Muusikoiden.net
06.12.2016

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Behringer Eurolive?
1
Mikko L
27.08.2010 22:17:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi, haluaisin kuulla kokemuksia ja mielipiteitä näistä laitteista:
http://www.thomann.de/fi/behringer_b210d.htm
http://www.thomann.de/fi/behringer_eurolive_b212d.htm

Nämä ei tulisi aivan normaaliin käyttötarkoitukseen vaan pelkästään kitarasignaalin toistamiseen. Axe-Fx:ää käytän preamppina ja tarvin kokoäänikaiuttimen toistamaan signaalia minun kuultavaksi treeniksellä ja joissain tapauksissa livemonitorointiin.

Kysymyksiä:
Onko Eurolivet oikeasti "full range" vai värittävätkö soundia?
Onko äänenlaatu hyvä vai onko yläpää räkäinen?
Riittääkö 210:n 220W RMS? En usko että oikeasti on 2 kertaa isoäänisempi kuin 100W kitaravahvistin, mutta ollaanko suunnilleen siinä 100W kitaravahvistimen paikkeilla?

Kertokaa toki jos jotain asiaan liittyvää tulee mieleen! Kiitokset jo ennakkoon!

Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Aapo
28.08.2010 09:02:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändikaverilla on tuollaiset 12-tuumaiset Behringerit.

Samalla kämpällä on mun passiivi Mackie ART300:t (nuo on niitä vuosituhannen vaihteen RCF art300:a, joissa oli pari vuotta Mackien logo). Niitä ajellaan 30-40 vuotta vanhalla Yamahan mikserivahvistimella, tehoa ilmeisesti 2x75W, 8 Ohm.

Kitaristit soittavat suoraan linjaan erilaisten efektipurkkien läpi ja suosivat vahvasti tuota Yamaha-Mackie viritystä Behringerien sijaan. En osaa kovin analyyttisesti noita arvioida, mutta räkäinen on varmaan juurikin oikea sana kuvaamaan sitä Behringerin soundia. Meidän kämpän akustiikka on niin huono, että noiden molempien maksimiäänenpaine siellä on suunnilleen sama ennen kierto-ongelmia.

Behringerit sinänsä ovat toimineet ja meteliäkin tuntuu lähtevän, mutta en ostaisi itselleni.

SteveHarris
28.08.2010 13:58:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö se ois kuitenki fiksumpaa ajaa yhdistelmää niin että otat Axe FX->pääte->kitarakaappi tai jopa 2 kpl?

Tai sitten perus nuppi+kaappi ja efektilooppiin ajat axe fx:ää , tulee varmasti parempaa saundia kun millää missä lukee behringer :)

http://www.studiomjau.com/
Dugeroow
28.08.2010 17:18:41 (muokattu 29.08.2010 15:25:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse noita kerran St. Pauls Soundissa ihan mielenkiinnosta kuuntelin ja vertailin Rcf ART 310:aan mikä ainakin jonkinlainen standarti taitaa tällä hetkellä olla noissa aktiivipöntöissä. Omat levyt ei tosin olleet mukana.

Mun muistikuva tuosta kuuntelukerrasta oli kyllä sellainen, että siinä yläosastossa ei Behringerissä mitään sen suurempaa eroa ollut RCF:n kanssa, mutta nimenomaan se bassopuoli oli selkeästi ponnettomampi kuin RCF:ssä. Sellainen napakkuus ja "täyteläisyys" puuttui. Eli ei siinä diskantissa mitään sanomista mun mielestä ollut.

Tuota bassopuolta/alamidleäkin pitäisi mun mielestä sitten varmuuden vuoksi vielä lisää testailla jos pönttöjen alle laittaa subit, mutta jos yksinään on tarkoitus käytellä, niin kyllä RCF:stä kannattaa maksaa enemmän. Ei nuo behringeritkään mitkään ihan hirveän kuuloiset ole muovipurkkien kategoriassa.

Mikko L
28.08.2010 20:38:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siis tän hetkinen tilanne on se että ajan Axea päätteen (ART SLA-2) ja kaapin läpi ja tämähän toimii hyvin, mutta jos käyttäisin full range monitorointia niinku nämä edellä mainitut niin voisin vaihtaa kaappia soundin mukaan Axesta. Kaappeina käytän Redwirezin kaappeja jotka on todella todella hyviä.

Pointtina se että voin jo nyt käyttää livenä Axea niin että yleisö kuulee Fenderit Twin kaapin läpi soitettuna (ja hyvin mikitettynä!) ja sitten Marshallit Marsukaapista ja Mesat Mesakaapista ja Bognerit Bognerkaapista ja näiden risteytykset tietenkin. Kuitenkin haluaisin myös itse kuulla nämä soundit ja se että mun oma soundi tulee vain yhden kaapin läpi ei välttis oo paras asia kun jotku näistä muista kaapeista on kirkkaampia ja alavoittoisempia yms. Myöskin haluaisin kuulla täsmälleen sen mitä yleisö kuulee.

Mulle ei oo mitenkään elintärkeää että onko soundi hifiä mun omasta monitorista. Jos tämä vaan riittäisi treeniksellä niin roudaaminen ja laitteen virittäminen yms. on paljon yksinkertaisempaa. Mä en usko että Euroliven alapääpolitiikka on ongelma mulle sillä tykkään antaa basistille sen oman tilansa ja leikkaan alapäät yleensä 125hz:stä alaspäin pois.

Lähinnä homman ois tarkoitus helpottaa mun roudailua. Tän kanssa tilanne ois se että voin kantaa mun kitara-riggiä yhellä kantoreissulla. Kitara laukussa selässä, Axe-Fx räkkilaukku yhdessä kädessä ja speakkeri toisessa. Lisäksi paljon vähemmän säätämistä ja tasainen laatu.

Täytynee vaan ottaa ja kokeilla miten tuo homma toimii. Toivottavasti ei oo kohta torilla myynnissä. :D

Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti