Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Thomann the box aktiivi kaiuttimet ja muut pa tuotteet
1 2 3 4 5 6
Spongeri
03.01.2008 12:53:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

meinaatko että Mesan kitaravahvistimet on paskaa? Nyt poiketaan vähän aiheesta, mutta enpä menis ihan noinkaan sanomaan. Jonku verran ilmeisesti maailmallakin semmosia käyttävät, varsin onnistunein lopputuloksin. Voisko vika olla sitten jossain muualla kuin vahvistimessa?.Ehkä otin kantaa vähän liian jyrkästi, mutta sitä mieltä edelleen olen, että ei kannata ostaa Mesan singlerectoa, jos hinta pyörii tuolla vajaassa 2000eurossa. Toi mun viesti saatto vaikuttaa siltä, että olisin yleisesti sitä mieltä, että Mesan vahvarit on huonoja. Tätä mieltä en todellakaan ole. Ihan vaan yritin välttyä liialliselta OT:lta, joten jätin mallin mainitsematta..
 
LHU
03.01.2008 14:35:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä otin kantaa vähän liian jyrkästi, mutta sitä mieltä edelleen olen, että ei kannata ostaa Mesan singlerectoa, jos hinta pyörii tuolla vajaassa 2000eurossa.
 
Tää on ehkä vähän offtopiccia mutta liittynee aiheeseen siltä osin kun puhutaan siitä mikä on laadukkaan (kalliimman) ja vähemmän laadukkaan (halvemman) ero.
 
Miksaamani orkesterin kitaristilla oli Mesan Dual Rectifier, siinä oli aivan h....tin hyvä soundi. Mietittiin että voiko ko. orkesteriin haettua kitarasoundia enää paremmaksi ja sopivammaksi saada, millään. Sitten hra meni ja vaihtoi sen Mesan Diezel VH4:än, tuskin tarvitsee mainita paraniko soundi hinnan myötä.
 
Okei, esimerkki oli vähän karrikoitu mutta kuitenkin. Itse olen joutunut kerran tekemisiin T-amp ja T-box merkkisten vempeleitten kanssa enkä enää koskaan halua moista kokea. Ko. laitteet eivät täytä ammattilaitteille asetettuja kriteereitä joten minulla ei niille ole mitään käyttöä. Se miten ne toimivat harrastus tai semi-pro käytössä onkin sitten asia erikseen ja jokainen käyttäjä itse tietänee parhaiten mikä toimii hänen produktioissaan parhaiten.
 
Nää keskustelut (halpa/kallis, merkkituote/t-tuote) menevät aina kummalliseksi juupas eipäs jorinaksi. Jos joku pärjää markan vehkeillä ja pystyy niillä treeneistään ja keikoistaan suoriutumaan niin onko se muka joltain muulta pois? Jos ei kukkaronnyöri anna myöten niin sitten on vain pärjättävä vähemmillä tahi halvemmilla laitteilla. Jokainen hankkii tarpeisiinsa sopivat vehkeet, ammattilaisen on saatava leipänsä siitä hommasta joten hän tarvitsee ammattityökalut, harrastaja tulee toimeen harrastuskäyttöön tarkoitetuilla laitteilla. Tää koskee ihan kaikkia ammattialoja maailmassa, ei pelkästään musahommia.
 
Liimatainen: "Sanotaanko näin että kyllähän 20% voi yhtä-äkkiä tuntua paljolta mutta haluan muistuttaa että meidän tallissa on henkilöitä jotka korreloi kenttää että kosketuspinta säilyy".
Decker90
03.01.2008 23:08:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nää keskustelut (halpa/kallis, merkkituote/t-tuote) menevät aina kummalliseksi juupas eipäs jorinaksi. Jos joku pärjää markan vehkeillä ja pystyy niillä treeneistään ja keikoistaan suoriutumaan niin onko se muka joltain muulta pois? Jos ei kukkaronnyöri anna myöten niin sitten on vain pärjättävä vähemmillä tahi halvemmilla laitteilla. Jokainen hankkii tarpeisiinsa sopivat vehkeet, ammattilaisen on saatava leipänsä siitä hommasta joten hän tarvitsee ammattityökalut, harrastaja tulee toimeen harrastuskäyttöön tarkoitetuilla laitteilla. Tää koskee ihan kaikkia ammattialoja maailmassa, ei pelkästään musahommia.
 
Tuosta kommentista ihan plussan lykkäsin...!!! Aikaisemmassa kommentissani hain samaa ajatusta. Totta nimittäin on sekin, että jos jossain vaiheessa x-orkesteri alkaa pukkaamaan 40- 50 keikka vuodessa niin kyllä t-boxit jää jo monestakin syystä. Nyt ne vaan ovat meille hinta laatusuhteeltaan ollut paras valinta ja olemme saaneet tehtyä "tasapuolisisen monitoroinnin" koko poppoolle...
 
"En syytä, enkä väitä...."
aimotuska
04.01.2008 00:29:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edelleen: eikö niistä kokemuksista vois jotain jakaakin, ettei aina oltais vaan ottamassa? Aina vingutaan kun kaikki vaan haukkuu niitä, eikä mistään löydä sitä puoltavaa lausuntoa.
 
-> Artikkelia My first speakers-ketjuun, hopi hopi.
 
Se kirjoitetaan kuuLostaa, eikä kuuLLostaa. SIIS YHDELLÄ ÄLLÄLLÄ!!!!! prkl.
musamies
04.01.2008 21:35:54 (muokattu 04.01.2008 21:47:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuplaten
 
musamies
04.01.2008 21:47:04 (muokattu 04.01.2008 21:47:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaveri kertoi ostaneensa digimikserin ja ylimääräiseksi oli jäämässä ihan asialliselta vaikuttava Allen Heath. Kun kysyin hintaa minkä verta käytetystä mikseristä olisi mukava saada, vaikutti hinta vielä sellaiselta, että miksailen edelleen tuttuun ja turvalliseen tapaan Behringerillä.
 
Mikseipä minullekin voisi käydä T-Box kaiuttimet jos niistä tietäisi sellaisia, joista tykkää muustakin ominaisuudesta kuin hinnasta. Niistä ei vissiin oikeen kukaan kehtaa kirjoitella kun ei ole cool vedellä halpiskamoilla ;-)
 
On jostain syystä kyllä aika vaikea uskoa, että esim. tässä tapauksessa laatu ja ääni olisi kovin hyvä?! Hintapuoli on kyllä miellyttävä.
http://www.thomann.de/fi/the_box_pa_15_eco.htm
 
Aina vain paranee - uudet kaapit 50 egee tsipale:
http://www.thomann.de/fi/the_box_pa_12_eco_demo.htm
 
pwc
04.01.2008 21:50:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aina vain paranee - uudet kaapit 50 egee tsipale:
http://www.thomann.de/fi/the_box_pa_12_eco_demo.htm

 
Tuo siis oli demolaite, oikea maksaa jopa huimat 59 euroa.
http://www.thomann.de/fi/the_box_pa_12_eco.htm
 
musamies
04.01.2008 21:56:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo siis oli demolaite, oikea maksaa jopa huimat 59 euroa.
http://www.thomann.de/fi/the_box_pa_12_eco.htm

 
Jepu, itsellä on treeneissä kokemusta vanhoista Toa kaiuttimista, joiden ääntä ei saa mitenkään säädettyä hyvän kuuloiseksi, vaikka miten kääntelisi mikseristä jossa kanavakohtaiset + kaikkiin kanavoihin vaikutta eq.
 
Minkähänlainen laite tämä on laadultaan?
http://www.thomann.de/fi/the_box_ta18.htm
 
humppahanuristi
04.01.2008 22:40:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
On jostain syystä kyllä aika vaikea uskoa, että esim. tässä tapauksessa laatu ja ääni olisi kovin hyvä?! Hintapuoli on kyllä miellyttävä.
http://www.thomann.de/fi/the_box_pa_15_eco.htm
 
Aina vain paranee - uudet kaapit 50 egee tsipale:
http://www.thomann.de/fi/the_box_pa_12_eco_demo.htm

 
Ai että noinkin halpoja...
 
Tollainen eco15 oli eräällä seurojentalolla ja käytettiin sitä monitorina ja lähtihän siitä ääntä. Haitarilla sen sai särölle tai joku ihmeen resonanssi siitä lähti mutta laulu pelkästään tuli ihan kohtuullisesti.
 
Ja joku sitten ihmettelee, että miksi piti monitorina käyttää eikö ole omia. No oli omatkin mutta pitäähän sitä kokeilla.
 
Ei ole kyllä kalliit kotelot. Onkohan lastulevyä vai mitä?
 
Humpasta rautalankaan...
musamies
04.01.2008 22:44:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole kyllä kalliit kotelot. Onkohan lastulevyä vai mitä?
 
Jos tykkää itse rakennella, ni ei vielä pelkät kunnolliset vanerikotelot välttämättä mitenkään älyttömän hintoihinsa tule, mutta hyvät elementit olleet hintavia kun olen niitä luetteloista katsellut.
 
rintapek
05.01.2008 00:40:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota...
On noissa muitakin kriteerejä kuin hinta.
 
Asiallinen tbox-keskustelu on mitä tervetulleinta ja kuten Hjunnila pyytää, niin tuonne myfirstspeakersiin leikaten ja liimaten.
 
Mutta... palautusoikeus... on oikeus perua kauppa ja saada rahat takaisin. Jos T- kaupan veloittamat toimituskulut ovat 20,-, niin se ei tarkoita, että samalla rahalla tuote lähtee _palautukseen_.
Tuossa mitä postin, siis Itellan hinnastolaskurista katsoin, niin ämyrin kokoinen parikymmenkiloinen laatikko toimitettuna Saksaan _economy_- pakettina maksaa jokseenkin 50,-
Jos ämyrin hinta on se 50,-, niin itse en viitsi maksaa viittäkymppiä saadakseni viisikymppiä takaisin.
 
Toinen asia on tuo _takuu_. Se voi olla vaikka sata vuotta, mutta se ei vielä tarkoita, että yhtenäkään päivänä käytössäsi olisi ollut toimivaa tuotetta. Jos vehje on tai menee rikki, niin se lähtee takuukorjaukseen, ja se on siellä kenties seuraavat kolme kuukautta. Takuu ei tarkoita sitä, että sinulla olisi ehjä laite käytössäsi korjausajan. Takuulla ratsastaminen on jokseenkin yhtä tyhjän kanssa. Laitteen täytyy oletetussa käytössä toimia jokseenkin oletettu määrä, oli siinä takuuta tai ei.
 
Kolmantena, mikä lienee kaikkein kysytyin juttu: että kai siitä ämyristä varmasti lähtee tarpeeksi ääntä? (laadusta viis?)
- tuo _tarpeeksi_ on perin henkilö/tapauskohtaista. Ämyreistä lähtee ääntä ja useimmin sitä tulee enemmän kuin tarpeeksi. Tähän väliin kerron oman myfirstspeakers- tarinan.
15-kesäisenä ostin, kun halvalla sain vanhat jammut äänifirmasta käytettynä. kokoa, näköä ja tehonkestoa riitti. Yksi ämyri oli jokseenkin lämmityskattilan kokoinen ja kaksi päällekkäin sitten jo kooltaan puhelinkoppi. Painoa jokseenkin saman verran. Vaan kun teinipoikien roudauskalusto oli jokseenkin mopo ja fillari, niin moisten ämyrien liikuttaminen oli sitten isipappojen kärsivällisyyden varassa. No joo.... oli siinä muutakin roudattavaa... itselläni oli tuplabassarisetti 2x26_, jos en väärin muista. Kitaristien marsupinot olivat hieman kitaristien päälaenkorkeuden yläpuolella jne...
Kai se oli noina vuosina kun isipapoille tuli ensimmäiset harmaat hiukset.
 
Tarkoitus kai on sanoa, että jos se ainoa roudakalusto on pikkufiiatin takapenkki/kontti, niin jokaisen 15_ ämyrin voi vertailusta unohtaa. Paljon ja hyvää ääntä lähtee pienemmistäkin. Valitettavasti pieni, kevyt, näppärä ja hyvä ääni = kallis. Valitettavasti suuri, painava, hankala ja halpa = valitettavan käyttökelvoton.
 
nyt tulee uni... jatketaan myöh...
 
One kind of music only - the good kind
Decker90
05.01.2008 01:46:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä takuisiin tulee, on Australian Monitorin päätekin sanonut itsensä irti varoituksetta...
Ja aivan kuten thomania halpisvehkeet, ko. vekotin piti lähettää takuu huoltoon ja oli poissa pelistä aikaa XX...
Mutta se mikä on totta, mielestäni avointa keskustelua myös näistä halvemman luokan vehkeistä pitäisi pystyä käymään ilman sarvia ja hampaita...
Kaikilla ei ole tarvetta/halua/mahdollisuutta rakentaa esim. Martinin kulmilla tai Shuren langattomalla bändinsä monitorointia! Ja silloin olisi tärkeää kuulla muitakin kommentteja harrastelija luokan laitteista, kuin että "silkkaa p***aa...."
 
"En syytä, enkä väitä...."
Pasu
05.01.2008 03:09:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!!
 
täytyy nyt kommentoida kuin hommattiin tälläisia jokunen aika sitten 4kpl http://www.thomann.de/fi/the_box_pa_m12_eco.htm (ja juurikin siksi ku oli niin halpoja) et veetään treeniksellä niillä.
Rumpali käytti välistä myös sähkörumpuja niin sai kaikille hyvin kuulumaan eikä edes tulppia tarvinnut.
Oli ihan ok siihen hommaan!!
Otettiin sit yhteen reissuun mukaan et koitetaan nyt livenäkin, ja ihan jees, jos ei liikoja vaadi.
 
Kunnes...
sen keikan jälkeen odotelleet lämmitetyssä varastossa käyttämättä n.3kk ja kun niitä oltaisiin taas tarvittu oli kaksi niistä perskeles kerinnyt jo hyytyä. täytyy odotella tuomiota oliko vika käyttäjässä, jos olisikin pitänyt varastoida kylmään...
 
luetettavuuttahan se vähän söi, et en koko monitorointia enää ihan pelkästään niiden varaan taida jättää:)
 
rintapek
05.01.2008 05:23:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on hyvää aineistoa myfirstspeakersiin.
 
Hjunnila itse tuolla taisi todeta, että tboxien sisäkalut eivät tahtoneet pysyä laatikon sisällä. Liuhu toteaa, että vehkeet eivät kelpaa. Jonkunlainen erittely kenties olisi paikallaan? Mekaaninen kestävyys, saundi, whatever...?
 
Halpiksia täällä eniten kysytään. Tämä lienee ensimmäinen topikki, missä noita on asiallisesti kommentoitu. Jos nuo Angliabändille kelpaavat, niin sitten täällä on tuhansia, joille nuo ovat jokseenkin kunkkulaatua.
 
One kind of music only - the good kind
ministeri
05.01.2008 18:51:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kirjoitan tänne jotain kyllä niistä pa302a aktiivi kaapeista kun saapuvat..mitään tieteellistä en osaa kertoa mutta omia huomioitani..varmaan jossain vaiheessa yksi kultakorva ammatti miksaaja tulee niitä katsomaan..se osaa kuulemaansa arvioida..kerron sit. Kun pienenä kysyin että mikä on taiteilija, niin äiti sanoi että sellainen tyyppi joka piirtää vaikka vessapaperille jos ei sillä muuta ole..
 
Ei mittää ihmeita
ministeri
12.01.2008 15:15:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin.nyt tuli pöntöt kotiin.ja ovat nyt tosiaankin mun yksiössä.no huono laatu tuli heti esiin kun otin vehkeet esille..pikaisesti kokeillessani huomasin että mic/line valitsin kytkin ei toimi.vehkeet on jatkuvasti line asennossa.itse olen mikserin kanssa käyttämässä mutta kyllä sitä tietty olettaisi saavansa sitä mitä luvataan.vaikka kuinka on takuu niin olen kyllä niin laiska että en ala ton takia lähettämään saksaan takaisin.jos asia mua alkaa ärsyttämään liikaa niin korjaan omaan piikkiin kytkimet suomessa.huono liikkeelle lähtö anyway..ääntä näistä kuuluu ja soundi on mun korvaan siedettävä kun jotain levyjä kuuntelee.mun tän hetken ainoa mikki on niin huono että puhe/laulu soundista en vielä osaa sanoa..mutta mun harrastus toiminnan vaatimuksiin varmaan tosi ok..
 
Ei mittää ihmeita
ministeri
12.01.2008 15:21:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...mutta kuten täällä on todettukin niin ammatti touhuihin sitten eri vehkeet..nää kyllä jollain kellari bändillä menis ihan kevyesti laulu vehkeinä.sen verran tuntuisi tehoakin olevan..paha miinus kyllä noi rikkinäiset kytkimet..vaikka en varmaan koskaan tarvi mikki modea niin ottaa silti päähän..mutta halvemmaksi tulee korjata täällä kuin lähettää takuu huoltoon saksaan.Niin ja tosiaan pa 302a mallista on kysymys.
 
Ei mittää ihmeita
Spongeri
12.01.2008 22:00:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...mutta kuten täällä on todettukin niin ammatti touhuihin sitten eri vehkeet..nää kyllä jollain kellari bändillä menis ihan kevyesti laulu vehkeinä.sen verran tuntuisi tehoakin olevan..paha miinus kyllä noi rikkinäiset kytkimet..vaikka en varmaan koskaan tarvi mikki modea niin ottaa silti päähän..mutta halvemmaksi tulee korjata täällä kuin lähettää takuu huoltoon saksaan.Niin ja tosiaan pa 302a mallista on kysymys.
Hienoa kuulla tämmöinenkin arvio noista pöntöistä. Tähän asti olen lueskellut vain näitä arvioita, missä aivan varmasti osataan sanoa, että pöntöt on huonot, vaikka kertaakaan ei ole edes testattu.
 
ministeri
12.01.2008 22:32:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo.kun alkoi ihan jo odottamaan jotain ihan kauheaa hono soundia niin nämähän oikeastaan yllättivät soundin osalta.tietty varsinainen tulikoe on vasta ensi kuussa kun pienimuotoista epävirallista esitystä on luvassa..joo.se miten toi mainittu kytkin on epäkunnossa:kun napin painaa pohjaan niin mikki esivahvistus tulee Päälle mutta kytkimen lukitus ei toimi..nappia pitää siis painaa koko ajan toisella kädellä ja toisessa pitää mikkiä ja laulaa kaapin takana..no halvalla ei saa ihan kaikkea :D
 
Ei mittää ihmeita
aimotuska
12.01.2008 23:00:25 (muokattu 12.01.2008 23:07:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoa kuulla tämmöinenkin arvio noista pöntöistä. Tähän asti olen lueskellut vain näitä arvioita, missä aivan varmasti osataan sanoa, että pöntöt on huonot, vaikka kertaakaan ei ole edes testattu.
 
Nii-in.. kun näyttää siltä, että näitä t.boxeja ostelevat tulee tänne vaan hakemaan valmiiksi tehdylle ostopäätökselle selkääntaputusta ja kun se on saatu, ei kavereita enää näy.
 
Mä odottelen edelleen, että tuonne My first speakersiin ilmaantuisi jotain T.boxeista. Ei näköjään oo kellään halua eikä viitseliäisyyttä edes sen vertaa. No ei tartte sitten valittaakaan jos ei löydy muuta kuin haukkuja.
 
Ja siksi toisekseen, kyllä mä ainakin olen T.tuotteet todennut ihan omakohtaisesti suht ala-arvoisiksi.
 
Myöskin treeniksellä on useampi porukka testaillut vähän vaikka ja minkälaisia vehkeitä ja on todettu, mitä alitehoisilla ja huonolaatuisilla vehkeillä saadaan aikaan: pahaa mieltä.
 
Se kirjoitetaan kuuLostaa, eikä kuuLLostaa. SIIS YHDELLÄ ÄLLÄLLÄ! prkl.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «