Muusikoiden.net
08.12.2016

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: KT Square One Dynamics gate-ihmeellisyys
1
Sami_T
27.04.2010 00:57:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hankin muutaman tollasen vehkeen ja viime viikonloppuna tuli ihmeteltyä vekotin lävitse melko perinpohjaisesti.

Drawmerin Pro-sarjaa löytyy ennestään ja ei tolla SQ1:lla oo kyllä Drawmerille mitään jakoa mutta hinta-laatusuhde on mun mielestä tossa KT:ssa kohdallaan siis jos ajatellaan mitä tulee hintaa siedettävälle kompuralle tai gatelle per kanava. Verrattuna vaikka dbx:aan siis.

Säätöjen asteikot on kyllä hieman mielenkiintoisia ja se threshold-hienosäätö meinasi taas pistää viskaamaan koko vehkeen ikkunasta. Mutta ehkä siihen tottuu.

Se mikä mulla ei menny millään jakeluun oli SQ1:n gaten attack-säätö. Mulla ei oo vielä ikinä ollu itsellä analogista gatea missä olisi attack-säätö niin lähdin mielenkiinnolla sitä attack-ruuvia kääntämään että mitenkäs tämä soundiin (juuri silloin virveli alamikki) vaikuttaa. Niin en tiedä onko puuroa korvissa vai enkö vaan osaa mutta se ei kyllä mun nähdäkseni vaikuta gate-moodissa yhtään mihinkään yhtään mitenkään.

Manuaali sanoo sivulla 25:

19 ATTACK control knob: Adjusts the time it takes the compressor to respond or the gate to open after an over threshold signal, depending on which is selected.

Niin minä kyllä väitän että ainakaan tossa mun koneessa ei tapahdu mitään vaikka kuinka kääntäisi nappulasta. Vaan aina samalla mennään. Ja ei se "presetti" huono oo, päinvastoin, oikein hyvä. Mutta se ei säädy mihinkään suuntaan.

Jos jollain on tollainen kone siinä jossain käsillä niin kokeilkaapa ja kirjoitelkaa.

Itse olette lihava.
bize
04.05.2010 12:18:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Säätöhän on tossa välillä 10 mikrosekuntia - 10 millisekuntia, joten kyllä sillä kuuluvaa eroa pitäisi saada aikaiseksi. Mm. bassarista ja tomeista sain musikaalisemman alukkeen ilmoille hidastamalla atakkia tuosta nopeimmasta aikavakiostaan.

Tresholdin säätö on tosiaan kellosepän työtä, ja harmillista ettei sekä kompuraa että gatea saa yhtä aikaa päälle. Ketjuttaa voi siis toki, mutta..

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti