Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miksaaminen korvatulpilla
1 2 3 4 59 10 11 12 13
northern
19.08.2006 22:09:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiiä onko tää oikea keskustelualue, mutta laitetaan nyt tänne. Eli mitä mieltä ootte voiko keikoilla miksata korvatulpat päässä? Itselläni varsinkin vasen korva tinnittää jo sen verran usein että muutamaan vuoteen en oo esim. rumpuihin koskenutkaan ilman että on korvatulpat päässä. Tietysti aina välillä voisi vähän kuunnella että onko hirveesti ylimääräistä diskantti, joka itsellä suodattuu korvatulppiin, mutta pääasiassa kyllä miksaisin korvatulppien kanssa.
 
Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä.
musamies
19.08.2006 22:41:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulosuojainkuulokkeet päässä, joihin voi mikseristä ajaa ääntä, on miksaus onnistunut kohtuullisesti lavalta, kun on omasta bändistä kyse. Tullut äänittämällä tarkistettua aina välillä oliko miksaus asiallinen vai ei.
 
Parempi lopputulos tulisi kaukokaapelin kanssa miksaamalla, mutta jos on itse soittamassa, niin se ei tunnu kovin varteenotettavalta vaihtoehdolta.
 
Jollain voi olla täällä kokemusta miten miksaus sujuu joidenkin Elacinien kanssa. Luulisi joidenkin perus Earien kanssa olevan aika vaikea arvioida onko saundi kohdallaan vai ei.
 
Simo78
19.08.2006 23:44:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jollain voi olla täällä kokemusta miten miksaus sujuu joidenkin Elacinien kanssa. Luulisi joidenkin perus Earien kanssa olevan aika vaikea arvioida onko saundi kohdallaan vai ei.
 
Aivan varmasti on mahdotonta eareiden kanssa!! Todistin itse nuo tulpat turhiksi viime lauantaina szigetissä. Ei sitten saanut mitään selvää musasta, kuulisti että ylä-ääniä ei ois ollut ollenkaan--> ilman tulppia soundit oli taasen ihan kohillaan... elacinit voivat ehkä toimiakin(?)
 
Antti1
19.08.2006 23:51:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä kuusitulpillakin oppii tekemään sellasia välttäviä baarimiksauksia, kunhan tekee pohjat ensin ilman niitä. Mä oon kuitenkin siirtymässä Elacineihin (katsokaa toi kimppatilaus, jos haluatte kans!!!) ihan sen takia, että mulla on todella herkät korvat ja on aivan 100% pakko tästä lähtien pitää ihan alusta loppuun kuulo suojattuna.
 
Uskoisin, että parin totuttelukerran ja aktiivisen treenikäytön jälkeen onnistuu mitä mainioimmin. Oonpa joskus ajatellut totuttautuvani noiden kanssa työskentelyyn jollain vanhalla demoprojektillakin kotona: kajarit "lujalle" ja säätämään.
 
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
kimurantti1
20.08.2006 00:24:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on aivan 100% pakko tästä lähtien pitää ihan alusta loppuun kuulo suojattuna.
 
Hmm, mitäs mä tuossa toisessa ketjussa vaahtosinkaan bändien soittovolumesta... ;-)
 
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
sormunen
20.08.2006 00:31:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm, mitäs mä tuossa toisessa ketjussa vaahtosinkaan bändien soittovolumesta... ;-)
 
Kertoo kyllä musan laadusta aika paljon, ettei kykene edes tekeen sitä ilman, että pistää kuulosuojaimet suojaan melusaasteelta. Melkosta meininkiä.
 
Antti1
20.08.2006 00:33:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm, mitäs mä tuossa toisessa ketjussa vaahtosinkaan bändien soittovolumesta... ;-)
 
No niinpä niin, tätähän tää on. Ei näitä totuuksia kovin usein karkuun pääse. Parempi pelata omalta osaltaan varmanpäälle, yleensä kun ei noiden äänenpaineiden kanssa kovin hyvää tuuria käy. Harvassa ne rokkibändien (tai vielä rankemman musan soittajat) rumpalit, jotka suostuvat lähes vapaaehtoisesti riisikapuloilla vetämään tilan vaatimusten takia. Omaisivat edes hyvän tatsin ja viritetyt kannut sitten...
 
No mutta niin tai näin, nyt alkaa jo ketjut menemään sekaisin keskenään. :D
 
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
musamies
20.08.2006 00:44:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvassa ne rokkibändien (tai vielä rankemman musan soittajat) rumpalit, jotka suostuvat lähes vapaaehtoisesti riisikapuloilla vetämään tilan vaatimusten takia. Omaisivat edes hyvän tatsin ja viritetyt kannut sitten...
 
Tässä asiassa tapahtunut omassa bändissä jonkinmoista kehitystä. Musatyyli myös vaikuttaa vaikka rumpali sama. Huomattavasti kivempi treeneissäkin kun kuulee myös omaa soittoa, eikä tarvi kärvistellä.
 
Hieman arveluttaa jos miksaaja joutuu käyttämään korvatulppia, niin miten sitten ne ihmisparat, joilla tulppia ei ole?
 
Tuli perjantai-iltana nähtyä pienessä ulkoilmakonsertissa sellainen ihme, että oli nuorista soittajista koostuva rockbändi, joka ei yllättäen vetänytkään nupit kaakossa.
 
Einherjar
20.08.2006 01:32:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä minä oon vähän ainakin sitä mieltä, että miksaajan pitää pystyä olemaan ilman tulppia miksatessaan. Jos joku ottaa korviin, niin leikataan sitä pois. Oli kyse sitten PA:sta tai pändistä, niin kyllä niitä tarvittavia leikkauksia pystyy aina jotenkin tekemään. Mielikuvitus ja kummat ratkaisut on rok. Pellinkin pystyy tarvettaessa demppaamaan vähäsen "pienemmälle" laittamalla kostutetun pyyhkeen/liinan/tjsp. sen päälle (keskelle reikä ja sinne vaan lepäämään). Miksaajalla on kuitenkin jonkinmoinen vastuu myös muiden kuulijoiden korvista.
Välillä tosin luukuttamiselle ei voi mitään ja se on vain pakko kestää. Silloinkin pitäisi silti vetää ainakin ne viisi ensimmäistä minuuttia ilman tulppia, että soundin saa kuntoon. Sitten tulpat korviin (jos on todella pakko) ja näpit irti eq:sta.
Itsellä on möykän ennätys ollut ihan liian lähellä 110dB:tä (todella pieni tila) ja silloin oli puolessa välissä settiä pakko laittaa tulppaa päähän. Muuten ovat pysyneet korvista pois miksauskeikoilla.
 
Roberto
20.08.2006 09:59:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei nyt saatana... Tulpat päässä ei miksata. Piste.
 
Roberto
20.08.2006 10:01:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietysti aina välillä voisi vähän kuunnella että onko hirveesti ylimääräistä diskantti, joka itsellä suodattuu korvatulppiin, mutta pääasiassa kyllä miksaisin korvatulppien kanssa.
 
Tää tulppien raottelu on just se paras keino saada kuulonsa lähtemään kertaheitolla.
 
Suositan että tutkit sekä mietit noita äänipuuhia hieman enempi ennen kuin lähdet puuhailemaan mihinkään yleisötilaisuuksiin.
 
Tympee Huttunen
20.08.2006 10:07:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kyllä ymmärrä, mitä järkeä miksata tulpat päässä. Yleisöllä ei kuitenkaan tulppia päässä ole.
 
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää kesää!
kivi
20.08.2006 11:49:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää tulppien raottelu on just se paras keino saada kuulonsa lähtemään kertaheitolla.
 
Suositan että tutkit sekä mietit noita äänipuuhia hieman enempi ennen kuin lähdet puuhailemaan mihinkään yleisötilaisuuksiin.

 
Juuri näin!
 
Tulpat laitetaan päähän puoli tuntia ennen melualtistusta, eikä niitä sitten saa ottaa päästä kuin kotona. Tulppasuojaukseen tottunut korva on sata kertaa haavoittuvampi melulle.
 
Tarpeen vaatiessa voi 6dB elacinit päässä yrittää jotain miksaamisen kaltaista, sen järeämmillä tulpilla ei. Mutta kuten täällä jo muistutettiin, ei sillä yleisölläkään ole tulppia - koeta laittaa soundit niin ettei tulppia tarvi.
 
Kuulonhuoltoliitto saa olla ylpeä, heidän tulppakampanjansa seurauksena on syntynyt sukupolvi hysteerisiksi ämmiksi peloteltuja nuoria. K u k a a n ei tarvitse -24dB vaimennusta musahommissa, ellei satu olemaan Einstürzende Neubautenin aarporansoittaja.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Teijo K.
20.08.2006 13:48:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei nyt hitsi vieköön ja tuhannen turskaus sentään... Tulpat päässä ei miksata. Piste.
 
Nimenomaan näin. Jos ei tulpitta kykene, niin kannattaa jättää se miksaaminen muille.
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Spike
20.08.2006 13:48:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

noni, tähän selittääki sitte sen miksi joillain keikoilla jääpiikkidiskantit tuuttaa sellaisella voimalla, että pää räjähtää.
 
Clearly motivated by an unholy alliance.
Teijo K.
20.08.2006 13:50:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

noni, tähän selittääki sitte sen miksi joillain keikoilla jääpiikkidiskantit tuuttaa sellaisella voimalla, että pää räjähtää.
 
Mie oikeasti niillä harvoilla keikoilla mitä nykyään enää katsomaan menen käyn tarkistamassa pilkottaako miksaajan korvista keltaista. On meinaan joskus pilkottanut. Ja sit onkin sellaista menoa luvassa että paras on vain poistua paikalta välittömästi.
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Torniojaws
20.08.2006 13:53:22 (muokattu 20.08.2006 13:56:12)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulonhuoltoliitto saa olla ylpeä, heidän tulppakampanjansa seurauksena on syntynyt sukupolvi hysteerisiksi ämmiksi peloteltuja nuoria. K u k a a n ei tarvitse -24dB vaimennusta musahommissa, ellei satu olemaan Einstürzende Neubautenin aarporansoittaja.
 
Ei sitä soittajat niinkään tulppia tarvi, mutta se yleisö. Itse olen pystynyt soittamaan kaikki omat keikat ilman tulppia ilman mitään hätää, mutta katsomon puolella ei tule mieleenkään. PA:sta tuleva tuplabasarijyrinä ja basso ovat aivan infernaalisen kovalla kaikilla isommilla keikoilla ja siihen päälle miksaajien diskanttipiikit, jotka vetävät pään kipeäksi 5 min sisään (eron huomaa erityisesti soundcheckissä, kun kuulee ensin PA-vahvistamattomia instrumentteja ja sitten PA:n kautta). Joulukuusilla kun kuuntelen isompien keikkoja, niin silloin ovat soundit omasta mielestä juuri sopivat.
 
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Tympee Huttunen
20.08.2006 15:55:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

noni, tähän selittääki sitte sen miksi joillain keikoilla jääpiikkidiskantit tuuttaa sellaisella voimalla, että pää räjähtää.
 
Ehkä ne diskantit on joskus kovalla, koska miksaaja ei enää kuule niitä. Edes ilman tulppia.
 
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää kesää!
Roberto
20.08.2006 15:58:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä ne diskantit on joskus kovalla, koska miksaaja ei enää kuule niitä. Edes ilman tulppia.
 
Voi olla ettei kuule koska on kilsoja muutama liikaa, tai siksi ettei se yläpään puukko osu mikserille samalla lailla kun johonkin muualle.
 
Molempia tapahtuu aika usein.
 
saastara
20.08.2006 17:20:36 (muokattu 20.08.2006 17:20:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä taas näen asian niin, että jos bändi ei ole terpeeksi lahjakas voidakseen soittaa niin hiljaa, että miksaajan korvat kestävät, ei miksaajakaan ole velvollinen korviaan sille saasteelle alistamaan..
 
Onhan se miksaajakin luojan luoma.. :)
 
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «