Muusikoiden.net
06.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikkietusta keikalle
1
Sami_T
08.09.2008 05:20:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvisi saada hyvä mikkietunen. Toimiva de-esser pitää löytyä. Pitäis olla sellainen kone mikä kelpaisi muillekin. Tonnin tai sinne päin olen suunnitellut käyttäväni tähän hommaan.

Tässä laitteet mitä olen katsellut:

SPL Channel One
TL Audio 5051
Focusrite ISA 220
dbx 376

Käyttökokemuksia noista olisi kiva kuulla. Onko jotain muita koneita mitä kannattaisi vilkaista.

Älä osta T-kaupasta B-laitetta.
Terttu
08.09.2008 11:57:35

Tarvisi saada hyvä mikkietunen. Toimiva de-esser pitää löytyä. Pitäis olla sellainen kone mikä kelpaisi muillekin. Tonnin tai sinne päin olen suunnitellut käyttäväni tähän hommaan.

Tässä laitteet mitä olen katsellut:

SPL Channel One
TL Audio 5051
Focusrite ISA 220
dbx 376

Käyttökokemuksia noista olisi kiva kuulla. Onko jotain muita koneita mitä kannattaisi vilkaista.

Mulla on ollu nyt kohta 2 vuotta toi ISA 220 (sitä ennen oli green-sarjan channel strip 5 vuotta). En kyllä oikeasti tiedä, miten samalla rahalla homma muka paranisi... Samaan rahaan ja edukkaamminkin saa vaikka laatikollisen kuraa, mutta suosittelen ehdottomasti tota Focusritea.
Mä oon testannut noi kaikki vehkeet ja liputan vain yhtä.
SPL:ssä on ihan ok meininki, mutta silti siitä jää uupumaan se "ameriikka", se rikkaus, se tunnelma. Perustyökalu ja tän nelikon selkeä kakkonen.
DBX on soundiltaan aika kökkö. Snadisti mutainen, eikä se kompurakaan tee asiaa haluamallani tavalla.
TL Audiossa taas en pidä tosta putkietarista. Enkä eq:sta. Enkä kompurasta. Ihan hyvännäköinen se on.

ISAssa on on ihan törkeen hyvä kompura, jolla voit lytätä huolella, ilman että edes sitä kuulee. Se myöskään ei väritä soundia samalla tavalla kuin esim. DBX.
De-esser toimii todella hienosti ja limitteri on 3-alueinen, tosin tehtaan setien parametreilla.
Jos ISAn huonot puolet pitää mainita, niin siinä on on/off kytkimet eq:ille/kompuroille ja nämä namiskat nollautuvat, kun virrat katkaistaan. Samaten päälle menee bypass... Eli aina kun käynnistät koneen, niin tarvitsee kytkeä asiat päälle. Nim. kerran oli fohista viety virrat checkin jälkeen ja 3 biisiä ihmettelin erikoista laulusoundia... En enää.
ISA Kelpaa ulkomaan elävälle (riderkelpoinen) ja ainakin mun omaa on kyselty useaan otteeseen vuokralle.
-Ter2

"kuinka moni ihminen yleisöstä on lähtenyt keikalta hyräillen bassarisoundia..?"
miffe
08.09.2008 17:02:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SPL:ssä on ihan ok meininki, mutta silti siitä jää uupumaan se "ameriikka", se rikkaus, se tunnelma. Perustyökalu ja tän nelikon selkeä kakkonen.

Joo, sillä ei ole mitään ominaissoundia, niinkuin ei muillakaan SPL:n vehkeillä (de-esseriä, dynamaxxia ja track onea olen käyttänyt).

TL Audiossa taas en pidä tosta putkietarista. Enkä eq:sta. Enkä kompurasta. Ihan hyvännäköinen se on.

Samma här ja pirinääkin niistä olen ulos saanut, vaikka kuinka olis talon seppä ne kytkyihin laittanut.

ISA 220 on kyl ollu ihan jees muiden käsissä, mutta itte en ole sellasella muistaakseni koskaan vetänyt.

turkulainen
Sami_T
14.02.2011 19:24:38

Huom! Olet kirjoittamassa yli 889 päivää vanhaan ketjuun!

Joo joo...

Tää ostopäätös sitten "vähän" venyi mutta loppupeleissä SPL Frontliner tuli taloon. Eli jonkinlainen kehitysversio Channel Onesta.

http://www.spl.info/index.php?id=349

Parin keikan perusteella voi sanoa että soundi on kyllä hyvä. Lead-laulussa tuota käytän ja nyt on kyllä esim. GB4:lla ja LS9:lla parempi laulusoundi, parempi ymmärrettävyys ja koko hoito enemmän "naamalla" kuin ilman tuota vehjettä. Kompura toimii, lytätä voi tarvittaessa oikein huolella ilman että tulee kovin "tehdyn" kuulosta meininkiä. De-esseristä en sano mitään kun ei oo tarvinnu toistaiseksi vielä käyttää. Eq:ssa on mun nähdäkseni sama meininki kuin Channel Onessa.

Jos pitää jotain huonoa sanoa niin vehkeen ainoa mittarointi on VU-neula mistä voi kytkimellä valita että mitä mittaroidaan. Jos mittaroi kompuran gain reductionia ja lyttää yhtään enempää niin neula heiluu siihen malliin että siitä ei ota mitään tolkkua. Channel Onessa ne punaiset ledit oli huomattavasti parempi ratkaisu. Mutta korvillahan sitä... vai kuinka.

www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti