Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bosen 302 alapäät
1
veikko nieminen
27.02.2008 14:34:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Minkähän verran pitäisi vahvistimesta löytyä hönkää, että subbaset alkais potkimaan kunnolla? Tällä hetkellä Labgrippenin 1300 w. Rummut on mikitetty hyvillä mikeillä ja ovat muutenkin viritetty. Minkälaiset subbaset nuo ovat luonteeltaan? Jos pöntöt on ollut aktiivisessa keikkakäytössä yli 10 vuotta niin kuinkahan väsyneet ovat elementit, pitäiskö uusia, mitähän mahtaa maksaa? Onko tekijöitä tiedossa.
 
v_m_kangas
27.02.2008 15:21:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ymmärtänyt, että Bose ei paljon potki ilman sen omia prosessoreita. En tiedä omakohtaisesti Bosen subbareista, mutta 802:set ei toimi ainakaan ilman prosessoria.
 
Humppaa tai soita humppaa
veikko nieminen
27.02.2008 15:24:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, unohtu tosta ekasta jutusta se, että Bosen oma jaksosuodin tai mikä blacbox nyt onkaan, on käytössä. Yläpäät pelittää tosi hyvin, mutta alapäät niin ja näin..
 
markotetri
27.02.2008 15:44:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Minkähän verran pitäisi vahvistimesta löytyä hönkää, että subbaset alkais potkimaan kunnolla? Tällä hetkellä Labgrippenin 1300 w. Rummut on mikitetty hyvillä mikeillä ja ovat muutenkin viritetty. Minkälaiset subbaset nuo ovat luonteeltaan? Jos pöntöt on ollut aktiivisessa keikkakäytössä yli 10 vuotta niin kuinkahan väsyneet ovat elementit, pitäiskö uusia, mitähän mahtaa maksaa? Onko tekijöitä tiedossa.

 
Mä vähän luulen, että tässä tapauksessa vahvistintehoa lisäämällä saadaan vaan kesähattuja... Kyseisen kaiuttimen tehonkesto on 400W RMS. Riippuen vahvistimen ilmoitetusta tehosta, 400W (RMS) = n.565W (peak). Eli vahvistimen teho kyllä riittää.
 
Kaapin herkkyys on 98dB/1W/1m, jolloin maksimiäänenpaine on about 125dB(SPL). Se ei ole mitenkään valtavan paljon PA-käytössä. Kovin fyysistä potkua siitä saattaa olla vaikeata saada ulos. Lisäksi speksien (ja Bose-kokemukseni) mukaan parasta soundia voi olla vaikeaa saada ilman Bosen prossua.
 
Jos tuntuu siltä, että jo pienillä tasoilla soundi menee ruvelle, elementit saattavat olla uusimisen partaalla. Jos ongelmia tulee vasta silloin, kun yritetään saada ulos "kunnon potkua", taitaa vika olla komeron perusominaisuuksissa. Eli hönkää ei vaan tule, vaikka kiusattaisiin.
 
10 vuotta aktiivisessa keikkakäytössä ei välttämättä tarkoita sitä, että elementit olisivat mitenkään erityisen väsyneet, jos niitä on käsitelty ja käytetty huolellisesti.
 
Subin luonteesta ei mulla ole omakohtaisia kokemuksia viime vuosilta, mutta kansainvälisiltä foorumeilta löytyy mm. lainaus "a pititful excuse as a sub"...
 
Artificiality is normal to the medium.
samu
11.09.2014 11:09:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekohengitetään vanhaa aihetta:
 
itse sain käsiini tällaisen subbarin, mutta en prosessoria(802c). Testasin subia pelkän päätteen kanssa ja soi tosiaan melko huonosti. Onko mitään keinoa saa subia soimaan ilman ko prosessoria, kun sellaista ei ole saatavilla.
 
Suvin jakosuotimen uudelleenrakennus?
 
Guido
11.09.2014 11:46:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bright:n huutokaupassa on jotain Bose prossuja satasella.
https://www.facebook.com/events/797607916927126/?fref=ts
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «