Muusikoiden.net
03.12.2016
The Bassbreaker™ Guitar Amplifier Series | Fender® 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Signaali toiselta mikseriltä toiselle.
1
jankonbetoni
28.05.2011 13:03:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvisin hieman "valaistusta" seuraavanlaiseen asiaan:
Kaksi bändiä samalla lavalla ja yhdet kaiutin laitteistot, mutta kummallakin bändillä omat mikserit. miten tämän toisen bändin mikserin saa liitettyä siihen mikseriin josta lähtee signaalit kaiuttimille? sen tiedän kyllä että sub group outista saa signaalin ulos toisesta, mutta mihin liittimiin se pitää tarkalleen ottaen liittää siihen ns. päämikseriin josta signaalit lähtee ämyreille??

Toivottavasti joku viitsii valaista minua tällaisessa päivänselvässä asiassa :)

http://www.youtube.com/watch?v=wfYe4UicOvE&NR=1
eetuss
28.05.2011 13:46:59

Toisen mikserin stereoulostulosta päämikserin sisääntuloon. Kannattaa käyttää esim. stereo return -linjoja niin eipähän tule mitään signaaliin vaikuttavia asioita väliin (EQ jne). Ja niitä linjoja harvemmin käytetään mihinkään muuhun. Jos ei löydy stereopaluita, ihan normi kanavat käy yhtä lailla.

Ei se tästä..
rintapek
28.05.2011 15:39:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: Toisen mikserin stereoulostulosta päämikserin sisääntuloon.

Mä ny en mistään mitään tiä, mut en tekis noin.

Mialummin vaihtaisin toisen mikserin kiinni päätteeseen.
Virrat pois välissä, niin ei naksu eikä poksu.

One kind of music only - the good kind
stnprkl
28.05.2011 16:18:27

rintapek: Mä ny en mistään mitään tiä, mut en tekis noin.

Mialummin vaihtaisin toisen mikserin kiinni päätteeseen.
Virrat pois välissä, niin ei naksu eikä poksu.

Ammattilaitteissa löytyy hyvin useasti erillinen BUSinput mitä reikää hyväksi käyttäen saa signaalin survottua toiseen lautaan niin ettei PA:lle menevään signaaliin vaikuta mikään muu kun ns. masterpöydän masterfaderin asento. Niin ja sit tietty sen mastertiskin jälkeinen prosessointi.

Viltsu audiokantaja
rintapek
28.05.2011 16:30:17

stnprkl: Ammattilaitteissa löytyy hyvin useasti erillinen

Juu, mut niiko tiedät, niin mä tai monimuukaan tän palstan lukija ei o kauhee ammattilainen, eikä käytä ammattivehkeitä.

Mulla tost alkupostauksesta mulla tulee mieleen se, et toinen miksutin jää submikserin rooliin, vaik siin toinen bändi onkin mykkä. Mut silti ja tavallaan semmoinen "lisää kanavia päämikseriin"- niksi. Voi toimia ja voi olla toimimatta, mut pitäis tietää mihin pyrkii ennenko yrittää.

stnprkl
28.05.2011 16:39:24

rintapek: Juu, mut niiko tiedät, niin mä tai monimuukaan tän palstan lukija ei o kauhee ammattilainen, eikä käytä ammattivehkeitä.

Mulla tost alkupostauksesta mulla tulee mieleen se, et toinen miksutin jää submikserin rooliin, vaik siin toinen bändi onkin mykkä. Mut silti ja tavallaan semmoinen "lisää kanavia päämikseriin"- niksi. Voi toimia ja voi olla toimimatta, mut pitäis tietää mihin pyrkii ennenko yrittää.

Tosin tossa ekassa kysymyksessä voi olla kyse myös siitä et kaveri on nähny tommosen konfiguraation ja kysyy et kuin se tehään.

Mut enihau jos kyseessä on festari niin sen festarin "kiinteä" etupään lauta on aina se Master ja vierailijat kytkeytyy siihen tai vaihtoehtoisesti kukin lauta kytketään talon jampan toimesta prosessoriin ja sieltä viedään signaali eteenpäin PA:lle. Toisen tiskin kanavien kautta vain jos on ehdoton pakko eli laitteisto ei kykene mitenkään muuten tuohon kahden laudan konfiguraatioon.

Viltsu audiokantaja
rintapek
28.05.2011 16:46:07

stnprkl: Tosin tossa ekassa kysymyksessä voi olla kyse myös siitä et kaveri on nähny tommosen konfiguraation ja kysyy et kuin se tehään.
Mut enihau jos kyseessä on festari niin sen festarin "kiinteä" etupään lauta on aina se Master ja vierailijat kytkeytyy siihen tai

Mä en taatusti kinastele kanssasi asiasta josta en tiedä yhtikäs mitään.

...vaihtoehtoisesti kukin lauta kytketään talon jampan toimesta prosessoriin ja sieltä viedään signaali eteenpäin PA:lle.
Toisen tiskin kanavien kautta vain jos on ehdoton pakko eli laitteisto ei kykene mitenkään muuten tuohon kahden laudan konfiguraatioon.

Jotenkin veikkaan, et nämä vaihtoehdot on lähempänä kysyttyä.

Tumppi38
30.05.2011 09:45:46

rintapek: Mä en taatusti kinastele kanssasi asiasta josta en tiedä yhtikäs mitään.
Jotenkin veikkaan, et nämä vaihtoehdot on lähempänä kysyttyä.

Entäs tollanen ?

http://www.apb-dynasonics.com/products/Products_MixSwitch.html

just my 25c . . .

Time you enjoy wasting, was not wasted !
pitk
30.05.2011 11:27:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites olis, että nappaa masterit irti toisesta tiskistä ja kytkee toiseen? Ainoo haitta on, että jos ei ole prosessorissa tai muuten signaalitiessä mutea, saattaa aiheuttaa paukkumista.

Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
pitk
30.05.2011 11:30:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tumppi38: Entäs tollanen ?

just my 25c . . .

Melkeen 2000 taalaa, saattaa hiukan mennä alkuperäisen kysyjän budjetista ohi...

Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Tumppi38
30.05.2011 14:15:09

pitk: Melkeen 2000 taalaa, saattaa hiukan mennä alkuperäisen kysyjän budjetista ohi...

Entäs tollanen ? käyttää väärinpäin kun on muuntajilla toteutettu ovatten erossa toisistaan ja summa pihalle.

http://whirlwindusa.com/catalog/sna … tters/sp1x2-and-sp1x3-mic-splitters

another 25 c . . .

Time you enjoy wasting, was not wasted !
Sami_T
30.05.2011 15:57:46 (muokattu 30.05.2011 16:24:21)

eetuss: Toisen mikserin stereoulostulosta päämikserin sisääntuloon. Kannattaa käyttää esim. stereo return -linjoja niin eipähän tule mitään signaaliin vaikuttavia asioita väliin (EQ jne). Ja niitä linjoja harvemmin käytetään mihinkään muuhun. Jos ei löydy stereopaluita, ihan normi kanavat käy yhtä lailla.

Tätä näkee koko ajan ja tää on ihan toimiva (jokseenkin ei kuitenkaan ihan 100% oppikirjan mukainen) tapa hoitaa homma. Ainoo mitä tässä pitää huomioida on se että kaikki tavalla tai toisella asiaan liittyvät äänilaitteet (mukaanlukien backline) pitäisi olla samoissa sähköissä, muutoin tulee helposti murhetta.

Jos mennään kanaviin sisään niin silloin olisi hyvä käyttää kanavien line inputteja jos sellaisia on tarjolla.

www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
Sytem
31.05.2011 14:04:52

Tumppi38: Entäs tollanen ?

Moinen laite työnantajani kalustoon tällä viikolla päätyi, kesän keikkoja odotellessa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti