Muusikoiden.net
03.12.2016
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä lisää PA-kalustoon..?
1 2
HotWheels
14.08.2012 16:58:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli nykyinen kattaus 2x db-Opera 410D ylhäällä, 2x SUB 15D alhaalla, Yamaha 166 mikseri.
 
Tilakohtaisesti tekis mieli vähän säädellä koko pakettia ja mielessä käynyt esim. seuraavista jompi kumpi:
 
http://www.thomann.de/fi/dbx_131s.htm
 
http://www.topsound.fi/dbx-driverack-px.html
 
Kannattaako?
 
SteveHarris
14.08.2012 17:32:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos koet tarvitsevasi järjestelmäprossua niin sitten sun semmoinen pitää ostaa, tosta kyseisestä driverackista oon lukenut jonkinverran huonojakin asioita mutta omaa kokemusta siitä ei ole. ennemmin sinuna kyllä panostaisin vähä enemmän siihen prossuun siinä kohtaan kun ei kannata säästellä.
 
http://www.studiomjau.com/
rintapek
14.08.2012 20:56:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HotWheels:
Tilakohtaisesti tekis mieli vähän säädellä koko pakettia ja mielessä käynyt esim. seuraavista jompi kumpi:
 
Kannattaako?

 
Tolla 131:llä et tossa tee oikeestaan mitään, ellet aja koko systeemiä monona tai subeja auxista monona. Sit siitäkin olis riemua tilan säätöön. Tiedän noit paikkoja. Lasi- /kiviluolia, joissa joku taajuus kumuaa niin saakelisti ja viimeiset kaiut sammuu viikko keikan jälkeen.
 
Kyl sä tolla px:llä voisit vaik saada kaipaamasi lopputuloksen. Ämyrikohtaiset ns. presetit sä tosin voit heittää samantien mäkeen, koska niillä ei ole mitn asiaa siihen, jos ongelma on tilassa. Vehkeen ehdottamat korostukset ei välttis ole hyvä idea, mut jos ja kun saat leikattua pahimmat kuminat pois, niin vois hyvinkin palvella käyttötarkoituksessasi.
 
Olen muutamaa tommottista käyttäny eikä ne mitn katastrofeja ole olleet. Näiltäkin palstoilta tutut raportoidut ongelmat on sit niitä, et laittamalla päälle tai kytkemällä pois päältä väärässä kohdassa saapi kaiuttimista ulos asiaankuulumattoman pamauksen. Mut jos noudattaapi oikeeta päälle- pois - kytkentäjärjestystä, niin pamauksia harvemmin ilmenee.
 
One kind of music only - the good kind
HotWheels
14.08.2012 21:22:56 (muokattu 14.08.2012 21:32:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Tolla 131:llä et tossa tee oikeestaan mitään, ellet aja koko systeemiä monona tai subeja auxista monona. Sit siitäkin olis riemua tilan säätöön. Tiedän noit paikkoja. Lasi- /kiviluolia, joissa joku taajuus kumuaa niin saakelisti ja viimeiset kaiut sammuu viikko keikan jälkeen.
 
Kyl sä tolla px:llä voisit vaik saada kaipaamasi lopputuloksen. Ämyrikohtaiset ns. presetit sä tosin voit heittää samantien mäkeen, koska niillä ei ole mitn asiaa siihen, jos ongelma on tilassa. Vehkeen ehdottamat korostukset ei välttis ole hyvä idea, mut jos ja kun saat leikattua pahimmat kuminat pois, niin vois hyvinkin palvella käyttötarkoituksessasi.
 
Olen muutamaa tommottista käyttäny eikä ne mitn katastrofeja ole olleet. Näiltäkin palstoilta tutut raportoidut ongelmat on sit niitä, et laittamalla päälle tai kytkemällä pois päältä väärässä kohdassa saapi kaiuttimista ulos asiaankuulumattoman pamauksen. Mut jos noudattaapi oikeeta päälle- pois - kytkentäjärjestystä, niin pamauksia harvemmin ilmenee.

 
Kuinka monimutkainen tuo on käyttää, eli onko tanssikeikan soundchekissä aikaa tuota laitetta veivata?
 
E: Tarkoitin alunperin tuollaista taajuuskorjaimella:
 
http://www.thomann.de/fi/dbx_231s.htm
 
Lennu
14.08.2012 21:47:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, osta vaan hyvä graafinen taajuuskorjain, se on nopea säätää ja halpa iloonsa nähden.
 
no is any good musics maked anymore...
rintapek
14.08.2012 21:50:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HotWheels: Kuinka monimutkainen tuo on käyttää, eli onko tanssikeikan soundchekissä aikaa tuota laitetta veivata?
 
Toi on asia johon mä, tai edes ystäväni Tushkin osaa vastata.
 
Ex- rouvallani on ihan laatuompelukone. Mä osaan sitä mekaanisesti käyttää ja ohjelmakortitkin vaihtaa, mut mä en osaa ommella. Joku osaavampi vetäis taatusti siistimpää jälkeä vanhalla keinupoljinSingerillä.
 
One kind of music only - the good kind
Einherjar
15.08.2012 00:41:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HotWheels: Kuinka monimutkainen tuo on käyttää, eli onko tanssikeikan soundchekissä aikaa tuota laitetta veivata?
 
Siinä on tuota automaattiosastoa jonkunverran ja pikaisella testillä se toimii ihan ok. Korvilla saa paremman ja kannattaakin ehkä vähän korjailla Auto-eq:n jälkiä, mutta pikaiseksi säädöksi pikkusetille tuo toimi ihan järkevästi.
 
Jos tekaisee valmiin pohjan kämpillä omalle setilleen, niin kyllä tuolla tekee melkolailla yhtä nopeasti manuaalisen eq:tuksen, kun normaalillakin 31-kanavaisella (tuossa Driverackissahan on sellainen)
 
Tuossa nyt on vähän selityksen kera tuon käyttöä:
http://www.youtube.com/watch?v=EyhBMAGavoE
Voi ehkä tuntua vähän monimutkaiselta äkkiseltään, mutta ei se sitä ole.
 
Jos setissä ei ole omaa prossua, jakosuodinta tai mitään ohjausjärjestelmää, niin mielummin minä laittelisin tuollaisen Driverackin kun että pelkän eq:n. Monesti pelkkä jakosuotimen asetuksiin, kaiutinviiveisiin tai ylä- ja alapään suhteisiin koskeminen voi ratkaista ongelmia.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
ÄM
16.08.2012 13:51:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mellä 01v96v2, 2x705as, 2x312a-setissä mukana drive rack pa+. Sanoisin, et niinku minkä vaan vempaimen kanssa, ni pitää olla hallussa. Ittellä, oisko joku parikytä keikkaa nyt takana tuon kera ja vieläkään ei oikein ole ehtinyt sitä ruuvailemaan. Mut mitä oon lukenu tuolla dbx:n foorumeilla, ni meininki vois olla niin, että mahd vapaassa tilassa (ulkona, jos ei tuulis), mittais sille setille hyvän lähtökohdan, autolevelillä ja autoeq:lla. Mutta itse soittotilassa ei auto eq:lla tee, tilan korjaamisessa, varsinkaan vähänkään matalampien taajuuksien suhteen, hevon vittua. Korvalla sit basso-ongelmat. Ja siis tämmöstä kuvaa, kojeen kanssa enemmän puljanneiden jorinoiden pohjilta; kuten sanottu, itse odottelen vielä hetkiä, et ehtii puljaamaan. Ja PX:ssä käsittääkseni pitkälti samoja ominaisuuksia.
 
Ihan varma en ole, mut ymmärsin, että kaiutin-preseteissä ei oo equtuksia, pelkästään jakotaajuudet ja filtteri-kurvit.
 
Yks, mistä oon ylpee, ni kustomoin hyvän lootan, mikserille ja drive rackille (ks omat kuvat).
 
Sanokaas joku, ku jotain oikeesti ymmärtää, että nyt kun pystyy, niin onko todnäk syytä puuttua, erikseen, ylä ja alapäiden viiveisiin, mainitsemallani pikkusetillä? Normisti yläpäät tolpissa ja subit keskellä lavaa, kaikki samassa linjassa. Välillä sit subit nurkassa ja yläpäät edessa, kun ollaan vinottain huoneen kulmassa.
 
Ps. Terveisiä tahimaasta, täällä on jännä soitella paikallisen bändin kanssa, kun melko paskoilla kamoilla ja soundeilla vedetään ja jengi viihtyy. Ei kantsi investoida, ku kamat hajoilee koko ajan, kosteuteen.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
HotWheels
03.09.2012 10:01:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näläkä kasvaa syödessä. Tuli hommattua dpx 1231 eq (kiitokset pitk). Mitäs muuta tuohon vois laitella, mikä vaikutus erillisellä jakosuotimella vrt. alakaapeissa oleviin, joiden kautta homma nyt pelaa?
 
sepisti
03.09.2012 10:47:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HotWheels: Näläkä kasvaa syödessä. Tuli hommattua dpx 1231 eq (kiitokset pitk). Mitäs muuta tuohon vois laitella, mikä vaikutus erillisellä jakosuotimella vrt. alakaapeissa oleviin, joiden kautta homma nyt pelaa?
 
Mä kyllä sinuna lähtisin katsomaan jotain vinkeämpää mikseriä ihan ekaksi.
 
ÄM
17.09.2012 20:33:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistetään nyt tähän ketjuun, kun ei viitti uutta aloittaa; vähän aiheessa ollaan kuitenkin.
 
Eli meikällä, kun tuon DRPA+:n myötä on nyt jakosuodin-meiningeissä enempi mahdollisuuksia, kuin 705as-subien omissa jakareissa, kävi askarruttamaan seuraava:
DRPA+:sta löytyy valittaviksi oikeat kaiuttimet, joita ohjataan (no melkein, 705as:n sijaan DB sub15). Tällöin jakotaajuudeksi on tuupattuna 100hz, sekä alipäästö subeille, että ylipäästö yläpäille, filtterikurvien tyyppejä en muista. Niin näilläkin säädöillä, kuin subien omilla jakareilla, tuntuu usein olevan niin, että joutuu master-eq:sta tiputtelemaan just sitä jakotaajuuden seutua.
 
Kysymys kuuluu, että onko milloinkaan tapana laittaa subien alipäästö alemmas, kuin yläpäiden ylipäästö, jolloin siihen tulis pikku monttu? Nyt se olis mahdollista, DRPA+:n myötä. Tiedän tiedän, kokeilemalla selviää, mutta kiinnostaa tietää, onko moinen ihan normaali proseduuri.
 
Pannaan toinenkin samaan syssyyn:
Nyt pystyy viiveet säätämään erikseen ylä- ja alapäille. Jos vedetään jonkun salin nurkasa, on meillä monasti subi /-it nurkassa, rumpujen vieressä, mikeri siinä päällä jne; näitä pikkutilaan ahtautumis meininkejä. Tulis mieleen, että siinä vois hyvin viivästää, etulinjassa olevat yläpäät, samalle tasolle subien kanssa. Onko huuhaata?
Entä bandpass-subin kotelorakenne versus yläpäiden, jos oikein hieroo? Onko syytä kokeilla viiveitä, subien ja yläpäiden välillä, että olis samassa vaiheessa. Meneekö jo mittauspuuhiks ja ylipäätään turhaks hääräämiseks, pikku saippualaatikko-setin kanssa?
 
Taitaa lähteä mopo käsistä, mutta kun asiat kiinnostaa.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
miffe
18.09.2012 03:52:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄM: Niin näilläkin säädöillä, kuin subien omilla jakareilla, tuntuu usein olevan niin, että joutuu master-eq:sta tiputtelemaan just sitä jakotaajuuden seutua.
 
Noin 100% tapauksista, joissa noin joutuu tekemään johtuu subien liian korkeasta suhteellisesta tasosta. Samalla akustinen jakotaajuus on noussut sähköistä korkeammaksi.
 
Kysymys kuuluu, että onko milloinkaan tapana laittaa subien alipäästö alemmas, kuin yläpäiden ylipäästö, jolloin siihen tulis pikku monttu?
 
Tämä on lähes normi melkoisen monissa käytännön toteutuksissa, joita säätäessä on oikeasti mitattu ja ymmärretty se mittauksen lopputulos. Melko usein turvaudun myös epäsymmetrisiin suotimiin, koska kaiutinten vaihe- sekä taajuusvasteet harvemmin ovat symmetrisiä johtuen mm. eri toimintaperiaatteista.
 
turkulainen
ÄM
18.09.2012 16:59:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miffe: Noin 100% tapauksista, joissa noin joutuu tekemään johtuu subien liian korkeasta suhteellisesta tasosta. Samalla akustinen jakotaajuus on noussut sähköistä korkeammaksi.
 

 
Tämä on lähes normi melkoisen monissa käytännön toteutuksissa, joita säätäessä on oikeasti mitattu ja ymmärretty se mittauksen lopputulos. Melko usein turvaudun myös epäsymmetrisiin suotimiin, koska kaiutinten vaihe- sekä taajuusvasteet harvemmin ovat symmetrisiä johtuen mm. eri toimintaperiaatteista.

 
Kiitos hyvastä ja selkeästä replystä.
 
Meikän mittaukset lienee kaukana oikeasti mittaamisesta ja ymmärtämisestä ja perustuu vain DRPA+:n omiin automaattisiin mittauksiin (auto level ja auto eq). Noita tein vapaassa ulkotilassa ja ymmärtäen, että ei ne mitään taikoja tee.
 
Levelit pitäis, käsittääkseni, olla kuitenkin suht tontilla, tätä auto-level-toimintoa käyttäen. Subbarit on suorastaan häiritsevän hiljaisella, jos vertaa, miten aiemmin on totuttu pitämään (lienevät olleet ihan liian kovalla). Senkin jälkeen, niin auto-eq:n, kuin korvankin mielestä, jakotaajuuden seutua pitäis tiputtaa.
 
Ja jos se epäsymmetrinen jako on ihan käytetty metodi, niin uskaltanen hyvin mielin ruveta kokeilemaan mitä sillä saa aikaiseksi.
 
Jaksaako joku ottaa vielä kantaa tohon viivehommaan, ylempänä?
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Einherjar
18.09.2012 17:41:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄM: Nyt pystyy viiveet säätämään erikseen ylä- ja alapäille. Jos vedetään jonkun salin nurkasa, on meillä monasti subi /-it nurkassa .... Tulis mieleen, että siinä vois hyvin viivästää, etulinjassa olevat yläpäät, samalle tasolle subien kanssa.
 
Kyllä sillä viiveellä voi pelata. Kuuntelemalla (huom. mielummin bändin soittaessa, eikä levyllä) se selviää kuinka kovasti viivettä kannattaa laittaa.
Monesti on tapana viivästää koko pa:ta lavan koviten soivan elementin (esim. snare) kohdalle. Se voi tuntua aluksi tosi kummalta kun soundi ei tulekaan niin selkeästi pa:sta, vaan pa tavallaan sulautuu muihin soittimiin. Tarvittaessa kuitenkin tuolla viivästämisellä voi vetää paremmalla soundilla ja hiljempaa kun ilman.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
ÄM
18.09.2012 18:40:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar: Kyllä sillä viiveellä voi pelata. Kuuntelemalla (huom. mielummin bändin soittaessa, eikä levyllä) se selviää kuinka kovasti viivettä kannattaa laittaa.
Monesti on tapana viivästää koko pa:ta lavan koviten soivan elementin (esim. snare) kohdalle. Se voi tuntua aluksi tosi kummalta kun soundi ei tulekaan niin selkeästi pa:sta, vaan pa tavallaan sulautuu muihin soittimiin. Tarvittaessa kuitenkin tuolla viivästämisellä voi vetää paremmalla soundilla ja hiljempaa kun ilman.

 
Jep,
ton koko setin viiveen yleensä pistänkin peliin, kun on subitkin edessä. Laitetaan yleensä niin, et basari ja bassostyge samoilla paikkeilla, ni pa viivytetään niiden tasolle.
 
Lauantaina tulee taas tilanne, missä subit on rumpusetin vieressä ja yläpäät etulinjassa. Täytyy kattoo uskaltaako siinä ruveta leikkimään viivyttämällä vain yläpäitä, subien ollessa jo samoilla hoodeilla, rumpujen ja basson kanssa.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
rintapek
18.09.2012 19:42:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄM:
Ja jos se epäsymmetrinen jako on ihan käytetty metodi, niin uskaltanen hyvin mielin ruveta kokeilemaan mitä sillä saa aikaiseksi.

 
Mä olen kaikenlaisten empiiristen kokeilujen ystävä. Olen totakin kokeillu ja mun mielestä siin on ihan ideaa. Tai ainakin omasta mielestäni pääsin siit ideasta edes aavistuksen verran jyvälle.
 
Mut itte itteään lauteilta miksaaville hommassa on rajoitteita.
 
Kaikenlaiset testaamiset kun kuuluu jättää reenikämpälle, koska keikalla testaaminen on ihan ehdoton nou- nou.
Mut reenikämpällä testaamiseen rajoitteet asettaa soittokaverien kärsivällisyys ja hyvin suuri osa meikäläisen soittelukavereista on tos suhteessa kärsimätöntä sakkia. Jos piuhojen uudelleenkytkemiseen tai "kamojen säätämiseen" menee yli kymmenen sekuntia, niin se on kaikki hyvästä tilutteluajasta pois. Ja jos homma ei "säätämisen" jälkeen kolmessa sekunnissa saundaa huomattavasti paremmalta kuin ennen sitä, niin siin kymmenen sekuntia meni ihan hukkaan.
 
Keikalla testaaminen taas on tosiaan täyttä utopiaa. Aika ja yllätykset on ihan riittävä rajoite, eli keikalla vedetään taatusti tutulla, turvallisella ja simplex- ratkaisulla, oli se parhautta tai ei.
 
Just viime keikalla oltiin paikalla sovittuna aikana, ja ensimmäiset puoli tuntia odotettiin henkilökuntaa avaamaan ovia. Roudan ja kamojen pystytyksen jälkeen sähkörumpuälli yllättäen alkoi oikutella. Varaälliä ei o koskaan ennen tarvittu, joten Murphyn lain mukaan se ei ollu mukana, vaan kitaristin kotipajalla putkiremontilta suojattuna muovin takana muuttolaatikossa pahnanpohjimmaisena. Ratsussa ja lattiatomissa on sama saundi riippumatta siitä kumpaa säädät. No, lattiatomin voin jättää, mut kun haikkapedalikin on toiminnaltaan päinvastainen. Siit luopuminen sit onkin hankalampi tapaus ja tarttee ettiä sopivia closed- semiopen - open haikkasaundeja haikkapädiin, etutomin kanttiin ja kakkoskrässin reunaan. Ei siin me yhteensä ko tunti, et saa setin jotenkin soittokelpoiseksi.
Sit tsekki. Eka polkaisu bassaripädiin, niin nuija kalvosta läpi. Sähköpädillä toi korjaantuu roudateipillä, mut valitettavasti työkalusalkku on hetkeä aikaisemmin jo ehditty kuskata varastokomeroon. Ettimisessä ei onneksi mene ko viis minsaa.
 
Tsekkiin jäi aikaa melkis kymmenen minsaa ja siin ajassa just saatiin balanssit suurinpiirtein oikeelle hehtaarille ja laulut kuulumaan. Sit deadline on käytetty. Vaik keikan alkuun on vielä neljä tuntia, mut siin on tervetulopuheet, pääjohtajan puhe, palkintojenjaot ja ruokailu ja noiden aikana bändilauteilla ei tehdä a) yhtään b) mitään.
 
Jotenkin oikeesti en kaipaa bändikalustoon mitään ihmelaitetta joka tekis saundista hunajaa ihan vaan kytkemällä johonkin väliin. Oikeesti enemmän riemua olis saada vuorokauteen enemmän tunteja. Mut noi on molemmat ihan yhtä mahdottomia toiveita.
 
Pyydän anteeksi tätä offtopikkia. Kaipa tämä johonkin piti kirjoittaa ja tämä ketju tuntui tarjoavan sopivan aasinsillan.
 
terv. -p
 
One kind of music only - the good kind
HotWheels
22.02.2013 14:25:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saanko mitään oleellista parannusta systeemiin, jos hommaan erillisen jakosuotimen, kun nykyisellään käytetään SUB 15D:en sisäistä jakaria?
 
NeliX4
22.02.2013 15:28:06 (muokattu 22.02.2013 15:33:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei valitettavasti. Tuo 1231 on jo ihan riittävä hirveyksien siivoomiseen.
 
Ite lähtisin ekaks miettimään tuota mikseriä seuraavaks. esim. Mackie DL1608 on helppokäyttöinen
 
HotWheels
22.02.2013 20:38:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Ei valitettavasti. Tuo 1231 on jo ihan riittävä hirveyksien siivoomiseen.
 
Ite lähtisin ekaks miettimään tuota mikseriä seuraavaks. esim. Mackie DL1608 on helppokäyttöinen

 
No on tuotakin tullut kateltua. Eli tuon ipadin tuohon joutuu hommaamaan, että saa laitteen tulille? Tuossahan joutuis virattomaksi ja torille koko nykyinen raskas läjä, mikserit ja eq. Saako tuosta normaaliin tapaan auxeista esim monitorille tai korvanapeille säädeltyä joka kanavan tason erikseen?
 
Katti
22.02.2013 20:55:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HotWheels: Näläkä kasvaa syödessä. Tuli hommattua dpx 1231 eq (kiitokset pitk).
 
Ooppas sit varovainen ettet sorry siihen monien polkemaan miinaan. Toi 1231 on ihan fine vehjes, mutta ei niin hyvä että pitäis esim vaihemaailman kuosissa silloin kun tehdään isoja leikkauksia (boosteja nyt ei isoja pitäis koskaan tehdä muutenkaan).
Usein näkee kun tulee tonteille, että talon seppä on riipaissut 4-5 alinta taajuutta ihan alas periaatteella, että eihän toi PA niitä kuitenkaan toista... ...ongelma vaan on että toi toimenpide sit sotkee vaiheen melko kauas ylemmäs...
 
Lähtökohtana siis pidä kaikki ne liu'ut mihin ei tarvi koskea "0":ssa...
 
Mitäs muuta tuohon vois laitella, mikä vaikutus erillisellä jakosuotimella vrt. alakaapeissa oleviin, joiden kautta homma nyt pelaa?
 
No tossa sun systeemissä on periaatteessa tehtaansetien miettimä jakosuodatus, mikä voi olla osunut, todennäköisesti siellä päin, muttei ihan...
Jos sulla on aikaa ja energiaa ottaa mittausasioita haltuun, ja joku asiallinen mittasofta (Systune 1.2 on hyvä ja kuulemma Smaart 7 on hyvä. Smaart 6 oli ihan skörde, ja sen takia itse siirryin SysTuneen) muine kilkkeineen (mikki, etari jne.) niin erillisellä jakosuotimella on mahdollista, varsinkin tuollaisella prossumallisella (jossa siis on muutakin kuin jakosuodin), hakea semmoinen sweetspot tohon jakotaajuuteen, vaiheisiin jne. joka selkeyttää soundia ja ennenkaikkea tasapainottaa sitä.
 
Lisäksi tolla prossulla voi tehdä semmoisia preset-tyyppisiä korjauksia purkkeihin (usko pois, noi Operat tarvii aina niitä tiettyjä puukotuksia), jotka on sit aina siellä olemassa ja voit sit säästää ton 1231:sen siihen mihin se on oikeasti tarkoitettu, eli tilan kompensoimiseen taajuustasossa... ...niin ja tolla 1231:llä ei sit tosiaan siihen aikatasoon, mistä ne ongelmat yleensä kumpuaa, pääse käsiksi mitenkään.
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti