Muusikoiden.net
08.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha DSR- sarja?
1
Victor
13.06.2012 10:15:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun en löytänyt hakukoneella keskustelupalstalta referaatteja niin ajattelin kysellä käyttäjien kokemuksia.
Minkälaisia kokemuksia teillä on Yamahan DSR-112 tai DSR-115 kaapeista?
Myös subbari DSR-118W kiinnostaa. Miten pärjää QSC:n K-sarjalaisiin verrattuna?

http://www.yamahaproaudio.com/global/en/products/speakers/dsr_series/

Hakusessa on "muutaman kilowatin kiukaat" joihin populäärimusiikkia soittavan bändin tulisi pystyä vetämään 200-300 sadan hengen ulkokeikat ja koulun jumppasalin kokoiset sisäkeikat. Subbari(t) miellellään kun on sähkörummut. Budjetti pyörii max 3000-4000 kieppeillä. Onko muita ehdotuksia?

Viki

Noisy
13.06.2012 11:36:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari keikkaa olen DSR112:lla tehnyt. Musa oli akkarihommaa, flamencoa yms. ja mulla oli pelkät yläpäät tolpan nokassa ilman subeja. Ainakin toi matsku toimi paremmin ilman D-Contouria päällä. Oikein positiivinen kuva jä. Dynamiikan toisto noissa jotenkin miellytti, enkä muista että olis ollut mitään suurempaa moittimista. Täytyy ottaa jossain vaiheessa testiin rokkihommiin.

Victor
13.06.2012 14:24:58

Noisy: Pari keikkaa olen DSR112:lla tehnyt. Musa oli akkarihommaa, flamencoa yms. ja mulla oli pelkät yläpäät tolpan nokassa ilman subeja.

Kuinka suuria tilaisuuksia nuo olivat? Iso sali? Paljonko populaa?

Noisy
13.06.2012 14:54:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sali noin 15x20m, asiakaspaikkoja ehkä 250. Ihan noin paljoa ei porukkaa ollut. Ton kokoisessa riittäis varmaan rokkihommiinkin.

Victor
12.07.2012 11:52:42

No niin, nyt on käyty bändin jäsenten kanssa kuuntelemassa vino pino komootteja ympäri-ämpäri-suomenniemeä. Yläpäistä tuli tsekkatua mm. Proel, QSK K-sarja, dB Flexsysiläiset sekä Operat, RCF: t, Yamahan DSR ja DXR sekä varmaan jotain muutakin siinä pyörityksesä :)

Kaikissa käytettiin samaa kuuntelumatskua, tilat tietenkin erosivat toisistaan mutta sille ei oikein voi mitään kun kaikkea ei ole samassa paikassa saatavilla.

Finaaliin selvisivät QSC K10 ja yllättäen toi Yammun edullisempi DXR 12 johon valintaraati näillä näkymin on päätymässä. Valintaperusteita raadin mielestä:
- hyvä balanssi
- erotteleva keskiyläpää, ei tunkkainen
- sopivan läpitunkeva
(- hyvät säädöt, monikäyttöisyys)

Subeiksi haaveillaan noita dB:n Sub18D malleja.

Go, figure!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti