Muusikoiden.net
04.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korvamonitorit rumpalille?
1
Reefer
20.11.2011 11:12:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilinen keikka oli jokseenkin mielenkiintoinen, vaikka oli monitori ihan korvan vieressä niin en kuullut yhtään mitään mitä loput bändistä puuhasi. Jotenka.. ajattelin että josko korvamonitorit, siis jonkinlaiset ääntä vaimentavat napit olis kova juttu.

Jos jollain on kokemusta vastaavista härveleistä, kirjoita pikku tarina hyöty- ja haittapuolista.

Totofan
20.11.2011 11:47:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite vedän kaikki keikat korvanapeilla, HD:n kanssa kun biisit vedetään.

Plussia on tosiaan se, et kuulee kaiken tosi selkeesti (tosin, riippuu tietty monitorimiksaajasta keheekehekhe) Haittapuolia on se, et semmonen livefiilis voi vähän hävitä. Tai ainakin tilamikkiä on syytä luureihin ajaa.

Itellä on Shuren SE 315 - napit. Ihan hyvin on pelittäneet, vaihdettava johto ja näin. Jotain 170 euron tienoilla on hinta. Soundi noissa on vähän tunkkainen, mut luulisin et paranee ja selkeytyy käytön myötä. Mulle noi on aika uudet, vastikään vaihdoin. Siihen sit oheen joku pieni mikseri väliin mistä voi säätää hieman EQ:ta ja volkkatasoa setin luona. Tähän mikseriin ajetaan siis monitorimiksaajalta linjasyöttö.

-Joel-

I am surrendering to the gravity and the unknown.
ultra
20.11.2011 14:02:22

Joo kaikki treenit ja keikat napeilla. Käytössä tällä hetkellä Shure E3C-napit ja Fischer Ampsin langallinen body pack. Laulan stemmoja ja se ei oikein onnistuisi ilman nappeja. Lisäksi minulle on tärkeää, että erotan basarin iskut - kaiken muun ohella. Huonoja puolia ei nyt just tule mieleen.

Muistakaahan sitten (jälleen kerran) että käytätte jotain limitterillä varustettua kuulokevahvistinta tai erillistä limitteriä siellä välissä. Aina.

I'm a gooner
Rumba Lizi
20.11.2011 16:14:09

ultra: Joo kaikki treenit ja keikat napeilla. Käytössä tällä hetkellä Shure E3C-napit ja Fischer Ampsin langallinen body pack. Laulan stemmoja ja se ei oikein onnistuisi ilman nappeja. Lisäksi minulle on tärkeää, että erotan basarin iskut - kaiken muun ohella. Huonoja puolia ei nyt just tule mieleen.

Muistakaahan sitten (jälleen kerran) että käytätte jotain limitterillä varustettua kuulokevahvistinta tai erillistä limitteriä siellä välissä. Aina.

Onkos tuossa Fischer Ampsissa limitteriä? Jos ei, niin millainen sinulla käytössä?

ultra
20.11.2011 17:08:07

Rumba Lizi: Onkos tuossa Fischer Ampsissa limitteriä? Jos ei, niin millainen sinulla käytössä?

Siinä on limitteri.

I'm a gooner
Rumba Lizi
20.11.2011 20:19:54

ultra: Siinä on limitteri.
Kiitti sulle. pitää laittaa tollanen harkintaan.

Reefer
20.11.2011 20:31:16

Hienoa, pitää sitten vissiin hommata napit ja muut tarpeelliset. Kiitoksia.

Pauli Lappalainen
20.11.2011 21:05:19 (muokattu 20.11.2011 21:05:35)

Kannattaisiko kuitenkin ensin perata syyt siihen mitään kuulemattomuuteen.

Ei sillä, ettei kuulokemonitorointi helpottaisi, mutta äkkiseltään vaatii opettelua ja
säätämistä melko paljon alkuvaiheessa.

sepisti
20.11.2011 22:48:13

Reefer: Eilinen keikka oli jokseenkin mielenkiintoinen, vaikka oli monitori ihan korvan vieressä niin en kuullut yhtään mitään mitä loput bändistä puuhasi. Jotenka.. ajattelin että josko korvamonitorit, siis jonkinlaiset ääntä vaimentavat napit olis kova juttu.

Jos jollain on kokemusta vastaavista härveleistä, kirjoita pikku tarina hyöty- ja haittapuolista.

Jos sä et ollu tilannu siihen monitoriin mitään ja siksi et kuullut mitään. Näinkin on kuulemma käynyt jollekin.

Indican Jenny on ihana...
Tumppi38
21.11.2011 09:58:25

Reefer: Eilinen keikka oli jokseenkin mielenkiintoinen, vaikka oli monitori ihan korvan vieressä niin en kuullut yhtään mitään mitä loput bändistä puuhasi. Jotenka.. ajattelin että josko korvamonitorit, siis jonkinlaiset ääntä vaimentavat napit olis kova juttu.

Sen verran voisin sanoa että toi tilamikki on pirun tarpeellinen. Yhden orkesterin kanssa on sellanen murhe että rumpali ei kuule itseään kun on vaimentavat tulpat ja tästä syystä hakkaa niitä kannuja siihen malliin että riittää. Ei oo heleppoa olla mikserin takana kun Leo Eläin vetää olan takaa ;-)

Time you enjoy wasting, was not wasted !
Katti
22.11.2011 08:58:07

sepisti: Jos sä et ollu tilannu siihen monitoriin mitään ja siksi et kuullut mitään. Näinkin on kuulemma käynyt jollekin.

Näinkin on käynyt, mutta ei se silloin se monitoriseppä ihan ajantasalla oo ollu... Itse ainakin rakennan semmoisen "peruskattauksen" monitoreihin jokaiselle popparille, jos ei tilauksia erikseen tule.

Sitten kun tilauksia tulee, niin muutetaan tarpeen mukaan. En muista että missään olisi ihan suoraan peruskattauksella pärjätty (paitsi jossain jazz hommissa), kun jokaisella on kuitenkin ne omat perversionsa, mutta ainakin hyvään alkuun sillä pääsee...

Mut siis topicciin palatakseni, komppia tolle Fischerin vehkeelle. Olen useamman orkan kanssa noita käyttänyt muusikoilla (ja jopa ihan taustakööreillä), joilla ei ole tarvetta langattomalle systeemille. Se Fischerin pack mitä itse olen käyttänyt on stereo malli, joka siis toimii 9V paristolla tai akulla. Hintaa itse vehkeelle tuli kun viimeksi tarkastelin semmoiset pari sataa akkuineen, mutta valitettavasti en tiedä kuka Suomessa noita myy, kun SounData meni nurin...

ÄM
22.11.2011 09:14:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikällä on kyllä ollu useastikin ongelmia, monitorimiksauksen kanssa, kun on joku sitä säätämässä; ei olekaan vedettäessä sit ollenkaan, mitä soundchekissä katsottiin.
Mutta aktiivinen kommunikointi kyllä auttanut tässä; tähdentää sitä, että säädöt talteen sit ja ennen vetoa käy vielä äijää moikkaamassa. Ja siis useamman bändin illoissa lähinnä ja digivehkeet, savetuksineen kyllä jeesaa tässä kivasti.

Omilla kamoilla ei huolia, kun itse säätää just semmoseks, kun haluaa.

Mulle on ambienssiks riittänyt ihan jo over headien avaaminen luureihin, sieltä tulee kuitenkin lavamökääkin aika kivasti läpi.

Yks miinus on kyllä se, että ilman ei oikein enää juuri huvita vetää, on se niin mahtavaa, kun on aina, paikasta/akustiikasta riippumatta about samat kelit.

Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Timi
27.12.2011 21:47:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä Samsonin S-Phone kuuloketsydeemi ollut monta vuotta ja tykkään käyttää.Luuri sellainen kevyt sangallinen halpismalli.Muutama laukussa mukana.Ei harmita jos sattuu talloo ja tauolle mentäessä ripustan mikin päälle.Kiva lauleskella kun ääni kuuluu selvästi sekä huomaa ja nolottaa kun vetää pieleen.Opettavaista?
Mielestäni etuna on se että myös mukavasti kuulee yleisvolan ja voi elää biisien mukana ja jutella bändin kanssa.Varmaan hienompiakin kuulokkeita on mutta tämä toimii minulla.

Vaikea.Mutta varma!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti