Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Valmiin PA-kattauksen riemua
1 2 3
Dugeroow
30.08.2010 19:07:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoKo: Asiahan ei minulle kuulu, mutta mitä ihmettä?
 
Oliskohan jotain korvamonitorointikikkailuja?
 
Pieni rumpalipoika
30.08.2010 23:33:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aMMatti miehiä asialla lappeen Rannasta.
 
Ziisus mitä uunoja, vähintään toisella puolella.
 
Jatkakaa, mulla on tossa jalokahviflinda ja ISO kulho peruselintarviketta, popkornia, vieressä.
 
P.S. Hieman kyllä paistaa ammattireiskojen edustajalta läpi tämä "perustanssilämppäriämatööribändi"-asenne. Ehkä 90-luku tuli pohjanmaalle tänä kesänä, vaikee sanoo en oo käynyt siellä keikalla koskaan ;D
 
Aikataulu suhteessa meininkiin aika taulut ei välttis kuulu ammattimiesten kuvioon vaikka kuvittelisivatkin ovansa jo ansaitulla juhannuskokollaan...
 
Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
Pieni rumpalipoika
30.08.2010 23:51:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoKo: Asiahan ei minulle kuulu, mutta mitä ihmettä?
 
Ammattimiehinä kaverit tekivät niin kuin artisti toivoi kertomatta että laulu kuuluu sitten vain monitorista, yleisölle ei lainkaan.
 
Olen ymmärtänyt, että monilla päivänpolttavilla maailmantähdillä tämä on ihan normaali käytäntö.
 
Mutta joo. Tästä saadaan pian aikaan uusi "paskat miksaajat"-ketju joka menee sellaisiin sfääreihin että paine saada se pois netistä nousee melko korkeaksi.
 
On aivan normaalia että kovat ammattilaiset useinkin aliarvioivat harrastelijoita. Niin varmasti tehdään alaan katsomatta. Se on inhimillistä ja normaalia jokaiselle suotavaa starbuilua, mutta sovittujen asioiden pitää silti päteä (tai sitten neuvotellaan tai pahoitellaan) ja päteä ei silti tarvii.
 
Viltsulla on mahtava lainaus sivuillaan liittyen artistien starbuiluun jonka muistaakseni Herra Rollins on lohkaissut. Se pätee myös toisin päin. Se, että on roudannut 60-luvulla Hurriganesia, ei musta mene kovinkaan paljoa arvostettavuudessaan edelle 2-vuotiaan lapsen rumpujen soitosta.
 
Ammattilainen osaa suhtautua oikealla tavalla kaikenlaisiin asiakkaisiinsa. Ammattilaisuus ei ole pelkästään sitä, että on korvat ja osaa yhdistää sen potentiometriin.
 
Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
rintapek
31.08.2010 00:15:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni rumpalipoika:
On aivan normaalia että kovat ammattilaiset useinkin aliarvioivat harrastelijoita.
Ammattilainen osaa suhtautua oikealla tavalla kaikenlaisiin asiakkaisiinsa. Ammattilaisuus ei ole pelkästään sitä, että on korvat ja osaa yhdistää sen potentiometriin.

 
Ainutkaan ammattilainen ylipäänsä millään alalla ei aliarvioi omaa duuniaan. Ei ainutkaan putkari tai sähkäri tuumi, et tilaaja on amatööri, joten nää voi vetää miten lystää. Ei yksikään omaa työtään arvostava tee niin.
 
Se on sit alalla ko alalla todellisuutta, et tarpeet, toiveet ja todellisuus ei kohtaa. Jolloin yleensä asiaan tarttee löytää syyllinen, eikä syytä.
 
One kind of music only - the good kind
eino mutku
31.08.2010 09:19:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa se lopullinen totuus löytyä jostain tuolta puolivälistä, mutta kyllä tuossa nyt tuli mieleen että toisella porukalla oli vilpitön halu saada homma omalta puoleltaan toimimaan ja jopa nähdä vähän extravaivaa. Joskus vaan se innokkuus herättää kyynistyneissä ja hommiin rutinoituneilta jopa lievää ärtymystä. Se kun monesti saattaa johtaa sellaiseen säätämisruljanssiin ettei siinä asiat helpotukaan hyvästä aikomuksesta huolimatta. Tästä tapauksesta tiedän yhtä vähän kuin sika hopealusikoista. Mutta kyllähän kuitenkin tekniikan henkilökunta on paikalla mahdollistamassa soittajan työn, eikä toisinpäin.
 
Itselläni on kyllä melkein poikkeuksetta hyviä kokemuksia ihan näin amatööripohjalta. Pystyttää vaan omat kamat mahdollisimman nopeasti, tarkastaa että niistä lähtee tarkoituksen mukainen ääni ja sen jälkeen soittaa vaan jos pyydetään ja silloinkin mahdollisimman simppeliä ja tositilannetta simuloivaa ääntä. Sit kun kaikki toimii niin ei tarvi enää soittaa. Jos vielä tietää että mitä haluaa monitoreista itselle niin saa ne omatkin olosuhteet vaivattomammin kohdalleen.
 
Näin olen ainakin kavereilta kuullut.
 
kkallio
31.08.2010 11:16:44 (muokattu 31.08.2010 13:01:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korjataampa nyt muutama Markon esittämä epätotuus/ epätarkkuus.
 
Tapahtuman luonne on kautta aikain ollut ns. kyläjuhla, jossa paikalliset ja vähän kauempaakin tulleet muusikot ja teknikot juhlivat tavallaan myös kesän päättymistä
 
Tänä vuonna muusikoiden ja teknikoiden tavallaan juhlimista edelsi tai sen keskeytti lomakylän 30-vuotisjuhla ja kutsuvierastilaisuus, josta ilmoitettiin mm. lehdessä. Soitimme tämän tilaisuuden päätteksi. Emme ääniteknikkojen ja rokkareiden bileissä.
Olin seuraamassa niitäkin. Kivaa oli. Varsinkin se kurkkuäänellä laulanut hevibändi oli aivan rautainen. Sen vanha setäkin ymmärtää.
 
Ensimmäinen kerta bändille on aina ensimmäinen kerta:jännitys on kova ja se luo hieman turhaan monesti ns "turhaa täpinää"
Totta, mutta kyllä se hieman täpisyttää (voimakkaampaa sanaa välttääkseni) , kun joutuu odottelemaan sormet kohmeessa sateisessa, koleassa syyssäässä sikeitä veteleviä ääniteknikkoja näiden itse sopimaan soundcheckiin kolmisen tuntia.
 
Toimittamasi raideri ei koskaan syystä tai toisesta ole tullut meille asti, mihin lie olette laittanut.
Väärin. Raideri toimitettiin viikkoja ennemmin freelancerillenne, joka lupasi toimittaa eteenpäin, kun tietää, ketkä paikalle tulevat. Tälle välille se jäi. Näin voi käydä, eikä siinä mitään. Errarum humanum est. Onneksi varmistin asian perjantaina tapahtumaan nimeämältäsi teknikolta. Toimitin saman tien sähköpostilla. Kuittasi t.r:n saapuneeksi tekstarilla. Laitoin sen siis ääniteknikollesi.
 
Järjestäjä ilmoitti, että tsekki on kello 14:00, järjestäjä on loppukädessä kuitenkin se joka määrää.
Olisiko järjestäjä määrännyt soundcheckin samaan aikaan kutsuvierastilaisuuden kanssa?
Epäilen. Sitäpaitsi, kun itse järjestäjän kanssa tulostamme sovin, oli puhe siitä, että klo 14:00 alkavan kahden tunnin kutsuvierastilaisuuden aikana ei rämistellä.
Lisäksi ilmoitit tekstarilla, että teknikkosi hoitaa lauantain ajat. Soitin siis hänelle. Noviisina pyysin ehdottamaan sopivat ajat ja menettelyt. Näiksi hän ehdotti: Load-in 12:30. Soundcheck 13:00. Ok. Tiedotin asian bändin muille jäsenille, ja olimme sovittuna aikana asemissa odottamassa ääniteknikkoja paikalle. Teknikot eivät saapuneet, vaan vetivät sikeitä.
 
Vaikka koko Suomen ääniteknikot ja ääniyrittäjät yhdessä nousisivat todistamaan, että tällainen toiminta, jossa lupaillaan, mutta lupauksia ei pidetä,vaan aiheutetaan asiakkaille tuntikausien kylmässä odottelua ja muuta epämukavuutta, on normaalia ja hyväksyttävää toimintaa, niin ei se sitä ole. Se on huonoa palvelua. Kummalliseksi asian tekee se, että tapahtuneelle laatupoikkeamalle eri edes yritetä tehdä mitään. -Sen lisäksi, että asiakkaan todetaan olleen väärässä.
 
miffe
31.08.2010 13:15:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eino mutku: Mutta kyllähän kuitenkin tekniikan henkilökunta on paikalla mahdollistamassa soittajan työn, eikä toisinpäin.
 
Tästähän päästään siihen filosofiseen pohdintaan, jossa, joko yleisö tulee paikalle artistin takia, tai sitten, tulee artisti paikalle sen yleisön takia.
 
Yleensähän teknikko saapuu paikalle sen takia, että siellä on bändi. Mutta tiedän myös tapauksia, joissa artisti on päässyt valitsemaan kyseisen päivän keikkamestan ylikysynnästä johtuen. Valitsi sitten sen paikan, jossa oli teknikko kamojen kanssa paikalla, koska tiesi kyseisen kaiffarin olevan hyvä duunissaan.
 
Eli karrikoiden, artisti meni keikalle teknikon takia.
 
turkulainen
eino mutku
31.08.2010 13:23:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miffe: Tästähän päästään siihen filosofiseen pohdintaan, jossa, joko yleisö tulee paikalle artistin takia, tai sitten, tulee artisti paikalle sen yleisön takia.
 
Yleensähän teknikko saapuu paikalle sen takia, että siellä on bändi. Mutta tiedän myös tapauksia, joissa artisti on päässyt valitsemaan kyseisen päivän keikkamestan ylikysynnästä johtuen. Valitsi sitten sen paikan, jossa oli teknikko kamojen kanssa paikalla, koska tiesi kyseisen kaiffarin olevan hyvä duunissaan.
 
Eli karrikoiden, artisti meni keikalle teknikon takia.

 
Kyllä ehdottomasti hyvä teknikko antaa parhaimmillaan positiivisen buustin soittajille sekä ammattitaidollaan että myös persoonallaan.
 
MK2
02.09.2010 15:41:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terwehdys
 
Laitan nyt vielä tämän kerran vastauksen tänne, en yleensä netissä hirveesti aikaa vietä, koska:
a: Jos keikkoja on kuussa 22 + paluupäivät, aikaa ei hirveästi jää muuhun, Facebookkia ja playstationia on reaalielämässäkin ihan riittävästi.
B. Kaikki keskustelut tahtovat mennä aina loan heitoksi, aina joku soffalla aikaansa viettävä tietää nämäkin hommat meitä paremmin. Meillä normipäivä on vähintään 16h, jolloin
yötyöläisellä tahtoo aina olla silmät sirrillään ja hiukset pystyssä.
Pisin yhtäjaksoinen työ on itsellä ollut 53h, normi ihmisellähän jo alkaa seitsemän tunnin jälkeen mieli lähteä toimistolta laatupoikkeamien yllättäessä kotiin..
Meidän työ ympäristössä kun erilaiset laatupoikkeamat ovat jatkuvia, enemmän
sääntö kuin poikkeus. Aina kuitenkin on hengissä selvitty, joskus rimaa hipoen, mutta kuitenkin maaliin.
 
Kuten sanottu, tämä on ollut kyläjuhla, johon aikaisemmin ovat muusikot hakeneen kamat ja myöhemmin siellä bändien mukana olleet teknikot olleet teknikot ovat halunneet hoitaa
systeemit.
 
Joten: en koskaan ole puuttunut ko. kemujen kulkuun tai suunnitteluun.
Ainoa tieto, joka minulle juhlista tuli oli, että tapahtuma on tänä vuonna kaksipäiväinen ja
samallainen äänikattaus tarvitaan kuin edellisvuosina.
Eli minulla ei ollut tietoa 30-vuotis juhlista ym. tilaisuudesta.
Koska työskentelen jatkuvasti ympäri Suomea, ei paikallislehden ilmoitukset minua valitettavasti tapaa.
 
Ehkä tästä eteenpäin pitäisi tehdä tämä virallisemmin ja tehdään siitä jäykempi juhla jossa
on lavamanagerit hoitamassa aikataulut ja jätetään turhat jamittelut ja muut
turhuudet pois. Luulen kuitenkin, että bändit ja ihmiset jotka tätä juhlaa pyörittävät, eivät tähän suostu.
 
Valaistusta Freelancer nimikkeeseen:
Freelancer on henkilö, joka tekee töitä monille tahoille,voi tehdä töitä myös kilpaileville firmolille, ei ole siis firmanvakituinen työntekijä.
Itse työskentelen myös Freelancerina(vaikka laskutankin oman toiminimen kautta)
esim juuri aijemmin mainitulle Eastwaylle.
Eli on vain töissä kyseisessä keikassa(työsuorituksessa), joten hänellä ei ole velvoitteita tämän ajan ulkopuolella firmaa kohtaa, jolloin:
 
Freelancer, jolle lähetit raiderin, ei ole velvollinen sitä toimittamaan eteenpäin, jos hän ei työskennellyt kyseisessä tapahtumassa.
Ainoa, jolle voit lähettää riderin tässä tapauksessa, olen minä itse, koska vakituisesti firmassa ei työskentele ketään muuta.
Sait kuitenkin raiderin perille edellisenä päivänä, joka on ihan riittävä aika tässä tapauksessa.
 
Yleinen vihje kaikille :Yleensä raiderin olisi hyvä olla perillä viikkoa aikaisemmin vetoa, jolloin viikon alussa kamojen jaot varastoilla menisi oikein loppuviikon vetoihin.
 
On tietysti harmittavaa että aikataulu sekaannukset tuottivat tällaisen sekaannuksen,
tiedot eivät kulkeneet kaikille osapuolille ja aiheutti turhaa odottelua.
Teidän keikkahan alkoi 16:00 ja vieraiden vastaanotto tilaisuus klo !4:00 ja kesti vartin
Ymmärtääkseni tässä välissä olisitte ehtineet varmasti suoriutua kaikesta, ilman kiirettä.
 
Tämä on kuitenkin vielä pientä, itse olen odotellut eräissä kemuissa lavaa kolme päivää.
Kasaus, jonka piti kestää yhden iltapäivän ja sitten kotiin, keikka venähti neljään päivään,
ei rahaa mukana, t-paitasillaan Suomen kylmässä kesässä ja silloin ei vielä ollut kännyköitäkään, netistä puhumattakaan. Silti homma hoidettiin suuremmitta haloitta kotiin.
 
Juteltuani eri tahojen kanssa on käynyt ilmi että: järjestäjä oli tyytyväinen ja teidänkin bändin muut jäsenet tuntuvat tyytyväisiltä.
Valitettavaa on se, että jos koet henkilökohtaisesti saaneesi huonoa palvelua, tämä on kuitenkin monen osasen summa ja minusta on turhaa siitä koko Suomen ääni alaa tähän hakea.
Sen lisäksi en mielestäni ole sanonut, että asiakas on väärässä, olen vain yrittänyt oikoa esittämiäsi syytöksiä, ymmärtääkseni tämä on eri osasten summa, eikä tässä voi mitään yksittäistä syylistä nimetä, eikä sitä kuka on sataprosenttisesti oikeassa ja väärässä.
Sitä että tässä jotain henkilökohtaista kaunaa en tiedä, siksi olisikin ihan kiva että esiintyisit
myös koko nimellä ja mitä orkesteria edustat.
 
Tähän vielä muutamia kommentteja muille kommentoijille:
 
Suhtautuminen ns lämppäreihin:
Henkilökohtaisesti siinä ei ole mitään eroa, vaan aina yritetään tehdä työ niin hyvin kuin se on mahdollista kulloisissakin olosuhteissa aikataulujen ym ulkopuolisten tekijöiden salliessa.
- täytyy muistaa aina, että joku voi olla sinun tuleva pitkäaikainen työnantajasi.
 
Jos artisti (Asiakas) sanoo, että mikrofoni jakoa ei tehdä, niin silloin asiakas on oikeassa.
- ei ole tosiaankaan ensimmäinen kerta,(eikä viimeinen) että artisti sanoo; että laita mulle mikki,
mutta älä vahingossakaan avaa sitä.. teknikko ei voi artistia tuntematta tietää
johtuuko tämä artistin amatööriudesta vai siitä, että artisti ei halua lauluansa muiden kuuluviin. Näitä feikki laumikkejä on tässä Bisneksessä enemmän kuin arvaattekaan.
Putki hommat ovat sitten erikseen, siellä tuskin feikkiputkia hirveesti vedellään.
 
Pohjanmaan äänentoistosta:
Pojanmaan äänentoisto on enemmän 2010 luvulla kuin monet muut Suomen alueet,
esim. meiltä löytyy uudet Soundcraftin digitiskit Si3, Si2 ja Si1, mitä ei vielä ymmärtääkseni
missään muualla Suomen äänifirmoissa ole.
Esim. eräällä Ison firman festivaalilla totesimme että koko päälavan miehistö sattumalta oli pohjalaisia tai sieltä lähteneitä.
Nyt viime vuodet on tehty isoa bändikiertuetta sellaisella tahdilla ympäri Suomen, että
kuka vaan voi tulla koittamaan, kuinka kauan siinä kyydissä pää kestää.
Niin ja Pohjanmaalta myös on lähdetty maailmalle tekemään Suomen ykkös artisteja,
ei Pohjalaisilla ole mitään syytä hävetä muiden Suomalaisten rinnalla.
 
Tällaista tällä kertaa: Nyt pidän juhlallisen puolentoista viikon loman työstä,
sekä mediavälineistä.
 
t Marko Ketola
www.pop-artikkeli.com
 
Sami_T
02.09.2010 18:31:49 (muokattu 02.09.2010 18:43:03)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulee nyt tää Ketolan kertoma siihen sävyyn että ainakin mua rupes jurppimaan.
 
Omalla erinomaisuudella vouhkaaminen on mun mielestä erikoinen vastakaneetti siihen että orkesterin mielestä teidän ukot ei oo hoitanu hommaa asianmukaisella tavalla.
 
Jos mun firman keikoista rupeaa tulemaan aiheesta _tai jopa aiheetta_ sellaista palautetta että ukot veteli mitä sattuu niin kyllä mua rupeis mietityttämään se että miten tässä näin pääsi käymään.
 
Orkesterit ja muusikot on välillä vähän erikoisia ja haluaa tehdä asioita oudolla ja välillä suorastaan "väärällä" tavalla. Niin kyllä se on mun mielestä osa sitä ammattitaitoa että osaa pelata niiden kanssa niin että kaikki on tyytyväisiä ja homma toimii.
 
Kaikki täällä tekee pitkää päivää.
 
Se että jos tekee 53 tuntisen työpäivän niin se ei oo mikään uroteko vaan hölmöyttä ja merkki siitä että hommat ei oo näpeissä.
 
Jos joku rideri tulee väärään paikkaan niin ei oo iso vaiva välittää se eteenpäin sinne minne se kuuluu tai ainakin vastata että nyt tuli vähän väärään osoitteeseen. Vaikka siihen ei mitään pakkoa olisikaan.
 
Jos soundcheck ajat muuttuu niin siitä yleensä on tapana ilmoittaa orkesterille.
 
Se että muualla Suomessa ei oo Si-sarjan Soundcrafteja niin siihen on varmasti syy mutta mä vähän luulen että se ei oo ihan se mitä sä annoit kirjoituksessasi ymmärtää.
 
Se että jos joku tulee Pohjanmaalta niin sen on pakko kertoa se viimeistään toisessa lauseessa pitää näköjään edelleen paikkansa.
 
samitorvinen.blogspot.com
jaripp
02.09.2010 18:51:40 (muokattu 02.09.2010 23:44:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin!
 
Rauhoitutaampas hieman!
 
KÄSI YLÖS KUKA OLI PAIKALLA!!!!
 
nyt täällä alkaa olla jo porukka kuumana, olin itse kyseisessä juhlassa pakalla ja
mitä pändiin tulee niin eipä ollut pojat aivan valmiita keikalle, huomaahan sen nyt jo tästäkin asenteesta..
 
Valmiin pändin riemua!!
 
teudori
02.09.2010 21:30:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaripp: No niin!
 
Rauhoitutaampas hieman!
 
KÄSI YLÖS KUKA OLI PAIKALLA!!!!
 
nyt täällä alkaa olla jo porukka kuumana, olin itse kyseisessä juhlassa pakalla ja
mitä pändiin tulee niin eipä ollut pojat aivan valmiita keikalle, huomaahan sen nyt jo tästäkin asenteesta... ei kehdannut lähtee edes vaimon kanssa tanssimaan ku hävetti jo pändinpuolesta tarpeeksi! Pitäisikö aloittaa uusi keskustelu pändistä? tanssin huumaa kompin kääntyessä jalat solmussa!
 
Valmiin pändin riemua!!
 
onneksi kukaan ei loukannut itseään!

 
Kiitos oikean ammatti ihmisen lausunto amatööri Pändistämme lämmittää mieltä.
Olin paikalla ja yritin heikolla laulutaidollani tulkita suomalaisia ikivihreitä siinä ainakin Jari Prin... mukaan onnistumatta. Pyydän nöyrästi anteeksi jos onnistuimme pilaamaan pienen kylätapahtuman otan siitä täyden vastuun.
Yksi asia minua vain ihmetyttää, jos ja kun jari olet tuossa kyseisessä ääni firmassa toissä, kuinka ihmeessä olisit kerennyt vaimosi kanssa tanssimaan, eikö sinun olisi pitänyt käännelle potikkaa?
ja etkö ole suhteelisen jäävi komentoimaan Pändimme musiikillisia lahjoja (jotka ovat aivan varmasti vaatimattomia) vasta puoli vuotta opeteltuamme.
Mutta onhan sinulla aivan varmasti siihenkin taidot AMMATTILAINEN kun olet. itse yllätyin miten hauskasta kiipparimme kysymyksestä onko muilla Bändeillä ollut kompurointeja valmiin pa:n suhteen nousi noinkin tiukka vääntö. nöyrästi toivoisin omalta osaltani että kirjoittelu loppuisi tähän.
 
Vilhelmus
02.09.2010 22:17:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtavaa. Sinänsä viihdyttävän väännön (paskat miksaajat -legendaketju oli toki jotain..) seassa on kuitenkin aina jotain asiahippusiakin, jotka laittavat ajattelemaan.
 
Jaripp:n tyyliset kommentoijat taas voivat suoraan jättää kirjoittamatta.
 
Jäätävä mänkkinen.
Marzi
02.09.2010 22:29:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nää hommat tavataan yleensä hoitaa kasvotusten ja/tai järjestäjän(tilaajan)/PA-firman ja orkesterin kesken. Tällänen nettiinkirjoittelu saa aina ikäviä puolia ja on ihan helevetin lapsellista. Palaute pitää antaa asianomaisille tahoille suoraan, oli se sitten hyvää tai huonoa. Ihan kun muissakin töissä.
 
Pikkuasioilla on tapana kärjistyä kun ei näe puhujien naamaa, pelkän tekstin. Painan itselleni varoitusta ja toivon, että tämä ketju menee lukkoon tai poistetaan. Ketjussa kun ei ole muuta kuin viihdearvoa. Mihinkään muuhun en ota kantaa kun en ole ollut kyseisessä tapahtumassa läsnä.
 
Tarpeeksi on liian vähän.
jaripp
02.09.2010 22:51:09 (muokattu 02.09.2010 23:46:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sori vaan kaikille!
 
Kaikki muut taitavat tietää paremmin mitä on tapahtunut, minä lopetan tähän!
 
Kiitos kaikille osaa ottaneille...
 
Ja kiitos teille, Teuvo ja tynamiitit Bändi
 
jannu
02.09.2010 23:01:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei jumalauta, aikuiset ihmiset...
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
rintapek
02.09.2010 23:56:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Tulee nyt tää Ketolan kertoma siihen sävyyn että ainakin mua rupes jurppimaan.
 
Meinasin jotain tohon skrivata, mut hokasin, et SamiT oli sen jo laittanu.
Niinpä tyydyn laittamaan Samille plussan.
 
Jos toi täysin asiattomasti ketjuun ilmaantunut bändin vedon dissaminen loppuu, ni mun mielestä ei o tarvetta pistää ketjua lukkoon. Jos vaan dissaus loppuu.
 
Eli mis kohtaa tapahtui virhe ja mitä itsekukin meinaa tehdä, et semmoista virhettä ei tapahdu?
 
Tolle vetäneelle bändille vaan tiedoksi/lohduksi semmoinen asia, et bändejä on huonoja/hyviä/aloittelijoita/harrastelijoita/ammattilaisia/maailmantähtiä ja kaikkee tolta väliltä. Vain itse voi tietää milloin soitto ylittää tai alittaa sen ittensä määrittämän riman. Bändi on kumminkin tilattu keikalle taidoistaan johtuen, tai niiden puutteista huolimatta. Nokka pystyyn vaan ja kohti seuraavaa keikkaa.
 
One kind of music only - the good kind
Thyvon
03.09.2010 00:12:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marzi: Painan itselleni varoitusta ja toivon, että tämä ketju menee lukkoon tai poistetaan. Ketjussa kun ei ole muuta kuin viihdearvoa.
 
Ei nyt herraisä lukkoa! Tässähän on sellaista oppituntia huonosta asioiden hoitamisesta ja julkituomisesta molemmilta suunnilta notta alta pois! Maustettuna pohjalaisella ylpeydellä, eihän tässä meinaa tuolilla enää kohta pysyä!
 
rintapek
03.09.2010 00:52:15 (muokattu 03.09.2010 00:52:32)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thyvon: Ei nyt herraisä lukkoa! Tässähän on sellaista oppituntia !
 
Mä olen samaa mieltä. Tosin kyl sillä varauksella, et jos bändikundit on sitämieltä, et pannaan ketju bittiavaruuteen, niin heihei.
Kenen tahansa ny edes jonkin aikaa humpattia vetäneen perse kestää melkomoista potkimista ja siihen on vaan tottuminen. Mut ymmärrän helvetin hyvin, jos just aloittanu harrastebändi tahtoo tän ketjun bittitaivaaseen. Sitä tahtoa sit pitäis kunnioittaa
Mut jossain vaiheesa myös se perseen tervaaminen pitää aloittaa. T.s. pitää ottaa vastaan kritiikkiä, pitää sulattaa se, et kaikki kritiikki ei o asiallista, kaikki kehut ei o tosia jne.
 
Puutteistaan huolimatta, tai just niistä johtuen täs ketjussa on opiksi otettavaa ihan kenelle tahansa. Sen vuoksi toivoisin, et ketju sais jäädä, jos vaan kommentointi jatkossa pysyis asiallisemmalla tasolla.
 
One kind of music only - the good kind
Marzi
03.09.2010 02:45:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/rules.php#rules
 
Ainakin pari kohtaa täyttyy jo kun vittuillaan nimillä ja ja hyökätään bändejä kohtaan. Mut sen kun, ei oo penniäkään kiinni.
 
Kannattaa kuitenkin muistaa, että tätä foorumia seuraa joko suoraan tai välillisesti suunnilleen jokainen musiikin kanssa työkseen toimiva ja iso kattaus harrastelijoita. Mun mielestä tämmönen keskustelu on tässä yhteydessä asiatonta ja turhaa. Ihmisten pitäis osata ja antaa hoitaa asiat keskenään.
 
Tarpeeksi on liian vähän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «