Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aktiivikajarit seurakuntatoimintaan
1 2
NeliX4
17.12.2010 11:40:42 (muokattu 17.12.2010 21:17:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Monitoreiksi: http://www.stpaulssound.fi/kauppa/i … ath=37_2_0_3_45_47&products_id=3033 .
 
http://www.harmony-centrao.com/products/112984
http://www.noretron.fi/index.php?si … =9&mgroup_id=19&group_id=14_id=4192
 

 
hjunnila: Elä ikinä haksahda tuohon vehkeeseen. My first speakers-ketjusta voit lukea mun iloiset hetket ko. telkänpöntön parissa.
 
Ja tuota, humppahanuristi, kyse oli t.box TP218/1600 subista, joka on aivan eri planeetalta, kuin yksikään saman merkin näkemys yläpäistä.

 
Huom! Alle 600€ olis lähdössä pari nopealle:
http://www.huuto.net/kohteet/pa-sub … i-tp218-1600-mk1-x2-ei-hv/159150249
 
matumies
03.01.2011 02:32:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen monesti miettinyt kuinka esimerkiksi toi HK-audion premium pro sarja tai vaihtoehtoisesti dB tehcnologiesin arena pro sarja toimii käytännössä.
 
Esimerkiksi HK-audion yhdistelmä jossa olisi 12" yläpäät ja 15" subbaset:
 
http://www.thomann.de/fi/hk_audio_premium_pro_12.htm
http://www.thomann.de/fi/hk_audio_actor_sub_dx_115_b.htm
 
Tuohon kun hankkii päätteet ja jakarin niin hintaa toki tulee jokunen tonni, mutta valitettavan usein kun laittaa rahaa kiinni halpoihin laitteisiin niin siinä tulee vain paha mieli. Varsinkin kun on tottunut noihin EV:n kajareihin.
 
aimotuska
03.01.2011 06:32:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en ainakaan koske enää pitkällä tikullakaan noihin HK:n budjettikajareihin. Pölijänä ostin, petyin, möin pois.
 
Actorista en tiedä, mutta nuo premiumit sun muut, joopajoo..
 
Se on pojat sillälailla, että me on hävitty tää peli.
matumies
03.01.2011 07:52:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikäs HK:ssa on ollu vikana? Itse en oo varsinaisesti käyttäny kuin elias - sarjaa ja sitäkin vain vähän, joten sellaista kokemusta ei ole, mutta ainakin ihan hyvä kuva mulle on siitä firmasta jääny.
 
(Jostakin syystä näyttäs aika usein muuten siltä, että kun valmistaja joutuu laittamaan tuotteen mallinimeen noita kaiken maailman ylistys-sanoja kuten vaikka premiumpro, niin on melkee syytä olettaa että siinä on jotakin vikaa.)
 
aimotuska
03.01.2011 08:38:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

matumies: mikäs HK:ssa on ollu vikana? Itse en oo varsinaisesti käyttäny kuin elias - sarjaa ja sitäkin vain vähän, joten sellaista kokemusta ei ole, mutta ainakin ihan hyvä kuva mulle on siitä firmasta jääny.
 
Linear3, PowerWorks ja joku aktiivinen subbari+satelliitit setti on ollu käytössä ja semmonen onneton ponneton fiilis niistä tulee. Erityisesti subiosasto jää varsin aneemiseksi kaikin mahdollisin puolin. Joskus mää jopa luulin niitä hyvän kuuloseksi, mutta todellisuus iski lopulta päin näköä.
 
Se on pojat sillälailla, että me on hävitty tää peli.
matumies
03.01.2011 16:23:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo powerworks on kyllä muakin epäilyttänyt aina, ja olisko sulla ollu joku Lucas-sarjan pikku setti sit käytös. Mutta tosiaan jos jollakin on noista premiumpro:sta kokemusta nii kiinnostais kyllä kuulla niistä jotain kommenttia. Se olis mun mielestä seurakuntiinkin melko sopivan kokoinen sarja monessa tapauksessa.
 
Toki jos rahaa on laittaa, niin oon kyllä todennu monta kertaa, että esimerkiksi turbosoundin ja l-acousticsin laitteet harvoin jättää kylmäksi.
 
aimotuska
03.01.2011 16:56:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

matumies: Toki jos rahaa on laittaa, niin oon kyllä todennu monta kertaa, että esimerkiksi turbosoundin ja l-acousticsin laitteet harvoin jättää kylmäksi.
 
Kyllä jättää. Turbon TXD ja TL on aika syvältä ja valitettavasti just siinä hintaluokassa, mikä kiehtoo "sitä vähän parempaa soundia" hakevaa seurakuntalaista.
 
Lacousticsia en kommentoi, kun en ole moisiin törmännyt.
 
Se on pojat sillälailla, että me on hävitty tää peli.
matumies
03.01.2011 18:36:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hjunnila: Kyllä jättää. Turbon TXD ja TL on aika syvältä ja valitettavasti just siinä hintaluokassa, mikä kiehtoo "sitä vähän parempaa soundia" hakevaa seurakuntalaista.
 
Lacousticsia en kommentoi, kun en ole moisiin törmännyt.

 
En menisi itse kyllä tuomitsemaan koko kaiutin-firmaa, jos sillä on yksi malli joka ei aivan sitä puhtainta hifiä ole, varsinkin jos puhutaan kyseisen firman halvimmasta päästä olevasta kaiuttimesta.
 
Jos nyt palataan tähä tän keskustelun alkuperäiseen aiheeseen, niin suosittelisin miettimään ensin, että millainen summa rahaa halutaan laitteisiin laittaa. Sen jälkeen ottaa paikanpäälle muutaman testijärjestelmän, tai vaihtoehtoisesti ottaa apuun jonkun henkilön, jolla on ammattitaitoa sanoa mikä järjestelmä on paras kyseisellä hinnalla.
 
Sami_T
04.01.2011 04:54:46 (muokattu 04.01.2011 05:13:30)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

matumies: En menisi itse kyllä tuomitsemaan koko kaiutin-firmaa, jos sillä on yksi malli joka ei aivan sitä puhtainta hifiä ole
 
Juu, markkinoilla on aika montakin valmistajaa minkä valikoima ylettyy halvasta käyttökelvottomasta kurasta hyvinkin isoihin kalliisiin ihan oikeisiin järjestelmiin. Ja kaikkea siltä väliltä. Niin kun vertaillaan merkkejä keskenään niin se mallisarja (ja vehkeen designin ikä) on aika olennaisia asioita.
 
Aivan liian usein lukee tätä touhua tyyliin merkki x on parempi kuin y (niin ja kirjoittajan omat kamat on parhaita aina)
 
On myös niitä valmistajia (tulee nyt mieleen äkkiä Nexo, d&b, L-Acoustics, Meyer) millä ei oo tietääkseni ollu ikinä yhtään ns. kuluttajatason kaiutinta. Niin kyllä noi mainitut merkit yleensä yllättäen voittaa jos poimitaan vertailukohdaksi esim. joku random EV-/EAW-/JBL-/RCF-/Turbosound-komootti.
 
jonkun henkilön, jolla on ammattitaitoa sanoa mikä järjestelmä on paras kyseisellä hinnalla
 
Niin. No. Kukas se on ja miten tää ammattitaito määritellään.
 
Vaikeita asioita.
 
www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
matumies
04.01.2011 10:12:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin. No. Kukas se on ja miten tää ammattitaito määritellään.
 
Vaikeita asioita.

 
No joo. Toi on kyllä ihan totta. Monesti toki näkee siellä palkallisillakin keikoilla kavereita, joitte tietämys äänentoistosta on peräisin thomannin nettisaitilta, mutta onneks kuitenki harvemmin.
Ja tän takia paras tapa selvittää, että toimiiko joku äänijärjestelmä tilassa x, on loppujen lopuks se ihan rehellinen kuuntelu ja vertailu muutaman eri järjestelmän välillä.
 
Jos rahaa vaan on käytettävissä, niin joku noista edellämainituista merkeistä on varmasti aika vahvoilla vertailussa. Itse olen onnekseni päässyt käyttämään l-acousticsin kaiuttimia jonkun verran, ja hyvin ovat toimineet lähes poikkeuksetta.
 
Saanko muuten kysellä alkuperäiseltä kyselijältä vielä että mistä seurakunnasta nyt oli tarkalleen kysymys?
 
jorre
04.01.2011 14:57:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

matumies: Saanko muuten kysellä alkuperäiseltä kyselijältä vielä että mistä seurakunnasta nyt oli tarkalleen kysymys?
 
Tottakai saa. Kyseessä on Kauhavan Helluntaiseurakunta.
 
matumies
04.01.2011 21:36:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jorre: Tottakai saa. Kyseessä on Kauhavan Helluntaiseurakunta.
 
Siinä tapauksessa oon käyny itsekkin paikanpäällä, ja kyllä ne s200:t ihan hyvin tais vielä olla tosiaan hengissä. Ei kannata missään nimessä ainakaan hukata niitä mihinkää.
 
Väittäisin että tuo HK-audion laitteisto josta aikaisemmin puhuin, olisi ainakin kooltaan melko sopiva. Jos voidaan olettaa niiden hevimessujen olevan loppujen lopuksi melko marginaalisessa osuudessa. Toinen asia jonka itse ottaisin varmaan huomioon on äänen saataminen myös yläparvelle esimerkiksi viivelinjan avulla.
 
Kannattaa varmaan kysellä myös hieman apua lapuan hellareiden teknikoilta, siellä tuntuu olevan jonkun verran tietämystä noista asioista.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «