Muusikoiden.net
09.12.2016

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistinräkki uusiksi!
1
keggo
19.05.2010 21:11:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
Tarvitsisin vähän kokeneempien konkareiden neuvoja. Tarkoituksena olisi nyt alkuun uusia bändin vahvistinräkki ja jossain vaiheessa sitten myös kaiuttimet.

Suurin piirtein jotain tälläistä olen miettinyt:
- EV Q1212 (yläpäille)
- EV Q1212 (subeille)
- DBX driverack PA+ (ohjaamaan vahvistimia)

- Onko suurinpiirtein tuossa hintaluokassa jotain vahvistimia mitä suosittelisitte noiden edelle.
- Onko tuo DBX hyvä vaihtoehto ohjaamaan noita vahvistimia?

Ps. Kaiutinpuolelta olen EV tour-x sarjaa 2 kpl 2x15 yläpäitä ja 2kpl 2x18 subeja miettinyt.
- Onko mitään pahaa sanottavaa tuosta sarjasta tai jotain parempia suositella.
- Tai ehdottakaa kokonaissettiä suurinpiirtein samassa hintaluokassa mitä kannattaisi miettiä?

Kiitän jo valmiiksi avusta. Kumminkin jo vähän rahaa noihin menossa kiinni, niin olisi kiva ettei menisi ihan Kankkulan kaivoon.

Live to play live!
RE
19.05.2010 23:37:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta ennemmin EV:n oma prossa. Siellä on näiden kaiuttimien valmiit asetukset.

stnprkl
19.05.2010 23:40:07 (muokattu 19.05.2010 23:46:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

keggo: Hei,
Tarvitsisin vähän kokeneempien konkareiden neuvoja. Tarkoituksena olisi nyt alkuun uusia bändin vahvistinräkki ja jossain vaiheessa sitten myös kaiuttimet.

Suurin piirtein jotain tälläistä olen miettinyt:
- EV Q1212 (yläpäille)
- EV Q1212 (subeille)
- DBX driverack PA+ (ohjaamaan vahvistimia)

- Onko suurinpiirtein tuossa hintaluokassa jotain vahvistimia mitä suosittelisitte noiden edelle.
- Onko tuo DBX hyvä vaihtoehto ohjaamaan noita vahvistimia?

Ps. Kaiutinpuolelta olen EV tour-x sarjaa 2 kpl 2x15 yläpäitä ja 2kpl 2x18 subeja miettinyt.
- Onko mitään pahaa sanottavaa tuosta sarjasta tai jotain parempia suositella.
- Tai ehdottakaa kokonaissettiä suurinpiirtein samassa hintaluokassa mitä kannattaisi miettiä?

Kiitän jo valmiiksi avusta. Kumminkin jo vähän rahaa noihin menossa kiinni, niin olisi kiva ettei menisi ihan Kankkulan kaivoon.

Osta ennemmin vaiks Crownin XTI 2000 yläkerroille ja 4000 subeille, hintavampia joo, mut näis on prossu sisäänrakennettuna eli ei tarvii sitä jakaria erikseen (toi depeksin driverack ei oo mun lempparilaitteita) ja noilla päätteillä saat niille subeille enemmän hönkää ja yläkerroille ei sit taas oo ylimäärästä siellä päätteessä.

Sit kysymys noist komeroista, miks siellä yläkerrassa pitää olla kaks 15":sta kun sulla kuitenkin tulee subit tohon settiin. samaa sarjaa se 1 kertaa 15" on aika paljon edukkaampikin.

edit: Jäsen RE näköjään suositteli tota EV:n omaa prossua ja totta tosiaan EV ei ainakaan tolle sarjalle julkase valmiita professoriasetuksia.

Viltsu audiokantaja
Sami_T
20.05.2010 14:41:27 (muokattu 20.05.2010 14:46:27)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Osta ennemmin vaiks Crownin XTI 2000 yläkerroille ja 4000 subeille, hintavampia joo, mut näis on prossu sisäänrakennettuna eli ei tarvii sitä jakaria erikseen (toi depeksin driverack ei oo mun lempparilaitteita)

XTi 4000 ei vaan toimi tossa hommassa. Mulla on Q1212, PLX3602 ja XTi 4000 ja niillä kun ruvetaan ajamaan mitä tahansa 2x18" bassoa niin se XTi rupee punertamaan huomattavasti aikaisemmin kuin muut ja jotenkin ei vaan "lähde". Tätä samaa kertomaa on Crownin foorumi ja PSW täynnä. Lisäksi se XTi:n DSP sopii lähinnä siihen että voi tehdä jakosuotimen ja jonkun pikku-eq-korjauksen johonkin pikkusettiin mutta jos sillä DSP:lla oikeesti yrittää tehdä jotain niin kyllä aika haikeeta on.

Suosittelen prossuksi EV DC-One, maksaa vähän joo, mutta pääsee kaikista helpoimmalla. Ja se on ihan eri planeetalta etenkin käytettävyydessä kuin dbx:t.

Sit kysymys noist komeroista, miks siellä yläkerrassa pitää olla kaks 15":sta kun sulla kuitenkin tulee subit tohon settiin. samaa sarjaa se 1 kertaa 15" on aika paljon edukkaampikin.

TX2152:ssa on diskanttiosastolla ihan eri rojut sisällä kuin siinä 1x15" mallissa. Sitä en tiedä miksi ne on päätyny 15" elementtiin tossa "isossa" yläpäässä.

Jäsen RE näköjään suositteli tota EV:n omaa prossua ja totta tosiaan EV ei ainakaan tolle sarjalle julkase valmiita professoriasetuksia.

DC-Onen softan saa EV:n sitelta, siinä editorissa voi ladata TourX-presetin ja kopsata ne asetukset sieltä.

Mutta tosiaan. TourX:aa pinkka per puoli Q1212-päätteillä ja prosessointi DC-Onella niin siinä on sellanen halpa PA millä saa jo ihan kohtuullisesti meteliä aikaiseksi. Jos oot kaupoilla niin kannattaa toi Martin Audio Blackline-vaihtoehto katsastaa myös, Q1212 päätteiksi siihenkin mutta Martinin oma prossu (olikohan se nyt M3+ se malli).

samitorvinen.blogspot.com
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti