Muusikoiden.net
08.12.2016

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Voiko savukoneita DMX-ohjata kaukosäätimen reiästä?
1
geeteemies
02.02.2011 16:41:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/stairville_sh150.htm

Pystyykö esim. tätä usvakonetta DMX-ohjaamaan kaukosäätimen reiästä?

Marzi
02.02.2011 16:50:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ja yleensäkään ei jos koneen oma ohjain ei ole DMX-ohjain. (mitä se ei oo kyl koskaan) Sinne menee ihan eri juttuja kuin bittejä sisään. DMX menee yleensä omaan reikäänsä ja koneen oma ohjain omaansa. Jos DMX:lle ei ol omaa inputtia, kone toimii vain sen omalla ohjaimella.

Tarpeeksi on aivan liian vähän.
aimotuska
02.02.2011 17:26:33

Yleensä tuo savujen oma ohjain on toteutettu vanhalla 0-10V analogiperiaatteella. Eli siihen kylkeen DMX->analog konvertteri ja toimii jos toimii. Mulla oli joskus tarkoituksena rakennella mun Magnum 1000:n kylkeen DMX-ohjaus, mutta kone on nyt about 7 vuotta vanha, eikä siinä oo vieläkään DMX:ää. Miksihän? ;)

Se on pojat sillälailla, että me on hävitty tää peli.
Sytem
02.02.2011 18:12:29

Viime viikolla tätä tuli viimeksi pohdittua ja oli ajatus rakennella arduinosta (mikrokontrollerialusta) rajapinta savukoneen on-off-ohjaukseen.

Speksi dmx-inputille olisi tuolla: http://blog.wingedvictorydesign.com … 20/receive-dmx-512-with-an-arduino/

Ton lisäksi tarvitaan rele ton mun koneen kohdalla (liitin normaali laitevirtajohto), analogi-ohjaukseen jotain muuta.

Ei pitäisi olla iso eikä kallis projekti mutta saapa nähdä koska saa aikaiseksi.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti