Aihe: Hyvälaatuiseen pikku PA:han jakosuodin ja RCF ART 310 A? | 1 |
---|
|
Oon katsellut joitakin jakosuotimia ja ihan ihmetyttääkin laitteiden hintaerot. Olis ihan hyvä olla valmiiksi 3 tie suodin tuolevaisuutta ajatellen ja katselinkin DBX:än 234 XL mallia. Vai onko joku muu ei ainakaan kalliimpi, mutta mielestännä perempi? Tulipa toinenkin juttu mieleen.. RCF ART 310 A kaappi olisi aivan mielettömän hyvä mun tarpeisiin painonsa kokonsa ja tehojensa puolesta. RCF:n sivut kuitenkin lupaa tylysti kaapin toistavan 50Hz-20kHz ja sitä on hiukan vaikea uskoa. Onko kellään kaapista kokemusta ja varsinkin sen taajuustalueista tarkempaa tietoa/näkemystä. | |
Oon katsellut joitakin jakosuotimia ja ihan ihmetyttääkin laitteiden hintaerot. Olis ihan hyvä olla valmiiksi 3 tie suodin tuolevaisuutta ajatellen ja katselinkin DBX:än 234 XL mallia. Vai onko joku muu ei ainakaan kalliimpi, mutta mielestännä perempi? Kolmitiellä ei saa kuin kuppaa persiiseen jos ei oikeasti osaa hommaa hoitaa. Kaksitietä isompaan hommaan kannataa kyllä hommata jo joku oikea kaiutinprosessori. Mulla on DBX223XL kaksitiehommiin ja oikein hyvin piisaa. Se behringerin CX3410 (tjsp.) on myös ja se on muuten ok, mut limitteri on varsin laiskanpuoleinen. Dorka mikä dorka.
kalamies#50 >-)))> | |
Oon katsellut joitakin jakosuotimia ja ihan ihmetyttääkin laitteiden hintaerot. Olis ihan hyvä olla valmiiksi 3 tie suodin tuolevaisuutta ajatellen ja katselinkin DBX:än 234 XL mallia. Vai onko joku muu ei ainakaan kalliimpi, mutta mielestännä perempi? Osta minulta samalla oikea kaiutinprosessori, eli LEM DX24, saat 2 sisään, 4 ulos, viiveet, EQ, vaiheenkäännöt, limitteri, . . . . . Vaihdettiin jokune vuosi sitten Behkun CX2310 tähän eikä ole todellakaan kaduttanut. Perus-EQ:n kun laittaa prosessoriin niin master-eq:lla ei tarvii kuin korjailla paikan mukaan. Viiveellä ylä- ja alapäät kohdalleen, ja menoksi. Niin ja yläpäinä on RCF ART300, eli 12" vanhempi versio, ja kyllä hyvin toistaa n. 65 Hziin asti. | |
Tulipa toinenkin juttu mieleen.. RCF ART 310 A kaappi olisi aivan mielettömän hyvä mun tarpeisiin painonsa kokonsa ja tehojensa puolesta. ... sitä on hiukan vaikea uskoa. Kuuntele. Ylläty. Niin minäkin tein. Ei usko, ennenkuin testaa. Onko kellään kaapista kokemusta ja varsinkin sen taajuustalueista tarkempaa tietoa/näkemystä. Tätä ei ole tarjota, josko joku osaisi ?
One kind of music only - the good kind | |
Kuuntele. Ylläty. Niin minäkin tein. Ei usko, ennenkuin testaa. Komppaan. Ongelma ei ole todellakaan se 50Hz toisto, vaikka eihän tuo kaappi mikään subbari ole. Enempi jää kaipaamaan hiukan ylempää aluetta, mutta sitäkin aika vähän. Tyhjän saa pyytämättäkin | |
RCF ART 310A:n toistokäyrä löytyy RCF:n kotisivuilta. Tästä käyrästä löytyy melko hyvin selitys keskiäänialueen aneemisuuteen. Noin 100Hz kohdalla on lähes 6dB:n korostuma,jonka jälkeen toisto tippuu jyrkästi noin 80Hz kohdalta. Yläpäässä alkaa noin 7kHz:in kohdalta toistokäyrä nousta tasaisesti ja on korkeimmillaan noin 18kHz:in paikkeilla,jossa korostuma +6dB. Kyseessä on siis melko tyypillinen "hymysuu",eli ala-ja yläpäätä on korostettu roimasti,jolloin keskiäänialue jää vaimeammaksi. Varsinkin tähän yläpään korostukseen puuttuu myös Tools4music lehden testaajat.Tämä testi,jossa on muitakin 10"aktiiveja,löytyy mm täältä: www.tagnz.co.nz/Test%20Report%2010i … Pow.%20Speakers%20Tools%20engl1.pdf | |
Varsinkin tähän yläpään korostukseen puuttuu myös Tools4music lehden testaajat.Tämä testi,jossa on muitakin 10"aktiiveja,löytyy mm täältä: www.tagnz.co.nz/Test%20Report%2010i … Pow.%20Speakers%20Tools%20engl1.pdf Aika mielenkiintoinen tuo dB Opera Live, huomattavasti edullisempi kuin kumppaninsa ja ei nyt pitäisi aivan rupu edes olla.
Humppaa tai soita humppaa | « edellinen sivu | seuraava sivu » | 1 |
---|
|
|