Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: yrittäjä-roudarin vakuutukset?
1
lighthead
12.02.2007 16:34:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos teen toiminimeni puitteissa sivubisneksenä pienimuotoista ääni- ja valokeikkaa niin mitä vakuutuksia minulla pitää olla?
 
Bonham
12.02.2007 16:55:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän olisi järkevintä kääntyä suoraan vakuutusyhtiöiden puoleen... tulee muutakin kuin mutu tietoa. Samalla voit "kilpailuttaa" firmoja, hinnat voivat vaihdella kovasti...
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
lighthead
12.02.2007 18:21:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilman muuta juttelen aiheesta vakuutusyhtiön edustajan kanssa. Ovat vaan niin kovia poikia ja tyttöjä myymään, että nauttisin mielelläni pienen annoksen mutu-tuntumaa kollegojen kanssa ennen kauppojen hieromista.
 
lurkki
12.02.2007 19:03:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos teen toiminimeni puitteissa sivubisneksenä pienimuotoista ääni- ja valokeikkaa niin mitä vakuutuksia minulla pitää olla?
 
Vastuuvakuutus lienee se tärkein -> normaalisti luokkaa 500 000e korvaussumma. Tuokaan ei kata esim keikan peruuntumisesta aiheutuvaa varallisuusvahinkoa. Niistä en tiedä tuon taivaallista...
 
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..."
miffe
14.02.2007 17:23:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos teen toiminimeni puitteissa sivubisneksenä pienimuotoista ääni- ja valokeikkaa niin mitä vakuutuksia minulla pitää olla?
 
Itsellä kannattaa olla tapaturmavakuutus, jossa päivärahat tilapäistä työkyvyttömyyttä varten (parempi hinta-korvaus-suhde verrattuna YEL:n mukaiseen eläkevakuutukseen).
 
Lisäksi riippuen kalustosta, eli onko omaa vai vieraan (= vuokraatko omaan käyttöön), vai teetkö muille hommia kannattaa olla laitteille omaisuuden suojaava vakuutus, johon suosittelen sisällyttämään omat sekä vieraat laitteet sekä keskeytysvakuutuksen. Rikkovakuutus maksaa yleensä aika paljon suhteessa kokonaishintaan (omalla kohdalla jo suppea rikkovakuutus melkein tuplaisi hinnan).
 
Tuo keskeytysvakuutus on sikäli hyvä, jos laitteiden rikkoutuminen aiheuttaa bisneksiin katkon esimerkiksi uusien laitteiden saamista odotellessa. Lisäksi kannattaa tarkistaa vakuutuksen mahdollinen korvaus siinä tilanteessa, että kamat pöllitään ja joudut sitten niitä korvaamaan vuokratuilla kamoilla.
 
Lisäksi omia mokia vastaan kannattaa suojautua vastuuvakuutuksella. Taisi maksaa alle parikymppiä tämmöisellä pikkutekijällä. Tuohon lisäksi oikeusturvavakuutus, niin alkaa olemaan melkoisen kattava vakuutusturva.
 
miffe, täysi toope - mies, joka ei tiedä mistään mitään - ainakin, jos muusikoiden.net-kuoroa on uskominen
lighthead
14.02.2007 18:55:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos Miffe
 
Eli nuo vastuuvakuutuksenkaan maksut ei siis vissiin karkaa käsistä. Tapaturma ja oikeusturvavakuutukset mulla jo onkin muiden bisneksien vuoksi.
 
Mun keikat olis lähinnä muiden renkinä eli ei omilla kamoilla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «