Muusikoiden.net
08.12.2016

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Täydellisen pikkumikserin metsästys
1
Sami_T
30.03.2012 13:14:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvis ostaa pikkumiksereitä. Käyttökohteet:
- yksi tai useampia puhujia
- PowerPoint-sulkeiset tjsp.
- taustamusa
- hätätapauksessa stand up tai "mies ja kitara" (/kiippari)

Kriteerit:
- mahdollisimman pieni
- vähintään 4 mikkikanavaa missä insert, HPF ja mahdollisimman toimiva kolmialueinen eq (keskialue puoliparametrisena)
- vähintään yksi stereokanava
- vähintään yksi pre-aux
- integroitu kaiku
- master outit XLR:lla
- sisäinen virtalähde

Tän saman asian kimpussa on varmaan ollu moni muukin, mihin ootte päätyny.

"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
Jaava
30.03.2012 13:24:13 (muokattu 30.03.2012 13:28:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mackien pikkumikserissä ei taida olla puoliparametrista keskialuetta. Semmosiin vaihdettiin, kun behringerit oli pitänyt huoltaa liian monta kertaa.

Onko sulla jotain hintarajaa?

Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
rintapek
30.03.2012 13:35:35

AH Zed10 osuis melko lähelle. Insertit puuttuu.

One kind of music only - the good kind
NeliX4
30.03.2012 13:54:03 (muokattu 30.03.2012 14:46:28)

Mitä mikseriä olet aiemmin käyttänyt?

Kelpaako digitaalinen: http://www.thomann.de/fi/yamaha_mgp12x.htm

Eikös tää täytä kaikki kriteerit? ... ja vähän enemmänkin.

Vielä kun sais etänä konffattua baaritiskilta WLAN:n yli. Iski heti härö idea käyttää tuota Ducker kanavaa bassoon/kiippariin ja pistää se basarin mukaan pomppimaan...

Jos analogista haet, niin aika monet tällä speksillä menee tuonne räkkilevyiseksi ja tuo Yamaha 166fx on sen verran kevyt, että paljon kevyemmäksi settiä ei enää saa. Semmosta olet varmasti paljon käyttänytkin. Itse käytän sitä 12/4fx versiota pikkukeikoilla, josta tuo EQ ei ole säädettävällä taajuudella. Sen virtalähteen olen liimannut kiinni ja se jurppii kyllä pitää mukana.

Yamahat on jotenkin loogisia käyttää, jos käy sellainen tilanne että sitä mikseriä tarvii jonkun muunkin käyttää. Laatu tms. seikat on erikseen.

Krisse82
30.03.2012 21:20:20

Minä ratkaisin tämän saman murheen Soundcraft MFXi 8:lla. Vaikuttaa muutaman käyttökerran jälkeen varsin oikealta ratkaisulta.

Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
rintapek
30.03.2012 22:01:04

NeliX4:
Yamahat on jotenkin loogisia käyttää, jos käy sellainen tilanne että sitä mikseriä tarvii jonkun muunkin käyttää. Laatu tms. seikat on erikseen.

Toi pätee nimenomaan noihin pikkupöytiin. Mä tiedän lukemattomia soittajaplanttuja, jotka kertakaikkiaan ei uskalla koskea mihinkään mikserinnäköiseen. Mut nois Jammun budjettilaudoissa on joku taika, mikä ton esteen poistaa.

One kind of music only - the good kind
piivei
31.03.2012 13:30:18

Tämä ei ehkä täytä juuri noita kriteerejä mutta tälläiseen törmäsin tuossa joku aika sitten.
Ihan mieletön pikkutiski ja meinasin pudota jakkaralta kun aloin tutustumaan ominaisuuksiin. 3 al. täysparametri eq,täysiverinen dynamiikan hallinta joka kanavassa,hyväsoundiset kaikuefektit, akustiikan mittaus kohinalla! ym. Kaiken lisäksi erittäin hyvä soundi. Kannattaa tutustua! Muistaakseni tälle löytyy isoveli jossa enemmän mikkisisäänmenoja.

http://www.synthtopia.com/content/2007/04/27/edirol-digital-mixer/

oksatboys
31.03.2012 14:55:27 (muokattu 31.03.2012 14:56:40)

Torilla taitaapi olla se isoveli.

E. Mitä piivei sanosit vehkeen laadusta muuten? Onko millaiset etuset jne? Mullakin ois tarvetta monipuoliselle pikkumikserille.

"Makkara ilahduttaa, kun se on niin perkeleen hyvää." -vvaltsu
piivei
31.03.2012 15:45:41

oksatboys: Torilla taitaapi olla se isoveli.

E. Mitä piivei sanosit vehkeen laadusta muuten? Onko millaiset etuset jne? Mullakin ois tarvetta monipuoliselle pikkumikserille.

Ihan laadukas vaikutelma jäi. Noin yleisesti voin sanoa että ihan eri meininki kuin esim. itseltä löytyvässä Mackien analogisessa pikkutiskissä. Enemmän pro ehdottomasti kuin behkut, altot ym.

Etusista en voi sanoa mitään huonoa, soundi oli perusterve jo hanat suorana mutta ihan loistavaa kun tämänkin kokoluokan tiskeissä pääsee hyödyntämään täysparametristä eq:ta ja käyttökelpoista dynamiikan hallintaa. Masterista löytyy sitten vielä huone eq jolla voi kompensoida huoneakustiikkaa joko automaattisesti kohinan avulla tai sitten ihan manuaalisesti korvalla. Kohinaa en päässyt testaamaan mutta ainakin periaatteessa hyvä ominaisuus sekin.

Kyllä mä ainakin poistaisin varmistimen jos tarvisin tuollaista pikkutiskiä, jätti kaikinpuolin käyttökelpoisen vaikutelman.

KariS
01.04.2012 18:50:52

Samaa on tosiaan tullut pähkäiltyä... ja aivan vakavissani olen taipumassa StudioLiven 16.0.2:sen suuntaan. Ryhmiä ei oo ja Auxeja neljä, no - se on pari enemmän kuin pikkutiskeissä yleensä.
Sun spekseihin verrattuna tuossa puuttuu insertit, mutta jonkinlainen gate ja kompura on jo, samoin (todellakin) perusefektit. Mutta on pieni, kevyt ja niin... taas jäis kaapelia ripakopallinen kotiin. Bonuksena stereo-RCA:t
Pitäis testata tuosta vielä kompura puhekäytössä, tykkään laittaa lyttyyn puheet aika raa'asti. Helpottaa niitä hiljaisempia ja jarruttaa niitä jotka kiekuu... Tuossa kompurassa kun ei juuri parametrejä säädellä...
Yks etu mikä tuossa on kanssa on se, että sen saa lukittua niin, että vaan faderit toimii. Ja jos haluaa, niin koko tiskin saa lukkoon...
Mutta laitehan on sulle periaatteessa jo tuttu. Itse olin vaan tuon jotenkin aikaisemmin mielessäni laittanut "leikkikalulistalle"... mut nyt oon sitä miettinyt ihan jopa vakavissani, kun pari analogilautaa alkaa olla illassa ja pari on lähdössä myyntiin suuren kokonsa takia. Ja pienihän toi todellakin on ja kevyt. Hämmästyin kun sellaisen elävänä näin.
Jos jollakin tollainen jo on vedossa, niin noita kompuroita vois kommentoida. 24.4.2 on tuttu, mutta tuosta pahnanpohjimmaisesta puuttuu nappuloita :-)

/Kari

Make it idiot-proof and someone will make a better idiot
oksatboys
01.04.2012 20:07:56

Oliks joku NAMM-huhu, että vieläkin pienempi studiolive ois tulossa?

zelmi
02.04.2012 09:34:11

Olisiko tämä se "pienempi Studiolive": http://goo.gl/Q42Dw

oksatboys
02.04.2012 09:54:06 (muokattu 02.04.2012 09:57:37)

zelmi: Olisiko tämä se "pienempi Studiolive": http://goo.gl/Q42Dw

Eiku tämä http://www.youtube.com/watch?v=jryQ22BpJcw

E.Mut sääh eihä toi mikään uus olekaan...

mouho
02.04.2012 10:43:20

http://www.soundcraft.com/products/product.aspx?pid=148

Meillon noita laivalla aika monessa mestaa ja hyvin on kestäny. Ja käy tosiaan moneen paikkaan

Jepukka
Sami_T
02.04.2012 21:28:03

Krisse82: Minä ratkaisin tämän saman murheen Soundcraft MFXi 8:lla. Vaikuttaa muutaman käyttökerran jälkeen varsin oikealta ratkaisulta.

Juu siinähän se vehje todellakin on. Kaikki kaipaamani asiat ja vielä suht kompaktissa paketissa. Laitanpa pari tilaukseen. Kiitoksia.

"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
Sami_T
02.04.2012 21:33:13

KariS: Jos jollakin tollainen jo on vedossa, niin noita kompuroita vois kommentoida

Mulle jäi ainakin sellanen fiilis että pienemmissä Studioliveissa (missä niitä säätöjä ei oo) kompuran attack-aika on niin pitkä että kerkee melkein mennä keikka ohi ennenkuin se kompura kerkee peliin mukaan.

KariS
06.04.2012 11:25:44 (muokattu 06.04.2012 11:28:32)

Sami_T: Mulle jäi ainakin sellanen fiilis että pienemmissä Studioliveissa (missä niitä säätöjä ei oo) kompuran attack-aika on niin pitkä että kerkee melkein mennä keikka ohi ennenkuin se kompura kerkee peliin mukaan.

Do diid!

Itse itseäni innostaen ostin sitten tuollaisen lasten mallin, eli 16.0.2:n. Havaintoja parin illan leikeistä, Capturen keikkataltiointeja koitin sillä miksailla ja testailin ominaisuuksia:
+ Koko ja paino. Pieni ja kevyt. Ajattelin itse asiassa ostaa sille Gatorin laukun hardcasen sijaan.
+ Efektit mukana
+ EQ:t ja etuasteet OK
+ Neljä auxia
+ Lukittavuus. Tiskin saa salasanan taakse ja se mitä lukitaan on osin valittavissa
+ Säädettävä Hi-Pass.
+ Limitteri, joka lähes toimii
+ Joka kanavan Phantom ja vaiheenkääntö. Vaiheenkäännöllä saa joskus apua kiertoherkissä pikkupaikoissa.
+ Soundipresetit ja Scenet. Näitähän voi tehdä sinne itse lisää, jos ei tehtaan sedän presetit kelpaa.
+ iPad miksaus. Voi piilottaa mikserin ja läppärin stagelle.
+ Keikan tallennusmahdollisuus (no ei tällä isoja vetoja tehdä...)
+ Ja on se oikeasti helppo käyttää...

ja sitten miinukset:
- FireWire on paljon epästabiilimpi kuin 24.4.2:ssa. Ei toiminut Lenovon Ricoh -piirisarjan kanssa. PCMCIA-kortin kansa (NEC piirisarja) pätki välillä, mutta toisaalta mulla oli virransäästöjä käytössä...
- Kompuran ja Gaten säädöt jätetty pois. Oikeasti tekee niistä aneemisia. Mutta tarkoittamaani käyttöön "riittävät".
- Stereokanavat XLR ja plugipari. Olisivat voineet olla XLR:llä molemmat. Lisää adapterihelvettiä.

On kai tuossa paljon muutakin perseellään, mutta muistutukseksi, tämä on ajateltu aivan muuhun käyttöön kuin megalavoille. Mutta pikku vetoihin saattaisin uskaltaa tämän ottaa... pubin nurkkaan sopivan kokoinen. Ja efektiräkin voi pizzerian nurkasta jättää pois... Ja jos M-onea tai D-twota tulee ikävä, niin pizzeriassa voi yhden auxin uhrata...

Pääasiassa kuitenkin kokous- ja muu höpölöpöäänenvahvistustoimintaan tällä mennään.

Eniten v*tuttaa tuo FireWiren hölmöily. Isoveljellä ei ole mitään yhteysongelmia...

So far so good. Tonnilla saa tonnin lelun. Toistaiseksi odotukset ja ominaisuudet ovat kohdanneet... Paitsi tuo FireWire...

/Kari

EDIT:
- Niin ja niitä inserttejä ei ole...

jpeltsi
08.04.2012 18:58:52

KariS: Do diid!

ja sitten miinukset:
- FireWire on paljon epästabiilimpi kuin 24.4.2:ssa. Ei toiminut Lenovon Ricoh -piirisarjan kanssa. PCMCIA-kortin kansa (NEC piirisarja) pätki välillä, mutta toisaalta mulla oli virransäästöjä käytössä...
- Kompuran ja Gaten säädöt jätetty pois. Oikeasti tekee niistä aneemisia. Mutta tarkoittamaani käyttöön "riittävät".
.

Kiitos tiivistelmästä!

Kahlattuani kyseisen laitteen manuaalia, löysin sieltä compuralle tavallisimmat parametrit. Gatelle löytyy threshold. Mitä säätöjä tarkoitat? Vai onko manuaali copypastettu isoveljien vastaavasta ja unohdettu delete?

T Jukka

KariS
08.04.2012 23:31:36

jpeltsi: Kiitos tiivistelmästä!

Kahlattuani kyseisen laitteen manuaalia, löysin sieltä compuralle tavallisimmat parametrit. Gatelle löytyy threshold. Mitä säätöjä tarkoitat? Vai onko manuaali copypastettu isoveljien vastaavasta ja unohdettu delete?

T Jukka

Moi!

Gatelle löytyy pelkkä Threshold, ei muuta dynamiikkaa ja Kompuran Attack ja Release on korvattu jonkinlaisella HV-yhdistelmänappulalla nimeltään Response... joka ei ole ehkä ihan onnistunein kombinaatioparametrointi joka on vastaan tullut... Jos tsekkaat 24.4.2:n manuskaa, niin siellä on kaikenlaista nappulaa enemmän.

Kompuralla saa ainakin kitaralle aika upean flutter-soundin, ihan kivaa, jos sellaista hakee :-) Mutta jos sellaista ei hae, niin siitä ei oikein ole kyllä kompurana iloa... kovinkaan havaittavaa vaikusta kompressoidun ja puhtaa välillä ei ollut ennen flutteria... Nyt pitää huomata, että mä kiusasin tiskiä ihan ilkeyksissäni ja hain siitä kaikenlaisia ääriominaisuuksia esiin keikkataltiointia miksatessa studionomaisissa olosuhteissa. Livetilanteessa nuo saattais toimia riittävän hyvin, en ole tuota pikkuveljeä elävän ohjelman kanssa vielä testannut.

24.4.2:ssa on kohtuullisesti toimivat Gate ja Kompressori. Siillä mulla on livevetoja takana muutama, ei vielä voi sanoa että tuntisi tiskin ominaisuudet kunnolla, mutta maaliin on päästy ilman hikikarpaloita.

Paras vaihtoehto selvittää härpättimen sopivuus omaan käyttöön lienee yritää saada sellainen jostain koeajoon.

Mä en oo missään tapauksessa mikään kultakorva, mutta tuon Kompura/Gateosaston osalta pikkutiski ei oo mikään konvehti. Muuten etuasteet ja muu signaaliketju kelpaa mulle ihan OK. Muilla olkoon muiden mielipiteet.

Ja edelleen pätee totuus, tonnilla saa tonnin laitteen. Siihen nähden tuossa on ominaisuudet ihan kohdallaan.

Mutta FireWire siinä on perseestä. Isomman kanssa ei mitään ongelmia, toimii kun junan hissi. Mutta tämä pieni piruilee koko ajan. Pakko hankkia sille FW-kortti TI:n piirisarjalla. Sorry tämä arkirealismin lisäys... enkä mä tuota edes siihen käyttöön hankkinut, on vaan niin saakelin sopivan kokoinen, että tulee raahattua mukana koko ajan.... vaikkei tarvikaan.

Meni höpinäksi. Haen takkini....

/Kari

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti