Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Thomann the box aktiivi kaiuttimet ja muut pa tuotteet
1 2 3 4 5 6
IJarro
21.02.2008 18:36:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/the_box_ma8_2cl.htm
 
Kellään kokemusta näistä?
Se vanhempi 12" malli ainakin keikkakäytössä "ihan jees". Eli toimii ja ei kallis.
 
Noi ois vaa nii pirun kätevän kokoset, et jos ees jotain järkevää sais ulos, ois varmaa jees...
 
Let's do some living after we die...
humppahanuristi
21.02.2008 19:44:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/the_box_ma8_2cl.htm
 
Kellään kokemusta näistä?
Se vanhempi 12" malli ainakin keikkakäytössä "ihan jees". Eli toimii ja ei kallis.
 
Noi ois vaa nii pirun kätevän kokoset, et jos ees jotain järkevää sais ulos, ois varmaa jees...

 
Lainaan itse itseäni:
1999 tai 2000 halpojen T-kaupan hintojen huumassa hankittiin tällaiset, 2kpl:
http://www.thomann.de/fi/the_box_ma8_2cl.htm
Tai ainakin lähelle, vähän lienee malli muuttunut. Toisen päälle on kaatunut kolme tuoppia ja silti ne vaan pelaa, aika paljon tulee hurinaa ja välillä sellainen tasavälinen napsaus. Ei toista alapäätä eikä yläpäätä mutta kitara noista tulee aika hienosti. Ei olla hetkeen keikoilla käytetty, paitsi joulun alla yhdellä, tilankäyttösyistä.

 
Solistit ei tykkää ja bassoa ne ei kestä yhtään. Purkkisoundi.
 
Humpasta rautalankaan...
Järjestysmies
21.02.2008 19:57:34 (muokattu 21.02.2008 19:59:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimin eräässä baarissa miksaajana jonkin aikaa ja siellä oli lavamonitoreina kolme kappaletta vissiinkin the box ma 1520-kaappeja. Eli tätä edeltävä malli: http://www.thomann.de/fi/the_box_ma1520_mkii.htm
 
Sanotaanko näin, että niitä ei ole todellakaan tullut ikävä. Epäkäytännöllisen painavia, liian suuria, liian vähän tehoa ja paska saundi. Äänenpaine ei meinannut riittää milllään, jos monitoreista piti ajaa jotain muuta kuin laulua.
 
Kyseisessä baarissa oli tosin kaikki äänitekniikka oli T:tä tai B:tä, elikkäs melkoisen paskaa, laatu tosin tasaista:)
 
Omistin jossain vaiheessa myös itse parin The Box pa202a telkänpönttöjä ja epäilen suuresti niiden kelpaamista edes rouva Telkän pesäksi. Kyllähän niistä ääntä lähti, vahvistin oli jo hieman järkevämmän tehoinen suhteessa kaiuttimen kokoon, mutta saundi oli paska. Silkkaa keskiäänivoittoista honotusta. Lisäksi niihin sai koko ajan olla tilailemassa uusia kalvoja drivereille, koska niitä repeili tasaiseen tahtiin. Meinasi itku päästä kun pöntöstä ei irronnut mitään yli 150 hertsin, eikä varaosia tietenkään mailla halmeilla.
 
Tälläkin palstalla tutuksi tulleet letkautukset "Markalla saa markan vehkeen" ja "Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa" pitävät todellakin paikkansa näissä kamoissa. Pysykää kaukana!
 
duane
22.02.2008 03:57:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tälläkin palstalla tutuksi tulleet letkautukset "Markalla saa markan vehkeen" ja "Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa" pitävät todellakin paikkansa näissä kamoissa. Pysykää kaukana!
 
Etkö sä silti päätyny tilaamaan ne Turbon kulmat, mistä oli puhe taannoisessa keskustelussa :) Samat sanat niiden osalta...
 
-röyh-
aimotuska
22.02.2008 07:30:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etkö sä silti päätyny tilaamaan ne Turbon kulmat, mistä oli puhe taannoisessa keskustelussa :) Samat sanat niiden osalta...
 
Mikäli se TXD-sarja on samaa kamaa kuin taannoinen TL-sarja, niin ehkä pienellä kauan-kauan-sitten-testattu-varauksella voisin todeta, että niissä on ilmaa hinnoissa aika järjettömästi. Soundi on ihan oolraid, mutta liikuteltava ilma tuntuu niin kovin vähäiseltä. Ei ne paskat minusta todellakaan ole, mutta liian kalliit käyttöarvoonsa nähden.
 
Turbon TFM-kulmat taas menee jo huomattavasti parempaan suuntaan. Mutta kyllä mikä tahansa kajarivalinta menee parempaan suuntaan t.boxista.
 
Paenu sinä helevettihin siitä!
Järjestysmies
22.02.2008 12:04:45 (muokattu 22.02.2008 12:06:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päädyin kyllä turboihin, mutta on se nyt hieman eri asia kun T-kamat. Ja ei niiden hinnassa mitenkään tolkuttomasti ole ilmaa kun tietää mistä ostaa ja kyllä minulla niistä on sen verran käyttökokemusta, että tiedän mitä ostin.
 
Mutta se mitkä monitorit minä päädyin ostamaan tuskin vaikuttaa siihen kiistämättömään tosiseikkaan, että T-kaupan kajarit on kuraa.
 
ahjteam
27.03.2008 07:11:41 (muokattu 27.03.2008 07:22:51)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Snadisti ohi aiheen, mutta niin menee moni muukin tässä ketjussa. Pointtina kuitenkin on se että KÖYHÄLLÄ EI OLE VARAA OSTAA HUONOA.
 
Meikäläisellä on miksaajana ensimmäisen kiertueeni kolmannen keikan jälkeen ollut mukanani mikkejä (nykyisin niitä on kasassa jo salkullinen ja kaikki muut on jo paitsi laulumikit) ja kolmen unitin kokoinen hätävararäkki, jonka sisältö on muuttunut jo monta kertaa tässä parin vuoden aikana. TUNER + MULTIFX > MULTIFX + COMP > DELAY + MULTIFX > DELAY + MULTIFX + COMP > (DELAY + COMP + PREAMP) ja seuraavat vermeet ovat siellä viihtyneet:
 
Behringer BTR2000 (räkkiviritin + valo)
Behringer T1952 (kompressori)
dbx 166XL (kompressori, nykyisin kiinni)
TC Electronic M350 (2ch multiefekti, nykyisin kiinni)
TC Electronic D-two (delay, nykyisin kiinni)
 
Tuo M350 on vaihtumassa lauluetuasteeksi (SPL Track One / dbx 376, käyttökokemuksia otetaan mielellään vastaan) kunhan kukkaro antaa periksi.
 
Kummatkin kompressorit tekivät käytännössä saman asian ja ovat itseasiassa aika saman hintaiset (Behringer 155€, dbx 230€) ja tuo Behringer oli varsinkin rummuissa helvetin hyvän kuuloinen, samoilla asetuksilla valehtelematta paremman kuuloinen kuin se Semifinalin Klark Teknik DN-sarjan kompura. Behringer kuitenkin vaihtui tuohon dbx:ään ihan siitä syystä että se painoi 6 kiloa vähemmän, oli yhden räkkikoon pienempi, dbx kuulostaa mukavammalta laulussa (ei suhista vokaaleja niin pahasti), sekä siitä yksinkertaisesta syystä että tuo kyseinen kompressori on osoittautunut kokemuksesta käytössä helvetin hyväksi, kestäväksi ja luotettavaksi peliksi. Ja dbx:n ledejä ovat vain huomattavasti mukavampi seurata kuin sitä Behringerin vintage-viisaria.
 
Eli moni varmasti tietääkin, että TC electronics tekee (ainakin omasta mielestäni) helvetin hyvänkuuloisia, kestäviä ja kohtuu halpoja signaaliprosessoreita. Esimerkiksi nimenomaan tuo M300/M350 on yksi parhaita budjettiluokan multiefektiprosessoreja ja niitä on tullut hyvinkin monessa baarissa vastaan. Samassa hintaluokassa olevaa Behringerin Virtualizeria taasen en ole nähnyt yhdessäkään paikassa.
 
Kylmä fakta kuitenkin oli, että vaikka M350 itsessään on helvetin hyvänkuuloinen, niin budjettivehkeissä silti karsitaan aina jostain ja tässä M350:n tapauksessa se on informaatio jota käyttäjä saa. Lopullinen syy kuitenkin siihen miksi M350 vaihtui D2:een oli puhtaasti M350 yksikön helvetin pieni ja epätarkka tap-nappi ja se että D-twon informaationäyttö on se minkä takia se oli hankkimisen arvoinen. Itse tykkään mieluummin työskennellä numeroiden kanssa kuin yhden vilkkuvan ledin kanssa
 
Kyse ei nimenomaan ole siitä etteikö noilla aiemmilla olisi pärjännyt tai vaikka ilman niitäkin, kyse on puhtaasti siitä että jälki on usein myös paremman kuuloista ja oma työskentely paremmilla vehkeillä on siten myös paljon helpompaa, mukavampaa ja tehokkaampaa. Kyse ei myöskään ole mitenkään siitä että käyttäisin jotenkin monipuolisesti noita laitteitani, aina mä kaivan ne samat presetit sieltä esiin koska ne on tullut todettua hyviksi.
 
Mikkien kohdalla on tullut sama, siellä on jäänteenä vielä edelleen Behringerin DI-20 DI-loota, mutta muuten kamat on sitä Sennheiser e901/e604, Röde NT5, Shure SM57 ja Sansamp osastoa. Eli kaikkea mitä mä olen kokeilemalla _todennut_ hyväksi.
 
Kyse ei ole siitä että olisin jotenkin kovatuloinen kaveri, nykyisinkin köyhyysrajan alapuolella elän, karsin vain menoja melkein vuodeksi (en esimerkiksi käynyt baarissa jne) niin sitä rahaa yllättäen oli hankkia nuo kaikki.
 

 
Humala ilman viinaa on teeskentelyä.
 
Humala ilman viinaa on hamppukasvi. Katso vaikka wikipediasta jos et usko.
 
Terttu
27.03.2008 12:43:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kummatkin kompressorit tekivät käytännössä saman asian ja ovat itseasiassa aika saman hintaiset (Behringer 155€, dbx 230€) ja tuo Behringer oli varsinkin rummuissa helvetin hyvän kuuloinen, samoilla asetuksilla valehtelematta paremman kuuloinen kuin se Semifinalin Klark Teknik DN-sarjan kompura.
No huhhuh... Ootko sattunut miettimään sitä, että b-vehje ja Klarkin kompura käyttäytyy hieman eri tavalla samoilla nappulan asetuksilla?
Ymmärrän hyvin sen, että diggaat b:n soundia rumpukompurana. Sehän on ihan helvetin hyvä, jos etsii pumppaavaa, säröistä soundia, joka värittää soundia aika reippaasti. Hyvä efektihän se on...
Muuten toi väite kyllä on ihan puppua.
 
Behringer kuitenkin vaihtui tuohon dbx:ään ihan siitä syystä että se painoi 6 kiloa vähemmän, oli yhden räkkikoon pienempi, dbx kuulostaa mukavammalta laulussa (ei suhista vokaaleja niin pahasti), sekä siitä yksinkertaisesta syystä että tuo kyseinen kompressori on osoittautunut kokemuksesta käytössä helvetin hyväksi, kestäväksi ja luotettavaksi peliksi. Ja dbx:n ledejä ovat vain huomattavasti mukavampi seurata kuin sitä Behringerin vintage-viisaria.
Siinäpä toi ero onkin esim. b:n ja dbx:n välillä. Dbx toimii ns. halpakompurana hieman paremmin, koska sen soundi pysyy hieman paremmin läjässä, vaikkakin se on välillä aika karun kuuloinen riippuen laulajasta-mikistä-tiskistä.
Suosittelen lisäksi käyttämään korvia, eikä epäluotettavia ledejä
 
Oma valinta on noista kolmesta ehdottomasti Klark. Se sentään tekee minkä lupaa ja ihan asiallisesti vielä tekeekin.
 
Samassa hintaluokassa olevaa Behringerin Virtualizeria taasen en ole nähnyt yhdessäkään paikassa.
No hyvä.
 
Kyse ei nimenomaan ole siitä etteikö noilla aiemmilla olisi pärjännyt tai vaikka ilman niitäkin, kyse on puhtaasti siitä että jälki on usein myös paremman kuuloista ja oma työskentely paremmilla vehkeillä on siten myös paljon helpompaa, mukavampaa ja tehokkaampaa. Kyse ei myöskään ole mitenkään siitä että käyttäisin jotenkin monipuolisesti noita laitteitani, aina mä kaivan ne samat presetit sieltä esiin koska ne on tullut todettua hyviksi.
Hyvillä laitteilla työskentely helpottaa kovasti, koska jää aikamoinen arvonta pois pelistä. Kun voit luottaa oikeaan laitteeseen, niin lopputulokseen pääseminen vie vähemmän aikaa ja vaivaa. Siinä olet täysin oikeassa ja komppaan samaa.
 
ps. suosittelen edes joskus kokeilemaan muitakin presettejä (tai rakentamaan omia), ettei se sama rumpukaiku hallitse heavyä ja tangoa. Ellet sitten ole kovin viehättynyt siihen soundiin.
Niistä vehkeistä voi saada kivojakin asioita irti, mitkä tukee kutakin bändiä/esitystä.
 
"kuinka moni ihminen yleisöstä on lähtenyt keikalta hyräillen bassarisoundia..?"
ahjteam
27.03.2008 17:50:28 (muokattu 27.03.2008 17:55:40)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No huhhuh... Ootko sattunut miettimään sitä, että b-vehje ja Klarkin kompura käyttäytyy hieman eri tavalla samoilla nappulan asetuksilla?
Suurin ero on että tuossa Behringerissä on se putkisaturaatio-optio siinä perässä, mutta jos numeroarvot ovat samat ja pitävät kutinsa ei _pitäisi_ käyttäytyä ainakaan paljoa eri tavalla, lopputulos kyllä voi kyllä erilaiselta
 
Suosittelen lisäksi käyttämään korvia, eikä epäluotettavia ledejä
 
Tämähän on nyt tietenkin ihan selviö, mutta jos nyt haluaa esimerkiksi selvästi nähdä että toimiiko se noisegate niin nopeasti kuin pitääkin, niin sen neulan fyysisen hitauden ja kiihtyvyyden/jarruttamisen takia ledit ovat luotettavampi ja selkeämpi vaihtoehto näistä kahdesta.
 
Oma valinta on noista kolmesta ehdottomasti Klark. Se sentään tekee minkä lupaa ja ihan asiallisesti vielä tekeekin.
 
...en yhtään epäile valintaasi, mutta se Klark ei myöskään enää paini läheskään samassa hintaluokassa (DN504+, GBP 895.00 ~= 1 147.36€). Yhden sellaisen hinnalla saat (lähes) kaksi dbx:n nelikanavaista kompuraa, joka sekään ei ole mikään halvin mahdollinen nelikanavainen kompuravempele (dbx 1046, 666€) ja oman kokemukseni perusteella ne dbx:n vehkeet eivät ole niin huonoja etteikö sillä pärjäisi, ei siellä yleisössä kuitenkaan ole muita kun kultakorvia jotka kuulee että tuo on dbx:n kompura eikä Klark teknik.
 
http://www.elmusic.co.uk/?area=store&subarea=viewproduct&product=545
http://www.thomann.de/fi/dbx_1046_compressor.htm
 
suosittelen edes joskus kokeilemaan muitakin presettejä (tai rakentamaan omia), ettei se sama rumpukaiku hallitse heavyä ja tangoa. Ellet sitten ole kovin viehättynyt siihen soundiin. Niistä vehkeistä voi saada kivojakin asioita irti, mitkä tukee kutakin bändiä/esitystä.
 
Eli jos jäi selväksi, niin on kokeiltu ja tehty tässä viimeisen kuuden-seitsemän vuoden aikana vaikka mitä, mutta nämä olen silti todennut yhdeksi eniten käyttämistäni kun ne kuulostavat mielestäni hyvältä. Tykkään itse nimittäin varsinkin tomit gatettaa aika tiukasti, niin että sieltä tulee lähinnä pelkästään se attack ja minimaalinen määrä jälkisointia, niin se SPX:n Concert Hall preset tuo siitä soundista aika kivasti sitä luonnollisentyylistä sointia lisää. Vokaaleissa tuo Concert Hall + 2290 tuo mukavasti eteeristä tilaa pitkää nuottia vetäviin laulutyyleihin, jonkin töksähtelevän HC-huudon sitten vedän mieluummin vaikka kuivana eetteriin tai sitten käytän jotain lyhyempää plate/room-kaikua. Lauluissa käytän muutenkin hirveän vähän reverbiä nykyisin, käytän paljon mieluummin delayta.
 
Summa summarum: Ei niitä presettejä ole sinne laitteisiin laitettu sen takia että että niitä on PAKKO alkaa ruuvaamaan että ne soundit olisi käyttökelpoisia. Kun ne sieltä löytyy jo valmiiksi ja tiedät kokeiluiden perusteella mikä kuulostaa kivalta, niin säätämisen määrä on huomattavasti pienempi, niin pääsee suoraan itse asiaan. Lisäksi artistit tykkää kun ei tarvitse alkaa repimään perseitään kun sä hinkkaat sen reverbin parissa 7 minuuttia kun vokalisti hönkäilee jotain siihen mikkiin. Näitäkin tapauksia on meinaan nähty eikä se soundi yleensä ole siitä parantunut mihinkään :)
 
Terttu
27.03.2008 18:50:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suurin ero on että tuossa Behringerissä on se putkisaturaatio-optio siinä perässä, mutta jos numeroarvot ovat samat ja pitävät kutinsa ei _pitäisi_ käyttäytyä ainakaan paljoa eri tavalla, lopputulos kyllä voi kyllä erilaiselta
Semifinalin b-kompurassa putkisaturaatio..? Eihän siinä mitään kuorien lämmitintä ole.
Siihenhän sä vertasit? Semifinalin behringerin kompura vs. Klarkin kompura?
Vastasit itse kysymykseesi. Halpamerkkien numeroarvot voivat olla mitä tahansa. Niihin on mun mielestä aika harvoin luottamista.
Sen takia ne kuulostavat kovin erilaisilta, koska Klark selviytyy lyttäystoimenpiteestä luonnollisemmalla soundilla jos vertailet sitä halvempien merkkien kanssa ns. perusasetuksilla. Tämän takia monesti kuvittelee sen kompuran olevan "huonompi", koska muutosta varsinaiseen soundiin tapahtuu hyvin vähän. Olisko se sitä psykoakustiikkaa..?
Mutta edelleen kannatan sitä, että se mikä toimii ja soundaa hyvältä, ei voi olla huono tapa tehdä sitä. Vain erilainen.
 
Tämähän on nyt tietenkin ihan selviö, mutta jos nyt haluaa esimerkiksi selvästi nähdä että toimiiko se noisegate niin nopeasti kuin pitääkin, niin sen neulan fyysisen hitauden ja kiihtyvyyden/jarruttamisen takia ledit ovat luotettavampi ja selkeämpi vaihtoehto näistä kahdesta.
Eihän kyse ollut mistään gaten valoista, vaan kompressorin ledeistä.
 
...en yhtään epäile valintaasi, mutta se Klark ei myöskään enää paini läheskään samassa hintaluokassa (DN504+, GBP 895.00 ~= 1 147.36€). Yhden sellaisen hinnalla saat (lähes) kaksi dbx:n nelikanavaista kompuraa, joka sekään ei ole mikään halvin mahdollinen nelikanavainen kompuravempele (dbx 1046, 666€) ja oman kokemukseni perusteella ne dbx:n vehkeet eivät ole niin huonoja etteikö sillä pärjäisi, ei siellä yleisössä kuitenkaan ole muita kun kultakorvia jotka kuulee että tuo on dbx:n kompura eikä Klark teknik.
Totta, rahalla saa ja pummilla pääsee ilmaiseksi, mutta onhan siinä nyt ihan oikeasti iso ero myös soundissa. Kyllä yleisö huomaa yllättävän nopeasti sen, jos se huono kompura räimii yläkertaa isolla puukolla korviin (niinkuin aiemmin mainitsit "suhistaa vokaaleja"). Siihen ei paljon kultakorvia tarvita todetakseen sen.
Kaikella pärjää, mutta rajansa kaikella.
 
Eli jos jäi selväksi, niin on kokeiltu ja tehty tässä viimeisen kuuden-seitsemän vuoden aikana vaikka mitä, mutta nämä olen silti todennut yhdeksi eniten käyttämistäni kun ne kuulostavat mielestäni hyvältä. Tykkään itse nimittäin varsinkin tomit gatettaa aika tiukasti, niin että sieltä tulee lähinnä pelkästään se attack ja minimaalinen määrä jälkisointia, niin se SPX:n Concert Hall preset tuo siitä soundista aika kivasti sitä luonnollisentyylistä sointia lisää. Vokaaleissa tuo Concert Hall + 2290 tuo mukavasti eteeristä tilaa pitkää nuottia vetäviin laulutyyleihin, jonkin töksähtelevän HC-huudon sitten vedän mieluummin vaikka kuivana eetteriin tai sitten käytän jotain lyhyempää plate/room-kaikua. Lauluissa käytän muutenkin hirveän vähän reverbiä nykyisin, käytän paljon mieluummin delayta.
Se mitä sanoit kuulosti siltä, että käytät samaa presettiä genrestä/bändistä/tilasta riippumatta. Kuulosti vaan jotenkin hassulta.
Vaikka mäkin oon miksannu yhtä bändiä jo vuosien ajan, niin lähes joka keikalla tulee vaihdeltua rumpujen, akustisen kitaran ja laulujen reverbiä. Ei mun mielestä se sama kiukaalta kuulostava spx halli vaan istu jokaiseen keikkapaikkaan. Joihinkin mestoihin se tosin toimii liiankin hyvin.
Tottakai paljon sanelee myös laitetoimittajan räkistä löytyvät vehkeet.
 
Summa summarum: Ei niitä presettejä ole sinne laitteisiin laitettu sen takia että että niitä on PAKKO alkaa ruuvaamaan että ne soundit olisi käyttökelpoisia. Kun ne sieltä löytyy jo valmiiksi ja tiedät kokeiluiden perusteella mikä kuulostaa kivalta, niin säätämisen määrä on huomattavasti pienempi, niin pääsee suoraan itse asiaan. Lisäksi artistit tykkää kun ei tarvitse alkaa repimään perseitään kun sä hinkkaat sen reverbin parissa 7 minuuttia kun vokalisti hönkäilee jotain siihen mikkiin. Näitäkin tapauksia on meinaan nähty eikä se soundi yleensä ole siitä parantunut mihinkään :)
Juuri näitä tilanteita varten monesti otan mikrofonin käteen (tai i-Podilla musan kanssa) pa:n virityksen yhteydessä ja katson valmiiksi kyseiseen tilaan istuvat efektit perstuntuman mukaan. Silloin ei tarvitse viedä orkesterin hermoja/aikaa ja varsinainen soundcheck sujuu mallikkaasti.
Jos orkesterilla on monitorimiksaaja, backliner tai sitten laitetoimittajaa apunasi käyttäen hoidat linjacheckin, jolloin voit ruuvata ihan rauhassa parametrejä ja esim. rikkinäisten mikkipiuhojen vaihtamiseen ei tarvitse kyykkiä popparien jaloissa, kun sekin tarkistuu siinä samalla...
 
"kuinka moni ihminen yleisöstä on lähtenyt keikalta hyräillen bassarisoundia..?"
fifehole
27.03.2008 22:02:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä kyseistä laatua hieman eri hinnoilla. Bisnesmiäs!
 
http://www.nettikirpputori.com/viewItem.php?id_item=551098&PN0=cat_linf_2&PL0=listCategory.php?id=18
 
Head for an eye
ahjteam
27.03.2008 23:50:29 (muokattu 27.03.2008 23:53:05)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semifinalin b-kompurassa putkisaturaatio..? Eihän siinä mitään kuorien lämmitintä ole. Siihenhän sä vertasit? Semifinalin behringerin kompura vs. Klarkin kompura?
 
Semifinaalin Klarkia vertasin omaan Behkuuni, jonka mainitsin jo ensimmäisessä viestissäni. http://www.thomann.de/fi/behringer_t1952_tube_composer.htm
 
Eihän kyse ollut mistään gaten valoista, vaan kompressorin ledeistä.
 
gate ja comp käyttävät samaa gain reduction mittaristoa niin dbx:ssä kuin Behringerissäkin
 

 
Mutta nytten takaisin tamppeihin ja tboxeihin! :)
 
www.ahjteam.com/keikkapaikat
miffe
28.03.2008 19:40:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semifinaalin Klarkia vertasin omaan Behkuuni, jonka mainitsin jo ensimmäisessä viestissäni. http://www.thomann.de/fi/behringer_t1952_tube_composer.htm
 
Tuotanoin... Ilkeät ihmiset väittävät, ettei se signaali koskaan mene sen hehkulampun läpi.
 
Ja mikä oma viimeisin kokemukseni Klarkin kompuroista (DN504) on, niin olivatpa asetukset about mitä tahansa, niin aina kuulosti hyvältä - toisilla asetuksilla vain vielä paremmalta. Sillä pysty oikeesti ottamaan vähän/pehmeesti tai sitten lyttäämään oikein urakalla ilman soundin menemistä paskaksi.
 
BSS:t (ei Opalit), XTA:n digikompurat (C2, SIDD) ja Empirical Labsin Distressor pystyvät samaan (tai ainakaan muita kelpoisia ei ole vastaan tullut). Ja ihan turha tulla haukkumaan kermaperseilijäksi; varmaan Terttukin on mun kans samaa mieltä tästä asiasta. :)
 
turkulainen
Terttu
29.03.2008 14:40:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuotanoin... Ilkeät ihmiset väittävät, ettei se signaali koskaan mene sen hehkulampun läpi.
 
Ja mikä oma viimeisin kokemukseni Klarkin kompuroista (DN504) on, niin olivatpa asetukset about mitä tahansa, niin aina kuulosti hyvältä - toisilla asetuksilla vain vielä paremmalta. Sillä pysty oikeesti ottamaan vähän/pehmeesti tai sitten lyttäämään oikein urakalla ilman soundin menemistä paskaksi.
 
BSS:t (ei Opalit), XTA:n digikompurat (C2, SIDD) ja Empirical Labsin Distressor pystyvät samaan (tai ainakaan muita kelpoisia ei ole vastaan tullut). Ja ihan turha tulla haukkumaan kermaperseilijäksi; varmaan Terttukin on mun kans samaa mieltä tästä asiasta. :)

 
Juu, b-koneissa toi 12ax7 yleensä lämmittää kuorta, huhujen mukaan ainakin. Onhan se hauska vitsi. Siis se kuoren lämmitys. Ja B yleensäkin.
 
Ja kyllä, pitkin hampain joudun toteamaan olevani sun kanssa kerrankin samaa mieltä. :)
Tosin mä en oo vieläkään saanut Distressoria testiin... Toivottavasti en saakkaan, koska jään kuitenkin siihen koukkuun ja taas palaa rahaa (Hölttä pliis...)
Ite lisäisin tohon samaan listaan ainakin omasta etarista (ISA 220) löytyvän jarrun. Voi luoja miten hyvä... Enkä muuten laita pahakseni ollenkaan, jos räkistä löytyisi dbx 160A. Jostain syystä oon digannu siitä aika paljon. Oikeastaan ainoita (okei, blue-sarjakin on hyvä) dbx:n toimivia laitteita mitä vastaan on tullut.
Mut nyt menee ohi t- ja b-merkkien keskustelusta, joten kamarunkkaus jääköön tähän.
 
"kuinka moni ihminen yleisöstä on lähtenyt keikalta hyräillen bassarisoundia..?"
Hulkko
30.03.2008 01:18:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erotettakoon sitten omaksi ketjukseen. Sillä nythän alkaa tulla oikeesti kiinnostavaa asiaa. Tmapit ja behkut kiinnostavuudessaan jää täysin 6-0, kun aletaan puhumaan, _miten_ duunia tehdään, niistä pikkuasioista, jotka muodostaa kyseisen henkilön työtavan, saundin ja tyylin. Meikä lähti toisiin hommiin, hetkeks, katellaan millon pystyy taas, mutta sielu elää äänen maailmassa. Antakaa palaa vaan.
 
/hehkutus :)
 
duane
06.05.2008 14:12:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosin mä en oo vieläkään saanut Distressoria testiin... Toivottavasti en saakkaan, koska jään kuitenkin siihen koukkuun ja taas palaa rahaa
 
Mulla on ollu nyt 12 keikalla (Playa) Distressor käytössä, enkä kyllä enää osais ilmankaan olla. Aiemmin käytössä siis DM1000:n oma kompura.. Eikä varmaan ainakaan soundia huononna Tridentin mikkietunen siinä keulilla.
Nää vermeet löyty kitaristin studiohuoneesta, ovat lojuneet tyhjän panttina tovin.
 
"Rommilla sydämen synneistä raskaan saan hetkeksi vaikenemaan" Pienet Miehet
dust sucker
09.10.2008 22:31:38 (muokattu 09.10.2008 22:40:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääsin juuri vertailemaan näitä kahta vierekkäin.

http://www.thomann.de/fi/rcf_art_322_a.htm
http://www.thomann.de/fi/the_box_pa302a_biamped_fullrangebox.htm
korvin kuultavaa eroa ei juurikaan ollut kovillakaan tehoilla, rcf:n diskantti oli ehkä aavistuksen erottelevampi, mutta jos testi olis tehty eri aikaan kummalakin kaapilla niin eroa ei kyllä huomaisi. eli pinnat ehdottomasti the boxille tässä kisassa.

 
Tuo on aika raju lopputulos. Allekirjoittavatko muutkin PA302-kaappien laadun?
 
PA302 houkuttavat kyllä, mutta The Box Eco 15e on ainakin sellainen yläastepömpeli että miksaamallakaan ei erottelevuutta saa. Ehkä PA302:set ovat trubaduurikeikalle tarpeeksi hyvät.
 
Edit: Alton PS4 kajarit ovat olleet myös harkinnassa, mutta ne onkin yhdessä 300 euroa kalliimmat.
 
Chade Fallstar
12.10.2008 05:24:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi asia millä voi miettiä laitteiden hintaa on ihan työtunnin hinta. Vetelen tässä nämä ihan hatusta- tosimaailmassa tuntiliksa on tsiljoonasta asiasta johtuen vaihteleva käsite.
Jos laskisi että yhden henkilön tuntipalkka olisi vaikka 12 e ja bändissä viisi tyyppiä ja miksaaja. Kuluja keikkamestaan pääsemiseen olisi tullut vaikkapa 50 €. Näin yhden tunnin soundtsekin hinnaksi tulisi vaikkapa 72+50 e= 112 €. Jos bändi tekee kuussa vaikka 4 keikkaa, näistä tulee yhteensä 448 €. Jos sillä laitteella on tehtävä vaikka puolen vuoden ajan keikkaa niin silloin on kyse jo 5*448 € panostus. 2248 €.
 
Äänentarkistus on tehtävä siinä tunnin aikana, satoi tai paistoi. Jos ei onnistu niin jää tekemättä. Eli jos tsekissä halutaan tsekata eikä vaan kattoa kun miksaaja ettii signaalitieltä sitä viallista komponenttia niin onko jotain väliä maksaako vaikka DI-boksi 50 vai 150 euroa? Tai johto tai mikseri tai...
 
Eli funtsatkaa kuinka paljon työtä ja muuta rahankulua on sijoitettu siihen että oikeasti päästään sinne keikkamestaan ylipäätään ennenkuin päästään edes testaamaan että toimiiko se laite?
Puhumattakaan siitä että paikalla on edes kourallinen maksanutta yleisöä. Paljonko he ovat käyttäneet rahaa että ovat päässeet katsomaan juuri teitä?
 
Ja vaikka olisi kyseessä harrastelijayhtye joka ei saa keikasta kuin bensarahat. Harrastuksesta haetaan elämyksiä. Mitäs ne maksaa?
 
ps. tiedän että laskuissa jne. on hevosen mentäviä aukkoja ja olen tällä hetkellä juopunut mutta toivottavasti tästä jonkinlainen punainen lanka löytyy.
 
God is one of the leading causes of death
Teijo K.
12.10.2008 10:28:39 (muokattu 12.10.2008 10:28:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi asia millä voi miettiä laitteiden hintaa on ihan työtunnin hinta. Vetelen tässä nämä ihan hatusta- tosimaailmassa tuntiliksa on tsiljoonasta asiasta johtuen vaihteleva käsite.
Jos laskisi että yhden henkilön tuntipalkka olisi vaikka 12 e ja bändissä viisi tyyppiä ja miksaaja. Kuluja keikkamestaan pääsemiseen olisi tullut vaikkapa 50 €. Näin yhden tunnin soundtsekin hinnaksi tulisi vaikkapa 72+50 e= 112 €. Jos bändi tekee kuussa vaikka 4 keikkaa, näistä tulee yhteensä 448 €. Jos sillä laitteella on tehtävä vaikka puolen vuoden ajan keikkaa niin silloin on kyse jo 5*448 € panostus. 2248 €.
 
Äänentarkistus on tehtävä siinä tunnin aikana, satoi tai paistoi. Jos ei onnistu niin jää tekemättä. Eli jos tsekissä halutaan tsekata eikä vaan kattoa kun miksaaja ettii signaalitieltä sitä viallista komponenttia niin onko jotain väliä maksaako vaikka DI-boksi 50 vai 150 euroa? Tai johto tai mikseri tai...
 
Eli funtsatkaa kuinka paljon työtä ja muuta rahankulua on sijoitettu siihen että oikeasti päästään sinne keikkamestaan ylipäätään ennenkuin päästään edes testaamaan että toimiiko se laite?
Puhumattakaan siitä että paikalla on edes kourallinen maksanutta yleisöä. Paljonko he ovat käyttäneet rahaa että ovat päässeet katsomaan juuri teitä?
 
Ja vaikka olisi kyseessä harrastelijayhtye joka ei saa keikasta kuin bensarahat. Harrastuksesta haetaan elämyksiä. Mitäs ne maksaa?
 
ps. tiedän että laskuissa jne. on hevosen mentäviä aukkoja ja olen tällä hetkellä juopunut mutta toivottavasti tästä jonkinlainen punainen lanka löytyy.

 
Joo, unohdit työnantajamaksut. Kaikki palkat vois kaksinkertaistaa tosta.
teukka
06.12.2008 14:27:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvitaan kämpille alkuun Pa:t ja halvat pitäisi olla.
Alkuun käyttö olisi basarin triggerille ja kun uusi huutaja löytyy myös sitten
sitä varten.
Nuo The Box kamppeet kiinnostaa mutta onko tämä peavey ihan perseestä?:http://www.thomann.de/fi/peavey_audio_performer_pack.htm
siinä kun olis ständit ja kaikki mukana....
 
Jos on hanurista niin olisko parempaa tuossa hintaluokassa?
Saa tietty olla halvempikin.
Mitäs vastaavaa The boxilla olisi?
 
Saako halvalla hyvää vai pitääkö hommata kahdet kamat:)
 
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «