Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: "Langattomat romukoppaan"
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Katti
09.06.2014 11:28:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitk: Hyvä jos se poppari tietää, mitä "taajuus" tarkottaa ;-)
 
Totta :) Mut kyllä teknikoilla pitäis tommoinen asia ymmärtää...
 
Ja jos bändillä ei ole omaa teknikkoa, olen ainakin itse kieltänyt täysin langattomien lähettimien päälle kytkemisen ennen kuin on selvää ettei harmia tule...
 
Tommoset tilanteet on ihan perseestä, ja oikeasti täysin vältettävissä...
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
Pauli Lappalainen
09.06.2014 17:04:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti: Totta :) Mut kyllä teknikoilla pitäis tommoinen asia ymmärtää...
 
Ja jos bändillä ei ole omaa teknikkoa, olen ainakin itse kieltänyt täysin langattomien lähettimien päälle kytkemisen ennen kuin on selvää ettei harmia tule...
 
Tommoset tilanteet on ihan perseestä, ja oikeasti täysin vältettävissä...

 
Onhan sitä kielletty ja ohjeistettu, mutta täpinöissään ja tohkeissaan ei poppari aina sisäistä.
 
Nuo monen lavan kattaukset on välillä aika ikäviä kun langattomia on räkit piukassaan ja jos jonkin merkkisiä ja laatuisia eikä taajuuksista ole käyttäjällä hajuakaan.
 
dewil
17.01.2015 13:54:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaas, kun ei aivo käänny, edes manuaalin kaavion kanssa: jos mulla on senkun 500 sarjan vastaanottimia ja niille antennisplittereitä 6kpl, niin miten mun tulee linkittää kahden ulkopuolisen antennin piuhoitus. Kas kun splittereissäjän on a ja b antennit sisään, mutta vain a -antenni ulos.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
tommiot
17.01.2015 15:35:16 (muokattu 17.01.2015 15:36:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Kertokaas, kun ei aivo käänny, edes manuaalin kaavion kanssa: jos mulla on senkun 500 sarjan vastaanottimia ja niille antennisplittereitä 6kpl, niin miten mun tulee linkittää kahden ulkopuolisen antennin piuhoitus. Kas kun splittereissäjän on a ja b antennit sisään, mutta vain a -antenni ulos.
 
Kaheksan mikkikanavaa menee kytkemällä ulostulot ristiin.
Splitteri1 Out A -> Splitteri2 In B
Splitteri2 Out A -> Splitteri1 In B
 
Tälleen ulkomuistista... En tiiä sit isommista järjestelmistä.
 
kauppi
17.01.2015 17:51:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Kertokaas, kun ei aivo käänny, edes manuaalin kaavion kanssa: jos mulla on senkun 500 sarjan vastaanottimia ja niille antennisplittereitä 6kpl, niin miten mun tulee linkittää kahden ulkopuolisen antennin piuhoitus. Kas kun splittereissäjän on a ja b antennit sisään, mutta vain a -antenni ulos.
 
Käyttöohjeissahan se kerrotaan.. Out Asta in Bhen samassa splitterissä. Saadaan siis 1>8 split per boksi. Yksi splitterissä hoitaa a-antennit, toinen beet.
 
dewil
22.01.2015 18:46:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sori, mutta teidän selityksenne vain sekoitti pakkaa entisestään.
Ja se mikä alun perinkin hämäs, oli se, että splitterissä on ulostulo A-antennille, muttei B:lle. Eikä kukaan kertonut, että niitä samoja ulosmenoja voi käyttää antennien linkittämiseen, kuin mistä menee virta ja se alkuperäinen antennisignaalinlävitte.
 
Nythän siis vedin antennin ekan koneen antenna in A:han, jonka masiina A -outista seuraavan koneen antenna iniin ja seuraavaan...
Ja sama B-puolelle.
Eli yhteen splitteriin saa aina kolme konetta kiinni, ja yhden linkin vie antennin splittaus, jos haluaa puljata kunnollisilla antenneilla.
 
Tuntus toimivan, eli lienen maalissa?
 
Mutta jos antennisignaalinon tarkoitettu linkitettäväksi näin, niin miksi siellä perässä on sitten kuitenkin se yksinäinen antenna A out?
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
kauppi
22.01.2015 20:54:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Sori, mutta teidän selityksenne vain sekoitti pakkaa entisestään.
Ja se mikä alun perinkin hämäs, oli se, että splitterissä on ulostulo A-antennille, muttei B:lle. Eikä kukaan kertonut, että niitä samoja ulosmenoja voi käyttää antennien linkittämiseen, kuin mistä menee virta ja se alkuperäinen antennisignaalinlävitte.
 
Nythän siis vedin antennin ekan koneen antenna in A:han, jonka masiina A -outista seuraavan koneen antenna iniin ja seuraavaan...
Ja sama B-puolelle.
Eli yhteen splitteriin saa aina kolme konetta kiinni, ja yhden linkin vie antennin splittaus, jos haluaa puljata kunnollisilla antenneilla.
 
Tuntus toimivan, eli lienen maalissa?
 
Mutta jos antennisignaalinon tarkoitettu linkitettäväksi näin, niin miksi siellä perässä on sitten kuitenkin se yksinäinen antenna A out?

 
http://en-de.sennheiser.com/global-downloads/file/599/ASA1_INT_US.pdf sivu 14
 
miffe
22.01.2015 23:38:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Mutta jos antennisignaalinon tarkoitettu linkitettäväksi näin, niin miksi siellä perässä on sitten kuitenkin se yksinäinen antenna A out?
 
Jottet syöttäisi seuraavalle splitterille myös niiden antojen tyrkyttämää käyttöjännitettä.
 
Siellä manuaalissa asia on selitetty.
 
entinen turkulainen
miksaajasetä
23.01.2015 00:55:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silti jotenkin hassua, etteivät ole laittaneet myös B-puolelle link-liitintä, kuten eräät muut valmistajat. Vaikka ei tuo ehkä kovin kauhea ihme ole, kun virransyöttökin on pitänyt jättää pois B-puolelta.
 
dewil
23.01.2015 15:03:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nonnii, nythän tää alkaa selviämään. Eli B ei syötä virtaa. Kuten ei se yksinäinen antenn out A:kaan.
Ei ne kyllä näemmä tykänny siitä virrasta huonoakaan... Onneksi.
 
Manuskan kaaviokuvasta en tajunnu tositilanteessa mitään.
Kuinka helppo toikin olis ollu panna kaikki selkeesti yhdelle sivulle.
Nimim: Manuska auki vain tarvittaessa ja yksi sivu kerrallaan.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
miffe
24.01.2015 10:43:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miksaajasetä: Silti jotenkin hassua, etteivät ole laittaneet myös B-puolelle link-liitintä, kuten eräät muut valmistajat. Vaikka ei tuo ehkä kovin kauhea ihme ole, kun virransyöttökin on pitänyt jättää pois B-puolelta.
 
Syy: saadaan myytyä myös niitä kalliimpia splittereitä.
 
Kahdeksaan jakavat splitit ketjutuksella maksavat 4-5 kertaa enemmän. Toki 2000-sarjassa on mukana sisäinen split, eli rahalla saa lisäominaisuuksia.
 
entinen turkulainen
mitenvoi
18.02.2015 19:39:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
 
Mulla on tämmönen AKG UHFsr40 langaton kitaralähetin ja vastaaotin. Eivät näköjään enää pelitä tämän "taajuushässäkän" jälkeen. Katsoin Ebaysta, niin arvo näillä mun vermeillä ehkä 30€. Heitänkö suosiolla romukoppaan?
 
KalloPää
13.05.2015 11:04:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulle tuli eteen duunin muuttoa tehdessä tuommoinen kiertokäyntikäyttöön tarkoitettu mikki/kuulokesetti.
 
Sennheiser SKM 1030 mikki
HDE 1030 kuulokkeet 10kpl
EZL 1030-20L laatikko
 
Mitenköhän on, onko nämä lailliset käyttää ja onko hajua minkä arvoiset?
Mikistä löytyy 6 eri tajuutta välillä 36,64-37,98 MHz
 
Sytem
13.05.2015 16:35:20 (muokattu 13.05.2015 16:35:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ficoran taajusjakotaulukko käteen ja katsomaan: https://www.viestintavirasto.fi/taa … sienkaytto/taajuusjakotaulukko.html
 
36.700 ja 37.100 MHz langattomat kaiuttimet, korvamonitorit, kuulokkeet, kuunteluapuvalineet, kyparapuhelimet, radiomikrofonit.
Luvasta vapautettuja laitteita.
Katso Viestintaviraston maarays 15.
Sateilyteho enintaan 10 mW ERP.
Lahetteen kokonaiskaistanleveys enintaan 200 kHz. Standardi EN 300 422-1.
SRD-suositus ERC/REC/70-03.
 
KalloPää
15.05.2015 13:21:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sytem: Ficoran taajusjakotaulukko käteen ja katsomaan: https://www.viestintavirasto.fi/taa … sienkaytto/taajuusjakotaulukko.html
 
36.700 ja 37.100 MHz langattomat kaiuttimet, korvamonitorit, kuulokkeet, kuunteluapuvalineet, kyparapuhelimet, radiomikrofonit.
Luvasta vapautettuja laitteita.
Katso Viestintaviraston maarays 15.
Sateilyteho enintaan 10 mW ERP.
Lahetteen kokonaiskaistanleveys enintaan 200 kHz. Standardi EN 300 422-1.
SRD-suositus ERC/REC/70-03.

 
Okei, kiitos paljon! Sieltähän se löytyi.
 
konkelo
26.05.2015 23:05:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaapas, kuinka paljon uskaltaa 2,4 ghz alueella olevia langattomia mikkejä käyttää? Oon kesän teatterissa töissä ja meillä olis käytössä 10 kpl 2,4 gHz alueella toimivia langattomia mikkejä. WLANia ei ole samassa tilassa kuin missä esitys pidetään, mutta miten paljon esimerkiksi puhelimet vaikuttavat jos niissä on wlanit ja bluetoothit päällä?
 
12 kanavaa pystyy noita samoja ainakin valmistajan mukaan olemaan yhtäaikaa. Line6:sia siis. Valaiskaa ja lievittäkää stressiäni...
 
miffe
29.05.2015 11:04:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

konkelo: Kertokaapas, kuinka paljon uskaltaa 2,4 ghz alueella olevia langattomia mikkejä käyttää? Oon kesän teatterissa töissä ja meillä olis käytössä 10 kpl 2,4 gHz alueella toimivia langattomia mikkejä. WLANia ei ole samassa tilassa kuin missä esitys pidetään, mutta miten paljon esimerkiksi puhelimet vaikuttavat jos niissä on wlanit ja bluetoothit päällä?
 
12 kanavaa pystyy noita samoja ainakin valmistajan mukaan olemaan yhtäaikaa. Line6:sia siis. Valaiskaa ja lievittäkää stressiäni...

 
Joku ilta sä kiroat ottaneesi duunin vastaan.
 
Tota samaa on tullut muutamia kertoja kitaristeilla vastaan, eikä mikään - korostan, ei mikään - ota kuuppaan niin paljon kuin toteamus "kyllä se vielä treeniksellä ja siellä täällä pitseriassa toimi".
 
Huonoimmillaan on kitaristi voinut olla max pari metriä vastaanottimesta, ja hyvällä keikalla on vedetty piuhalla.
 
entinen turkulainen
konkelo
29.05.2015 15:15:29 (muokattu 29.05.2015 15:16:20)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miffe: Joku ilta sä kiroat ottaneesi duunin vastaan.
 
Tota samaa on tullut muutamia kertoja kitaristeilla vastaan, eikä mikään - korostan, ei mikään - ota kuuppaan niin paljon kuin toteamus "kyllä se vielä treeniksellä ja siellä täällä pitseriassa toimi".
 
Huonoimmillaan on kitaristi voinut olla max pari metriä vastaanottimesta, ja hyvällä keikalla on vedetty piuhalla.

 
No perkele... Me kyllä hommattiin tuohon antennidistro mukaan, jonka pitäs auttaa asiassa aika paljon. Täällä kun ei ole varaa hommata noita ihan super pro luokan vehkeitä. Edellisvuosina noita Linekutosia on ollut kuus ja ne on toimineet kuulemma täysin moitteitta, joten en usko että neljä lisää voi järjestelmää sekoittaa ja kun tuo antennidistrokin tulee vielä mukaan.
 
pitk
29.05.2015 20:27:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

konkelo: No perkele... Me kyllä hommattiin tuohon antennidistro mukaan, jonka pitäs auttaa asiassa aika paljon. Täällä kun ei ole varaa hommata noita ihan super pro luokan vehkeitä. Edellisvuosina noita Linekutosia on ollut kuus ja ne on toimineet kuulemma täysin moitteitta, joten en usko että neljä lisää voi järjestelmää sekoittaa ja kun tuo antennidistrokin tulee vielä mukaan.
 
Kunnes sulla on muutama sata älypuhelinta, kaupungin vapaa wlan, muutama suljettu wlan etcetcetc. "kyl tän pitäis toimii"
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
konkelo
29.05.2015 21:27:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitk: Kunnes sulla on muutama sata älypuhelinta, kaupungin vapaa wlan, muutama suljettu wlan etcetcetc. "kyl tän pitäis toimii"
 
Wlaneja ei ole kyllä paikalla kun on sen verran korvessa ja sisäinen wlan on otettu pois sieltä käytöstä juuri sen takia. Miten paljon noi sitten älypuhelimet sekottelee kuvioita?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «