Muusikoiden.net
04.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Efektiä
1
Sami_T
26.07.2010 08:27:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on TC M-Oneja ja niillä saan rokkihommissa tehtyä kaiken mitä oon tähän asti tarvinnu.

Sitten kun on jotain kevyempää keikkaa (jazz, blues) niin en saa tosta vehkeestä hyvän kuuloista kaikua esim. laululle tai akkarille. Ja mitä oon konsultoinu kollegoita niin ei oo saanu kukaan muukaan.

Ja muutenkin aina välillä kuuluu kitinää selän takaa noista M-Oneista että ainakin yksi parempi kaiku pitäisi olla.

Niin mitä ostan ja miksi. Hinnan tarvis alkaa ykkösellä, enempään ei oo paukkuja ainakaan nyt. Voi olla käytettykin.

samitorvinen.blogspot.com
AnttiR
26.07.2010 11:56:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esim TC M3000 on aika yleinen ja hyväksytty rideriystävällinen laatukaiku. Samoin Lexiconin PCM90 ja Yamahan SPX2000.

-a-

Sir Attila
26.07.2010 12:25:21

Samat koneet tuli mulle mieleen, mutta mun tietääkseni Lexiconin PCM 90 ja 91 ei valmisteta enää (korjatkaa jos olen väärässä). Mutta jos löydät tuollaisen sopuhintaan niin korjaa talteen, ovat kyllä hyviä laitteita.

Sun tarpeisiin SPX2000 on hyvä valinta. TC3000 toimii mun mielestä paremmin multiefektinä, mutta SPX:ssä on paremmat perus-kaiut. Kaupan päälle vielä vanhoista SPX:istä periytyvä käyttölogiikka jonka ainakin vanhan liiton miksaajat osaa ulkoa.

puusormi
26.07.2010 12:27:33 (muokattu 26.07.2010 12:27:48)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilla on pcm-91 kaupan. Siis jos et ole sattunut huomaamaan.

Saapiko lähettää terveisiä?
Esp
26.07.2010 12:55:30

Sami_T: Mulla on TC M-Oneja ja niillä saan rokkihommissa tehtyä kaiken mitä oon tähän asti tarvinnu.

Sitten kun on jotain kevyempää keikkaa (jazz, blues) niin en saa tosta vehkeestä hyvän kuuloista kaikua esim. laululle tai akkarille. Ja mitä oon konsultoinu kollegoita niin ei oo saanu kukaan muukaan.

Ja muutenkin aina välillä kuuluu kitinää selän takaa noista M-Oneista että ainakin yksi parempi kaiku pitäisi olla.

Niin mitä ostan ja miksi. Hinnan tarvis alkaa ykkösellä, enempään ei oo paukkuja ainakaan nyt. Voi olla käytettykin.

Käytetyt Lexicon PCM60, PCM70, PCM80/81 ovat kaikki hyviä valintoja, hintaluokat liikkuu käytettynä reilusti alle ton ykkösenkin. TC:n M3000 ja M4000 ovat molemmat ihan kelpo pelejä. SPX2000 on ihan jees, mutta ei jostain syystä sytytä mua muuten kuin rumpukäytössä (tämä voi olla ihan oma outo fiksaationi, älkää kysykö :P).

Jos hintahaitari ei olisi noin kapea, suosittelisin Bricastia, ihan järjettömän hyvä kaiku. Lexiconin 480L ja Bricasti ovat oikeastaan parhaat kaikulaitteet joita olen ikinä kokeillut. AMS RMX16 on myös omalla tavallaan hyvä, mutta ehkä hieman suppeampi käyttöalueeltaan kuin nuo kaksi edellämainittua.

Mä voin vuokrata sulle Bricastia aina kun tarvit, ja se ei ole mulla itsellä käytössä :P

Täh?!?
AnttiR
26.07.2010 13:16:56 (muokattu 26.07.2010 13:17:56)

Liveolosuhteissa, varsinkin jos tarjoilee vieraileville miksaajille, on kaluston tuttuus / helppo ja nopea käyttölogiikka aina plussaa. Siinä mielessä TC ja Yamaha ovat varmoja valintoja. Lexicon on myös monille tuttu, mutta vähemmän PCM koneita käyttäneet varmaan vierastavat valikkorakennetta, jos on kiire.

Eventiden koneista saa myös laadukkaita kaikuja muiden efektien lisäksi, mutta niitä näkee tarjolla harvemmin.

Jos tsekkaa suomalaisten PA-firmojen ja klubien efektikattausta, niin varmaan lukumääräisesti kärkipäässä ovat hakemaasi tehtävään M3000, PCM 90 /91 sekä SPX2000.

Omista kokemuksista voisin mainita vaikkapa viimeisimmän festarin, missä olin etupään vahtina. Digicon mikserin kylkiäisenä oli efekteinä D-Two, M3000, H3000, SPX900..
Kukaan ei halunnut käyttää pöydän efektejä ja räkkikoneista otettiin D2 ja SPX yleensä heti käyttöön. Sen jälkeen M3000 ja sitäkin vain harvakseltaan, johtuen lähinnä siitä että hyvin harva bändi käytti lauluissa muuta kuin delayta. Ja taisiko yksi bändi koko viikonloppuna käyttää H3000:sta. Toinen bändi kokeili johonkin, mutta kun miksaaja ei heti osannut säätää delay-aikaa kohdilleen, tiputettiin laite pois samantien.

-a-

MJ
26.07.2010 18:20:27

Jos hintahaitari ei olisi noin kapea, suosittelisin Bricastia, ihan järjettömän hyvä kaiku. Lexiconin 480L ja Bricasti ovat oikeastaan parhaat kaikulaitteet joita olen ikinä kokeillut. AMS RMX16 on myös omalla tavallaan hyvä, mutta ehkä hieman suppeampi käyttöalueeltaan kuin nuo kaksi edellämainittua.

Mä voin vuokrata sulle Bricastia aina kun tarvit, ja se ei ole mulla itsellä käytössä :P

Noi sun ehottamat vehkeet o just semmosia mitä kovin moni liveseppä ei osaa käyttää... No toi Bricasti oli aika iisi, mut kumminki.. nuo menee sinne tuo ite osastolle...

Esp
26.07.2010 22:35:02

MJ: Noi sun ehottamat vehkeet o just semmosia mitä kovin moni liveseppä ei osaa käyttää... No toi Bricasti oli aika iisi, mut kumminki.. nuo menee sinne tuo ite osastolle...

Suosittelinkin noista vain Bricastia, mainitsin nuo kaksi muuta vain referenssinä. Vaikka ei niistä kumpikaan kyllä hirveän vaikea ole käyttää, tuo 480L on loppuviimein aika yksinkertainen käyttöliittymältään, tietty se LARC voi hämätä aluksi.

Täh?!?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti