Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korvanapit IEM-systeemeissä
1 2
AnttiR
13.01.2012 02:16:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jiri: Olen asioinut suoraan tehtaan kanssa jo useampia vuosia. Tilasin nytkin kaapelit suoraan sieltä. Paketti tuli tänään ovelle.
 
Antti
 
arig
13.01.2012 22:25:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arig: Itsellä ollut musakuuntelussa ja monitorinappeina Klipsch S4:t. Normikuuntelussa sienimalliset väljemmät tulpat ja monitorihommiin joulukuuset. Molempia tulppia tulee mukana. Itselle istuu hyvin ja ääni mielyttävä jopa normi musakuunteluun. Luureja ja kuusia erikseen Verkkokaupasta.
 
http://www.klipsch.com/image-s4-black-in-ear-headphones

 
Ja varoituksena ko. nappimallista: http://hometheaterreview.com/klipsc … gainst-23-headphone-counterfeiters/
 
-Turn Me Up!
Rallattelija
25.06.2015 17:06:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piti vähän nostaa tätä. Parempi puolisko osti biltemasta itsellee lenkkeilyä varten nappikuulokkeet. Pitihän niitä sitten testata. 10€ kuulokkeiksi ei ollenkaan huonot. Äänenpainetta en vielä päässyt stedaamaan kunnolla mutta padillä en saanut särkemään ja volaa oli vain aavistus vähemmän kuin mun mielestä olisi tarpeen. Bassontoisto voisi olla voimakkaampi mutta se mikä tuli tuli kohtuullisen selkeästi. Kihinää oli aavistus mutta ei häirinnyt millään tavalla. Muutenkin toistossa oli jotain pientä ongelmaa mutta niin on kalliimmissakin vermeissä mutta mun mielestä verrattain enemmän. Korvissa ne oli miellyttävät ja tukevat. Kuulokkeissa on se korvalehden taakse tuleva systeemi joka pitää kuulokkeet paikallaan ja osat on ainakin jollain tapaa eristetty kosteudelta. Pakkauksessa luvataan että kuulokkeet voi huuhdella hanan alla. Mun mielestä kokeilemisen arvoiset jos etsii budjettiluokan korvanappeja keikkakäyttöön.
 
http://www.biltema.fi/fi/Toimisto-- … imedia/Kuulokkeet-Sport-2000034712/
 
-My opinion can be change but not that fact I'm right-
Einherjar
21.12.2015 02:43:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä monen vuoden aktiivikäytön jälkeen alkaa näyttämään siltä, että UE triple.fi:t pitää laittaa eläkkeelle. Tai ainakin siirtää spareluureiksi, kun eivät meinaa ihan täysillä pysyä enää kasassa.
Uutta siis pitäisi löytää iem-käyttöön ja pitäisi myös kelvata monitoripäähänkin, ettei pelkkään musisointiin siis.
Custom-asiat ja valetut versiot saa vielä jäädä odottelemaan, kun budjetti ei hirveästi anna sinne asti narua. 400e on aivan ehdoton maksimi ja mielummin pitäisi alkaa kakosella. Äänenlaadullisesti ja ominaisuuksiltaan kuitenkin vertauskohtana voi pitää tuota triple.fi:ä.
 
Pientä haravointia on tullut jo tehtyä ja tällä hetkellä listalla on:
Sennheiser IE80
Fischer amps FA-3 ja FA-3E (+ ehkä-etumerkinnällä myös FA-2E)
 
Ilmeisesti tuota Triple-fi:ä on tullut korvaamaan UE 900, mutta siitä on ainakin vähän porukat netissä valitelleet johdon ja sen liitoksen osalta. Sekin kyllä olisi kiinnostava, vaikkakin mennään ihan budjetin ylärajalla.
 
Shurea olen jo päässyt vähän testailemaan montaakin mallia, mutta mikään niistä ei kyllä ole oikein vakuuttanut.
 
Onko kellään mielipiteitä tai muita ehdotuksia?
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
piivei
30.12.2015 07:26:33 (muokattu 30.12.2015 07:48:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä taas olen tykännyt Shuren SE-215 luureista. Vuotoäänien eristys ja yleinen kestävyys on hyvää luokkaa eikä ole ihan tolkuttoman kalliitkaan. Ainoa pieni miinus on lievä bassokorostus joka ei tosin minua haittaa ollenkaan koska on maltillinen ja tykkään suhteellisen tanakasta bassotoistosta varsinkin normi musankuuntelussa. Jos mukana tulevat vakiosovitteet eivät istu niin viimeistään kuusitulppasovitteilla nämä saa istumaan kenen tahansa korville eikä kallista customointia tarvitse tehdä.
 
Mulla oli myös saman valmistajan SE-545 luurit aikaisemmin mutta ne olivat pettymys kestävyyden osalta. Kaksi kertaa diskanttielementti rikki (täysin normikäytöllä), toisella kertaa meni onneksi takuuseen mutta jälkimmäinen kerta olisi mennyt omaan piikkiin ja luovutin niiden kanssa. Soundi oli kyllä erinomainen.
 
Isoilta pojilta olen kuullut että ihan parhaat luurit olisivat HR-Audion HR16. Kalliimman luokan customluurit joihin ei kyllä ainakaan meikäläisellä paukut riitä.
 
Einherjar
31.12.2015 20:07:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

piivei: Mä taas olen tykännyt Shuren SE-215 luureista....
 
Juu. Nuo Shuren luurit on ihan ok siinä satasen hintaluokassa. Ei ne oikein kuitenkaan pärjänneet menossa mukana, kun hintaluokkaa nosti 300e tienoolle.
 
Isoilta pojilta olen kuullut että ihan parhaat luurit olisivat HR-Audion HR16. Kalliimman luokan customluurit joihin ei kyllä ainakaan meikäläisellä paukut riitä.
 
Varmaankin JH Audion JH-16?
Custom-luurit olis kivat, ei siinä mitn. Budjetti menee vaan sitten tonnin puolelle.
 
Tuossa nyt oli pakko laittaa tilausta liikkeelle, niin luureiksi valikoitui lopulta nettironkkimisen perusteella Fischer Ampsin FA-4e xb:t.
"Saapa nähä", mutta odotellaan laadukasta.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
piivei
01.01.2016 18:34:30 (muokattu 01.01.2016 22:24:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar: Juu. Nuo Shuren luurit on ihan ok siinä satasen hintaluokassa. Ei ne oikein kuitenkaan pärjänneet menossa mukana, kun hintaluokkaa nosti 300e tienoolle.
 

 
Varmaankin JH Audion JH-16?
Custom-luurit olis kivat, ei siinä mitn. Budjetti menee vaan sitten tonnin puolelle.
 
Tuossa nyt oli pakko laittaa tilausta liikkeelle, niin luureiksi valikoitui lopulta nettironkkimisen perusteella Fischer Ampsin FA-4e xb:t.
"Saapa nähä", mutta odotellaan laadukasta.

 
Juu, JH-16 oli malli. Jos verrataan lava-akustiikan raiskaamaa lattiamonitorisoundia niin kyllä Shuren SE-215kin kuulostaa suorastaan hifiltä. Eriasia jos lähdetään etsimään hifikuulokkeita viihdekäyttöön :) Kyllä ero SE 545 ja 215 välillä oli havaittavissa 545:n ylätaajuuksien selkeämpänä sointina, josta on varmasti hyötyä esim. laulun monitoroinnissa mutta ero oli kuitenkin yllättävän pieni mielestäni.
 
Einherjar
02.01.2016 04:50:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

piivei:...Kyllä ero SE 545 ja 215 välillä oli havaittavissa 545:n ylätaajuuksien selkeämpänä sointina, josta on varmasti hyötyä esim. laulun monitoroinnissa mutta ero oli kuitenkin yllättävän pieni mielestäni.
 
Minusta Shurella se laatu menee jännästi niin, että 215 on hyvää vastetta rahalle ja siitä sitten käyrä lähtee laskemaan, eikä esim. tuo 535 ja 846 olleet yhtään hintansa kuuloisia.
535 tuntui minusta oikeasti huonolta tuohon UE:n Triple.fi:n verrattaessa. Jollekin toiselle sopii luultavasti paremmin, mutta minun korva ei Shurelle lämmennyt.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «