Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Helposti laajennettavia laulukamoja reenikämpälle
1
Alphie
08.06.2010 10:42:57 (muokattu 08.06.2010 10:44:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjest!
 
Selailin muita aihetta sivuavia threadeja, mutta kysmyksiä jäi edelleen, joten päätin tehdä oman threadin.
 
Ajatuksena olisi hommata uusi laadukkaampi äänentoisto treenikämpälle. Treeneissä tarvetta olisi laulun, kitaran (Pod X3 Liven kautta) ja satunnaisten taustanauhojen vahvistamiseen, myöhemmin ehkä myös basari messiin. Setti olisi myöhemmin tarkoitus laajentaa pienille klubeille sopivaksi äänentoistoksi, joka tietysti potkisi myös paremmin sitten treeneissä. Jos sillä nyt jotain väliä on, niin musiikkityylinä on jonkinlainen metallimusiikki.
 
Budjetti tällä hetkellä on noin 1000 euron luokkaa. Mitä kannattaa ostaa ensimmäiseksi? Käytettyä vai uutta? Pikkumikseri, tarvittavat mikit ja piuhat on jo olemassa, joten alkuun pääsee varmasti.
 
Itse ajattelin, että kannattaisi hommata kaksi laadukasta aktiivikaappeja, joissa on tarpeeksi tehoa. Kokeilen nyt lähipäivinä kavereiden RCF Art 310A-kaappiparilla, että miten homma lähtee toimimaan.
 
Onko muita ajatuksia tai muuta huomioon otettavaa?
rintapek
08.06.2010 11:10:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiks toi ketju kerro mitään?
www.muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=190294&oo=30
 
One kind of music only - the good kind
Alphie
08.06.2010 13:28:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kertohan se... Kiitokset vinkistä!
passe
21.06.2010 01:27:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin juuri pari vanhaa, mutta toimivaa JBL:n EON power 15 aktiiviskobea treenikselle. Kaveriksi näin alkuun Soundcraftin (myös käytetty) Spirit M4 mikseri. Tositoimissa en ole vielä päässyt testaamaan, mutta alkuvaikutelma on ehdottoman hyvä. Hinta paketille oli mielestäni very very ok.
 
Mikseri toki vaihtuu isompaan, sitten joskus. Ajatuksena on, että kun sen aika tulee niin vaikka yksi kerrallaan ostan lisää uusia EON-sarjan kaappeja ja aina uuden tullessa kehiin vanha siirtyy monitoriksi. Keikalle sitten tarvittaessa subbari ja vahvari tilpehööreineen vuokralle.
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Henri93
21.06.2010 01:43:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro Tuomas!
 
Mulla on myynnissä monen näköistä edullista ämyriä tuola m-netissä just treeniskäyttöön http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=428633. Tosta esim. noi Dapin kaapit ja niille sopiva pääte vois olla toimiva paketti. Noita pääsee viel ihan ite testaan ku tuola Oulun Hellareilla sijaitsee noi romppeet tällä hetkellä :). Jos kiinnostaa niin mulla on noita miksereitäki pari erikokoista digitaalisena ja analogisena niin voisin ehkä jonku niistäki myydä.
 
Nyt syksyllä pistän myös yrityksen pystyyn just näitä ääni ja valohommia niin mun kautta saatte sit noille keikoille oikeesti laadukkaat värkit tosi edulliseen hintaan. Pienille keikoille pieni kalusto, isommille iso ja ulkokeikoille ulkokeikkojen line-array äänentoisto ;). Ja tietenki miksaus ja valopalvelut kans mukaan!
 
Mut sulla varmaan on mun numero niin soittele nii jutellaan lisää :).
 
------------------------------
mainostus päättyy
 
Mulla on noita rcf art 310 aktiivina ja rcf art 312 passiivina. Kummatki ämyrit kyl tosi hyviä hintasekseen. Varsinki toi art 310 eikä painakkaan mittään. Et niitä suosittelen. Pitemmässä juoksussa noista arteista on paljo enemmän iloa ku niistä halvemmista laitteista. Myös sitä Mackien saman hintaluokan merkkiä on kehuttu, mutta ilmeisesti siinä on isompi elementti ja painoa tulee myös lisää. Eihän noista mistään pikkuämyreistä oikeen basaria ajeta. Ehkä napsetta uskaltaa ripauksen ajaa, mut saa olla subbari erikseen siihen käyttöön tai joku 15 tuuman oikeesti hyvä monitori.
 
Mutta tämmöstä...
 
-Hensu
 
www.valoakansalle.webs.com
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «