Muusikoiden.net
04.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lattia/kopinamikit flamencoon?
1
Fed
02.02.2011 22:08:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutaman kerran on tullut vastaan tilanne jossa on pitänyt saada tanssijoiden kopinoita ajettua yleisölle. Toimivaa ratkaisua en ole vielä löytänyt, enimmäkseen olen käyttänyt Beta 56:sia limpuilla. Mitä itse olette käyttäneet? Kontaktimikkejä? Haulikkotyyppisiä ratkaisuja?

Masa

pitk
02.02.2011 23:02:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fed: Muutaman kerran on tullut vastaan tilanne jossa on pitänyt saada tanssijoiden kopinoita ajettua yleisölle. Toimivaa ratkaisua en ole vielä löytänyt, enimmäkseen olen käyttänyt Beta 56:sia limpuilla. Mitä itse olette käyttäneet? Kontaktimikkejä? Haulikkotyyppisiä ratkaisuja?

Masa

Konkkapari lattialimpulla T-kappaleessa.

Pitk.

Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
AnttiR
03.02.2011 00:10:07

Olen yleensä käyttänyt steppi / tanssikopina -mikrofoneina hertta, superhertta tai haulikkomikrofoneja. Lähinnä pienikalvoisia kondensaattorimalleja. Mikrofonin suurempi suuntaavuus on eduksi silloin jos joudutaan taistelemaan kierto-ongelmien kanssa.

Olen kokeillut lattialimppuja ja muita ständioptioita, mutta oma kokemus on osoittanut toimivaksi mikkien teippaamisen lattialle. Tässä suurimpana vaarana on tietty mikkien tallotuksi jääminen, mutta hyvät merkkaukset ympärille auttaa.

Tavallisesti olen käyttänyt lavan etureunassa esim 4 mikrofonia tasavälein ja jos mahdollista kaksi tai neljä mikkiä lavan takareunasta samalla tavalla. Jos lavalla on risereita, niiden alle on oivallista sijoittaa takamikrofoneja. Näin saadaan taaempanakin tanssivien kopinat esille, eikä pelkästään etulavalla olijat.

Tässäkin tapauksessa saadaan tosi isoja eroja aikaan mikrofonien kekseliäällä sijoituksella. Mitä lähemmäksi toimintaa saa mikit sijoitettua, sitä helpommin tulee käyttökelpoista ääntä. Lisähankaluutta tuottaa jos lavalla on myös bändi tai taustamusa täytyy monitoroida tanssijoille reippaasti. Silloin erityisesti mikrofonien hyvä sijainti, mahdollisimman optimaalinen suuntaus kohti kopinaa ja pois ei-toivotuista äänilähteistä on tärkeää. Joskus olen hankalimmissa tapauksissa tehnyt pahvista tai muusta sopivasta materiaalista suuntaavan kartion mikrofonin kapselin ympärille. Tavallaan akustisen peilin tai "keräimen", jolla olen saanut sen tarvittavan lisäavun suuntaukseen.

AnttiR

Sami_T
03.02.2011 03:52:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käypäs tutkiin ProSoundWebin foorumista. Siellä oli viime vuonna useampikin threadi aiheesta (mikitettävät asiat tosin ei ollu pelkkää flamencoa vaan oli vähän kaikenlaista vapaapainikehästä Riverdanceen ja takaisin)

No joka tapauksessa, joku Crownin PZM-alkuinen pyydys tuntui olevan suuressa suosiossa.

www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
Fed
03.02.2011 20:19:30

Niin, eihän tuossa juuri mitään ongelmaa olisi jos niille kannankopsuttelijoille ei tarvis ajaa niin lujaa sitä taustaa lavalle. Vuotaa ihan sairaan paljon niitä monitoreita sinne mikkeihin...Oon koittanu geitata joskus niitä kopinamikkejä, yleensä laihoin tuloksin, joskus vähän paremmin.

Masa

duane
04.02.2011 20:51:46

Talla nykyisella paatilla tulee kopinaa vahvistettua viikoittain ja sieppoina toimii pari Crown PZM-6D:ta, sijoitettuna lavan etureunaan 5m valimatkalla. Lopputulos on kohtuullinen..

katellaan...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti