Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laulu ei kuulu
1 2 3 4 5 6 7 8 9
kivi
02.11.2006 21:18:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten mulle tulee sellainen fiilis, että arvon herrat kirjoittavat Ruoskan keikoista näkemättä tai kuulematta ensimmäistäkään elävää esiintymistä... Anteeksi vaan, mutta kovin epäasiallista moinen. Mielipiteen muodostaminen kanavalistan perusteella on jopa hieman paksumpaa kuin levyn arvostelu kansitaiteen perusteella.
 
Mistäköhän mahtaisi tulla fiilis? Olisiko pieni vihje, että mä kerroin selvästi kuulleeni koko yhtyeestä ensi kertaa tässä ketjussa
;-)
 
Enkä mä yhtyettä arvostele. Mä arvostelen kanavalistaa. Ruoska on mun kirjoissani ihan tyhjä sivu.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Roberto
02.11.2006 21:59:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten mulle tulee sellainen fiilis, että arvon herrat kirjoittavat Ruoskan keikoista näkemättä tai kuulematta ensimmäistäkään elävää esiintymistä... Anteeksi vaan, mutta kovin epäasiallista moinen. Mielipiteen muodostaminen kanavalistan perusteella on jopa hieman paksumpaa kuin levyn arvostelu kansitaiteen perusteella.
 
Kysehän on tekniikasta ja siinä esiintyvistä seikoista jotka aika vahvasti viittaavat siihen, että henkilöäkohtaisella tasolla ei tuu toimimaan. Ja pariin muuhun juttuun.
 
Vähän niinku se kauhee levynkansi sanoo sulle et "tätä et ainakaan osta".
 
(mielipide-osio alkaa) Niin, ja kävin mä tän keskustelun innoittamana sitä musaakin intterveppisivuilta kuuntelemassa. Ihan hirveetä Rammstein-apinointia savolaisella "äijä"-asenteella. Morjens. (mielipide-osion loppu)
 
Silti minä pistän tulpat päähän keikkapaikalla keikan jälkeen kun DJ alkaa luukuttaa sitä prkleen Booten Annaa! :P
 
Niin se on, et kuinka lujaa ikinä bändi vetääkin, DJ vetää aina 15dB:tä lujempaa, ja ihan paskaa musaa.
 
baron
02.11.2006 22:28:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistäköhän mahtaisi tulla fiilis? Olisiko pieni vihje, että mä kerroin selvästi kuulleeni koko yhtyeestä ensi kertaa tässä ketjussa
;-)
 
Enkä mä yhtyettä arvostele. Mä arvostelen kanavalistaa. Ruoska on mun kirjoissani ihan tyhjä sivu.

 
Täähän on totuus: Kaikki vaikuttaa kaikkeen! Jos mikä tahansa yksityiskohta bändistä on perseestä niin kaikki on perseestä.
 
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
musamies
03.11.2006 01:51:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua ei paljon huoleta vaikka en juuri ole perehtynyt Ruoska nimiseen bändiin. Sen verta utelias olin, että kävin kuitenkin niiden nettisivuilla. Täällä keskustelussakin on monta muusikkoa, joiden bändiä en ole nähnyt tai kuullut. Huolestuttavampaa kuin se, ettei tunne Ruoskaa, olis jos en ois koskaan kuullut Sibeliuksesta tai Merikannosta.
 
Tuskin Ruoska lähiaikoina edes meille päin tulee keikalle kun sivuilla on sen näköisiä jätkiä, etteivät he välttämättä ihan parhaalla mahdollisella tavalla sovi hirvipeijaisiin, häihin, eikä ehkä itsenäisyysjuhlaan tai joulukauden avajaisiin...
 
Ennemmin mä tutustun alkajaiseksi vaikka siihen Arvan bändiin, jossa vedellään akustisesti.
 
saastara
03.11.2006 13:10:42 (muokattu 03.11.2006 13:11:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten mulle tulee sellainen fiilis, että arvon herrat kirjoittavat Ruoskan keikoista näkemättä tai kuulematta ensimmäistäkään elävää esiintymistä... Anteeksi vaan, mutta kovin epäasiallista moinen. Mielipiteen muodostaminen kanavalistan perusteella on jopa hieman paksumpaa kuin levyn arvostelu kansitaiteen perusteella.
 
Kuten Kivikin tuolla totesi, ei tässä olla keikkoja arvioimassa vaan kanavalistaa. Huolestuttavalta vain näyttää meininki, ei siinä muuta.
 
Itse tarkoitin lähinnä sitä, että miksi täytyy keinotekoisesti ryhtyä sitä äänenpainetta luomaan, kun siihen kerrankaan ei olisi tarvetta..
 
Itse olen nähnyt kyseisen orkesterin kuluvana vuonna kahdesti, kerran klubissa ja kerran festivaalilla. Klubikeikalla soundi oli paras, mitä kyseisessä baarissa pääsin koskaan kuuntelemaan. Tuli lujaa, muttei tuskaisen lujaa. Sointi oli musiikkityyliin sopiva, tuhti ja erotteleva. Festivaalikeikalla samoin.
 
Omat livekokemukset Ruoskasta liittyvät siihen, että tutun bändi oli Rocksissa noiden lämppärinä. Kyllähän se hyvältä kuulemma kuulosti, ja koska kaveria arvostan niin studio-, soitto-, kuin myös live-puolella, en näe mitään syytä kyseenalaistaa hänen sanojaan.
 
Ja onhan se melko selvää, että linjamiksauksilla saa helpommin kirkasta ja erottelevaa soundia, jos tietää mitä nappuloita vääntää. Vaivatontahan se on vääntää vaikka minkämoista soundia kun ei ole lavaääniä häiritsemässä.. Tosin listasta päätellen nämä lavamonitorit pauhaavat sen verta lujaa, että tuo taitaa jäädä unelmaksi.. :)
 
Älkää siis hyvät ihmiset tehkö vääriä johtopäätöksiä aineistosta, joka ei edes oikeasti liity käsiteltävään aiheeseen.
 
Eihän toki.. Mutta minusta voidaan linjakartasta vetää jotakin johtopäätöksiä keskusteltaessa Ruoskan live-käytännöistä.
 
Silti minä pistän tulpat päähän keikkapaikalla keikan jälkeen kun DJ alkaa luukuttaa sitä prkleen Booten Annaa! :P
 
Kurja koira.. Boten Annahan on helvetin kova biisi.
 
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Niq
03.11.2006 15:10:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyypä kertoa oma tuore kokemus sivuten aihetta: Olin eilen katsomassa Mokomaa, Stam1naa ja Rytmihäiriötä Jyväskylän Lutakossa. Soundit olivat todella isot ja rouheat, mutta korviin ei ottanut yhtään ilman tulppia eikä korvat soineet yhtään keikan jälkeen yöllä tai nyt aamulla, kuten silloin tällöin ko. paikan keikkojen jälkeen on tehnyt.
 
Kyseiset orkesterithan eivät mistään hissuttelumusiikista ole tunnettuja, lähinnä päinvastoin.
 
Eli ei se rankka soundi mitään desibelejä katso...
 
"I have a cunning plan" -Baldrick
Perza
04.11.2006 13:31:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyypä kertoa oma tuore kokemus sivuten aihetta: Olin eilen katsomassa Mokomaa, Stam1naa ja Rytmihäiriötä Jyväskylän Lutakossa. Soundit olivat todella isot ja rouheat, mutta korviin ei ottanut yhtään ilman tulppia eikä korvat soineet yhtään keikan jälkeen yöllä tai nyt aamulla, kuten silloin tällöin ko. paikan keikkojen jälkeen on tehnyt.
 
Kyseiset orkesterithan eivät mistään hissuttelumusiikista ole tunnettuja, lähinnä päinvastoin.
 
Eli ei se rankka soundi mitään desibelejä katso...

 
Niin no lähinnä keskusteltiin lava volumista, mutta sehän tuli jo selväksi, että kaikki parhaat bändit soittavat, erittän hiljaisilla lavavolilla!
 
Turhaa
saastara
04.11.2006 14:57:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin no lähinnä keskusteltiin lava volumista, mutta sehän tuli jo selväksi, että kaikki parhaat bändit soittavat, erittän hiljaisilla lavavolilla!
 
Ei se mitään bändin musiikin laadusta kerro mutta kyllä se kaikkien duunia helpottaa jos pienillä volilla vedetään.
 
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Marzi
04.11.2006 19:29:42 (muokattu 04.11.2006 19:42:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ähh. Ei se iso monitoritehomäärän vaatimus tarkoita aina sitä, että sieltä pitäisi tulla niin, että clippivalot palaa ylihuomennakin. Se on usein vaan kamojen suojelua/soundiasia kun ei suostu vetämään alitehoisilla vehkeillä. Sitäpaitti, hedroomia tarvii monitoreissakin. Varsinkin bändit, joilla on paljon linjakamaa. Silloin ollaan usein pelkästään kulmien varassa ja jos niista loppuu löyly, niin ei oo kivaa.
 
Olin joku kerta tekemässä pikkufestareita ja siellä oli Remu. Tietty oon kuullut kaikki legendat kaverista, että varauduin kunnon rumpufillillä + subilla. Remun oma ukko teki rumputsekkiä ja kaikkea mahdollista piti laittaa paaaljon pienemmälle kuin ajattelin. Vastaavasti, samoilla kekkereillä soittanut Clifters (lavalla parit PODit ja linjabassoloota, en muista mikä) tuli monitoreista siihen tyyliin, ettää clipit palaa varmaan vieläkin. Pitääkin tarkistaa päätteet seuraavan kerran. :D
 
Jossain oli joskus joku bilebändi, joka veti kai jotain ABBA-osastoa, sähkörummuilla tottakai. Jumantsuikka kuinka lujaa niitä piti ajaa MUILLE kuin rumpalille.
 
Käytin itse viime kesänä kerran kolmea D&B Maxia, kun sattui lavalla olemaan. Ei niistä tullut kovaa kun bassari ja laulu, mutta pystyi liikkuakin siinä lauteilla ilman, että on heti poissa omasta kuuluvuuspisteestään. Noh, oli siinä tuplastäkki selän takana myös, mutta se on eri asia. :D Oltiin ulkoilmakeikalla. Eikä ollu tulppia, ei pihalla tartte.
 
Mut joo. Älkää tuomitko bändejä kanavalistojen pohjalta. Kaikki ei vaan tee asioita samalla tavalla. Linjakamassa ja kokonaan mikitetyssä kamassa on puolensa ja huonot puolensa.
 
BTW, ei toi feikkibasari mikään kummallisuus ole. Monihan noita käyttää, tartteeks luetella. :D Kaks basaria nyt vaan näyttää paremmalle kuin yks. :P
 
Niin ja ketjun aloittajalle:
Bändin volume kuriin, sunnatkaa se laulukalusto ja laulakaa KOVEMPAA.
:D:D:D
 
...sehän tuli jo selväksi, että kaikki parhaat bändit soittavat, erittän hiljaisilla lavavolilla!
 
Paskapuhetta IMHO, mutta sisältää totuuden jyväsen.
Parhaat bändit soittavat tarvittaessa MILLÄ TAHANSA volumella.
 
Niin joo, vielä noista tulpista: Pitäkää vaikka avaruuskypärää kunhan klaaraatte hommanne se päässä. Ts. jos pidät tulppia, pidä myös huolta, että soundisi on kondiksessa niille, joilla ei tulppia ole. Siinä se.
 
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
Lennu
04.11.2006 19:58:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin joo, vielä noista tulpista: Pitäkää vaikka avaruuskypärää kunhan klaaraatte hommanne se päässä. Ts. jos pidät tulppia, pidä myös huolta, että soundisi on kondiksessa niille, joilla ei tulppia ole. Siinä se.
 
Näin. Kannattaa raahata aina kaveria mukana, jolla ei ole tulppia, ruuvaamaan soundia. Niin voi rauhassa ite kuunnella sitä muminaa.
 
" Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia."
Perza
04.11.2006 21:35:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin. Kannattaa raahata aina kaveria mukana, jolla ei ole tulppia, ruuvaamaan soundia. Niin voi rauhassa ite kuunnella sitä muminaa.
 
Eiku joo, ei ne ollu ne ammattilaiset jotka soitti hiljaa vaan Lennu ja Musamies. Ja älkää pitäkö niitä tulppia, ku se todistaa kuinka huonoja, ammattitaidottomia ja aloittelevia muusikoita te olette!
 
Turhaa
Lennu
04.11.2006 21:44:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiku joo, ei ne ollu ne ammattilaiset jotka soitti hiljaa vaan Lennu ja Musamies. Ja älkää pitäkö niitä tulppia, ku se todistaa kuinka huonoja, ammattitaidottomia ja aloittelevia muusikoita te olette!
 
No niin, sä alat pääsee jyvälle.
 
" Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia."
musamies
04.11.2006 23:53:37 (muokattu 05.11.2006 00:22:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, sä alat pääsee jyvälle.
 
Me Lennun kanssa ollaan niin kovia tekijöitä, ettei tarvi vakuutella muita sillä, että laitteet on täysillä ;-)
 
Sen verta vielä, että olen itse lisännyt suojainten käyttöä musassa kun tinnitus tuli ensin. Sen jälkeen vasta 300 euron stereo kuulosuojainkuulokkeet aktiivielektroniikalla. Ilman senkaltaista ratkaisua, että piuhaa pitkin saa haluamaansa ääntä kuuluviin, kokeilemani suojaukset on ollut kosketinsoittajalle huonoja, joskaan en ole mittatilaustyönä teetettyjä korvatulppia kokeillut.
 
Bassokitaraa olen onnistunut soittamaan koskettimiin verrattuna varsin hyvin myös ilman elektroniikan apua suojaimissa.
 
En paljoa akustisen pianon soittoa kovemmissa meluissa halua olla enää ilman suojausta. Minun miksaamana lavavolat jää sen verta alhaiseksi, että tavallinen heppu pärjää aivan hyvin ilman tulppia.
 
Yleensä kun on ollut mahdollista nähdä livenä hyviäkin musiikkiesityksiä, parhaat niistä ei ole perustunut huomattavan kovaan äänenvoimakkuuteen.
 
Itse joudun silloin tällöin esiintymään myös suullisesti mm. erilaisissa kokouksissa. Silloinkaan ei parhaat puheenvuorot ole esitetty mahdollisimman kovaa huutamalla. Armeijassa sensijaan oli tyyppejä, joilla ei hirveän puhuttelevaa sanottavaa ollut, mutta ääni oli sitäkin kovempi. Kun mentiin sotilasarvoissa majurista ylöspäin, ehkä tietoa ja sanottavaa enempi, mutta sitä ei tarvinut huutaa kurkku suorana ;-)
 
Marzi
05.11.2006 00:24:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä kun on ollut mahdollista nähdä livenä hyviäkin musiikkiesityksiä, parhaat niistä ei ole perustunut huomattavan kovaan äänenvoimakkuuteen.
 
Ei ole huonoimmatkaan, btw.
 
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
musamies
05.11.2006 00:39:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole huonoimmatkaan, btw.
 
Paremmuus tai huonommuus riippuu mitä tavoitteita ja odotuksia musiikkiesitykseen liitetään. Jos katson asiaa asiakas- tai kuuntelijanäkökulmasta, hyvältä esitykseltä tuntuu sellainen, jossa tilaisuudessa on muutenkin hyvä ja mukava tunnelma tai tilanteeseen sopiva. Riippuu tilanteesta, mikä musiikkiesitys on hyvä.
 
pitk
05.11.2006 01:22:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin lavalla, kun Motörhead soitti. Soittivat lujaa. Ei ollut kysyttävää, eikä ole edelleenkään. Nimim. Moving lights are for pussies...
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
musamies
05.11.2006 10:09:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin lavalla, kun Motörhead soitti. Soittivat lujaa. Ei ollut kysyttävää, eikä ole edelleenkään. Nimim. Moving lights are for pussies...
 
Onneksi tuosta bändin nimestä osaa jo sen verta päätellä, ettei tule mentyä paikalle ainakaan jos se esiintyy sisätiloissa.
 
LHU
05.11.2006 17:37:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin lavalla, kun Motörhead soitti. Soittivat lujaa. Ei ollut kysyttävää, eikä ole edelleenkään. Nimim. Moving lights are for pussies...
 
Maksimit täysille ja eteenpäin. Kaapelitehtaalla oli kuulemma toimistoissa tavaroita putoillut pöydiltä Motörhead iltamien aikaan, hauskaa. Mä soitin tota työpaikka-orkesteria tänä viikonloppuna aika kovaa eikä juurikaan v.....nut, itseasiassa maksavat dempparit kävi kiittelemässä. Ja laulu kuului, monitorimiksaaja oli suunnannut in-earit oikein.:)
 
"Näytänkö mä sun mielestä joltain s..tanan palautelaatikolta?"
Marzi
05.11.2006 18:56:16 (muokattu 05.11.2006 18:56:28)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin lavalla, kun Motörhead soitti. Soittivat lujaa. Ei ollut kysyttävää, eikä ole edelleenkään. Nimim. Moving lights are for pussies...
 
Hauskinta oli se "chorus" eteenpäin, mikä tulee siitä, kun Lemmyn monitorivehkeet on niin saatanan lujaa lavalla. Tosi "hienoa". Muutenkin se niiden lavakattaus, heh. Kaikenlaista kanssa näkee. Toi bändi on just niitä, joita ei saa moittia mistään, pitäs vaan olla hiljaa ja nyökytellä. Hmph. Joopa joo.
 
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
pitk
05.11.2006 19:17:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hauskinta oli se "chorus" eteenpäin, mikä tulee siitä, kun Lemmyn monitorivehkeet on niin saatanan lujaa lavalla. Tosi "hienoa". Muutenkin se niiden lavakattaus, heh. Kaikenlaista kanssa näkee. Toi bändi on just niitä, joita ei saa moittia mistään, pitäs vaan olla hiljaa ja nyökytellä. Hmph. Joopa joo.
 
No mut hei: Se on Motörhead. Ja mainitulla keikalla syttyi Lemmyn edessä pojottanut AEW:n kulmamonitori palamaan. Lisäksi Moottoripäät oli ainoa bändi kyseisillä festareilla (Nummirock '99), joka käytti kaikkia lavalle rahdattuja Marshalleja. Kaksi stäkkiä Lemanskilla ja neljä Phil Camp+bellille. Kaikki kytkettynä, kaikki täysillä.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «