Muusikoiden.net
08.12.2016

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko L&R Audio edelleen olemassa?
1
rofa
03.08.2012 17:53:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä on treenikämpällä tuonmerkkiset passiiviset PA-kaapit, niissä on viistokulma jos niitä haluaa monareina käyttää. Elementteinä 15" basso ja joku suorakaide bakeliittitorvi.

Nyt sitten diskanttikalotit ovat riekaleina, ja pitäisi saada uudet, ettei tarvi koko pönttöjä ostaa uusia, tuli vähän liikaa säröä laitettua noihin..

L&R oli aikanaan suomalainen kaiutinvalmistaja "jossain landella" (helsingin näkökulmasta :o), mutta mitä nyt googlasin niin yksi L&R Audio löytyy kiinasta, ja loput on jotain yhden miehen inssipajoja. Onko siis kyseistä firmaa vielä olemassa, jolta vosi saada lisätietoa mitkä torvet tuohon saisi hankkia? lraudio.fi ei enää vaikuttaisi olevan olemassa.

Näissä ei lue mitään muuta kuin 35W 8ohm ja jotain "YTJ17-061554" joka vaikuttaa lähinnä sarjanumerolta. Mitään logoa tms ei löydy mistään.

_Pasi_
03.08.2012 20:24:37

Enpä osaa varmuudella sanoa että onko vielä toiminnassa mutta jospa http://audiokaupat.mycashflow.fi/ auttaisi eteenpäin?

Eikä ne minun tietääkseni koskaan olleet Suomessa valmistettuja saati suunniteltuja. Tai no, suunnittelua taisi olla se osa jossa Kiinalaisen valmistajan kataloogista valittiin kiinnostavat tuotteet. Jos joku paremmin tietää ja todistaa, niin mielelläni olen väärässä mutta näin minulle aikoinaan kerrottiin herrojen L&R lähipiiristä.

Rallattelija
04.08.2012 00:58:45

_Pasi_: Eikä ne minun tietääkseni koskaan olleet Suomessa valmistettuja saati suunniteltuja. Tai no, suunnittelua taisi olla se osa jossa Kiinalaisen valmistajan kataloogista valittiin kiinnostavat tuotteet. Jos joku paremmin tietää ja todistaa, niin mielelläni olen väärässä mutta näin minulle aikoinaan kerrottiin herrojen L&R lähipiiristä.

Mä kyllä sain sellaisen käsityksen, että joskus kaappeja valmistettiin myös suomessa jossain pikku pajassa kunnes siirrettiin kiinaan valmistus kustannusten takia ja varmaan osittain ettei omassa pajassa jaksettu tehä mitään. en kyllä tiiä mikä pilli siel on.

-My opinion can be change but not that fact I'm right-
rofa
04.08.2012 19:44:50

Hassua, tänään menin uudestaan sille kiinalaiselle sivulle ja siellä ei ole enää mitään muuta kuin "testing". lraudio.com siis.

Tietääkö joku ammattilaisista mistä kannattaisi alkaa hakemaan jotain varaosapillejä tilalle? En taida kovinkaan paljoa välittää sovituksesta ja vaihevirheistä yms kun nämä on tosiaan treeniskaapit. Ja pienellä budjetilla pitää mennä kun tämä on tosiaan vain yksi monesta bändistä ja harrastuksen kulut on pidettävä kurissa :o)

Tässä on ulkomitat 19,8x31,6 cm, rikä 16,6x27 cm. Ja tosiaan 35W 8ohm.

Noisy
06.08.2012 09:21:14

Yleensä se torvi on vain suuntain, josta itse elementti irtoaa joko kokonaan, tai on avattavissa siten että elementin kalvoon pääsee käsiksi. Kun saat osan käsiisi, uusia korvaavia voi etsiä mittojen perusteella vaikka tuolta -> http://www.thomann.de/fi/diskanttikalvot.html

pitk
06.08.2012 19:14:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rofa: Hassua, tänään menin uudestaan sille kiinalaiselle sivulle ja siellä ei ole enää mitään muuta kuin "testing". lraudio.com siis.

Tietääkö joku ammattilaisista mistä kannattaisi alkaa hakemaan jotain varaosapillejä tilalle? En taida kovinkaan paljoa välittää sovituksesta ja vaihevirheistä yms kun nämä on tosiaan treeniskaapit. Ja pienellä budjetilla pitää mennä kun tämä on tosiaan vain yksi monesta bändistä ja harrastuksen kulut on pidettävä kurissa :o)

Tässä on ulkomitat 19,8x31,6 cm, rikä 16,6x27 cm. Ja tosiaan 35W 8ohm.

Kannattaa kuitenkin uhrata se toinenkin hetki siihen, että saa edes lähelle oikeanlaisen elementin komeroon, vaikka olis kuin halpis ja treenikämppäkomootti. Vääränlainen elementti saattaa hajota ihan vaan väärän fysiikan takia ja kyllä ne vaiheongelmat alkaa jossain kohtaa iepata / koko homma kuulostaa vielä huonommalta. Tod näk se oikeanlainen elementti ei ole sen kalliimpikaan kuin väärä.

Pitk.

Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti