja mä olen yksi niistä pienistä...
 
Jos sä esimerkiksi vertaat torin puolella olevaa Audioaseman ilmoitusta tohon webbimarkkinoinnin mahtipuheeseen, niin Audioasema antaa mulle selkeän kuvan siitä, mitä niillä on ja mitä ne osaa ja on tehnyt. Se on rehellistä ja OK. Toinen taas kertoo mulle, että lennetään korkeammalla kun siivet kestää... Mä tiedän sen, mutta tietääkö joku potentiaalinen asiakas, joka löytää tällaisen "ammattilaisen" googlella??
 
Olis paljon lisääkin... menee pahasti rutinaksi... Olkoon.
 
/Kari
 
Make it idiot-proof and someone will make a better idiot
LHU
10.10.2012 13:38:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikamoisia avautumisia on aihe kirvoittanut kuuluville. Ensinnäkin, tää juttuhan on vitsi, isolla veellä. Voihan toki olla että nuorella miehellä on oikeasti olemassa harhakuvitelma että joku tilaisi häneltä "ison" keikan ja että sen saa hoidettua marssimalla oikeaan ääni- ja valolaitteita toimittavaan firmaan, vuokraamaan sieltä kamat ja kas, keikka on hoidettu. Ei, niin se ei käy.
 
Toisekseen, kukaan, siis kukaan itseään ammattilaiseksi kutsuva äänen tai valon kanssa tekemisissä oleva henkilö ei mene vuokraamaan ko. yrityksestä yhtään mitään koska siellä ei ole mitään vuokrattavaa. Eli alalla asemansa vakiinnuttaneiden firmojen ei tarvitse olla huolissaan, tuskin kukaan onkaan. Enemmän pitää olla huolissaan kahdestakin eri ilmansuunnasta tapahtuvalle hinnanpolkemiselle mistä ei nyt sen enempää, väärä viestiketju.
 
Kolmanneksi, onkohan tuon yrityksen aikuinen vastuuhenkilö tietoinen Suomessa olevasta alle 18-vuotiaiden työskentelyä koskevasta lainsäädännöstä? Jos ei niin kannattaisi ottaa pikaisesti selvää, tulee halvemmaksi.
 
Ja nuorelle miehelle itselleen tiedoksi, käy ne koulut loppuun ja muista myös viitata, pääset paljon paljon helpommalla. On kiva et on harrastuksia, musabisnes tai tapahtumatuottaminen ei vaan ole paras mahdollinen, siinä kun tarvitaan osaamista, kokemusta, koulutusta, suhteita ja jonkin verran sitä ns. maalaisjärkeä, valitettavasti sulla vaan ei voi olla noita neljää ekaa, ihan jo ikäsi puolesta.
 
Täältähän poistellaan viestejä ja kokonaisia keskusteluja aivan mielivaltaisesti!!!
rintapek
10.10.2012 13:45:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rallattelija: http://www.tapahtumatekniikka.com/#!konsertti%203/cbq8
 
Täytyy väittää ettei tolla ISOLLA setillä kovin pitkälle pötkitä ja mun mielesta aika kallista kaman laatuun ja määrään nähden. Näyttäs siltä että nyt on pojalla vähän turhan isot tarralenkkarit jaloissa. Muutenkin sivuilla kerrotaan kaikesta kaikki mutta oikeasti mistään ei kerrota mitään.

 
Trollistahan tää koko ketju on lähteny, mut on tää toisaalta hupaisaa luettavaa.
 
Sadantonnin yksiön kk- vuokra on Helsingissä 600,- Tossa parin tonnin läjän puolipäivävuokraksi tulis sama. Ihanan kallista.
 
Toisekseen, jokseenkin jokaisella tietämälläni edes satunnaisesti keikkaa tekevällä bändillä on vastaava tai järeämpi läjä, joka kulkee bändin mukana sprintterissä tai peräkärrissä, eli suurinpiirtein samaan rahaan saa jo bändejä, jotka tuo kamat paikalle, vie pois ja kaupan päälle soittaa neljä settiä humppaa.
 
One kind of music only - the good kind
rintapek
10.10.2012 13:49:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LHU:
 
Kolmanneksi, onkohan tuon yrityksen aikuinen vastuuhenkilö tietoinen Suomessa olevasta alle 18-vuotiaiden työskentelyä koskevasta lainsäädännöstä? Jos ei niin kannattaisi ottaa pikaisesti selvää, tulee halvemmaksi.
 
Ja nuorelle miehelle itselleen tiedoksi, käy ne koulut loppuun ja muista myös viitata, pääset paljon paljon helpommalla.

 
Oli ihan pakko painaa tota blussanappia.
 
One kind of music only - the good kind
Örkinrumilus
10.10.2012 16:48:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VSadantonnin yksiön kk- vuokra on Helsingissä 600,- Tossa parin tonnin läjän puolipäivävuokraksi tulis sama. Ihanan kallista.
 
No mäkin aloin tätä aatteleen, näin yhtenä juuri perustetun oy:n perustajana, että ei hitsi vie, miten mä aattelin ihan eri hintaa samantyyliselle setille :D
 
"Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.."
_Pasi_
10.10.2012 19:58:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rallattelija:
Sitte tää "Eräs kotimainen yhtye.." juttu. Eikö sillä yhtyeellä ole nimeä? jos kaikki on menny putkeen niin hyvin kuin väitetään niin kaipa se yhtye olisi antanut luvan nimetä yhtye tuossa kohtaa. Niin ja toisaalta toihan on Referenssi kuitennii niin olisihan siihen voinu sen bändin kuitenkin upottaa.
 
Allekirjoittanut muusikko ja lauluntekijä. Missään ei oo oikeesti mitään referenssiä vaikka yritetäänkin väittää. Kuvatkin vaikutta varastetuilta yms yms.

 
Eiköhän tuo ole ihan selvä, että molemmat "referenssit" on tekaistuja, ei kai muusikko ja lauluntekijä sattumalta sano "Emme ikinä olisi saanet yksin toteutettua samanlaista _akustiikkaa_ puhumattakaan valaistuksesta. "
 
LHU
11.10.2012 14:25:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tanssilavan järkkäri 80-luvun lopulla: "Meillä on yleensä orkesterit tuoneet akustiikan mukanaan, on täällä käynyt Kirkakin".
 
Täältähän poistellaan viestejä ja kokonaisia keskusteluja aivan mielivaltaisesti!!!
Einherjar
11.10.2012 15:47:31 (muokattu 11.10.2012 15:48:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Järjestäjää voi myös pyytää tuulettamaan paikkaa ennen keikkaa. Sehän tunnetusti parantaa akustiikkaa.
 
edit: http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=70916
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
pitk
11.10.2012 22:21:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mut hei!!!!! OnX tää firma hyvä? Kellään yhtäkään kokemusta? Terveisin "Eräs Teknikko" ;-)
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «