Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: chamsys ongelma
1 2 3
R-ku
12.03.2012 19:01:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bassoilija63: Vielä ois yks ongelma ratkaistavaksi:
 
Löytyykö ohjelmasta Mac 250 Washeille (6 kappaletta) efektiä, jolla saisi kaikki vilkkumaan samanaikaisesti, kun itse olen vielä kokematon ja kaikkia samaan aikaan vilkuttavaa pulsea en ole löytänyt.

 
Eli esimerkiksi noin miten marzi neuvoi.
 
Toinen hyvä(helpompi) vaihtoehto on beam sivulta kaivaa sillä shutter rullalla se haluttu stroboefekti. tällä et pysty nopeutta säätämään mutta itse tallentelen nämä aina execiin, jolloin se on "päälle/pois strobotus"
 
Jos joku haluaa tähän naputella tarkemman ohjeen et miten tehdään koodaus jossa execistä voidaan valita grouppi programmeriin, ja execistä myös säätää koneiden parametrejä programmerin puolelta...
eli siis execciin tallennettu esim mac 300 grouppi, mac 300 värit/positiot/yms suoraan programmerista?
 
Vannu
25.06.2012 10:27:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sysikeskustelu on kuollut. Täytynee herättää!
 
Itselläni on myös vakiintunut sysiin pinta, jolla vedän, mutta joka aiheuttaa lähes joka toisella keikalla jotain säätöä kun jossain kohtaa unohtaa clearata tms.
 
Tärkeimpänä juttuna tässä on se, että kaikki executeen tehtävät jutut on tallennettuna paleteissa.
 
Mulla on siis executessa yleensä n. 8x10 ruudukko, jossa vaakariveillä on esim:
spottien positiot
washien positiot
spottien värit
washien värit
spottien beamit useammalla rivillä
 
spottien beamit niin, että yksi ALL OPEN, ja loput säädöt yksi rulla kerrallaan. Pari stroboa, pari goboa, pari pyöritystä ja stop, zoom/iiris jne. Näin voi lennosta luoda juuri sellaisen kuvan kuin haluaa. Stomp playbacks vaan kun on käytössä, niin ei tarvitse klikkailla pois päältäkään, kun aina viimeisin aktiivinen jää päälle, ja all openilla saa kaikki beam-asetukset nollattua.
 
Tässä on myös se etu, että nyt saa executella tehtyä kuvan, ja blind päällä saa programmeriin luotua toisen valmiiksi (esim kaikki liikkuva valkoisena kattoon tms), ja blindista takaisin edelliseen tilanteeseen.
 
Fadereilla mulla on yleensä pari eri liikettä spoteille (fader säätää nopeutta), pari washeille, muutama eri ryhmiä koskeva intensiteettichase (taas fader nopeudella), sekä intensiteetit liikkuville ja blindereille. Mikäli lamppuja on enemmän, extrawingillä on strobotukset, par-kannut, etuvalot, savut, ja muut erikseen liu'uilla.
 
Tämä nyt on vaan se, miten mä teen, koska paremmasta en tiedä. :)
 
-Hannu
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «