Muusikoiden.net
04.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaravahvistimen mikitys onkelma
1
McLeach
22.04.2010 19:08:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päätinpä kokeilla tuota reeniksellä testimielessä kun tähän mennessä ollaan menty keikatkin ilman. Mikitin voxin shure57:lla joka meni behringerin pikkumikserin kautta päättäriin ja peaveyn tehokkaisiin kaappeihin. Ongelma oli että ääni kuulosti ajoittain paukkuvalta ja epätasaiselta. Missä vika, puuttuuko signaalista jokin härpäke vai? Laulut tulee kaapeista ihan hyvin..

stnprkl
22.04.2010 19:10:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: Päätinpä kokeilla tuota reeniksellä testimielessä kun tähän mennessä ollaan menty keikatkin ilman. Mikitin voxin shure57:lla joka meni behringerin pikkumikserin kautta päättäriin ja peaveyn tehokkaisiin kaappeihin. Ongelma oli että ääni kuulosti ajoittain paukkuvalta ja epätasaiselta. Missä vika, puuttuuko signaalista jokin härpäke vai? Laulut tulee kaapeista ihan hyvin..

Vika voi olla ihan missä vaan, mikkipiuha voi olla rikki, mikki voi lla rikki, mikserissä voi olla liian iso gaini, signaalissa voi olla liikaa botnee mitä komerot ei kestä, jne jne jne.

Viltsu audiokantaja
Simo78
22.04.2010 21:27:36

Mä lähtisin eka tutkimaan piuhat ja mikin ja sitten kattelet gain-potikan että missä asti valot huitelee. Kanavan eq:n kaikki napit laittaisin keskiasentoon...

Antti1
23.04.2010 00:07:17

Joskus niinkin yksinkertainen ongelma, kuin soittotaito ja oikeammin vieläpä sen puute. :)

"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Hirsimäki
23.04.2010 09:48:19

Mikrofonin asennolla kaiutinelementtiin nähden on myös paljon vaikutusta.

http://www.myspace.com/courabou
McLeach
23.04.2010 16:54:22 (muokattu 23.04.2010 16:56:32)

stnprkl: Vika voi olla ihan missä vaan, mikkipiuha voi olla rikki, mikki voi lla rikki, mikserissä voi olla liian iso gaini, signaalissa voi olla liikaa botnee mitä komerot ei kestä, jne jne jne.

Mikki, mikseri, piuhat testattu laulun ja akkarin kanssa ja mitään ongelmaa ei silloin ole...
niin ja antti1, mikään tatsi kysymys tämä ei ole

E: muisti pelaa hyvin, onhan sitä yks keikka mikitysten kanssa vedetty lainakamoilla ja silloin kuulosti sulavalta. Varmaankin tässä on jostain säädöistä kyse

sepisti
24.04.2010 09:52:42

McLeach: pikkumikserin kautta päättäriin ja peaveyn tehokkaisiin kaappeihin.

Mitäs tehoa noissa Peaveyn kaapeissa on jos päättärikin tarvitaan:)

Mä luulen, että sulla clippaa B-tuotteen laadukas etunen, kun höngit kitaraa sinne.

Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
McLeach
24.04.2010 15:55:53

sepisti: Mitäs tehoa noissa Peaveyn kaapeissa on jos päättärikin tarvitaan:)

Mä luulen, että sulla clippaa B-tuotteen laadukas etunen, kun höngit kitaraa sinne.

;) näin voi olla

Rantsula
25.04.2010 10:55:33

Sm 57:ssa on aika iso outputti verrattuna moneen mikkiin, se on siis herkkä. Tasojen säädöt saattava olla pielessä tässä itse olen käyttänyt gainia n 11 kohalla Sm57:lla 4x12" tai basaria mikittäessäni. 4x12":lla ja 120W nupilla saa jo melkein mikserin kuin mikserin inputtia yliajettua, en usko että laitteet nyt niin huonoja ovat tässä.
Tuli vaan mieleen että onko kitaralla mimmonen kaappi? Jos skobeja on useampia ja joku niistä on rikki? Kannattaa ottaa mikkiä vähän kauemmaksi jos ei Gainin pienennys mikseriltä onnistu. Myöskin bassoja kannattaa leikata pois selkeyttämään toimintaa, voipi olla että outputti on niin piikikästä että päätevahvari kyykkäilee. Missäs asennossa mikserin eq on kitaralle?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti