Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Savukoneen huolto
1
eetuss
25.05.2007 10:17:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kuullut juttuja että savukoneen läpi kannattaa aika-ajoin ajaa jotakin litkua - tyyliin etikkaa. Tietääkö joku tietopohjalta tietoa tähän hommaan?
 
isojussi
25.05.2007 11:47:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköös ihan akkuvesi riitä? Näin olen antanut itselleni kertoa ja kerran olen litran koneen läpi tykittänytkin.
 
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Einherjar
25.05.2007 14:19:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköös ihan akkuvesi riitä? Näin olen antanut itselleni kertoa ja kerran olen litran koneen läpi tykittänytkin.
 
Tämän minäkin olen kuulut.
 
kauppi
25.05.2007 14:28:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kuullut juttuja että savukoneen läpi kannattaa aika-ajoin ajaa jotakin litkua - tyyliin etikkaa. Tietääkö joku tietopohjalta tietoa tähän hommaan?
 
http://www.google.fi/search?q=smoke+machine+cleaning
 
isojussi
25.05.2007 18:19:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.google.fi/search?q=smoke+machine+cleaning
 
" Most manufacturers recommend flushing the machine through with distilled
water occasionally, just run with distilled water instead of smoke fluid "
 
Nonni - mitä minä sanoin.
 
Ja ainakin toimi mun Martinilla.
 
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Sytem
25.05.2007 23:48:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tota etikkaahan käytetään perinteisesti kahvinkeittimissä kalkinpoistoon, savukoneissa ei vissiin vesijohtovettä käytetä joten kalkin kanssa ei pitäisi ihan samalla tavalla tulla ongelmaa.
 
DSM
26.05.2007 10:11:04 (muokattu 01.06.2007 14:40:03)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kuullut juttuja että savukoneen läpi kannattaa aika-ajoin ajaa jotakin litkua - tyyliin etikkaa. Tietääkö joku tietopohjalta tietoa tähän hommaan?
 
kuten tuossa on mainittukkin tislattu vesi parasta puhdistukseen. Sitten jos on jo päässyt osittain tukkoon niin koneesta riippuen (sen osista) niin olen itse käyttänyt kitaran kieliä joskus röörien aukaisuun.
 
EDIT: Unohtui vielä korostaa sitä että TUTUSTU koneesi sisälmyksiin ennen kitarankieliä... jos on muovia jossain välissä niin kielien kanssa saat sen taatusti puhki !
 
"it's nice to be important, but it's more important to be nice..."
eetuss
26.05.2007 22:41:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees! Kiitti vinkeistä!
 
VIPMetal
27.05.2007 20:23:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kiitti vinkeistä, pitääpä kokeilla, kun meillä on pari vanhaa savukonetta, josta ei oo hetkeen tullu savua enää... auttaisko sitte siihen. Mutta mitäs me sitte tehdään neljällä savukoneella??? =)
 
Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille.
isojussi
28.05.2007 23:13:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Mutta mitäs me sitte tehdään neljällä savukoneella??? =)
 
Smoke on water?
 
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
DSM
30.05.2007 14:31:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kiitti vinkeistä, pitääpä kokeilla, kun meillä on pari vanhaa savukonetta, josta ei oo hetkeen tullu savua enää... auttaisko sitte siihen. Mutta mitäs me sitte tehdään neljällä savukoneella??? =)
 
tee parista ilmankostutin HEH
 
"it's nice to be important, but it's more important to be nice..."
ath
18.06.2007 03:51:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen käyttänyt tätä ohjetta: http://www.ukslc.org/Technical_Arti … nance/Cleaning_A_Smoke_Machine.html
 
Eli etikkaa ja tislattua vettä suhteessa 20/80 ja sitä ajanut sitä ehkä sen desin verran koneen läpi kerralla, ja sen jälkeen taas savunesteet tilalle.
 
En suosittele ampumaan tuota etikkaliuosta sisätiloissa, se tuoksuu vähän inhalle, eli kannattaa tehdä homma parvekkeella/pihalla.
 
Itselläni on toiminut hienosti. Koneena on Antari Z-1500 ja sitä käytetään keskimäärin kolme kertaa kuukaudessa kahdeksan tuntia kerrallaan, teen tuon puhdistuksen 2-3 kertaa vuodessa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «