Muusikoiden.net
26.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Talvi tuli ja uloskin äänentoistoa kysellään?
1 2
santtus
05.01.2009 09:28:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähinnä se välillä ihmetyttää, että miksi täytyy arvostella esim tuollaisen kuvan perusteella, josta ei selviä oikeasti olosuhteista juurikaan mitään. Kun sinäkin miffe ilmeisesti keikkaa teet, tiedät varmasti, että esimerkin kaltainen valokuva ei kerro sen keikan tekemiseen vaikuttaneista asioista mitään. Esim mun ammattitaito ei riitä tuon valokuvan perusteella kertomaansitä , onko noi kulmat juuri oikea kompromissi tuolla keikalla. Kuvasta ei nimittäin selviä katettavasta alueesta tai maastosta mitään, eikä esimerkiksi siitä, että pitikö ne kaiuttimet sijoittaa juuri tuohon, kun järjestäjä ei muuta paikkaa hyväksy ja kuitenkin tiedetään, että ollaan Levillä ilmeisesti jossain rinteessä. Ja ei, mä en tiedä tuosta keikasta mitään.
 
Mun mielestä näiden palstojen idea on jakaa tietoa ja pyrkiä siihen, että tässä maassa äänentoiston tietotaito lisääntyisi. Sun kommentointityyli ei vaan usein edesauta sitä. Sä olet hyvin kärkevästi kertomassa, miten joku asia on väärin, muttet ota huomioon sitä, että se on saattanut olla ainoa kompromissi millä on maaliin päästy. Lisäksi esimerkkinä mittamikkikeskustelu, jossa sulta puuttui aluksi perustelu sille, miksi sitä behringerin mittamikkiä ei voi mittaamiseen käyttää.
 
Jos sä vielä hölläisit sun kirjoittamistyyliä hieman ja muistaisit aina perustella, sun ei aina tarvis painia täällä kaikkien kanssa ja näistä kirjoituksista saattaisi oppiakin jotain. Mun mielestä turha vänkääminen ei vaan hyödytä mitään.
 
Ja tämä kaikki ihan positiivisessa mielessä.
 
Fed
05.01.2009 13:41:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitetaanpas jatkokysymys aihetta sivuten eli mites sitten eri mikkityypit sietävät Suomen talvisia sääolosuhteita? Kosteus nyt ei tietenkään ole hyväksi millekään elektroniikalle mutta eniten mietityttääkin että mites pakkanen? Vois kuvitella että tommonen -20 astetta ei ainakaan hyvää tee mikkien jokseenkin ohukaisille kalvoille? Ja mites sitten konkat? Onko olemassa jotain suosituksia/"pakkasrajaa", ihan empiirisen kokemuksen kautta hankittua tai faktatietoa?
 
audio2005
05.01.2009 19:33:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä yrität tällä saavuttaa?
 
santtus tuossa jo kiteytti pointtini, mutta selvitetään nyt vielä vähän lisää, kun itse tuon kuvassa olevan läjän melkein omin käsin kasasin. Tuo kuva on otettu näköjään toisena kasauspäivänä, koska kaiuttimet ovat saaneet nätin kuorrutuksen, mutta eivät ole vielä lopullisella paikalla. Tuo nyytti on tuossa vaiheessa vain hätäisesti kasattu pystyyn, että saatiin koko setti yöksi suhisemaan. Lopullinen paikka tuolle nyytille hahmottui sitten vähän myöhemmin, kun oli ensin laitettu vähän mettää matalaksi... Niin, ja tuolla setillä tähdättiin n.50metriin, ja jos vielä kiinnostaa, niin voin laittaa kuvia joskus johonkin...
 
Roki
06.01.2009 20:28:24 (muokattu 06.01.2009 20:28:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun muutkin näyttää kuviaan, niin laitanpa itsekin linkkiä kuvaan jonka räppäsin tänään iltapäivällä ennen kun purin kuvan kohteen paremmin autoon mahtuvaan muotoon.
 
http://roki.unlink.org/pics/pakastealpha.jpg
 
Been there - done that - don't ask.
Woodoo
08.01.2009 00:31:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näinpä niitä sit vaan löytyy. Kalliita lumiukkoja. Ihan hauskaa, mutta toisaalta. Laatupeli ja elektroniikka kotelonsisällä suojassa, kangas tekee sen minkä pystyy. niin kai tuo on uskottava.
 
Miten mahtaa takuuseikat mennä tuollasten kanssa? Oma oletus ois että jos joku liikaa ulkona kastuu ja rikki menee ei takuut paljoa auta. Toki ainahan sitäkin voi koittaa. Lupaako joku valmistaja säänkestävyyttä pidemmälle.
 
Oikeastaan vielä se että kun edellisen äänentoiston myin alta pois viikonloppuna ja uutta yläpääosastoa täytyis tilalle keksiä. D&B Q sarja näyttää koko ajan vaan paremmalta, mutta DB Tecnologiessin DVA ämyrit puhuu hintansa puolesta. Vaikka ovatkin edukkaat n 1300e kpl. On niitäkin isot nimet kunniakkaasti ainakin omien sivujensa perusteella käyttänyt. Suomessa näitä ei paljoa taida näkyä. Max SPL jää näissä 128db mikä on aika niukka. Mut onko kokemuksia kenelläkään.
 
multipaavo
08.01.2009 02:40:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lupaako joku valmistaja säänkestävyyttä pidemmälle?
 
Ainakin Nexo ja L-Acoustic mainostavat olevansa "Weather proof"
 
-Paavo
 
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein
eetuss
08.01.2009 11:51:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin Nexo ja L-Acoustic mainostavat olevansa "Weather proof"
 
-Paavo

 
Noista pienemmistä purkeista muistaakseni D&B E-sarja väittää samaa. Ja vissiinkin JBL:n MRX-sarjaa mainostivat "parannetulla säänkestävyydellä", vai miten se nyt oli.
 
Ei se tästä..
eetuss
25.01.2009 14:59:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noista pienemmistä purkeista muistaakseni D&B E-sarja väittää samaa. Ja vissiinkin JBL:n MRX-sarjaa mainostivat "parannetulla säänkestävyydellä", vai miten se nyt oli.
 
Onko kenelläkään kokemusta Ledi PAReista ulkokäytössä?
 
Ei se tästä..
finnbasist
26.10.2014 16:07:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 2100 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Näinpä näin, mutta talvi se vaan kohta tulee jälleen. Mitenkäs ihmisillä on kokemuksia digitiskeistä pakkasolosuhteissa? Hyytyvätkö kun mittari alkaa lähennellä kahtakymmentä astetta pakkasta, entä mitenkä tiskien näytöt pelaavat kylmällä? Vai suositteko itse analogia arktisissa olosuhteissa?
 
"Miksaaja, tää monitori kohisee, käännänkö mää tätä isommalle?"
Sami_T
26.10.2014 16:55:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

finnbasist: Näinpä näin, mutta talvi se vaan kohta tulee jälleen. Mitenkäs ihmisillä on kokemuksia digitiskeistä pakkasolosuhteissa? Hyytyvätkö kun mittari alkaa lähennellä kahtakymmentä astetta pakkasta, entä mitenkä tiskien näytöt pelaavat kylmällä? Vai suositteko itse analogia arktisissa olosuhteissa?
 
Mä oon tehny pari keikkaa niin että pihalla on ollu -30 ja "sisällä" teltassa -26.
 
Mikserit (parilla keikalla LS9 ja yhdellä GLD) toimi kyllä mutta näyttö veti niin kuuraan että siitä ei nähnyt mitään. GLD:n kosketusnäyttö ei reagoinut yhtään mihinkään.
 
Mulla oli vanha läppärinraato minkä toin sisältä lämpimästä just ennen vetoa, tuijottelin sitten mittaroinnit sieltä ja GLD:n tapauksessa tein sitä kautta asiat mitkä olisin normaalisti tehny kosketusnäytöltä. Maaliin meni.
 
Keikan jälkeen mikserit lämpimään sulamaan ja kuivumaan ajan kanssa.
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
anapena
26.10.2014 21:49:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus -97-98 Kemin Lumilinnassa pidettiin mikserit ja päätteet päällä koko talven. Monitorimikseri oli lavalla ehkä vähän kylmemmässä yöajat, pistettiin toki casen kantta vähän peitoksi ja jotain pientä kohinaa pönttöihin. Päämikserikopissa saattoi olla joku pieni patterikin. Analogisiahan nuo tietty tuohon aikaan oli. Allenhiitti ja Soundcrafti. Hyvin toimivat.
 
Istu ja pala!
-Q-
27.10.2014 11:42:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Mulla oli vanha läppärinraato minkä toin sisältä lämpimästä just ennen vetoa, tuijottelin sitten mittaroinnit sieltä ja GLD:n tapauksessa tein sitä kautta asiat mitkä olisin normaalisti tehny kosketusnäytöltä. Maaliin meni.
 
Tämä kyllä rohkea veto. Yleensähän se lämpötilan vaihtelu tuottaa ongelmia, ei niinkään ne asteet. Tuossahan lämpötilan muutos oli kevyesti 50 astetta. Toisaalta vanhat läppärit on aikamoisia pattereita muutenkin että se varmaan piti oman käyntilämpönsä aikalailla samana. Tuuletin ei varmaan täysilllä käynyt :-)
 
Suisiideri
14.11.2014 16:05:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

finnbasist: Huom! Olet kirjoittamassa yli 2100 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Näinpä näin, mutta talvi se vaan kohta tulee jälleen. Mitenkäs ihmisillä on kokemuksia digitiskeistä pakkasolosuhteissa? Hyytyvätkö kun mittari alkaa lähennellä kahtakymmentä astetta pakkasta, entä mitenkä tiskien näytöt pelaavat kylmällä? Vai suositteko itse analogia arktisissa olosuhteissa?

 
Ei se kyllä mitään älytöntä juhlaa ole noi digitiskit pakkasessa, mitä vierestä katellu. Lämmittimillä saa sitten yleensä näytötkin heräämään, täytyy vaan jäähdytellä vähän maltillisemmin. Sama laittaa se analogireuhka keikalle jos mahdollista niin säästyy murheelta. Tai ainaski spareksi.
 
Jaava
14.11.2014 21:34:41 (muokattu 14.11.2014 21:35:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole muutaman asteen pakkasella ollut mitään ongelmia rolandin digitiskin kanssa.
 
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «