Muusikoiden.net
06.12.2016

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mihin menet JBL
1
Sami_T
06.09.2011 06:08:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on muuten sitten kohtuullisen pelottavan näköistä pyydystä:

http://www.jblpro.com/catalog/general/ProductFamily.aspx?FId=98&MId=2

Selkeesti 80-luku hiipimässä takaisin.

Missäs se takki olikaan..

"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
Pauli Lappalainen
06.09.2011 08:53:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukas se sanoi että "point source soundaa tykimmin" , vai miten se nyt oli.

Itse asiassa jos kiinteää settiä johonkin kummallisen muotoiseen paikkaan olisi rakentamassa, niin tasaisemman ja hyväsoundisen setin saa tuollaisista erillisistä kottareispesistä nyky prosessoreilla värkättyä kuin jostain linjasäteilysysteemistä.

harru
06.09.2011 10:40:33

..olen muuten sitä mieltä, että POINT SOURCE soi paremmin...

NeliX4
06.09.2011 13:02:54

Varmaan säröäkin on soundissa riittävästi :)

puusormi
06.09.2011 13:40:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Varmaan säröäkin on soundissa riittävästi :)

Saapi samanlaiset soundit ku levylläkin sitten.

Saapiko lähettää terveisiä?
miffe
07.09.2011 19:01:33

Sami_T: Selkeesti 80-luku hiipimässä takaisin.

Missäs se takki olikaan..

Turha mennä vielä narikan kautta.

EAW Avalon, Dynacord Alpha Concept ja kruununa Funktion One Dancestackin eri versioineen. Tää on taas tätä JBL:n "koska muillakin on tälläset menestyneet, niin tehään mekin ny sit".

Mun takki onkin jo autossa ja auto käynnissä...

turkulainen
Sami_T
08.09.2011 06:26:52 (muokattu 08.09.2011 06:34:58)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miffe: Turha mennä vielä narikan kautta.

EAW Avalon, Dynacord Alpha Concept ja kruununa Funktion One Dancestackin eri versioineen. Tää on taas tätä JBL:n "koska muillakin on tälläset menestyneet, niin tehään mekin ny sit".

No en nyt oikein oo samoilla laduilla. Ainoo mikä noista liippaa lähelle on toi Dancestack. Avalon on EAW:n kohta 15 vuotta vanha näkemys konemusiikki-PA:sta ja Alpha sitten taas Dynacordin vähän tuoreempi vastaava. Kummassakaan noissa ei oo mitään vikaa, onhan ne teknisesti (ja fyysisiltä ominaisuuksiltaan) vähän erikoisia mutta konemusiikkimaailmassa äänentoistohommat menee vähän (tai aika paljonkin) sillai vähän omalla tavallaan. Ja mitä etelämmäksi Euroopassa mennään niin sitä enemmän tuntuisi siltä että sen kaiuttimen fyysinen koko ratkaisee osittain sen kuinka hyvä soundi siinä kaiuttimessa on. Mutta ihan perus-PA:ta ne on (paitsi EAW:lta sai aikoinaan ostaa sellaisen 360 asteen tweeter-hässäkän jos välttämättä halusi, nyt se tuote on jo kuopattu). Kyllähän noiden vehkeiden soundi on jo lähtökohtaisesti mietitty vain tähän yhteen käyttötarkoitukseen mutta miksikäs ei.

F1:n Dancestack (ja F1 ylipäänsä) on sitten aivan oma lukunsa mistä ei sen enempää.

Toi JBL:n nyt esittelemä 5-way systeemi on... erilainen. Ja mun näkemyksen mukaan puhtaasti 80-lukulainen. Eikä siitäkään sen enempää.

Mutta kuitenkin voidaan kai jollain muotoa perustellusti sanoa että puhutaan kaikkien näiden kohdalla marginaalituotteista.

Mulla on jonkinlainen ujo haju noiden konemusaihmisten mentaliteetista niin ne on ainakin osittain sellaista aika merkkiuskovaista porukkaa. Sinne on nyt tietyt valmistajat ja mallisarjat lyöty aika lujaa sisään ja ne ei ihan hetkessä tule muuttumaan. Niin olis kyllä kiva saada vuoden (tai kolmen vuoden) päästä dataa että kuinka monta Marquis-settiä on myyty.

Niin pointtini oli ihmetellä että miksi ihmeessä JBL vuonna 2011 lähtee tähän leikkiin mukaan ja vielä niin että noi Marquis-tötteröt hyppää heti isolla kädellä silmille kun menee JBL:n webbisivulle. Ja samaan aikaan yrittävät kuitenkin olla uskottava firma pro-äänentoistomaailmassa.

Niin en minä ymmärrä. Eikä tällä oo mitään väliä. Kunhan ihmettelen ja lämpimikseni kirjoittelen.

"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
Pauli Lappalainen
09.09.2011 21:55:53

Sami_T:
Toi JBL:n nyt esittelemä 5-way systeemi on... erilainen. Ja mun näkemyksen mukaan puhtaasti 80-lukulainen. Eikä siitäkään sen enempää.

Mutta kuitenkin voidaan kai jollain muotoa perustellusti sanoa että puhutaan kaikkien näiden kohdalla marginaalituotteista.

Mulla on jonkinlainen ujo haju noiden konemusaihmisten mentaliteetista niin ne on ainakin osittain sellaista aika merkkiuskovaista porukkaa. Sinne on nyt tietyt valmistajat ja mallisarjat lyöty aika lujaa sisään ja ne ei ihan hetkessä tule muuttumaan. Niin olis kyllä kiva saada vuoden (tai kolmen vuoden) päästä dataa että kuinka monta Marquis-settiä on myyty.

Kumpi sitten lienee marginaalisempaa stadionkamat vai tuollaiset yökerho/discoroippeet ja kummasta tulee taloon enemmän dollareita.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti