Muusikoiden.net
08.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: "Soolokeikalle" taustojen pyöritintä
1
DieC1
11.07.2011 16:46:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heippa,
bändin hajottua olen alkanut kirjoitella soolobiisejä ja tilausta keikoille olisi tulossa. Tyylilajina on jokseenkin elektronissävytteinen pop, mutta haluaisin tehdä keikat yksin kitaran ja/tai synan kanssa. Olen nyt miettinyt eri tapoja saada biisit soimaan "kuten levyllä", eli taustaraidat pitäisi saada kuuluviin. Todennäköisinä keikkapaikkoina ennemminkin Tampereen Telakka ja Helsingin Kuudes linja kuin Tampere-talo tai Jäähalli.

Tällaista laitetta ko. hommaan olen nyt olen katsastellut:
http://www.zoom.co.jp/products/r8/features/

Etuina olisi ainakin helppo tasojensäätö fadereilla tarvittaessa, kompakti koko (junalla mukava keikkailla) ja edullinen hinta. 8 raitaa riittää helposti ja kohtalaisen helppokäyttöiseltä vaikuttaisi.

Onko kenelläkään tästä laitteesta tai vastaavanlaisesta tarpeesta kokemuksia? Mielipidettä tällaisesta "setupista"? Miten toteuttaisit itse? Kaikki (asialliset) kommentit huomioidaan!

Kyä.
Totofan
12.07.2011 01:10:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäli stereoraita riittää, ja klikkiä ei tarvitse erikseen saada ulos, niin mä lähtisin ihan tyyliin macbook-linjalta. Siihen joku halpa äänikortti sitten viereen. Tämä siis jos kone löytyy entuudestaan.

Noista "muovitallentimista" mulla on jotenkin huono fiilis. Itse en tuommoista ottaisi keikalle mukaan, vaikka saattaisi se ihan hyvin toimiakin. Läppäri olisi hyvä siitä, että biisijärjestykset sun muut saa helposti tehtyä ennen keikkaa valmiiksi, ja näinpäinpois.

"Jos sä et nyt laita hiljasemmalle niin te pilaatte nää juhlat, sä pilaat oman mainees ja te pilaatte oman maineenne. Kukaan ei oikeesti halua kuunnella teitä, painukaa helvettiin."
DieC1
12.07.2011 16:25:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees, valitettavasti läppäriä ei löydy, enkä tällaiseen tarkoitukseen sitä ole hankkimassakaan. Osaatko tarkemmin eritellä, mikset tuollaista ottaisi mukaan, vaikka toimisikin? Muistan joskus vuosia sitten kyllä Zoomin vähintäänkin kyseenalaisen maineen, mutta ainakin kivasti siitä on kirjoiteltu.

Kyä.
Totofan
12.07.2011 20:34:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DieC1: Jees, valitettavasti läppäriä ei löydy, enkä tällaiseen tarkoitukseen sitä ole hankkimassakaan. Osaatko tarkemmin eritellä, mikset tuollaista ottaisi mukaan, vaikka toimisikin? Muistan joskus vuosia sitten kyllä Zoomin vähintäänkin kyseenalaisen maineen, mutta ainakin kivasti siitä on kirjoiteltu.

Oon parilta rumpalikaverilta, jotka soittavat keikalla tuommoisten kanssa, kuullut että on epäluotettava eikä kestä tärinää. Tosin sun tapauksessa toi tärinä ei oo (kait?) ongelma. Itsellä könöttää rumpuraiserilla Fostexin D824 ja se on ollut tosi luotettava kaveri, vaikka kovalevymasiina onkin.

"Jos sä et nyt laita hiljasemmalle niin te pilaatte nää juhlat, sä pilaat oman mainees ja te pilaatte oman maineenne. Kukaan ei oikeesti halua kuunnella teitä, painukaa helvettiin."
Lapinharju
12.07.2011 21:08:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valmiiksi miksatun stereomatskunhan voi soittaa vaikka mp3-soittimelta. Piuhat ja pari kanavaa DI:tä vaan mukaan.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti