Muusikoiden.net
09.12.2016

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikserikysymys!
1
_Paavo_
20.05.2010 12:23:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve kaikille!

Olen oman toimen ohella päätynyt hivenen pohtimaan erään keikkapaikan kiinteään asennukseen tulevaa mikseriä.

Vaateet:

Noin 40ch
Analogilaite
Kunnon eq:t
VCA:t?
Myös monitorit operoidaan samasta laudasta, eli auxeja saisi olla riittävästi
Sellainen, että ei löydy kaikkien bändien "ei näitä" listoilta

Budjetti noin 15k€

Tähän luokkaan löytyy monennäköistä Soundcraftia, Yamahaa, Midasta jne, mutta kertokaapa Te, arvon palstalaiset, mikä olisi teidän mielestänne hyvä valinta! Ja kannattaa muistaa, että lauta matkaa sellaiseen paikkaan, että voi joutua itsekin käyttämään..

Käyttötarpeet pitävät sisällään niin rokkibändit, tanssinäytökset, kuin marttakerhonkin.

Ja tiedämme, että budjettiin mahtuu jo pirun monta hyvää, hienoa, kaunista jne. digitiskiä, mutta niitä ei nyt kaivata! (Tämä on siis jo keskusteltu juttu)

T: Paavo

arig
20.05.2010 13:13:53 (muokattu 20.05.2010 13:29:02)

Mitenkäs APB-Dynasonics Spectra-T? Taitaa vaan 24 rännisenäkin olla jo likellä 15kEUR veroineen? Kerran mokomaa kokeillut ja tykkäsin. VCA:t (8 kpl) ja matriisi (15x4) jne...

Spectra-C on se edullisempi, josta puuttuu ainakin sweepattavat ylä- ja alahyllykorjaimet.

EDIT: Ja se kymmenen AUXia riittää moneen. En muista kuinka pre/post sai määriteltyä. Mutta www.apb-dynasonics.com senkin varmasti kertoo.

-Turn Me Up!
duane
20.05.2010 13:22:23

Virgin Oilissa on Soundraft MH2, 32ch + 4st ja 8VCA. Ainakaan mun siellä touhutessa ei oo kellään vierailijalla (mukaanlukien pari ulkomaan seppää) ollu moitittavaa tiskistä ja itsekin oon sillä kaiken tarvittavan saanu askarreltua.
Jos jotain moitittavaa pitää mainittuun käyttötarkoitukseen löytää, niin grouppeja ei hirveästi tuolla rakennella, jos on tarve 6 monitoriryhmälle ja 4 efektisendille. Mut jos dynamiikkaräkissä on tarpeeksi kamaa, niin grouppien tarve ei taida olla kovinkaan suuri.

katellaan...
Sami_T
20.05.2010 14:10:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spectra-T tai MH2

Omistan itse Spectra-T:n ja se on kyllä hintaluokassaan aivan loistava vekotin. Ainoa huono puoli on audioryhmien puute. Auxit on toteutettu niin että niitä voi käyttää ryhminä mutta jos ajetaan monitorit etupäästä niin on se kymmenen auxia äkkiä täynnä. 40-kanavainen versio pitäisi mahtua tuohon määriteltyyn budjettiin. Spectran eq on mun mielestä parempi kuin MH:n. Vehkeen saa balansoiduilla tai balansoimattomilla inserteillä.

MH2 sitten taas on varmaan yks niistä vehkeistä mitä ei tarvi selitellä kenellekään. Itse en tykkää niistä "#%& balansoiduista inserteistä ja jos on Spectraan tottunu niin se eq on köpösempi. Mutta hyvin pärjää silläkin.

Otit kumman tahansa niin homma toimii. Mitään muita vaihtoehtoja mä en oikein edes näe tässä hintaluokassa. Crestilla ehkä vois olla jotain, mutta ainakin viimeksi kun kyselin niin hinnat ei ollu Crestin eduksi.

samitorvinen.blogspot.com
pitk
20.05.2010 16:49:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääni MH:lle. Kandee tsekkailla käytettynäkin, myös MH3;sta. Saa lisää auxeja ja täydet parametrit midleen.

Pitk.

Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
jurpontor
21.05.2010 13:16:20

Jos mun pitäis vierailevana starbana valita Spectra-T:n ja MH2/3 välillä niin ehdottomasti se MH. Spectra-T on varmasti ihan hyvä työkalu, mutta just toi audioryhmien puute tahtoo ärsyttää kohtalaisen paljon, kun on tottunut tekemään käytännössä koko roskan ryhmillä.

"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
miffe
21.05.2010 19:58:18

Lisä-ääni MH2/3-osastolle. Ehdottomasti toi kolmonen, jos takalisto kestää.

turkulainen
multipaavo
21.05.2010 20:17:49

pitk: Kandee tsekkailla käytettynäkin, myös MH3;sta. Saa lisää auxeja ja täydet parametrit midleen.

Pitk.

Ja modulaarisuutta 8:n kanavan palikoissa. Huollon kannalta ihan olennaista kiinteissä asennuksissa.

-Paavo

Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | www.5by5.fi
Bonham
21.05.2010 21:48:54

miffe: Lisä-ääni MH2/3-osastolle. Ehdottomasti toi kolmonen, jos takalisto kestää.

Palio sen pitäs kestää kolmosen suhteen? Hintoja suht paha löytää netistä...

Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
multipaavo
22.05.2010 00:20:20

Bonham: Palio sen pitäs kestää kolmosen suhteen? Hintoja suht paha löytää netistä...

Jos käytetty ei ole pois suljettu vaihtoehto (miksi olisi?) niin ei mitään mahdottomia:
http://www.bobkelly.co.uk/products/mixing/soundcraft/soundcraft.html

-Paavo

Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | www.5by5.fi
miffe
22.05.2010 05:41:05

multipaavo: Jos käytetty ei ole pois suljettu vaihtoehto (miksi olisi?) niin ei mitään mahdottomia

Bonhamin esiintulo kertoo mulle, että ostaja on EU:n kilpailuttamislainsäädännön piirissä oleva, julkisyhteisöksi kategorisoitu, toimija, jonka investoinnit vaativat yleensä verta ja hikeä tuottavan päätöksen, jonka lopputuleman voinee lukea eräältä webbisivulta niiltä osin, jotka eivät vaikuta tarjouksen jättäneiden yritysten liikesalaisuuksiin.

Samaan hengenvetoon voisin todeta, että sen "insertit kanavissa 19 & 21 rikki" laudan voin minä poimia harrastevälineeksi uloskantohintaan, jos muita vapaaehtoisia ei löydy.

turkulainen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti