Muusikoiden.net
04.12.2016

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: "Virtual soundcheck" analogitiskillä
1
zelmi
25.09.2011 00:39:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten onnistuu digitiski -tyyppinen virtual soundcheck analogitiskillä? Tavoite siis päästä säätämään kanavakohtaisia eq:ita oikein ajan kanssa ilman bändiä (opettelu). Toinen hyöty olisi mikserin käyttökoulutus uusille käyttäjille live-materiaalilla.

Tallennus tietokoneelle direct outista vai insertistä? Palautus line in vai insert? Palautettaessa tietysti patchataan ja insertejä käytettäessä kikkaillaan plugin "syvyydellä". Ja miten gain-asia toimii?

(Laitteina Soundcraft Spirit FX16 ja Edirol FA-101. Kaikkia kanavia ei tällä kokoonpanolla saa talteen..)

Onko kellään kokemusta moisesta vai onko koko ajatus typerä ;)

Katti
26.09.2011 11:05:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zelmi: Miten onnistuu digitiski -tyyppinen virtual soundcheck analogitiskillä? Tavoite siis päästä säätämään kanavakohtaisia eq:ita oikein ajan kanssa ilman bändiä (opettelu). Toinen hyöty olisi mikserin käyttökoulutus uusille käyttäjille live-materiaalilla.

Tallennus tietokoneelle direct outista vai insertistä? Palautus line in vai insert? Palautettaessa tietysti patchataan ja insertejä käytettäessä kikkaillaan plugin "syvyydellä". Ja miten gain-asia toimii?

(Laitteina Soundcraft Spirit FX16 ja Edirol FA-101. Kaikkia kanavia ei tällä kokoonpanolla saa talteen..)

Onko kellään kokemusta moisesta vai onko koko ajatus typerä ;)

Olen joskus itse demonnut pöytää ja opettanut tuuraajaani käyttämään ko. digidigiä sillä lailla, että mulla tuli 37ch kovalevyraiturilta (2 kpl Alesis HD24) ihan vaan suoraan pöydän inputteihin. Kyseinen tilannehan siis vastaa melko lähelle oikeita inputteja, mitä nyt riippuen tapauksesta phantomit joko pitää olla kaikissa päällä (akt. DI box) tai sit phantomia ei tarvi missään (jos tulee esim. suoraan optisena ADATina digipöytään, tai esim. tosta millä mä oon hästänny, Alesiksen HD24, niin siin on suoraan plugiulostulot kanssa.)
Itse vetelin noi jutut ihan optisena.

Gainithän toimii juuri niin kuin ne toimis elävänkin materiaalin kanssa, siis jos kyseessä on analoginen tulo (esim mainitsemasi line in). Tossa optisessa tulossa niihin gaineihin ei enää sit päässy käsiks, mut tossa matskussa jota mä käytän ei siihen ollut tarvettakaan...

Mut siis ajatuksena varmasti ihan hyvä, ja valitse vaan ne tallennettavat kanavat mahdollisimman tarkkaan, et ne olis semmoiset "hyvät" harjoitteluun... Esim laulu on yleensä hyvä tohon, ja sit jotain rumpuja tai kitaraa ehkä...

Aa... ja se tallennus... suosittelen direct outeja jos sellaiset on olemassa...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti