Aihe: radiopuhelin efekti keikalle??
1 2
kathry
01.04.2009 00:10:48
Kohta ois lätty valmis ja useaan biisiin tuli lauluun tollasta radiopuhelin/megafoni surinaa ..nut sit pitää pähkäillä miten tuon toteuttaa keikalla..ehdotuksii??
BlackAnt
01.04.2009 00:14:23

Samalla tavalla ku Muse Wembleyn dvd keikalla 2007.
Megafonilla Neumannin KSM 105:seen... :)
kathry
01.04.2009 00:26:03
Ei kyl huvittais megafonin kans heiluu lavalla..
dewil
01.04.2009 01:23:00

Kaks laulukanavaa, joista toisen ekvalisoi/efektoi sen kuuloiseksi, kuin halajaa.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Einherjar
01.04.2009 02:16:31
Joo. Kannattaa efektoidulle laululle pyhittää oma kanava. Se helpottaa.

Kaikista parhaimmat radiopuhelinsoundit tulee luultavasti itse laitteella. Joillakin bändeillä (ainakin Mr. Bungle/Mike Patton) ainakin on näkynyt sitä radiopuhelimen mikkiosaa olevan keikkakalustossa.

Joskus kokeiltiin vedellä laulumikki suoraan säröpedaalin kautta pöytään, mutta se ei loppupelissään mikään erikoisen hyvä vaihtoehto ollut. Insertissä kokeiltiin myös ja siellä se tuntui toimivan vähän paremmin, muttei silti erikoisen loistavasti. Itse pedaalikin tosin saattoi olla osasyynä...
Kannattaa kokeilla kuitenkin. Joku astetta kevyempi kitarapedaali kehiin ja vähemmän hifi mikki (katkaisin on hyvä olla). Sitten vaan testiä kehiin. 'Ei se ota, jos se ei annakkaan'
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
eetuss
01.04.2009 10:02:04

kathry: Ei kyl huvittais megafonin kans heiluu lavalla..

Täh? Voiko olla mitään tyylikkäämpää!

http://www.youtube.com/watch?v=1wfamPW3Eaw&feature=related
Ei se tästä..
Marzi
01.04.2009 10:44:02

Jos nyt pitää jotain purkkia suositella, niin Ibanezin Tone-Lok -sarjan Lo-Fi hoitaa homman aika hyvin. Siinä on mahollisuus kytkeä purkki heti mikin jälkeen XLR-plugi -piuhalla ja siitä edelleen di-boxiin. Siinä on laululle oma asetus, joka tuuppaa herkkyyttä +20 dB:tä isommalle. Jotain surinalauluja tullut vedettyä ton läpi. Ei oo ihan niin keskiäänikomotes kuin oikea mökäfooni, mut efektinä ihan ookoo.
Liikaa on tarpeeksi.
Simo78
01.04.2009 11:04:48
Köyhän miehen megafoni. Kädet mikin ympärille ja sieltä huutelee. Kiertoriski aika helvetin suuri, mutta yksi tuttu laulaja veti treeneissä noi ja jotain megafoonin tyyppistä tuli ulos, eikä edes kiertänyt... miksaajat ei välttämättä "osta" tätä ideaa:-D
Marzi
01.04.2009 11:08:52

Jaa että räppiotteella vai? :D Juu ei osta miksaajat ei, kiertoherkkyys suuntakuvion muuttuessa kasvaa siihen malliin, että menee hiukan ankeaksi toi laulun toistaminen.
Liikaa on tarpeeksi.
Simo78
01.04.2009 11:17:13
Marzi: Jaa että räppiotteella vai? :D Juu ei osta miksaajat ei, kiertoherkkyys suuntakuvion muuttuessa kasvaa siihen malliin, että menee hiukan ankeaksi toi laulun toistaminen.

Eiku vielä pahemmin, sillein kahella kädellä oikein kunnolla peittoon:-D. Emmäkään tota lähtisi keikalle tekemään, ainakaan jos ei satavarma ettei lähe kiertämään. Mutta reeneissä se kokeili toimisko "megafooni" yhteen kohtaan, kyllä se vähän siltä kuullosti.
Henri93
01.04.2009 19:46:55

Miksei saman tien gaineja kaakkoon ja etuasteet ruvelle ;)
Kätevää kuin poni, helppoa kuin saippua
stnprkl
01.04.2009 20:04:34
kathry: Kohta ois lätty valmis ja useaan biisiin tuli lauluun tollasta radiopuhelin/megafoni surinaa ..nut sit pitää pähkäillä miten tuon toteuttaa keikalla..ehdotuksii??

Tossa nyt on jo kaiken näköisiä ratkaisuja tullukkin. Ite oon tehny seuraavilla keinoilla tollaset yleensä. Eli SPX 900 tai 990 tai 2000. Noissa kaikissa löytyy erilaisia säröjä mitkä toimii laulun kanssa aika hyvin. Sit oon käyttäny Big Muffia semmosen ohmimuuntimen ja D.I. boksin kanssa tiskin auxista.
Viltsu audiokantaja
eetuss
01.04.2009 22:25:16

stnprkl: Tossa nyt on jo kaiken näköisiä ratkaisuja tullukkin. Ite oon tehny seuraavilla keinoilla tollaset yleensä. Eli SPX 900 tai 990 tai 2000. Noissa kaikissa löytyy erilaisia säröjä mitkä toimii laulun kanssa aika hyvin. Sit oon käyttäny Big Muffia semmosen ohmimuuntimen ja D.I. boksin kanssa tiskin auxista.

Big Muff on täälläkin käytössä DI boksin kautta.
Ei se tästä..
Humpe
02.04.2009 11:08:51

yhdellä keikkalla oli laulajalla ihan normi la:puhelimen luuri ja se kytkettiin di boxin kautta pöytöö ja hyvin toimi
Freelancer Seinäjoelta http://dorkadesig.suntuubi.com/?cat=1
rrroope
02.04.2009 12:00:00
joskus oon nähny käytettävän mikrofonina sellaista vanhan puhelimen luuria. noitahan saa kirppareilta halvalla. eli siis semmonen missä on se pyörivä numerotaulu. siitä vaan luuri irti ja piuhoihin kolvaillaan joku sopiva plugi tilalle. ei ehkä ihan sama kuin radiopuhelin/megafoni mut varmasti näyttää hyvältä lavalla :P
Noisy
02.04.2009 12:14:01
rrroope: joskus oon nähny käytettävän mikrofonina sellaista vanhan puhelimen luuria. noitahan saa kirppareilta halvalla. eli siis semmonen missä on se pyörivä numerotaulu. siitä vaan luuri irti ja piuhoihin kolvaillaan joku sopiva plugi tilalle. ei ehkä ihan sama kuin radiopuhelin/megafoni mut varmasti näyttää hyvältä lavalla :P

Niinku näin: http://viewmorepics.myspace.com/ind … lbumID=1874777&imageID=25550468

Johdon päässä on itse puhelinlaite ja siinä jakki kyljessä. Luurin laittaminen paikoilleen mutettaa mikrofonin, joka on erittäin kätevää.
Henri93
02.04.2009 16:35:00

Tommosen vois kyllä kyhäillä ihan pelkästä tekemisen puutteesta XD. Joskus joku voi tarvita.
Kätevää kuin poni, helppoa kuin saippua
Rallattelija
02.04.2009 17:45:03
itse dikkailen kuulokkeita. niist saa siistin epäselvii soundeja..
Verta, hikeä ja Rock'n Rollia voi olla ilman viinaa
markotetri
02.04.2009 20:30:12
Aikanaan tehtiin vähän vastaava efekti sillä, että viriteltiin mikin päälle/ympärille halkaistu muovituoppi (tyhjä). Ei ole niin kiertoherkkä kuin särö, mutta efekti on miedompi, vrt. Beatlesin I Am the Walrus.

Melko käyttökelpoinen efekti on saatu myös tavallisella säröpedaalilla ja luovalla equtuksella. Megafoni on myös hyvä ja yllättävän edullinen vaihtoehto. Ja kokeilemisen arvoinen vaihtoehto on mikin kytkeminen johonkin pikkuvahvistimeen ja säröt sieltä.
Artificiality is normal to the medium.
TvA
02.04.2009 22:03:23
Kokeilepa wanhaa radiokuunnelmakikkaa ja puhu isohkoon kahvimukiin, suu mukin sisälle ja mikki mukin reunalle: aika vakuuttava efekti jos vielä matkit tangenttiäänetkin.
Lindström Overdrive - Tarpeettoman kovaäänistä nuorisomusiikkia 60 ja 70-luvuilta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)