Muusikoiden.net
09.12.2016

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Behringer eurolive pöntöt??
1
iekku84
19.07.2011 12:27:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heti alkuun. En ymmärrä noista äänirasioista mitään.

Mutta olen miettinyt jos hommaisin pienellä budjetilla treeniskäyttöön aktiiviset tai passiivi pöntöt. 12" tai 15":na. Eli onko se sarjanimillä passiiviset b212xl ja b215xl, aktiivisissa b212d ja b215d.
Ja miten toimiiko noi jollain pikku keikoilla rokkitouhuissa?? JA pystyykö esim rummut soittamaan moisista läpi järkevästi?
Passiivi käytössä vahvistin puolen hoitaisi yamaha EM300 pöytä Ja jos aktiivipuolelle lähtisi niin joku pikkuinen mikseri.

Kiitos jo asiallisista vastauksista. Ja jos on jotain muitakin vinkata mitä kannattaisi harkita niin kiitos vinkeistä. Raha puoli on kuitenkin aika niukka.

Pessimisti ei pety.
pitk
19.07.2011 14:15:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=115166
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=151688

Tosta ensin FAQ:t haltuun. Noiden lisäksi tältä alueelta löytyy lukuisia aihetta käsitteleviä viestiketjuja. Ei ehkä juuri täsmälleen tuosta B-tuotteesta, mutta yleisesti kuitenkin.

Pitk.

Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Antti1
19.07.2011 15:28:46

Mä sanoisin, että toi B212D on hyvä ostos. Se on erittäin halpa, siitä lähtee riittävästi möykkää ja se on hintaluokassaan varsin kelvollista möykkää. Mä käytän itse treenikämpällä monttuina sellaisia ja niistä on ajettu läpi onnistuneesti kaikkea sähkörummuista alkaen. Mutta sit taas toi keikkameininki ja rumpujen ajaminen niiden läpi... Sopii sitä koittaa, mutta kovin lujaääniselle rokkikeikalle mä en noita ottaisi mukaan. Se kaiutin on kuitenkin vain alta 200€ aktiivipönttö ja ominaisuudet ovat sen mukaiset.

Oikeastaan en näe ihan hirveästi järkeä ostaa sitä 15" mallia tosta kaiuttimesta, kun siitäkin loppuu ihan yhtälailla alakerta kesken isommalla rytkeellä, mutta ehkä se voi pysyä aavistuksen paremmin kyydissä? En tiedä, kun en ole sellaista koittanut luukuttaa ikinä. Mä itse päädyin ostelemaan useamman pienemmän monitorikäyttöön paremman äänen kattavuuden vuoksi.

Osta osta
iekku84
20.07.2011 20:19:24

Kiitos linkeistä ja vinkeistä!

Tosiaan en omaa mitään ymmärrystä noiden roippeiden suhteen niin siksi kyselin.
Treenikseltä löytyy vanhoja yamahan tuotteita mut vähän modernimpaa ja kevyempää mielessä kuitenkin.

Pessimisti ei pety.
arnold_1111
22.07.2011 20:55:27

Mulla on behkun 212A joka on varmaan aika sama kun 212D. Se on ihan hyvä hiljasilla volumeilla mutta kun ruvetaan rumpusetin kanssa kilpasille niin siitä kuuluu lähinnä möykkää eikä oikeeta ääntä.
Laulumonitorina sitä on kuitenkin käytetty eikä sillä hinnalla varmaan paljon parempaa saa. Pettymys varmaan kuitenkin tulee jos rokki-PA:ksi tollaset hommaa.
Verrokkina meillä on käytössä FBT maxx 2A ja se on joka lailla ihan eri vehje. Tulee paljon lujempaa, parempaa ja puhtaampaa ääntä eikä kierrä kovin helposti. Se on puolet kevyempikin.
Vaikka eri hintaluokkaa ovatkin niin itse ottaisiin selvästi ennemmin yhden FBT:n kun 2 behkua.

Antti1
23.07.2011 17:44:57 (muokattu 23.07.2011 17:46:15)

arnold_1111: Vaikka eri hintaluokkaa ovatkin niin itse ottaisiin selvästi ennemmin yhden FBT:n kun 2 behkua.

Niin, vähän eri hintaluokkaa tosiaan. Yhden FBT:n hinnalla kun saa melkolailla kolme Behringeriä. Ei ole oikein mielekästä vertailla noita keskenään, kun kalliimpaan ei ilmeisesti kuitenkaan ole aloittajalla varaa. Kukaan tuskin noista kahdesta mieluummin Ulin tuotetta ottaisi, jos vertailemaan pääsee ja varaa on ostaa.

E: Painoerosta täytyy sanoa tohon d-malliin kyllä, että niillä on eroa 1,5kg. En muista oliko jotain muitakin eroja a- ja d-mallien välillä, taisi olla.

Osta osta
iekku84
26.07.2011 08:43:09

Pääsin kuuntelemaan tuota aktiivista 15":sta pönttöä. Totta hiljaisemmalla volalla oli erittäin asiallinen. Kovaa soitettuna ei enää niin pop. Vaik noi vanhat yamahat EM300/ 2xS3115H on aika isot ja painavat. Mut niissä on mukavat soundit. Taidan pitää ne toistaiseksi. Ja säästellä kunnon pönttöihin. Ei kuitenkaan ainakaan soundi maailma noilla behkuilla olisi muuttunut parempaan. Päin vastoin.

Kiitos kuitenkin kaikille ketjuun osallistuneille!

Pessimisti ei pety.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti