Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikserin ostoa, vaihtoehtoja?
1 2 3
Guido
03.09.2010 15:57:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TEJ: kyllä se taikurin tiski alkaa olemaan aika kovilla tässä vertailussa.
Siinä on riittävästi kanavia, auxeja ja koon puolesta hyvä.
Torilla oli tosin käytetty gl2400 myynnissä, aika sopivaan hintaan.
Se on vaan turhan iso roudattavaksi niinkuin jo aiemmin todettiin.
Kiitokset vinkeistä ja huomioista. Kait se täytyy uusi tilata, vanhoja
ei kumminkaan mistään tule vastaan?

 
Mulla on Wizardi, tuu tutustumaan joskus, jos laitos ei ole ennestään tuttu.
 
miffe
04.09.2010 16:32:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar: Kyllä minä ainakin jättäsin ihan suosiolla väliin kaikki kolmialueisen eq:n sisältävät mikserit. Niillä joutuu aina tekemään rasittavia kompromissejä keikoilla.
 
Kaikki bulsat, joista puuttuu vähintään se 4 aluetta täysparametrisia on aina kompromissi - toisinaan suurempi, joskus taas pienempi. Venuessa on nykyisin kahdeksan ja olen minä nähny sepän, jolle sekään ei riittänyt.
 
turkulainen
Katti
04.09.2010 21:03:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miffe: Venuessa on nykyisin kahdeksan ja olen minä nähny sepän, jolle sekään ei riittänyt.
 
Tossa vaiheessa on mun mielestä ehkä aiheellista miettiä uudelleen sitä mikkipolitiikkaa ja lähtösuondeja sekä vehkeiden virettä...
 
Itsehän tietysti olen sellainen pervo, joka tykkää siitä ettei siihen kanavaEQ:hun hirveesti joutuis koskeen, vaan selviäis sillä että komootit on vireessä ja oikeanlaiset siepot äänilähteiden edessä...
 
...siis tää on mun ihan yksityinen mielipide ja todella off-topikkia...
 
rintapek
05.09.2010 23:10:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TEJ: kyllä se taikurin tiski alkaa olemaan aika kovilla tässä vertailussa.
 
Kyl se on. Eikä noit vaihtoehtoja räkkikokoisissa 16- kanavaisissa montaa edes ole.
Mun stressiklubi just hankki ton ja ny pikakelauksella voin sanoa seuraavaa:
Digibehkuun ( juu, just joo) verrattuna laulumikit ei aiheuttanu mitään hämmästelyä. Mut sit akustinen skitta kiinni, ni kundit kysyi, et "Mitä sä teit? Akkarin pitää kuulostaa just "tolta".
Mä vaan kytkin piuhan ja avasin liukua.
"Tota" saundia mä en saa ulos digibehkusta, enkä jammun mg-laitteesta, enkä ylipäänsä kovin monesta muusta laitteesta. Saundi on kumminkin pääasia ja "toi" saundi on se, mikä stressiklubini kaljamahoja miellyttää. Elämä on jotenkin helpompaa. Vehkeen käyttöönotto ko kesti melkein kolme sekuntia.
 
Sisrak efektit tos ny ei todellakaan vakuuttanu, eli älä heitä leksikonia pois.
 
Toi neljä vaadittua auksia monitorointiin taas... niin siis on hyvä, et vehkeessä apulähtöjä riittää. Enempi on parempi.
Mut jos en o väärin ymmärtäny, ni itte itteäs lauteilta miksaat, jolloin toi tilanne äkkiväärästi muuttuu semmoiseksi, et vähempi on enempi. En ole kykenevä sinua neuvomaan, vedät keikkaa kuussa sen mitä mä vuodessa. Mut oikeesti ne äänet sekoittuu siin lauteilla aikas iloisesti, joten ainakin meikäläinen on monasti huomannu parhaiksi ratkaisuiksi a) kaikki kuuntelee samaa mitä menee saliin. Siin on se "vähän kaikkee" kaikille. b) kaks kuunteluvaihtoehtoa. Pienillä lauteilla löylyt on kumminkin kaikille yhteiset, eli noi äänet sekoittuvat toisiinsa joka tapauksessa.
 
Siis jos salin pualella ei o korvaparia käytössä, ni ei ainakaan minust kande pudottaa bändin käsitystä salibalanssista.
 
Kait se täytyy uusi tilata, vanhoja
ei kumminkaan mistään tule vastaan?

 
Kyl noit näköjään liikkuu. Itte just ostin käytettynä käytännössä iskemättömän. Mut nää uudet on näköjään "Made in China". Mieluusti oisin ostanu käytettynä vähän vanhemman.
 
One kind of music only - the good kind
sepisti
06.09.2010 01:59:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on näköjään hyvin samakaltaisia kokemuksia jäsen rintapekin kanssa:)
 
Kuukausi takaperin hommattiin A&H bändille ja erittäin tyytyväisiä ollaan. Behkun Xenyxiin verrattuna sm58 kuulosti "suoralla" eq:lla paremmalta kuin xenyxin kautta "ruuvattu" soundi... Oikein hävettää, kun joskus muutama vuosi sitten on tullut vängättyä muutamalle kokeneemmalle karjulle täällä, että kyllä harrastelijat voi behkulla vetää. Voihan sitä vetää vaikka pulkkaa, mutta helpommalla ja halvemmalla olis päässyt, jos olisin suoraan ostanut laadukkaampaa tavaraa:)
 
Indican Jenny on ihana! http://www.youtube.com/watch?v=poP3EXwbpps
Sami_T
06.09.2010 13:10:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miffe: 4 aluetta täysparametrisia on aina kompromissi
 
Oliskohan se nyt sun aika istua alas ja ottaa ihan rauhallisesti ja vaikka keittää oikein kunnon kahvit =)
 
samitorvinen.blogspot.com
stnprkl
06.09.2010 18:33:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miffe: Kaikki bulsat, joista puuttuu vähintään se 4 aluetta täysparametrisia on aina kompromissi...
 
Nyt on vähän rajusti sanottu, jos noin olis niin jopa XL3 olis kompromissi. Kun taas tosta speksistä suoriutuu nykyään lähes kaikki budjettidigilaudat, jotka taas mun mielestä on nimenomaan niit kompromissiratkaisuja.
 
Viltsu audiokantaja
Katti
06.09.2010 20:05:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Nyt on vähän rajusti sanottu, jos noin olis niin jopa XL3 olis kompromissi. Kun taas tosta speksistä suoriutuu nykyään lähes kaikki budjettidigilaudat, jotka taas mun mielestä on nimenomaan niit kompromissiratkaisuja.
 
+1
 
Ja kuten jo todettua, yleensä se ongelma kuitenkin löytyy jostain toisesta kohtaa signaaliketjua siinä vaiheessa kun noinkin paljon täysparametrisia tarvitaan...
 
miffe
07.09.2010 10:36:41 (muokattu 07.09.2010 10:37:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Oliskohan se nyt sun aika istua alas ja ottaa ihan rauhallisesti ja vaikka keittää oikein kunnon kahvit =)
 
Sopivasti leikkaamalla lauseen merkityskin vaihtui totaalisesti.
 
turkulainen
miffe
07.09.2010 10:56:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Nyt on vähän rajusti sanottu, jos noin olis niin jopa XL3 olis kompromissi. Kun taas tosta speksistä suoriutuu nykyään lähes kaikki budjettidigilaudat, jotka taas mun mielestä on nimenomaan niit kompromissiratkaisuja.
 
Nimenomaan siitä eq-osastosta oli kyse, eikä siitä muusta mahdollisesta kurasta ympärillä.
 
Mulle täysparametrinen on työkalu - puoliparametristä voisi kuvailla harjaksi, jossa katkennut varsi. Jos on pelkkä boost/cut, niin jäljellä on vain se puolinainen varsi. Voihan sillä sohia, mutta ei vaan aina osu.
 
Ja XL3:lla on osunut aina.
 
turkulainen
Lennu
07.09.2010 12:48:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miffe: Sopivasti leikkaamalla lauseen merkityskin vaihtui totaalisesti.
 
Juu, sillä A&H:n 1,8 Q-arvolla leikkaamalla.
 
My life is like an Opel-highway.
NeliX4
07.09.2010 14:07:47 (muokattu 07.09.2010 14:08:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiintoinen keskustelu on kanssa syntymässä aiheesta, missä PA laitteiston soundi oikein syntyy. Etuasteissa, mikeissä, säätimissä, efekteissä, kaiuttimissa vai vahvistimissa. Kuulostaako Yamahan MG:t vaikka Presonuksen etuasteiden kautta paremmalta kuin A&H:n wizard.? Paskeneeko A&H soundi jos sen ajaa behkun EQ:n läpi.?
 
esim. Tuo SAC jannu ajelee systeemiä Behkun etuasteiden kautta, joten vois kuvitella että etuasteiden merkitys on hänelle verrattaen pieni.
 
Toinen mielenkiintoinen kysymys on, missä työ ja hinta kohtaa tarkoituksen.
 
puusormi
07.09.2010 14:33:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: esim. Tuo SAC jannu ajelee systeemiä Behkun etuasteiden kautta, joten vois kuvitella että etuasteiden merkitys on hänelle verrattaen pieni.
 
Osuin joskus ko. sivulle työjuttujen tiimoilta: http://www.audiorail.com/ADA8000.htm
 
Audiorail on firma joka siltaa 4 adat lightpipea in/out cat5 kaapelia pitkin ja heidän tuotteensa tarvitsee luonnollisestikin kaverikseen ad/da muunninta.
 
Saapiko lähettää terveisiä?
arig
07.09.2010 14:53:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

puusormi: Osuin joskus ko. sivulle työjuttujen tiimoilta: http://www.audiorail.com/ADA8000.htm
 
Audiorail on firma joka siltaa 4 adat lightpipea in/out cat5 kaapelia pitkin ja heidän tuotteensa tarvitsee luonnollisestikin kaverikseen ad/da muunninta.

 
Appsysillä on kanssa vastaava kampe. Tuossa etuna vielä kellon läpivienti.
http://appsys.ch/products/adatmulticoreextender
 
-Turn Me Up!
Katti
07.09.2010 18:13:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Mielenkiintoinen keskustelu on kanssa syntymässä aiheesta, missä PA laitteiston soundi oikein syntyy. Etuasteissa, mikeissä, säätimissä, efekteissä, kaiuttimissa vai vahvistimissa. Kuulostaako Yamahan MG:t vaikka Presonuksen etuasteiden kautta paremmalta kuin A&H:n wizard.? Paskeneeko A&H soundi jos sen ajaa behkun EQ:n läpi.?
 
esim. Tuo SAC jannu ajelee systeemiä Behkun etuasteiden kautta, joten vois kuvitella että etuasteiden merkitys on hänelle verrattaen pieni.
 
Toinen mielenkiintoinen kysymys on, missä työ ja hinta kohtaa tarkoituksen.

 
Tähän voisi varmaan todeta sen vanhan totuuden, että ketju on juuri niin heikko kuin sen heikoin lenkki...
 
Kokemuksen mukaan pahiten soundin saa tuhottua väärällä pyydyksellä, vaikka kaikki muu oliskin kunnossa... Toisaalta ei se kultainen pyydys siitä muusta sonnasta konvehtia loihdi, että sikäli varmaan osastoa "muna vai kana"...
 
Kim Mo
10.09.2010 21:58:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikkuisen taas karkaa keskustelu väärille raiteille kysymyksen nähden ?!?
 
Tuolla hinnalla A&H MixWizard 16 ch on todella varteenotettava vaihtoehto !
 
KimMo
 
NeliX4
11.09.2010 09:01:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EIköhän tuo tullut jo parissa ekassa viestissä selväksi :)
 
Blues
30.09.2010 21:28:47 (muokattu 30.09.2010 21:29:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä on keskustelua Allen & Heatin Mixwizardista joten heitänpä aihetta sivuten tällaisen kysymyksen...
 
Itselläni on Mixwizard 16:2 vuosimallia 2010. Tietokoneelle saa FX-editor-softan jolla pääsee ruuvaamaan tiskin efektejä. Manuaalista löytyy tieto, että efekteistä löytyy myös kompressori jonka saa kytkettyä päälle FX-edotirolla.
 
Onko kokemuksia kompurasta? Millaisilla säädöillä kannattaisi aloittaa? Lähinnä laululle sitä ajattelin.
 
Tai jos joku tietää paremman osoitteen mistä voisi kysellä tai penkoa asiaa niin saapi vinkata. Kiitos!
 
Krisse82
02.02.2011 21:07:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En viitsi uutta aihetta aloittaa, joten lainataan tätä.
 
Nyt olen päättänyt hankkia räkkikokoisen 16 ch mikserin, fyysisesti suurempaa ei viitsi roudata ja kanavat näissä riittää. Paljon täällä tarjotaan ratkaisuksi mixwizardia, mutta onko porukalla kertoa tietoa, miten eroavat gb2r:n kanssa. Toki AH:ssa efektit, mutta sillä ei ole merkitystä. Hintakaan ei tälläkertaa ole se kaikkein vaikuttavin tekijä. Tietenkin siinä määrin myös hinta kiinnostaa, että saako tuolle hintaerolle jotain erityistä vastinetta.
 
Kummankin laitteen manuaalit luettu läpi, mutta niistähän ei laadullisia eroja saa selville millään. Erityisesti eq:n toimivuus, etusten laatu yms. asiat joita ei tosiaan manuskoista löydy, kiinnostaisivat.
 
Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa...
Sami_T
03.02.2011 04:07:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blues: Itselläni on Mixwizard 16:2 vuosimallia 2010. Tietokoneelle saa FX-editor-softan jolla pääsee ruuvaamaan tiskin efektejä. Manuaalista löytyy tieto, että efekteistä löytyy myös kompressori jonka saa kytkettyä päälle FX-edotirolla.
 
Kuulostaa nyt todella erikoiselta. Voitko vähän tarkentaa.
 
www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «