Muusikoiden.net
09.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korvamonitoria kitaristille
1
Karhukoira74
28.02.2010 22:27:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli lyhykäisyydessää tuollaista..keikalla ilmeni että pitäs varmaan kokeilla ainakin ja opetella käyttämään. Mutta mitä tulisi huomioida, ja millainen vehje hommata..onko T-Boneista mihinkään, vai investoidako Shureen. Nuo tonnin vehkeet on selkeästi budjetin ohi..viiden-kuudensadan shure on siinä ja tässä, ainakin yön yli joutuu nukkumaan ja miettimään.

-So many assholes, so few bullets-
Tami
28.02.2010 22:45:52 (muokattu 28.02.2010 22:47:40)

Karhukoira74: Eli lyhykäisyydessää tuollaista..keikalla ilmeni että pitäs varmaan kokeilla ainakin ja opetella käyttämään. Mutta mitä tulisi huomioida, ja millainen vehje hommata..onko T-Boneista mihinkään, vai investoidako Shureen. Nuo tonnin vehkeet on selkeästi budjetin ohi..viiden-kuudensadan shure on siinä ja tässä, ainakin yön yli joutuu nukkumaan ja miettimään.

Noiden "treenaamisessa" pääsee alkuun kokeilemalla langallisia nappuloita. Peruskuppiloissa on niin vähän tilaa, ettei mitään valtavia akrobatioita pääse tekemään. Sempä takia itse olen jämähtänyt noihin langallisiin, vaikka alunperin suunnitelmat olivat taivaita hipovia. Kitara on kuitenkin aina langallinen, ettei vintage-hyper-soundit vääristy langattomien vekottimien käsittelyssä... ;D

Kuitenkin IEM:n edut meidän käytössä ovat niin ehdottomat, etten mä enää peruskulmilla tykkää tuuppaillakkaan.

Nappeina olen kokeillut kaikenmoisia akg:n napeista ultimate earssien kautta prisman perusluureihin...
Nyttemmin korvaan ovat mukautuneet jotkut sonyn napit. Ne soivat kivasti ja vaimentavat just sopivasti sitä lavamelua pois..

EDIT: Sony mdr-EX32LP on tarkempi malli ja ovat taattua laatua motonetistä....muistaakseni 25e... Heh!!

En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Karhukoira74
28.02.2010 22:52:45

Loistavaa...että kaiken hyvän ei tarvii olla halpaa =D

Ite on vaan niin ihastunut tuohon langattoman "vapauteen" koko sillä neliön alalla mitä pystyy liikkumaan yleensä.... =D

-So many assholes, so few bullets-
puusormi
28.02.2010 23:35:53 (muokattu 28.02.2010 23:37:06)

Tästä on täällä paljon kirjoitettu ja konsensus yleensä on että alkuun pääsee langallisella kuuntelulla ja jos ruokahalu kasvaa niin hyviä langattomia alkaa saada sitten +-tonnin hintaluokassa.

Harrastasoittajan vinkkinä tosiaan komppaisin edelläesitettyä langallista korvamonitorointia. Yleensä riittää letku mikserin auxista suoraan nappeihin, kunhan kolvaat xlr->stereominiplugi liittimen. Ei tarvitse mitään vahvistimia eikä muita, halpaa tosiaan. Kohtuullisen paljon tuntuvat ihmiset käyttävän koss spark plugeja (jotka maksavat netissä luokkaa 10e / setti). Itsellä oli joskus jotkut paremmat shuret, mutta käytännössä spark plugeissa on ihan riittävä äänenlaatu ainakin meikäläiselle eikä tarvitse niin pelätä että hävittää tai astuu nappien päälle kun ei ole napeissa paria sataa rahaa kiinni.

edit: ja kitarajohtoon kun teippaa kuuntelun kiinni niin ei kulje kuin yksi piuha soittajan ja laitteiston välillä.

Saapiko lähettää terveisiä?
omarklah
01.03.2010 08:49:15

Hankin juuri itselleni tällaisen Fischerampsin langallisen sydeemin.
http://www.thomann.de/fi/fischer_am … s_guitar_inear_cable_ii_6_meter.htm

En ole vielä tehnyt yhtään keikkaa laitteen kanssa, mutta parissa treeneissä on ainakin pelittänyt hyvin.

Ekstiätuanoikato...
Boltsa
05.03.2010 11:22:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

omarklah: http://www.thomann.de/fi/fischer_am … s_guitar_inear_cable_ii_6_meter.htm

Onpas kova hinta tuosta volumensäädöstä :) meinaan itse teetin vastaavan kaapelin musaliikkeessä, jossa siis kulkee samoin kaksi piuhaa yhdessä. Toiseen kitara ja toiseen korvamonitorit, ilman tuota äänenvoimakkuuden säädintä. Hintaa 35 euroa. Kymmenen metrin piuha.

Boltsa
AnttiR
06.03.2010 01:10:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hintaa tossa tulee nimenomaan siitä laadukkaasta volumesäätimestä. Se palikka maksaa thomannillakin 48€.

-a-

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti